Snelle as

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Als het m'n oude is zijn ze best snel :wink:

http://cgi.ebay.de/EGU-Suzuki-DR-Big-75 ... m153.l1262

Let op... ze willen een oude inruil terug...

En aangezien ik nog wat nieuwe tuimelaars zocht heb ik ze daar ook maar in sport uitvoering gekocht :wink:
Waren e60.-

En werd me verteld dat het gewoon ging met de orginele kleppen stelling......
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

zappa.suzuki schreef: En aangezien ik nog wat nieuwe tuimelaars zocht heb ik ze daar ook maar in sport uitvoering gekocht :wink:
Waren e60.-

En werd me verteld dat het gewoon ging met de orginele kleppen stelling......
en wat is dan het vershil met de standaard tuimelaars? :roll:
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 23:49
Locatie: Reuver

Let wel effe op!!!!!
Ik heb ook zo'n nokkenas gehad die verkeerd geslepen was!!!!
Heb later wel een nieuwe gekregen.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

dat ze andere veren & kleppen gebruiken en een andere nokkestok.. dat snap ik wel.. maar die tuimelaars ja.. wat valt daar aan te veranderen?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Carbonne tuimelaars hé, die zijn lichter 8)
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Geen idee, weet alleen dat ze nieuw e51 de stuk kosten orgineel :wink:
RGV-DR 750 schreef:Let wel effe op!!!!!
Ik heb ook zo'n nokkenas gehad die verkeerd geslepen was!!!!
Heb later wel een nieuwe gekregen.
En waar aan kan ik merken dat het verkeerd geslepen is? zuiger die de kleppen raakt of slecht lopen/geen vermogen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 23:49
Locatie: Reuver

Hoi,

Ik had toen het probleem dat als je de kleppen stelt op de grondcirkel van de nokkenas en daarna de nokkenas 90 draait er veel meer speling was.
Als ik de motor liet lopen tikte deze als een gek, er bleek een deuk in de nokkenas te zitten voordat de sleper de nok ging volgen.
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Ben benieuwd hoe het loopt, en of het een beetje bruikbaar vermogen
is.
Zelf rij ik vooral laag en midden toeren gebied, en ben benieuwd waar die extra pks/koppel zit[verwacht in het hoge toeren gebied].
Dus laat het ff weten aub 8) .
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

lage toeren zijn volgens mij echt beroerd voor je blok.. de mijne vind ze niet fijn geloof ik.. te hoog is ook niet goed uiteraard..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Ik belast hem niet onder de 2500rpm, daaronder hoor je hem kreunen :cry: . Weet dat door de 1cyl. klappen, je daar ook je ketting/tandwielen en achterband mee oprookt.
Maar omdat ik veel op polderweggetjes en het duingebied hier rij kom ik eigenlijk nooit tot het rooie gebied.
Sommige snelle nokken doen het prima bij volgas belasten, maar in normale omstandigheden, heb je dan minder pk's/koppel, omdat die allemaal naar het hoge toerengebied verplaatst zijn.

Nou gaat het toch vroeg of laat stuk, dus vindt ik dat een motor gewoon
moet doen waar ie voor gemaakt is, mij blij maken :lol: .
Had ie maar geen motor moeten worden :twisted: !!!
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey,

Echt belasten doe ik hem van af 3000 in de 2e en 3e versnelling en in de 4e en 5e pas vanaf 4000rpm,

Hoop dat ik onderin niet te veel inlever maar het word even puzzelen, zit al een open Laser op die onderin veel verschil maakt en er komt een K&N luchtfilter aan..

Ga eerst nog ff met de oude as rijden en monteer later de snelle set..
Maar laat weten hoe het gaat :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

met die K&N heb je toch pas rond de 4500 toeren n beetje vermogen, maar dat gaat dan door tot(diep) in het rood.. in t rood..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb jij je carb's al afgesteld? te beginnen met de luchtmengsel schroef?
En probeer je gasnaalden eens een tandje hoger te zetten :wink:

Want als het koppel pas begint bij 4500 zit het goed mis :wink:

Het koppel Van de BIG hoort van af 3 tot 6/7000rpm gelijk te zijn..
Daarom is ie zo top 8)
Als het er pas in hakt op de 4500 moet er nodig wat bij gesteld worden aan de gas respons :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

joh je meentut :p

nee ik ga er nog niet aan kloten.. eerst ff die andere uitlaat in elkaar flatsen.. maar dat is n beetje op de lange baan geschoven..
als die er onder zit ga ik met iwan mn carbs n keertje onderhanden nemen denk, alstie er tijd en zin voor heeft iig :D

*heeft n setje vlakschuiven zien liggen voor weinig :P*
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Kloten?

Tank er af, carb deksels er af, gasnaalden standje hoger..
Warm rijden en luchtmengsel stellen.. test ritje..

Hmm.. klinkt idd als een hoop gekloot.. :P
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

vooral geen zin dan? :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

LuieWezel.......
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

en jij hebt echt n onderschrift met n te hoog kijk-eens-wat-ik-heb gehalte :P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 23:49
Locatie: Reuver

Als het om aantallen cilinders en blokken gaat win ik
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

RGV-DR 750 schreef:Als het om aantallen cilinders en blokken gaat win ik
Das voor zeker.. van die 4 cilinders zijn er maar 2 oke :lol:
CrazyWezel schreef:en jij hebt echt n onderschrift met n te hoog kijk-eens-wat-ik-heb gehalte :P
Jaloers? vooral op de Nokia zeker?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

kinderachtig om die nokia dr ook nog bij te zetten.. :lol:

en nu weer ontopic!:P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

heb mijn carbs er net weer op zitten, maar vroeg me af of de luchtmengschroef op dezelfde carb moet als de vacuumslang......
vacuumslang zit links bij mij en luchtmengschroef rechts(is gangbaar).....?
klopt dat of is dit het hele probleem van mijn afgelaste ritjes?

greetz sander
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Hmmm, ik ben ff in de war.

Je zegt dat jouw luchtmengselschroef op de rechter carb zit??? Dus de carb waar de uitlaat dicht langsloopt? Dat kan ik me haast niet voorstellen want dan wordt het verstellen wel heel moeilijk. Terwijl het al geen gemakkelijk klusje was om bij de luchtmengsel schroef op de linker carb te komen.

Vanaf een bepaald jaar (ik dacht 1992?) is de vacuumaansluiting gewisseld. Daarvoor zat die op de linker carb, daarna op de rechter. Je zou het redelijk makkelijk kunnen controleren door er een slangetje op aan te sluiten en voelen of er pulserende lucht uitkomt terwijl die loopt. Of als je de carbs los hebt liggen kijken welke open is door er doorheen te blazen.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

yep, die stond volgen dr z. op 4,5 slag........
anders boel maar wèèr los halen en gangbaar maken
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

De stress bij jou thuis is niet goed.. :wink:

Je moet idd normaal je lucht bij stellen op de linker carb, waar idd de vaciumslang zit.. maar deze zit vast bij jou.. blijfen inspuiten met kruipolie tot er beweging in zit..
De rechter is normaal afgesloten met een dop maar die is bij jou verwijderd.. normaal staat die op de standaard setting van 1.5 slag..
Set hem maar op 1.75 slag ipv 4.5 :wink:

Jou probleem was A bijna lege tank,
B vaciumslang benzinepomp los,

Verdere problemen,
Choke die bleef hangen..
Pomp kapot?

Zorg dat de choke goed terug komt,
sluit vaciumslang aan..
Stelschroef recht op 1.75 / 2 slag
en kijk hoe ie rijd........
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie