ik ga efkes proberen om ne groepsaankoop te organiseren voor een kettingsmeersysteem. Ter info: er zijn drie bekende systemen :
- Pro-Oiler : elektronisch gestuurd, bedruipt de ketting in functie van gereden afstand. Superieur model , kost 199 euro
- Scott-Oiler : vacuumgestuurd , bedruipt de ketting x keer per minuut, ongeacht de snelheid, dus zowel bij ralenti als aan 200km/u evenveel druppels per minuut. 125 à 165 euro al naargelang het model.
- OSCO : manueel, je moet zelf beslissen wanneer je een dosis olie op de ketting wilt aanbrengen. Dat kan al rijdende of bij stilstand. Het is dus geen continu smeersysteem. Voordelen : altijd smeerolie bij, zélf kiezen wanneer en hoeveel je smeert, eenvoudigste montage van allemaal en bovendien snel overgezet naar andere moto wegens eenvoudige installatie. kost 129-139 euro.
Samengevat : ik zou dus die OSCO willen. Maar met een mooie korting.
Oja, mag ik aan de nonbelievers even vragen om hun tegenargumenten in een aparte topic te plaatsen? 'k heb op andere fora al ondervonden dat er nogal scherpe reakties op komen...

Die andere fora zijn trouwens www.motorforum.be en forum.lc8.nl.
greetz
UPDATE : momenteel is er een aanbod van 109 euro. Ik ga eens horen voor 99 euro. Alle details staan op het einde van deze topic.