in het haynes duitse boek staan achterin afbeeldingen van de kabel routing, waarschijnlijk zit daar je probleem. Ik heb dit boek alleen maar als boek en niet digitaal zodat ik je geen plaatjes kan sturen.
Je hebt natuurlijk de kabel los al gecontroleerd dat die goed soepel gaat, als dat niet goed is dan is ieder bochtje er teveel aan natuurlijk.
greetz Futurist
De BIG rebuild...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
PS je zal hier vandaag niet veel antwoord krijgen want die zijn zich hier in de buurt aan het uitleven op de 24e paasrit van ons grenslandrijders
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb je de choke op de linker carb of met een schuif op beide carb's?letsgo21 schreef:Wel hier is wat ik niet snap, alles staat zo goed als in mekaar, blok gisteren voor de eerste keer terug opgestart, draait mooi rond Dus ikke vandaag van plan de rest te monteren en nu komt het, ik monteer de choke zoals het hoort-kabel werkt, schuiver werkt-en op de één of de andere manier als ik beide aan mekaar vast maakt loop het in t honderd...CrazyWezel schreef:join the club, ik heb de mijne afgebroken
Ik ben er aan aant denken om gewoon aan het frame een adapter te maken zodat je mechanisch de chokestand kunt regelen en dan kan die kabel de vuilbak in...
En ben niet naar Celsa, Frans en ik zijn tot gister te druk met sleutelen geweest voor frankrijk woensdag.. wel test rit gemaakt bij mij in de tuin
Frans was een beetje moe na 50km en hield het voorgezien
Maar ze zijn weer top.. dus nu ff luieren
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kan je wat specifieker zijn over je probleem?
basis is simpel, 2 pinnen op de carb's waar de schuif inhaakt, daar de nippel in, kabelbochtstukje in houder, kabel onder de tank door naar de houder op het stuur..
Onderste moer op knop gedeelte is voor het vast zetten, bovenste is om de stroefheid te regel zo dat je kan bepalen hoe strak de choke schuift..
basis is simpel, 2 pinnen op de carb's waar de schuif inhaakt, daar de nippel in, kabelbochtstukje in houder, kabel onder de tank door naar de houder op het stuur..
Onderste moer op knop gedeelte is voor het vast zetten, bovenste is om de stroefheid te regel zo dat je kan bepalen hoe strak de choke schuift..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat is het juist, het terug inschuiven van de choke vraagt teveel van de kabel...doch de schuiver beweegt heet vlotjes als je hem handmatig verzet...zappa.suzuki schreef:Kan je wat specifieker zijn over je probleem?
basis is simpel, 2 pinnen op de carb's waar de schuif inhaakt, daar de nippel in, kabelbochtstukje in houder, kabel onder de tank door naar de houder op het stuur..
Onderste moer op knop gedeelte is voor het vast zetten, bovenste is om de stroefheid te regel zo dat je kan bepalen hoe strak de choke schuift..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoe bedoel je '''vraagt te veel van de kabel" ?
Dat ie te stroef gaat ondanks de kabel soepel loopt en de schuif?
Dan de bovenste moer boven op bij de trekknop naar boven draaien en de onderste daarna weer strak......
Dat ie te stroef gaat ondanks de kabel soepel loopt en de schuif?
Dan de bovenste moer boven op bij de trekknop naar boven draaien en de onderste daarna weer strak......
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Moehaha, probleem opgelost.zappa.suzuki schreef:Hoe bedoel je '''vraagt te veel van de kabel" ?
Dat ie te stroef gaat ondanks de kabel soepel loopt en de schuif?
Dan de bovenste moer boven op bij de trekknop naar boven draaien en de onderste daarna weer strak......
Ik heb me hierboven wat te onduidelijk uitgedrukt:
bij het terug induwen van de choke kwam de kabelgeleider (waar de kabel aan de houder ingaat) er terug uit.
Zonet wat liggen kl*ten met die stelschroef en 'kaboom' alles werkt naar behoren bedankt voor de gouden tip
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
No problem........
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Waar zouden de Big rijders zijn zonder DR. Zappa
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nu niet gaan slijmen hé
En die moeten het voorlopig zelf maar uitvogelen... vanaf morgen zit ik t/m zondag in France, lekker 3 dagen daar spelen en Zondag op de terugweg nog ff bij Gerke langs om z'n rit proef te rijden..
Gelukkig heb ik daarna nog tot woensdag vrij om bij te komen
En die moeten het voorlopig zelf maar uitvogelen... vanaf morgen zit ik t/m zondag in France, lekker 3 dagen daar spelen en Zondag op de terugweg nog ff bij Gerke langs om z'n rit proef te rijden..
Gelukkig heb ik daarna nog tot woensdag vrij om bij te komen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nee Futurist loopt nog met een medicijn pomp om zijn nek en baalt als een STEKKERT.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Cor,
Jammer dat je niet mee kan maar snel beter worden he..
Jammer dat je niet mee kan maar snel beter worden he..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Tanx, het gaat de goede kant op, nog een paar weken op krukken en op 30 april mag de medicijnen pomp weg en de slang uit mijn hals, dan kan er weer voorzichtig aan motorrijden worden gedacht. Ga ik aan Celse vragen om de paasrit samen eens te rijden.
Veel plezier in Frankrijk en druk de dopjes in de blubber en de minder glimmende kant boven.
greetz Futurist
Veel plezier in Frankrijk en druk de dopjes in de blubber en de minder glimmende kant boven.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06