mijn big je is ziek er komt olie uit waar de koppeling zit en hij maakt ook veel tekend lawaai wat kan dat zijn
olie is net vervangen en olie filter ook ik gebruik 10x40 olie.
ben een tijdje weggeweest door mijn ongevan op 14 november vorigjaar meniskes transplatatie gekeregen en linker duim geopereerd in het ondergevricht; nu ben ik weer terug de oude
olie verlies bij coppeling
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Contacteer:
keerring overleden, die van zappa is nog veel erger 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
Die van Dirty is idd wat erger, Shiny en elke big die af en toe flink op toeren word gezet zweet daar wat..
Keering bestelen, oude er uit trekken met een haakje, nieuwe er op..
Deksel hoeft er niet af
Chek ff of de onluchtingsslang boven op de cilinder niet gekinkt/geklemd zit.. deze sluit aan op de luchtfilter bak..
Als deze klem zit blaast hij de keering weer lek
Je balansasketting al eens gespannen? dat is meestal het tikken [ bij stationaire vooral]
Mooi dat je weer de oude bent
Keering bestelen, oude er uit trekken met een haakje, nieuwe er op..
Deksel hoeft er niet af

Chek ff of de onluchtingsslang boven op de cilinder niet gekinkt/geklemd zit.. deze sluit aan op de luchtfilter bak..
Als deze klem zit blaast hij de keering weer lek

Je balansasketting al eens gespannen? dat is meestal het tikken [ bij stationaire vooral]
Mooi dat je weer de oude bent

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
Keerring schijnt goed in te zitten dus moet het stuk zijn. - Misschienuitgedroogt van wege langdurige stil zitten.
Na lang zitten heb je dan ook een droge ketting en als je minder olie hebt die weglekt zal het aan het begin wat tikken. Liever gelijk de balansketting afstellen en verse olie zetten. Maak ook de metalen filter die helemaal a/d onderkant van de motor zit even los en maak het schoon. Zet gelijk een nw rubbertje ervoor.
Na lang zitten heb je dan ook een droge ketting en als je minder olie hebt die weglekt zal het aan het begin wat tikken. Liever gelijk de balansketting afstellen en verse olie zetten. Maak ook de metalen filter die helemaal a/d onderkant van de motor zit even los en maak het schoon. Zet gelijk een nw rubbertje ervoor.
-
Is makkelijk
kijk maar bij de sleuteltips
Kom anders ff kijken 23/24 mei bij onze rit bij jou over de grens..
Neem een carterpakking mee en ik laat wel zien hoe het moet.. zo gebeurd

Kom anders ff kijken 23/24 mei bij onze rit bij jou over de grens..
Neem een carterpakking mee en ik laat wel zien hoe het moet.. zo gebeurd

ik zal proberen eens te komen op 23 of 24 mei , maar i heb geen ervarin in de bossen alleen op de weg.
ik ga eens zien in die sleutel tip wat ik allemaal nodig heb en dan kom ik ook eens zien nu het tog in de buurd is
ik ga eens zien in die sleutel tip wat ik allemaal nodig heb en dan kom ik ook eens zien nu het tog in de buurd is
-
Als je zondagavond langs komt als het nog licht is is het zo gebeurd
Kan je gelijk wat BIG's in een groep zien
De rit zelf is alleen voor ervaren rijders op noppen, niks leuk voor een beginner
Maar als je eens mee wil rijden met een wat makkelijke rit volgen er binnenkort wel wat net over de grens bij jou in NL

Kan je gelijk wat BIG's in een groep zien

De rit zelf is alleen voor ervaren rijders op noppen, niks leuk voor een beginner

Maar als je eens mee wil rijden met een wat makkelijke rit volgen er binnenkort wel wat net over de grens bij jou in NL

-
Kan je inderdaad aanraden de modder op te zoeken
Zo ben ik ook verkocht aan mijn BIG. Gewoon doen en kijken waar de Big strand(en jij
) Tot nu toe alleen zacht gevallen en geen val schade aan de BIG. Dat ratelen had ik ook maar balasasketting is inderdaad snel gespannen. Minder wordt het als je tuimelaars tikken zoals bij mij. Maar ook daar zijn hier op het forum weer mensen je dan helpen
(Dr Zappa, Hans,CW, Rdgv etc.) Zo hoop ik ook na deze ervaring wat mensen te kunnen helpen met hun BIG. Het is gewoon BIG Fun

DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12