Tankinhoud meter

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Shifty-PK
Contacteer:

Vandaag kwam ik op een idee om de huidige hoeveelheid benzine die nog in je tank zit te meten:

Sluit met een T-stuk een transparante benzineslang aan op de reserve-benzine-slang; voorkeur heeft de rechterwang-benzine-tank. Laat deze transparante slang naar voren lopen langs te tank omhoog. De benzine zal vervolgens net zo hoog gaan staan als het niveau in je tank.

Vervolgens alle benzine uit je tank laten lopen en vervolgens elke keer een liter benzine weer in de tank gooien. Bij elke liter zet je vervolgens een streepje op de tranparante slang. Bij 2 liter 2 streepjes, bij de 3 , 3 streepjes. Bij 5 streepjes kan je beter weer opnieuw beginnen :-)

Om ervoor te zorgen dat er geen benzine uit klotst of eruit loopt als die op zijn kant ligt kan je op het eind nog zo'n benzine-slang-koppel-stuk erop aansluiten. Deze stoppen losgekoppeld de benzine. Als je het benzine niveau wilt bekijken moet je dit koppelstukje even indrukken zodat er lucht bij kan het het niveau gelijk wordt getrokken.

Verder is het ook verstandig nog even een benzine filter tussen de opening en de slang te zetten zodat er geen stof in je brandstof komt.

Volgens mij wel een aardig idee toch :?: :!:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CrazyWezel
Contacteer:

in ieder geval erg creatief :lol:

maar als je dan ergens achter blijf hangen, takken ofzo, je slangetje floept er af, lekt dan heel je tank leeg? :?
want dan is het minder handig..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Is idd leuk..

Mare m'n dag teller is genoeg, bij volle tank 320/380km voor reserve.. dan nog 50/72 km..
Dus als het kraantje om moet tijd om te tanken.......

Maar wel leuk bedacht, is net zo als een dieseltankmeter op een schip :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Contacteer:

Voor de sr41 en sr42 is deze meter nog het handigst, aangezien deze de grootste en diepste tank hebben. Onroad heb ik meestal wel genoeg aan mijn dag afstands meter, aangezien je hier het verbruik redelijk kunt inschatten.

Offroad daarintegen wil ik liever met minder dan 10liter rijden maar is het érg lastig te bepalen hoeveel liter er nog precies inzit.

@ CW. Het is de bedoeling dat de tranparante benzineslang aan de binnenkant van de tank zit(tussen het tank en het frame), tussen de wangen in zeg maar. Hier komen dus geen takken en wordt de slang beschermd. Voordeel is ook dat het systeempje niet zo opvallend (lelijk) aanwezig is. Nadeel is dat je het niet zo makkelijk kunt aflezen je waarschijnlijk moet afstappen om vanaf de voorkant van de motor het slangetje goed te zien zitten.

Maargoed, het hele systeem maakt het gevoelig dan helemaal geen systeem.
Suzuki DR 750SK Big '89

STTEVE
Contacteer:

Wel mooi bedacht, ik heb wel eens van die rallyfietsen gezien met een transparant deel in de tank, waarbij aan de zijkant het niveau was geschreven. Een extra slangetje lijkt me nogal kwetsbaar.

Je kan ook een TTR kopen, want dan rij je altijd met minder dan 10 liter ...
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Shifty-PK
Contacteer:

Goed idee Steve, ga ik direct doen :-)

Plastic tank zou leuk zijn, maarja die hebben ze niet voor een dr big. Of je moet de snavel wegdoen....

...en dat doen we natuurlijk niet!

Ag slangetje is net zo kwetsbaar als de andere benzineslangen...
Suzuki DR 750SK Big '89

Plaats reactie