probleem stationair

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

ik heb een raar probleem,als de motor iets warm begint te worden gaat hij raar doen.

hij valt dan zo ineens uit alsof de conk weg is.
als ik dan handmatig de motor rond de 2000 toeren hou bij het stoplicht hoor je hem gewoon willekeurig wegvallen tot 1000 toeren en direct weer oppakken.
ik heb wel twee akrapovic pijpen erop weet niet of dit ermee te maken heeft.
Hij heeft overigens wel al het vermogen daar merk ik niks aan.

type motor
dr big sr43B uit 95
alles orgineel behalve de uitlaat
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Bij deze temperaturen moet je je choke (eventueel) alleen bij het starten gebruiken. daarna kan die direct uit! anders verzupt ie een beetje. Als dit het niet is hoop ik dat iemand anders het wel weet :wink:

Mazzel,

Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

nee het gebeurt juist als de shoke eraf gaat en dat is toch na een tijdje hoor heb er dan al wel 5KM op zitten.
leeuwarder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
Locatie: Leeuwarden

Ik heb eens iets gelijks gehad, lag hem aan een bougie, 2 frisse jongens erin en het probleem was over.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

reinig je stationair sproeier eens of beter nog laat ze ultrasoon reinigen.

Als ze demontabel zijn eruit draaien en mogelijke oxidatie verwijderen.

Ik heb ook veel last gehad hiervan, boven de 2000 toeren nergens last van, daaronder wel, zeker als die warm was. Misschien zijn je stationair sproeiers ook wel te klein voor je uitlaten en moeten ze iets groter worden. Afhankelijk van of ze dit altijd al hebben gedaan.

Zie ook:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=8041
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

tja toen ik de motor kocht zaten de prettoeters er al onder en deed hij dit al.ik zal eens beginnen met die boegie's thanks!
Dr 750S 1989
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heyy,
Welke km stand heb je op de teller?

Dit weg vallen bij lagere toeren klinkt als versleten gasnaalden en huisen.. kan vanaf 50.000km

Als je bij hoge toeren plots terug schakeld en de koppeling snel los laat en een kort blokkeren voelt van het a-wiel zijn je stationaire sproeiers oke..
Zou met die pijpen wel de gasnaalden 1 standje hoger zetten dan orgineel..[ 2e van ondere]

Geen plots inhouden tijdens het rijden?
Dan is er namelijk een onstekingsprobleem zoals losse bougie/dop, stekker bobine..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

ps.. als je nu de choke nodig hebt om te starten staat je biggetje echt te arm afsgesteld..

Veel kleine klapjes in de uitlaat als je op de motor af remt rond de 3000rpm duid op te arm mengsel..
Dikke vette klap af en toe is te rijk..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

nee bloft wel lekker achter elkaar en ben de choke niet echt nodig om hem aan te krijgen maar doe het gewoon standaard.
Als ik laag in toeren rij dan heeft hij het dus ook valt zo het vermogen weg voor een 1 seconde
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Enne die km stand?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

71000 ik ga vanmiddag even twee nieuwe boegie's hlane.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

dan doe ook maar meteen een revisie setje voor je carbs.. ;)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Jet needle en needle jet dus versleten.. gasnaald en huis dus..
Vervangen is te doen zonder de carb's los te halen.. staat volgens mij bij de sleutel tips.. :wink:

Gasnaald is hol gesleten en trild dus wat rond in het huis waardoor je benz toevoer bij lage toeren onregelmatig is.. ook benz verbruik wat hoog nu :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

als jojo weer is rijk is.. dan gaat er toch onderhoud gebeuren.. en dan doe ik de carbs meteen mee, incl fine tuning :P hehe
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

nou boegie's vervangen en wat was dat nodig :shock:
ik zag de innercore van de boegie al dus hij had weinig meer om te vonken.

het afslaan is weg maar heel af en toe niest de motor (tenminste zo klinkt het.) ga die revisie voor de carbs ook even bestellen.
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

:schieten: :schieten: :schieten: :schieten: :schieten: :schieten:

Breekt me een bout af van de uitlaat in de cylinder :(

hoe krijgen we deze eruit, bestaat er ook een tegentap ofzo :roll:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hoezo wou je die los hebben dan?

Uitlaatbouten altijd een week van te voren paar x per dag inspuiten met goede kruipolie.. kan je nu ook het beste gaan doen bij de gebrokken bout..

Als er nog een stukje uitsteekt er een moer op [laten] lassen over een paar dagen.. [accu los halen]
BIG ff laten draaien tot dat de cilinder warm is en de bout er uitdraaien..

Breekt ie weer of steekt er niks uit word het uit boren, je kan een gat van zeg 4mm dik boren en daar een linkse tap indraaien..
Maar pas op; deze is taps dus kan de gebroken bout uit elkaar drukken en dus klem zetten + dat deze tap kan breken en dat gebroken stuk is harder dan een boor :(

Als je gaat uit boren pas dan erg goed op dat je recht gaat!!
Boor op tot 2mm dunner dan de bout.. met eenbeetje geluk komt de rest van de bout dan los en kan je hem er uit draaien... zoniet tot 1mm dunner boren.. als je het restant er uit kan draaien en het schroefdraad is niet beschadigt hoef je geen draad te tapen.

Lukt dat allemaal niet probeer dan een tap 1mm dunner te vinden + een passend bout.. zo dat je dus draad tapt in de gebroken bout...

Lukt dat kan er nog een helicool in of zo..

Klote klus dus en pas erg op met boren!

Suc6......
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

ik wou hem loshalen om te kijken waarom hij lekte,zet nog geen puntje kracht op de bout en hij was gebroken.

Heb het vermoeden dat hij al aan het breken was.

ik zie wel waneer ik met het boren begin, hij lekt nog evenveel als eerst dus das de ramp nog niet
Plaats reactie