ik heb een raar probleem,als de motor iets warm begint te worden gaat hij raar doen.
hij valt dan zo ineens uit alsof de conk weg is.
als ik dan handmatig de motor rond de 2000 toeren hou bij het stoplicht hoor je hem gewoon willekeurig wegvallen tot 1000 toeren en direct weer oppakken.
ik heb wel twee akrapovic pijpen erop weet niet of dit ermee te maken heeft.
Hij heeft overigens wel al het vermogen daar merk ik niks aan.
type motor
dr big sr43B uit 95
alles orgineel behalve de uitlaat
probleem stationair
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Bij deze temperaturen moet je je choke (eventueel) alleen bij het starten gebruiken. daarna kan die direct uit! anders verzupt ie een beetje. Als dit het niet is hoop ik dat iemand anders het wel weet
Mazzel,
Frans
Mazzel,
Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
- Locatie: Leeuwarden
Ik heb eens iets gelijks gehad, lag hem aan een bougie, 2 frisse jongens erin en het probleem was over.
reinig je stationair sproeier eens of beter nog laat ze ultrasoon reinigen.
Als ze demontabel zijn eruit draaien en mogelijke oxidatie verwijderen.
Ik heb ook veel last gehad hiervan, boven de 2000 toeren nergens last van, daaronder wel, zeker als die warm was. Misschien zijn je stationair sproeiers ook wel te klein voor je uitlaten en moeten ze iets groter worden. Afhankelijk van of ze dit altijd al hebben gedaan.
Zie ook:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=8041
Als ze demontabel zijn eruit draaien en mogelijke oxidatie verwijderen.
Ik heb ook veel last gehad hiervan, boven de 2000 toeren nergens last van, daaronder wel, zeker als die warm was. Misschien zijn je stationair sproeiers ook wel te klein voor je uitlaten en moeten ze iets groter worden. Afhankelijk van of ze dit altijd al hebben gedaan.
Zie ook:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=8041
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heyy,
Welke km stand heb je op de teller?
Dit weg vallen bij lagere toeren klinkt als versleten gasnaalden en huisen.. kan vanaf 50.000km
Als je bij hoge toeren plots terug schakeld en de koppeling snel los laat en een kort blokkeren voelt van het a-wiel zijn je stationaire sproeiers oke..
Zou met die pijpen wel de gasnaalden 1 standje hoger zetten dan orgineel..[ 2e van ondere]
Geen plots inhouden tijdens het rijden?
Dan is er namelijk een onstekingsprobleem zoals losse bougie/dop, stekker bobine..
Welke km stand heb je op de teller?
Dit weg vallen bij lagere toeren klinkt als versleten gasnaalden en huisen.. kan vanaf 50.000km
Als je bij hoge toeren plots terug schakeld en de koppeling snel los laat en een kort blokkeren voelt van het a-wiel zijn je stationaire sproeiers oke..
Zou met die pijpen wel de gasnaalden 1 standje hoger zetten dan orgineel..[ 2e van ondere]
Geen plots inhouden tijdens het rijden?
Dan is er namelijk een onstekingsprobleem zoals losse bougie/dop, stekker bobine..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ps.. als je nu de choke nodig hebt om te starten staat je biggetje echt te arm afsgesteld..
Veel kleine klapjes in de uitlaat als je op de motor af remt rond de 3000rpm duid op te arm mengsel..
Dikke vette klap af en toe is te rijk..
Veel kleine klapjes in de uitlaat als je op de motor af remt rond de 3000rpm duid op te arm mengsel..
Dikke vette klap af en toe is te rijk..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
nee bloft wel lekker achter elkaar en ben de choke niet echt nodig om hem aan te krijgen maar doe het gewoon standaard.
Als ik laag in toeren rij dan heeft hij het dus ook valt zo het vermogen weg voor een 1 seconde
Als ik laag in toeren rij dan heeft hij het dus ook valt zo het vermogen weg voor een 1 seconde
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Enne die km stand?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dan doe ook maar meteen een revisie setje voor je carbs..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Jet needle en needle jet dus versleten.. gasnaald en huis dus..
Vervangen is te doen zonder de carb's los te halen.. staat volgens mij bij de sleutel tips..
Gasnaald is hol gesleten en trild dus wat rond in het huis waardoor je benz toevoer bij lage toeren onregelmatig is.. ook benz verbruik wat hoog nu
Vervangen is te doen zonder de carb's los te halen.. staat volgens mij bij de sleutel tips..
Gasnaald is hol gesleten en trild dus wat rond in het huis waardoor je benz toevoer bij lage toeren onregelmatig is.. ook benz verbruik wat hoog nu
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
als jojo weer is rijk is.. dan gaat er toch onderhoud gebeuren.. en dan doe ik de carbs meteen mee, incl fine tuning hehe
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
nou boegie's vervangen en wat was dat nodig
ik zag de innercore van de boegie al dus hij had weinig meer om te vonken.
het afslaan is weg maar heel af en toe niest de motor (tenminste zo klinkt het.) ga die revisie voor de carbs ook even bestellen.
ik zag de innercore van de boegie al dus hij had weinig meer om te vonken.
het afslaan is weg maar heel af en toe niest de motor (tenminste zo klinkt het.) ga die revisie voor de carbs ook even bestellen.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoezo wou je die los hebben dan?
Uitlaatbouten altijd een week van te voren paar x per dag inspuiten met goede kruipolie.. kan je nu ook het beste gaan doen bij de gebrokken bout..
Als er nog een stukje uitsteekt er een moer op [laten] lassen over een paar dagen.. [accu los halen]
BIG ff laten draaien tot dat de cilinder warm is en de bout er uitdraaien..
Breekt ie weer of steekt er niks uit word het uit boren, je kan een gat van zeg 4mm dik boren en daar een linkse tap indraaien..
Maar pas op; deze is taps dus kan de gebroken bout uit elkaar drukken en dus klem zetten + dat deze tap kan breken en dat gebroken stuk is harder dan een boor
Als je gaat uit boren pas dan erg goed op dat je recht gaat!!
Boor op tot 2mm dunner dan de bout.. met eenbeetje geluk komt de rest van de bout dan los en kan je hem er uit draaien... zoniet tot 1mm dunner boren.. als je het restant er uit kan draaien en het schroefdraad is niet beschadigt hoef je geen draad te tapen.
Lukt dat allemaal niet probeer dan een tap 1mm dunner te vinden + een passend bout.. zo dat je dus draad tapt in de gebroken bout...
Lukt dat kan er nog een helicool in of zo..
Klote klus dus en pas erg op met boren!
Suc6......
Uitlaatbouten altijd een week van te voren paar x per dag inspuiten met goede kruipolie.. kan je nu ook het beste gaan doen bij de gebrokken bout..
Als er nog een stukje uitsteekt er een moer op [laten] lassen over een paar dagen.. [accu los halen]
BIG ff laten draaien tot dat de cilinder warm is en de bout er uitdraaien..
Breekt ie weer of steekt er niks uit word het uit boren, je kan een gat van zeg 4mm dik boren en daar een linkse tap indraaien..
Maar pas op; deze is taps dus kan de gebroken bout uit elkaar drukken en dus klem zetten + dat deze tap kan breken en dat gebroken stuk is harder dan een boor
Als je gaat uit boren pas dan erg goed op dat je recht gaat!!
Boor op tot 2mm dunner dan de bout.. met eenbeetje geluk komt de rest van de bout dan los en kan je hem er uit draaien... zoniet tot 1mm dunner boren.. als je het restant er uit kan draaien en het schroefdraad is niet beschadigt hoef je geen draad te tapen.
Lukt dat allemaal niet probeer dan een tap 1mm dunner te vinden + een passend bout.. zo dat je dus draad tapt in de gebroken bout...
Lukt dat kan er nog een helicool in of zo..
Klote klus dus en pas erg op met boren!
Suc6......
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik wou hem loshalen om te kijken waarom hij lekte,zet nog geen puntje kracht op de bout en hij was gebroken.
Heb het vermoeden dat hij al aan het breken was.
ik zie wel waneer ik met het boren begin, hij lekt nog evenveel als eerst dus das de ramp nog niet
Heb het vermoeden dat hij al aan het breken was.
ik zie wel waneer ik met het boren begin, hij lekt nog evenveel als eerst dus das de ramp nog niet