wie is er ooit gepakt?

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

bart schreef:yep trx,

je klinkt inderdaad als een oude zaag. Wederzijds respekt kan veel doen zoals je zelf zegt.
Je hebt altijd mensen die roomser zijn dan de Paus :twisted:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ben zelf eens gepakt, hoorde tatu achter me in 't bos..
Dat duurde erg kort :wink:
Bos uit en 20km verderop de snelweg af en komt er een smeris tegemoed, m'n maat word herkent aan stickers op de voorkant van de motor :?
e150 voor negeren van tatu.. e90 voor vuile kentekenplaat.. e60 voor rijden op prive grond..

Onkent dat we het waren maar rijden op prive grond is een misdrijf en om dat aan te vechten moet je voor komen... hadden geen zin om mein eed te plegen en hebben betaald....

Rij waar ik wil maar wel op sporen/paden.. en hou rekening met paarden/mensen/honden.. maar als een of andere rambo voor m'n motor springt geef ik een dot gas :wink:

Dus ben redelijk netjes :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
royke
Berichten: 43
Lid geworden op: ma feb 09, 2009 23:31
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Ik rij overal waar zand ligt.. ha ha ik stop altijd voor paarden en zet motor uit. honden idem. maar voor de rest.... nooit geen problemen met andere. ik vind dat iedereen z'n hobby mag hebben dus wij ook.
leven en laten leven.
GasGas 450
trx
Berichten: 39
Lid geworden op: zo aug 10, 2008 09:02
Locatie: Hartje West-Vlaanderen

adje schreef:
bart schreef:yep trx,

je klinkt inderdaad als een oude zaag. Wederzijds respekt kan veel doen zoals je zelf zegt.
Je hebt altijd mensen die roomser zijn dan de Paus :twisted:
Ik ben zeker geen heilig boontje.

Ik ben vroeger dikwijls gaan rijden met forumleden, wel gewoon verhard natuurlijk,ik was altijd voorrijder. Die zullen je allemaal kunnen vertellen hoe ik te werk ga...
Heel simpel, bebouwde kom, op het gemak, max. 55 à 60km/h, zo wordt er niemand geflitst ofzo, ook naar de medeweggebruiker komt het beter over :roll: .
Rechte stukken, 100, 110, ne keer 120km/h en als het rustige stukken waren wel eens vlugger.
Bochtige gedeeltes, ah, daar kunnen we ons eens laten gaan...
Mijn ritten waren (zijn) dan ook altijd voor 90% bochtig, dus vervelend was dat niet...
Ik heb nooit klachten gehad van mensen die meereden dat het saai of vervelend was, integendeel, als ik ga rijden (meestal N-Fr) zijn er altijd wel gegadigden :wink: .

Als je dan leest dat ze ne keer een forumrit doen en er een bende van 10 geflitst is aan 80 à 90kmh in bebouwde kom :roll: . Tja, hou uw verstand er bij en ge komt dat niet tegen é.


Kijk, ik weet heus wel hoe ik overkom :roll: , mensen die me in het echt kennen weten hoe ik in elkaar zit, gebruik je verstand (als je dat hebt tenminste :lol: ) en denk ook eens aan diegene die achter je komen.

Ik ben er nu 30 en ik zou graag nog eens zoveel jaar rijden, maar als er klojo's blijven de boel verkloten door (en in spreek in het algemeen, dus niet enkel off-roaders) met open uitlaten te rijden, over en altijd te vlug te rijden, verboden wegen te nemen enzovoort. Tja, dan vrees ik dat het binnen 2, 5 ,10 of ... jaar het onmogelijk zal zijn om nog een plezant ritje te maken :cry: .
trx
Berichten: 39
Lid geworden op: zo aug 10, 2008 09:02
Locatie: Hartje West-Vlaanderen

bart schreef:yep trx,

je klinkt inderdaad als een oude zaag. Wederzijds respekt kan veel doen zoals je zelf zegt.
Hoe mag ik dat opvatten ? Als dat ik geen respect zou hebben voor jullie ?
Fee
Berichten: 132
Lid geworden op: di dec 05, 2006 15:47

Tsjesus nu dit weer je reinste nazipraktijken.. dat ze even de prioriteiten goed zetten bij onze blauwe -door ons betaalde- vrienden... en dan die "Baas" tsjee wat een knurft (ook mooi weer aan 't spelen van ons belastinggeld trouwens, meteen weggejorist in het kader van de bezuinigingen)!! Een goed alternatief daar gaat 't om.. snap die knakker niet.

zie filmpje:

http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/ar ... orcrossers

Hopen dat die Heli niet in ons mooi Brabant mag landen :-)

Cheers
F.
E=MC2
Fee
Berichten: 132
Lid geworden op: di dec 05, 2006 15:47

E=MC2
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Dubbele topic :?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

sjikkentip schreef:DIT IS GENE ZEVER DEZE ZIJN ECHT GEPAKT:

Artikel uit Vlaamse krant:
...Rechter Bart Meganck kwam tot het besluit dat de motorrijders zich schuldig maakten aan wildcrossen in natuurgebied, tussen het Deurganckdok en het Doeldok midden de industrie en de chemie op de linker Scheldeoever.
Ga regelmatig met de SM in Kallo rijden. Mijne maat rijdt er een terrein op, zag er uit als een bouwwerf en opgespoten industriegrond. Wij er een half uurtje baggeren, rijden er af, en ik zie een bordje staan van 20x30cm met de melding dat dit een natuurgebied bleek te zijn :shock:

Direct zo ver mogelijk van die plek, want herinnerde me dit topic. Geluk gehad dus.

Geen enkel plantje of vogeltje te bemerken, wel plastic en steengruis, tot zo ver ons "natuurgebied" te Kallo.
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

In Belgie is het toch helemaal verboden langs de harde weg te rijden?
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
yamahahaha
Berichten: 35
Lid geworden op: di jan 10, 2006 18:55
Locatie: rosmalen
Contacteer:

dag mede enduristen !

het is jammer dat er door de zogenaamde crisis steeds meer geiritteerde mensen rondlopen en die hebben overal comentaar op .

wij rijden al jaren off road en komen regelmatig ruiters tegen en stoppen dan even , nooit iemand die zeurt .

alleen nordic walkers , da zijn de lastigste , die janken over enduro's , mountainbikers , en ruiters . kunnen we die geen verbod geven om in de mooie natuur te lopen .

die politie kan beter hier beter die laffe overvallers en tasjesdieven aanpakken , i.p.v vol opwinding achter een boom te wachte tot ze crossertje kunne aanhouden en hem voor een paar tientjes een bon te geven .

maar ondanks al het gezeik heb ik toch weer elke week heel veel pret en laat ik me niet bang maken door een paar agentjes of boswachtertjes

groetjes dennis
lang leve 4 takt !!!
Stuwy18
Berichten: 19
Lid geworden op: za feb 14, 2009 13:47

Het kan ook goed gaan hoor :) Heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met politie.

1e keer : Was aan het rijden op een grasveld, beetje aan het sliden enzo (er was niemand die dag) tot ik ineens naast me een politiebusje zie rijden met 2 agenten die me aanstaren.
Ik reed meteen de andere kant van het veld een woonwijk in en niks meer gehoord.
Tot ik de volgende dag op de weg reed, ik werd aangehouden en ze maakten foto's van m'n brommert en ik zou voor de officier van justitie moeten komen :roll:
Heb daar gelukkig nooit meer iets van gehoord, geen idee waarom.

2e keer : Aangehouden met m'n ktm op een stuk bouwgrond. Mensen hadden na 10 min. al gebeld over geluidsoverlast terwijl er geen huis in de buurt is :?
Had geen rijbewijs en de motor was geschorst maar ik mocht met een waarschuwing naar huis :D (zo kan het dus ook)
Ik wilde de motor even laten zien aan een vriend.

3e keer : Was op een plek waar een snelweg moest komen maar dat project is al jaren geleden stilgelegd, het is nu helemaal begroeid enzo.
Omdat er veel crossers rijden is er een baan ontstaan met springheuvels etc. echt tof.
Een agent hield me staande maar ik had een kenteken dus ik mocht verder crossen ookal was het eigenlijk niet de bedoeling om in de 'natuur' te rijden.
Ik vroeg om een wedstrijdje te doen, hij had een allroad motor, maar hij vond z'n motor te zwaar :P
Was volgens mij wel eerlijk, 50cc brommertje (te weinig vermogen) tegen een allroad (te zwaar) :wink:


Als er zoiets gebeurd doe ik altijd alsof ik heel naief ben en dacht dat ik er wel mocht rijden en erg spijt heb dat ik er niet over nagedacht zou hebben.
Veder altijd vriendelijk blijven, werkt echt perfect..

Woon in Rotterdam en daar rijd erg veel politie, ook op de weg ben ik veel gecontroleerd op papieren en dat ik wat te hard reed etc, maar weinig boetes gehad omdat ik altijd zo vriendelijk mogelijk probeer te zijn.
Ook nooit problemen gehad over spiegels, knippers, toeter etc.

Het domste wat je kan zeggen is zoiets als : ga boeven vangen, dat denkt iedereen natuurlijk maar als je het zegt weet je zeker dat je een boete krijgt.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Dit is ook mooi. Een aantal jongens uit de buurt waren aangehouden op een onverharde weg langs het kanaal. Politie had gezegd dat je daar niet mocht rijden met gemotoriseerd vervoer. Langs de kanaal kant zaten een aantal vissers, die met hun auto en bussen daar waren gekomen!!!

http://veghel.kliknieuws.nl/nieuws/8013 ... or-politie
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

in schijndel woont ook alleen maar tuig :P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Dat is het beste wat er is!

Je erg naief houden, vol op laten zien dat je baalt dat je niet goed hebt nagedacht en de agent naar de mond praten.

Dat is de beste kans naar mijn mening om er onderuit te komen.
Is mij ook al meerdere malen gelukt:)
verstand op nul en nadenken
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Wat ook helpt is helm en bril afzetten, rechter handschoen uit en handje geven, voorstellen met voor- en achternaam.

Psychologisch gezien is het heel makkelijk een anonieme boef en vette boete te geven volgens de geijkte procedure die ze zelf ophoesten.

Je doorbreekt deze riedel compleet door je voor te stellen. Nederig je excuses aanbieden helpt zeker, maar ik zou hier niet mee beginnen.

Wij hebben op een militair oefenterrein de handen geschud van de marechaussee en zijn zonder boete weggereden!

Op een testritje met een nieuwe achterband en ketting reed ik ook zo 50 km/u te hard, met open uitlaat. Handje schudden en kwam weg met een waarschuwing (plus verbijstering achterlatend dat zoiets toegelaten was op de openbare weg).
:toost:
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Helm afzetten e.d deed ik ook altijd wel. Vind het zelfs niet netjes/onbeschoft om je helm op te laten.

Maar voorstellen is inderdaad een goede manier om een bepaalde 'muur' te doorbreken die er vaak is.
verstand op nul en nadenken
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Volgens mij hebben wij sowieso onze verschijning al tegen. Bedoel wat als je als brave wandelaar/verkeersdeelnemer een offroader tegenkomt. Ons uiterlijk met crosshelm/bril/kleding (brede bodyprotector) is al angstaanjagend laat staan dat we daarbij hoog met armen wijd op een luid brullend apparaat rijden die daarbij ook nog eens kuubs grond omploegd..........

Ik denk dat het een stuk psychologie is, als we in een bloemtjesjurk met roze openvizier helm op een senseo pruttlend apparaat rond zouden rijden er minder problemen zouden zijn, maarja..........
You're free to do as we tell you!
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Surfroy01 schreef: Ik denk dat het een stuk psychologie is, als we in een bloemtjesjurk met roze openvizier helm op een senseo pruttlend apparaat rond zouden rijden er minder problemen zouden zijn, maarja..........
Met jouw avatar kom je overigens best al aardig in de buurt van bovenstaande beschrijving :P 8)
:toost:
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Rugzak om, dat scheelt al enorm is mijn beleving.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

gassen schreef:Rugzak om, dat scheelt al enorm is mijn beleving.
Ik heb eigenlijk nooit ergens last van. Kom eigenlijk alleen maar vriendelijke mensen tegen in de bossen. Gelukkig maar, anders vond ik er denk ik niet veel aan. O ja, lokaal dialect is misschien wel meegenomen. Jammer voor de trekvogels. :wink:
Als ik me niet zou weten te gedragen tijdens mijn wekelijkse rondje om de kerk, dan zou ik daar gauw genoeg iets over te horen krijgen. Als 'local' weet je zo op den duur wel waar je wel en niet moet zijn.
En helaas geldt nu eenmaal voor onze sport: hoe minder zielen, hoe meer vreugd. Als je met 2en rijdt, of zelfs alleen, dan heb je plots een stuk meer vrijheid. Niet dat ik iemand aanraad om alleen te gaan rijden.
Laat dat soort dingen maar aan mij over.. :roll:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Alleen rijden heeft de toekomst :)

Ben van Erp werd een keertje link toen ik vertelde dat ik wel eens alleen reed. Ben je niet goed bij je hoofd, zei die.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

huskie schreef:Alleen rijden heeft de toekomst :)

Ben van Erp werd een keertje link toen ik vertelde dat ik wel eens alleen reed. Ben je niet goed bij je hoofd, zei die.
Heeft Ben groot gelijk in.
Levensgevaarlijk , alleen rijden :evil:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

:lol:
Ad, ik zou wel in een groep willen rijden, dus nodig me eens uit :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Je mag gerust eens komen hoor :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Plaats reactie