olie verlies bij coppeling

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
peterkem

mijn big je is ziek er komt olie uit waar de koppeling zit en hij maakt ook veel tekend lawaai wat kan dat zijn
olie is net vervangen en olie filter ook ik gebruik 10x40 olie.

ben een tijdje weggeweest door mijn ongevan op 14 november vorigjaar meniskes transplatatie gekeregen en linker duim geopereerd in het ondergevricht; nu ben ik weer terug de oude
Laatst gewijzigd door peterkem op do mar 26, 2009 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
CrazyWezel
Contacteer:

keerring overleden, die van zappa is nog veel erger :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Die van Dirty is idd wat erger, Shiny en elke big die af en toe flink op toeren word gezet zweet daar wat..

Keering bestelen, oude er uit trekken met een haakje, nieuwe er op..
Deksel hoeft er niet af :wink:

Chek ff of de onluchtingsslang boven op de cilinder niet gekinkt/geklemd zit.. deze sluit aan op de luchtfilter bak..
Als deze klem zit blaast hij de keering weer lek :wink:

Je balansasketting al eens gespannen? dat is meestal het tikken [ bij stationaire vooral]

Mooi dat je weer de oude bent :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Andre
Contacteer:

Keerring schijnt goed in te zitten dus moet het stuk zijn. - Misschienuitgedroogt van wege langdurige stil zitten.
Na lang zitten heb je dan ook een droge ketting en als je minder olie hebt die weglekt zal het aan het begin wat tikken. Liever gelijk de balansketting afstellen en verse olie zetten. Maak ook de metalen filter die helemaal a/d onderkant van de motor zit even los en maak het schoon. Zet gelijk een nw rubbertje ervoor.
peterkem

bedankt allemaal ik zal dit in het weekent eens gaan bezien, de balans ketting daar begin ik niet nog mee das niets voor mij en dat zal pas gedaan worden as het wat warmer wordt
zappa.suzuki

Is makkelijk :wink: kijk maar bij de sleuteltips :wink:

Kom anders ff kijken 23/24 mei bij onze rit bij jou over de grens..
Neem een carterpakking mee en ik laat wel zien hoe het moet.. zo gebeurd :wink:
peterkem

ik zal proberen eens te komen op 23 of 24 mei , maar i heb geen ervarin in de bossen alleen op de weg.
ik ga eens zien in die sleutel tip wat ik allemaal nodig heb en dan kom ik ook eens zien nu het tog in de buurd is
zappa.suzuki

Als je zondagavond langs komt als het nog licht is is het zo gebeurd :wink:
Kan je gelijk wat BIG's in een groep zien 8)

De rit zelf is alleen voor ervaren rijders op noppen, niks leuk voor een beginner :wink:

Maar als je eens mee wil rijden met een wat makkelijke rit volgen er binnenkort wel wat net over de grens bij jou in NL :wink:
peterkem

okeee ja dan maak ik mischien nog meer brokken lolllllllllllll
Frans van Roosmalen

Kan je inderdaad aanraden de modder op te zoeken :D Zo ben ik ook verkocht aan mijn BIG. Gewoon doen en kijken waar de Big strand(en jij :lol: ) Tot nu toe alleen zacht gevallen en geen val schade aan de BIG. Dat ratelen had ik ook maar balasasketting is inderdaad snel gespannen. Minder wordt het als je tuimelaars tikken zoals bij mij. Maar ook daar zijn hier op het forum weer mensen je dan helpen 8) (Dr Zappa, Hans,CW, Rdgv etc.) Zo hoop ik ook na deze ervaring wat mensen te kunnen helpen met hun BIG. Het is gewoon BIG Fun :!: :!:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Plaats reactie