Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe enduro, ik heb nu een zware 550 en wil naar een lichtere. Ik denk nu aan:
KTM 300 EXC
KTM 250 EXC-F
Yamaha WR250F
Heeft iemand van jullie ervaring(en) met bovenstaande machines? Of weet iets beters?
De KTM 300 2-takt zie ik ook wel heeeeel erg zitten, handelbaar, stil qua geluid en ook elektr. gestart. Wij zitten nogal eens in de bergen en dan is zo'n knoppie ideaal!
Ik hoor graag jullie bevindingen!
Bedankt!
KTM 300 EXC of andere lichte enduro?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
heb een 2007 ktm300exc-e gehad.
leuke fiets.
De E-start vond ik wat raar klinken. In het boekje staat ook dat
de e-start niet gebruikt mag worden als de motor koud is.
Maar zo'n tweetakt trapt heel makkelijk aan.
leuke fiets.
De E-start vond ik wat raar klinken. In het boekje staat ook dat
de e-start niet gebruikt mag worden als de motor koud is.
Maar zo'n tweetakt trapt heel makkelijk aan.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
blubberboerke schreef:heb een 2007 ktm300exc-e gehad.
leuke fiets.
De E-start vond ik wat raar klinken. In het boekje staat ook dat
de e-start niet gebruikt mag worden als de motor koud is.
Maar zo'n tweetakt trapt heel makkelijk aan.
Idd, het klinkt of hij het elk moment kan begeven.
De e-start is inderdaad marginaal. Koude motor of een week stilstand, vergeet het maar. Echter als ie warm is en je staat tijdens een rit of een beklimming stil heeft ie me nog nooit teleurgesteld. En daar heb ik hem voor.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Heb je aandelen van Super B, die dingen zijn achterlijk duur.
Wat voor een zware 550 heb je nu?
Ik ben van de 2takt afgekomen (250 om naar een 450 4takt te gaan.Ik twijfelde behoorlijk. En ik moet meteen zeggen dat het veel gemakkelijker rijdt ;had ik nooit maar dan ook nooit verwacht. Ik heb ooit eens de 4takt afgezworen in 1982, en erbij gezegd :"nooit meer een 4 takt" .
Maar zoals de huidige motoren zicht gedragen (stuur, vermogen en balans) hoef je bijna geen motor meer te kunnen berijden om toch vrij snel te kunnen rijden.
Ik ben van de 2takt afgekomen (250 om naar een 450 4takt te gaan.Ik twijfelde behoorlijk. En ik moet meteen zeggen dat het veel gemakkelijker rijdt ;had ik nooit maar dan ook nooit verwacht. Ik heb ooit eens de 4takt afgezworen in 1982, en erbij gezegd :"nooit meer een 4 takt" .
Maar zoals de huidige motoren zicht gedragen (stuur, vermogen en balans) hoef je bijna geen motor meer te kunnen berijden om toch vrij snel te kunnen rijden.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ze zijn zowat 3 x goedkoper als een carbon einddemper, zitten (bij mij althans) op dezelfde hoogte als de uitlaat, maar je hebt er tenminste wat aan:Houten Klaas schreef:Heb je aandelen van Super B, die dingen zijn achterlijk duur.
1. qua gewichtsbesparing
2. als de motor niet loopt heb je niets aan een uitlaat
3. hij gaat langer mee bij technisch terrein, waarbij vaak gestart moet worden
4. hij heeft (wordt beweerd) een langere levensduur dan een conventionele accu.
En nee, geen aandelen, had geen geld meer na de Super-B. Die had geen last van koersval
Heb ik ook ooit eens gezegd.gassen schreef:
Ik ben van de 2takt afgekomen (250 om naar een 450 4takt te gaan.Ik twijfelde behoorlijk. En ik moet meteen zeggen dat het veel gemakkelijker rijdt ;had ik nooit maar dan ook nooit verwacht. Ik heb ooit eens de 4takt afgezworen , en erbij gezegd :"nooit meer een 4 takt" .
Maar nu zeg ik , nooit meer een 2-takt
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
heb nu een hm crf450r (dus de lichte uitvoering)2fast4me schreef:Wat heb je nu Blubberboerke?
Wat vind jij voor en nadeel ten opzichte van een 4-takt?
Bedankt allemaal!
Kwa gewicht ongeveer evenzwaar als die 300exc-e
Nadeel 2takt dat je olie moet meenemen.
voordeel: onderhoud is makkelijk en goedkoper.
Ik heb nu een Husaberg FE550. Hele fijne en voor zijn cc's een lichte motor.gassen schreef:Wat voor een zware 550 heb je nu?
Ik ben van de 2takt afgekomen (250 om naar een 450 4takt te gaan.Ik twijfelde behoorlijk. En ik moet meteen zeggen dat het veel gemakkelijker rijdt ;had ik nooit maar dan ook nooit verwacht. Ik heb ooit eens de 4takt afgezworen in 1982, en erbij gezegd :"nooit meer een 4 takt" .
Maar zoals de huidige motoren zicht gedragen (stuur, vermogen en balans) hoef je bijna geen motor meer te kunnen berijden om toch vrij snel te kunnen rijden.
Toch wil ik wat lichters, heb er meer plezier in als ik harder moet werken en niet alleen maar een beetje aan die rechter kraan draaien en hij doet het toch wel...
Ik word er niet scherper van zal ik maar zeggen...
Volgens mij kun je ook best hard werken als je veel ceecee's helemaal opentrekt2fast4me schreef: Toch wil ik wat lichters, heb er meer plezier in als ik harder moet werken en niet alleen maar een beetje aan die rechter kraan draaien en hij doet het toch wel...
Ik word er niet scherper van zal ik maar zeggen...
Probeer eens een 500cc tweetakt, werkt beter dan fitness.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
(ik dacht in eerste instantie aan een yamaha xt550 )2fast4me schreef:Ik heb nu een Husaberg FE550. Hele fijne en voor zijn cc's een lichte motor.gassen schreef:Wat voor een zware 550 heb je nu?
Toch wil ik wat lichters, heb er meer plezier in als ik harder moet werken en niet alleen maar een beetje aan die rechter kraan draaien en hij doet het toch wel...
Ik word er niet scherper van zal ik maar zeggen...
Ik snap het "gevoel".
Ik heb voordat ik deze 450 kocht ook getest met de WR250 2008 van Yamaha. Heerlijke motor, deed alles wat ik wilde,licht, handelbaar en vermogen genoeg. Maar omdat ik toch nogal wat langere ritten wil gaan rijden, toch maar de 450. Als je alleen wedstrijden rijd, lijkt mij zo'n 4T 250 ideaal.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Inderdaad.. Toch vreemd dat verschillende personen de zaak compleet andersom kunnen beredeneren. Het is toch waarschijnlijk een kwestie van smaak. Ik weet in ieder geval voor mezelf zeker dat ik niet nog lichter ga proberenSjokske schreef: Volgens mij kun je ook best hard werken als je veel ceecee's helemaal opentrekt
Probeer eens een 500cc tweetakt, werkt beter dan fitness.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ik heb nu een keer op de motor van Adje gereden en op een 300 2 takt van mijn maatje, het gewicht is heerlijk, zeker van de 2 takt. Maar wat ik mis. Het bullige.
Mijn bochtensnelheid is te laag,zit in de verkeerde versnelling, dat koppel maakt het weer een beetje goed.
Bergen klimmen,hetzelfde,aanvangsnelheid te laag,de 525 tokkelt omhoog op koppel.
Wat ik op beide motoren miste, de motorrem !
Mijn bochtensnelheid is te laag,zit in de verkeerde versnelling, dat koppel maakt het weer een beetje goed.
Bergen klimmen,hetzelfde,aanvangsnelheid te laag,de 525 tokkelt omhoog op koppel.
Wat ik op beide motoren miste, de motorrem !