DR BIG Z

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki

Thanks CW :!:

Vandaag de bedrading onderhanden genomen, schade viel eigenlijk wel mee, net boven de carbs splitste de verbrande - draad zich naar een stuk of 5..
En die hebben de hitte/spanning overleefd 8)

Dus dat deel vervangen en het start relay doorgemeten, die gaf een andere waarde dan die van Dirty en de reserve die ik had...

Dus de oude er uit en de reserve er in, paar keer gestart en niks geen problemen 8)

Alles doet het nog aan verlichting enzo :D

Om 19.45 een korte test rit, terug naar huis en K&N luchtfilter er in :wink:
Weer een test rit... en lopen als een dolle.. pikt mischien iets minder vel op rond de 3000rpm maar vooral boven de 5000 trekt ie een stuk harder door dan met het orginele filter 8)

Morgen nog ff het luchtmengsel stellen..

:toost:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen

Hey Zappa,

Zit hier op 't werk en denk: Die Zappa gaat vandaag Shiny 's ff op z'n staart trappen 8) Ben jaloers :wink: We zullen de evaluatie van de testrit wel lezen :D Succes :!: :!:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
zappa.suzuki

Heyy Frank,

Vandaag een sleutelvrije dag genomen.. [nu ja bijna dan :wink: ]

Dus vandaag lekker op de wegwielen de Lekdijk onveilig gemaakt :D
Test resultaten:

Loopt als een wacko :lol:
Trekt erg bruut door en bij vol gas komt er een mooie diepe brom onder m'n kont vandaan :lol: Dat K&N luchtfilter maak een mooi geluid als ie vol lucht hapt.. en dat in combi met de open Laser 8)

Verder een oud boertje op een oude trekker die een vette grijn op z'n rimpel bekkie kreeg toen ik uit een bocht vol gas tegemoed kwam..

En een kat die nog leeft dankzij m'n snelle reflexen..

En een BMW rijder die een hardstilstand kreeg toen ik hem over een drempel inhaald met dik 80km snelheids verschil nadat ie me een tijdje op gehouden had omdat ie te lui was om in z'n spiegels te kijken :wink:

Zie je donderdag, maken we je 750 weer als nieuw :wink:
Frans van Roosmalen

Vet om te horen dat het gaat als een speer 8)

Die kar is geregeld (GS-rijder) ziet er uit als nieuw en spanbandjes sloten en reservewiel zijn er allemaal bij. :D

Net even onstekingsdeksel pakking vrij gemaakt :evil: en tuimelaars vervangen. Donderdag als het goed is dus vrij goed te doen. Wij hebben op 't werk geen momentsleutels en weet eigenlijk ook niet of we ze donderdag nodig hebben. Zou jij eh... als het nodig is die van jou kunnen regelen :?:

Heb nu ook muziek in mijn hokkie en zal zorgen dat we goed de ruimte hebben. Eten zien we wel ff als je d'r bent of kom je later ivm koopavond :?:

Als nieuw klinkt als muziek in mijn oren :wink:
zappa.suzuki

Top!

M'n oude momentsleutel gaat niet tot 140/160NM... voor de rotorbout...
Maar zit normaal aardig on the spot op gevoel.. toen ik die van mij vast zette en een aardige garage meneer ff kwam cheken of ik het goed had gedaan zat ik er precies op :wink:

Wel heb je rode lock-tide nodig.. dat is die hele sterke.. weet niet of je een gerage in de buurt heb waar je komende zaterdag een druppel kan halen op de bout?

En een verf/gas brander? vorige keer dat ik die bout loshaalde voelde ik de spieren scheuren :?

Als ik donderdag moet werken [ zal ik morgen vragen] kom ik woensdag/vrijdag/zaterdag langs... hebben wel ff nodig namelijk om de balansaskettingen nokkenketting te vervangen..

Tuimelaarbouten kwamen makkelijk los?

En dan straks geen rammelbak meer achter me :wink:
CamoKat

zappa.suzuki schreef:M'n oude momentsleutel gaat niet tot 140/160NM... voor de rotorbout...
Maar zit normaal aardig on the spot op gevoel.. toen ik die van mij vast zette en een aardige garage meneer ff kwam cheken of ik het goed had gedaan zat ik er precies op :wink:
Dat is een veel betere gave om te hebben dan de gave om precies aan te voelen wanneer er een helicoil in moet :roll: :lol:
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef:Top!

M'n oude momentsleutel gaat niet tot 140/160NM... voor de rotorbout...

Wel heb je rode lock-tide nodig.. dat is die hele sterke.. weet niet of je een gerage in de buurt heb waar je komende zaterdag een druppel kan halen op de bout?

En een verf/gas brander? vorige keer dat ik die bout loshaalde voelde ik de spieren scheuren :?

Als ik donderdag moet werken [ zal ik morgen vragen] kom ik woensdag/vrijdag/zaterdag langs... hebben wel ff nodig namelijk om de balansaskettingen nokkenketting te vervangen..

Tuimelaarbouten kwamen makkelijk los?

En dan straks geen rammelbak meer achter me :wink:
Zal 's bij mijn broer informeren of die een momentsleutel heeft en rode lock-tide moet wel te regelen zijn zit in de redingsboten moet ook goed vast :wink: . Verfbrander is aanwezig.

Tuimelaars kwamen makkelijk los dagje kruip-olie tik erop en dop eraf :D

Vrijdag en zaterdag heb ik de kids dus dat is nie echt handing :cry: Hoop op woensdag, donderdag kunnen we misschien zondag ff testen :wink:
hoor het wel :D
zappa.suzuki

Zie je morgen :wink:

Vanavond het balhoofd ff uitelkaar gehaald.. dat zag er niet mooi uit :roll:
Dat gewonen kroonvet is waardeloos :evil:
Roest prutje ipv van vet.. de boel schoongemaakt en in het teflonvet gezet.. draaid weer redelijk, kan weer met m'n balans sturen :wink:

Maar zal nieuwe lagers bestellen, of ik die erin heb voor Frankrijk zie ik wel..

En dus geen goedkope Ebay balhoofd/wiellagers meer voor mij.. zijn net wat te slecht :wink:
Frans van Roosmalen

Hey Zappa,

Mooi K.... van die lagers. Ik heb ook al zo'n mooie ontdekking gedaan vandaag :evil:
Wil morgen wel gewoon balansasketting vervangen en dan ff checken of , als de nokkenasketting er toch uitgaat, de spanninggeleider ff kennen checken. Zo jij voor de zekerheid die ene die je hebt liggen mee kunnen nemen? Mochten we hem kunnen vervangen dan krijg je van mij wel een nieuwe. Als het lukt kan ik dan in ieder geval verder met opbouwen. :D

Zondag wordt denk ik krap dan want heb de kids maar ga er wel voor 8)
zappa.suzuki

Vandaag ff lekker in de zon in de tuin gezeten, ff de carb's wat bij gesteld en ff de dijk onveilig gemaakt :wink:

Toen nieuwe a-remschijf op het noppenwiel gezet en nieuwe blokken..
Brommer op de noppenwielen gezet.
Heel even wat legale zandpaden verkend [de eerste stofwolken op geworpen in dit jaar],
dat hoge stuur is een uitkomst maar moet nog iets verder naar voren gekanteld..

Maar wat een bom als je het gas opendraaid.. word wennen off-road..
[op de weg ook al, op bekende stukken al aardig hard moeten remmen om dat ik toch wat sneller ging bij het nadere van het rempunt dan ik gewend was :wink: ]

Nieuwe a-remblokken met keramisch hitteschild..

Afbeelding

Nieuwe remschijf

Afbeelding

Eindelijk weer op noppen, a-wiel met nieuwe schijf en SKF exploren lagers en ketting en tandwielen..

Afbeelding

En ivm met de zon voor het eerst gereden met de endurobril met vrij donkere spiegel glasen..

Afbeelding
Frans van Roosmalen

Lekker daggie dus :!:

Ziet er goed uit die schijf 8)

Vandaag maar wat huishudelijke ellende, verjaardag, en bandje aan Ridge verkocht :D Dinsdag maar iets eerder stoppen met werken en kettinkie door Ro in laten korten en lekker verder bouwen. Ik hoop woensdagavond de eerste knallen te horen, als 't ff kan zonder getik :wink:
zappa.suzuki

Als ik donderdagavond niet hoef te werken test stof ritje? anders vrijdag?
zappa.suzuki

Vandaag ff gespeeld, erg lekker om weer zand te happen :verliefd:

Maar loopt wel erg warm, na 45km technise rijden met een gemiddelde snelheid van 37km/h bleek ie tijdens het peukje pauze wel erg heet.. wat spuug op de rotordeksel begon weg te koken.. dus dik 100 graden..

Weet wel dat de BIG het warm kan hebben maar zo heet bij deze temperatuur ben ik niet gewend..

Dus staat echt te arm denk ik.. maar met spoed grotere sproeiers besteld..

Anders gaat het volgende week mis in Frankrijk ben ik bang...
Frans van Roosmalen

Had je geen eitje meegenomen :lol: voor je lunch.

Jij bent goed bezig met al die test ritjes. Hoe is je olie verbruik nu :?: Al beter of moet je toch die kleppenseals vervangen.

Donderdag eet ik bij de kids dus dan gaat een ritje niet meer lukken :cry:
Vanaf vrijdag avond is mijn agenda leeg :D en gaat ik lekker trainen voor Frankrijk. dus dan kunnen we gewoon een daggie prikken.
zappa.suzuki

Vrijdagavond "kort wen er maar weer aan ritje" en maandag een lange rit? :wink:
Frans van Roosmalen

Klinkt goed 8) hou je op de hoogte van de eerste plofjes. :!:
800S

hey zappa,
je wist toch aan de hand van de knal(letjes) of hij te rijk/arm/goed stond....
moet je me toch eens leren!!

greetz sander
zappa.suzuki

Gisteravond van 19.30 tot 00.30 met de 750 van Frans bezig geweest, vandaag weer met Shiny.

Nieuw balhoofd geplaats, trukje met hete onderlager/ koude stuurpen werk perfekt 8)
Nieuwe K760 geplaats op het achterwiel..
Morgen wielen en uitlaatdemper wisselen, en kijken hoe Frans een a-band vervangt en dan...... test ritje :D
zappa.suzuki

Update over de het K&N luchtfilter, loopt wat arm in combi met de sport laser maar nog minder is dat ie meer stof door laat dan het orginele papieren filter :evil:

Dus meer koppel en pk's maar niet geschikt voor de wat stoffige ritten :(

Pic's na 500km en 1 off road speel tochtje..

En Ridge. top cillinder/zuiger 8) olie verbruik na 700km volgas abuse 200ml :D Thanks man!!

Afbeelding

Afbeelding
CrazyWezel
Contacteer:

@zappa, de mijne helemaal niet :? misschien maar eens wat meer in olien?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Hmm, dan heb ik een ander probleem.. en aan de gelijkmatige verdeling van het stof denk ik dat ie langs de rand van het filter heeft gelekt :roll:

Heb jij een tube met spul bij je filter gekregen om langs de rand te smeren? ik niet..

Had ook een dun randje siliconenkit langs de rand van de bak gelegd om het beter lek dicht te krijgen maar mischien werkt het juist tegen..
Zal er volgende week eens naar gaan kijken..
Papieren filter zit er nu weer in samen met de lagale Laser..
CrazyWezel
Contacteer:

nee heb ik niet, maar ik denk dat ik hem een keer uitklop binnen kort, nieuwe olie er op, en dan met vloeibare pakking er tussen weer dicht draai.. je moet iets he..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Shiny is weer Franse klei vrij, open Laser er weer op en het K&N filter met een rand vet er weer in..

Stof- en keeringen van de a-rem vervangen en eindelijk de staalflex remleiding op de a-rem gemonteert..
Had geen zin in het gekloot om de a-rem te ontluchten.. dus even naar Ro van Snelmotoren Zeist gereden..
Die had het in 5 minuten klaar met de vaciumpomp 8)

Heeft ook 2 sproeiers opgeboord naar #135, die ga ik morgen steken..
Ook eindelijk de carterbescherming weer mooi zwart gespoten..

Staalflex remleiding..
Afbeelding

Zwarte carterbeschermer..
Afbeelding

ff showen..
Afbeelding
Frans van Roosmalen

Ziet er weer goed uit 8)

Gaat zeker hard met de noppen met die nieuwe remleiding :D . Maar volgens mij zag ik dat je je nieuwe noppen met wiel al hebt gewisseld :wink:

Nu weer wachten hoe lang het duurt voordat je carterbescherming weer is gestraald :lol:
zappa.suzuki

Ach ja, heb ik straks weer wat te doen :wink:

Vandaag de naar #135 opgeboorde hoofdsproeiers er in gepield zonder de carb's er af te halen..

Rijd nu nog beter 8) pakt mooi bruut op van af het begin nu :D

En daarna iets totaal anders gedaan.. m'n terras aan het water en de overkaping er achter opgeruimd en de tuin wat bij gewerkt.. ben nu klaar voor het BBQ'en :lol: 8)

En daarna lekker in de tuin in de zon gelegen met een goed boek...
Dus doe wel eens wat anders dan sleutelen of modder happen :lol:
Morgen weer aan 't werk...
Plaats reactie