ik weet het niet meer

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

speedphreax schreef:Ja, zo kun je alles wel blijven uitsluiten maar er is toch iets niet helemaal goed.

Doet me een beetje denken aan de tijd dat ik nog fietsenmaker was. Dan kwam er zo'n jochie klagen dat zijn brommer niet goed wilde lopen. Dan wil zo'n puistenkop meestal weten waar het aan kan liggen: Misschien de carb vuil? Nee, die heb ik al 5 keer schoongemaakt. De onsteking dan? Nee, dat kan ook niet, ik heb alles al vervangen. Membraam dan? Nee, die is ook zeker goed. Die heb ik gewisseld met eentje die uit een rijdende brommer kwam. Cylinder of zuiger dan? Nee, die zijn splinternieuw. NOU, DAN IS JE BROMMER GEWOON GOED! EN NOU WEGWEZEN!

Meestal hadden ze dan de zuiger verkeerd om of een lekke keerring (2takt) ofzo.
Haha, die ga ik onthouden.. :D
Freestyler
Berichten: 91
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
Locatie: Houthalen Belgie

Denk slechte afdichting van de zuigerveren.
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

het is waarschijnlijk opgelost

alles nagekeken en gecontroleerd, en de zuigerveer zat ondersteboven :oops:

beetje haastig te werk gegaan denk ik

heb geen tijd gehad om een ritje te maken
maar ik denk dat het nu beter zal gaan
never drive faster then your angel can fly
han
Berichten: 65
Lid geworden op: za mei 26, 2007 18:32

Laat het ons weten ofdat een verkeerd om gemonteerde zuigerveer voor veel carterdruk zorgt,ben benieuwd.
Je hebt 2 compressie veren,waarvan er een minder werkt.

Zitzelf te denken aan een verkeerd geleverde maat zuiger,heb je de zuiger nagemeten toen je het blok weer open haalde.

Carterdruk komt altijd weg bij de zuiger/cilinder.
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

er zit een JE zuiger in (pro serie)

die heeft maar 1 compressieveer (net als KTM)
never drive faster then your angel can fly
han
Berichten: 65
Lid geworden op: za mei 26, 2007 18:32

Ik heb slechte ervaringen met niet originele zuigers in hoog toerige motoren.Mijn advies is altijd originele onderdelen gebruiken bij deze motoren.
JE zuigers gebruikte we in de racerij,heb daar wel goede ervaringen mee.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

mx jake schreef:het is waarschijnlijk opgelost

alles nagekeken en gecontroleerd, en de zuigerveer zat ondersteboven :oops:

beetje haastig te werk gegaan denk ik

heb geen tijd gehad om een ritje te maken
maar ik denk dat het nu beter zal gaan
Wat voor een type zuigerveer is dit?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

hij ziet er het zelfde uit als de bovenste van een standaard zuiger
never drive faster then your angel can fly
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Ik hoor juist weer goede verhalen over JE zuigers.
Ik vind de zuiger er iedergeval beter uitzien dan een Proxx zuiger.
verstand op nul en nadenken
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Heeft er iemand in dit topic dan slechte ervaringen met JE?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

mx jake schreef:hij ziet er het zelfde uit als de bovenste van een standaard zuiger
Jake, ik zal m'n vraag wat beter formuleren. Omdat je de zuigerveer blijkbaar verkeerd om had geplaatst, begrijp ik eruit dat de zuigerveer een compressie zijde (schuinte) heeft ipv mijn standaard 2takt rechte-zuigerveren.
Klopt mijn veronderstelling.
Ik heb nog nooit een 4takt onderhouden, vandaar mijn vraag.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

oke

er staat een tekentje aan 1 kant van de zuigerveer, dit moet altijd naar boven gemonteerd worden
dat schuine is zo minimaal dat het haast niet zichtbaar is
never drive faster then your angel can fly
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

ik ben natuurlijk helemaal niet thuis in dit type blok maar.............
bij de ontluchting hoort damp te komen i.p.v. liters olie
dus misschien een zeefje o.i.d. vergeten wat de olie moet stoppen :roll:
bij een 1 cyl. heb je tenslotte altijd een behoorlijke druk als die bloempot naar beneden komt.
dat kan zo'n slangetje nooit verwerken, beveiligd alleen maar tegen al te veel druk
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie