Yow,
ik ga efkes proberen om ne groepsaankoop te organiseren voor een kettingsmeersysteem. Ter info: er zijn drie bekende systemen :
- Pro-Oiler : elektronisch gestuurd, bedruipt de ketting in functie van gereden afstand. Superieur model , kost 199 euro
- Scott-Oiler : vacuumgestuurd , bedruipt de ketting x keer per minuut, ongeacht de snelheid, dus zowel bij ralenti als aan 200km/u evenveel druppels per minuut. 125 à 165 euro al naargelang het model.
- OSCO : manueel, je moet zelf beslissen wanneer je een dosis olie op de ketting wilt aanbrengen. Dat kan al rijdende of bij stilstand. Het is dus geen continu smeersysteem. Voordelen : altijd smeerolie bij, zélf kiezen wanneer en hoeveel je smeert, eenvoudigste montage van allemaal en bovendien snel overgezet naar andere moto wegens eenvoudige installatie. kost 129-139 euro.
Samengevat : ik zou dus die OSCO willen. Maar met een mooie korting.
Oja, mag ik aan de nonbelievers even vragen om hun tegenargumenten in een aparte topic te plaatsen? 'k heb op andere fora al ondervonden dat er nogal scherpe reakties op komen...
Die andere fora zijn trouwens www.motorforum.be en forum.lc8.nl.
greetz
UPDATE : momenteel is er een aanbod van 109 euro. Ik ga eens horen voor 99 euro. Alle details staan op het einde van deze topic.
Groepsaankoop OSCO kettingoiler?
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door Mc B op di mar 17, 2009 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb osco op m'n exc, al een paar jaar, bevalt prima
Onderaan pagina 1 van dit draadje staan een paar foto's
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... o&&start=0
Onderaan pagina 1 van dit draadje staan een paar foto's
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... o&&start=0
De Osco heb ik op mijn wegmotor. Jaren geleden gekocht bij de jongens van Motofit in Veenendaal die het patent hebben. Geweldig ding alleen is het nog nooit bij me opgekomen om een Osco op de crossbrommer te monteren. Toch wel het overwegen waard want dan ben ik wel van dat gelul met die spuitbussen af.
GASGAS FSE 450 2005
een aantal topics er nu over gelezen en het ziet er wel gelikt uit, ik denk dat het voor een wegmotor zeker helpt, maar werkt het goed op een enduro motor?? zeker als je de hele dag door de drek rijdt...
Ik eigenlijk nergens kunnen lezen dat het de levensduur verlengd, dat het makkelijker is in gebruik dan een spray is duidelijk.
Kijk maar eens wat je kunt bereiken bij de leverancier, opzich ben ik wel geinteresseerd.
Ik eigenlijk nergens kunnen lezen dat het de levensduur verlengd, dat het makkelijker is in gebruik dan een spray is duidelijk.
Kijk maar eens wat je kunt bereiken bij de leverancier, opzich ben ik wel geinteresseerd.
Husky TE510
Dat zit ik een paar berichten terug te vertellen hoe het werkt op een enduro, zie link incl foto's.Designer schreef:een aantal topics er nu over gelezen en het ziet er wel gelikt uit, ik denk dat het voor een wegmotor zeker helpt, maar werkt het goed op een enduro motor?? zeker als je de hele dag door de drek rijdt...
Ik eigenlijk nergens kunnen lezen dat het de levensduur verlengd, dat het makkelijker is in gebruik dan een spray is duidelijk.
Kijk maar eens wat je kunt bereiken bij de leverancier, opzich ben ik wel geinteresseerd.
goed idee, was er nog niet opgekomen. heb nog een scottoiler van een vorige (weg)motor liggen. die osco lijkt me beter, maar wat je heb dat je heb. die foto's van inbouw bij daan zie er goed uit.
ik ga het eens bekijken of ik een goed plekje kan vinden.
er is in het vorige draadje nog een enkel best wel relevant vraag onbeantwoord gebleven
ondervind je een langere levensduur?
ik ga het eens bekijken of ik een goed plekje kan vinden.
er is in het vorige draadje nog een enkel best wel relevant vraag onbeantwoord gebleven
ondervind je een langere levensduur?
[quote="daan LC8
Dat zit ik een paar berichten terug te vertellen hoe het werkt op een enduro, zie link incl foto's.[/quote]
Met goed werken bedoel ik dus, of het de levensduur verlengd, en dat zit je dus niet te vertellen. je denkt het zeg je in het voorgaande topic.
PS, je toon mag iets vriendelijker vind ik, zo kan ik ook antwoorden als het moet, maar dat is toch niet leuk, als iemand een normale vraag stelt.
Dat zit ik een paar berichten terug te vertellen hoe het werkt op een enduro, zie link incl foto's.[/quote]
Met goed werken bedoel ik dus, of het de levensduur verlengd, en dat zit je dus niet te vertellen. je denkt het zeg je in het voorgaande topic.
PS, je toon mag iets vriendelijker vind ik, zo kan ik ook antwoorden als het moet, maar dat is toch niet leuk, als iemand een normale vraag stelt.
Husky TE510
Sorry, je hebt gelijk ik was zeker met het verkeerde been uit bed gestaptDesigner schreef:
PS, je toon mag iets vriendelijker vind ik, zo kan ik ook antwoorden als het moet, maar dat is toch niet leuk, als iemand een normale vraag stelt.
en het valt me wel eens op dat mensen vragen gaan stellen terwijl ze de hele topic niet doorgelezen hebben, jij dus wel
De werking vind ik gewoon goed, of de set langer meegaat, tja....dat weet ik nog steeds niet eigenlijk, ik hou het niet zo bij hoelang ik met een set doe. wel weet ik dat na een modder rit de ketting blinkend schoon onder de hogedrukspuit vandaan komt als de ketting onderweg een paar shots gehad heeft, en dat heb ik vroeger wel anders meegemaakt.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
gaat er dan niet juist extra veel zand aan je ketting hangen?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
geaccepteerd,daan LC8 schreef:Designer schreef:
Sorry, je hebt gelijk ik was zeker met het verkeerde been uit bed gestapt
en het valt me wel eens op dat mensen vragen gaan stellen terwijl ze de hele topic niet doorgelezen hebben, jij dus wel
De werking vind ik gewoon goed, of de set langer meegaat, tja....dat weet ik nog steeds niet eigenlijk, ik hou het niet zo bij hoelang ik met een set doe. wel weet ik dat na een modder rit de ketting blinkend schoon onder de hogedrukspuit vandaan komt als de ketting onderweg een paar shots gehad heeft, en dat heb ik vroeger wel anders meegemaakt.
als de ketting er beter uit blijft zien dan zal het denk ik ook gevolgen hebben voor de levensduur,
Waar denk ik iedereen een antwoord op wil is gaat de ketting ook langer mee, ik weet niet hoelang je voor de osco met een ketting deed en nu.. Dat is de vraag..
misschien dat je over een tijdje dat wel kunt zeggen dat je met osco een x-aantal uren met de ketting doet en zonder dus hopelijk dan minder.
Husky TE510
even update :
bon,
laagste prijs is momenteel 109 euro. Ik heb een verzoek ingediend voor 99 euro én dat ze elke osco apart verzenden. Eén verdeler (een belgische) zegt trouwens dat er twee versies zijn, een alu en een matzwarte. Ik stel echter voor om slechts voor één versie te gaan (de alu-versie). Het wordt anders te omslachtig.
Als de deal doorgaat wens ik wel eerst alle geld te ontvangen voor ik de bestelling doe. Just is just.
bon,
laagste prijs is momenteel 109 euro. Ik heb een verzoek ingediend voor 99 euro én dat ze elke osco apart verzenden. Eén verdeler (een belgische) zegt trouwens dat er twee versies zijn, een alu en een matzwarte. Ik stel echter voor om slechts voor één versie te gaan (de alu-versie). Het wordt anders te omslachtig.
Als de deal doorgaat wens ik wel eerst alle geld te ontvangen voor ik de bestelling doe. Just is just.
en hop,
de antwoorden zijn binnen : ze zitten al aan hun laagste prijs. Ze kunnen eventueel wel alles individueel verzenden maar dan rekenen ze 5 euro bij.
109 is en blijft de laagste prijs.
Iemand interesse?
Eénmaal? Andermaal?
de antwoorden zijn binnen : ze zitten al aan hun laagste prijs. Ze kunnen eventueel wel alles individueel verzenden maar dan rekenen ze 5 euro bij.
109 is en blijft de laagste prijs.
Iemand interesse?
Eénmaal? Andermaal?