Haha, die ga ik onthouden..speedphreax schreef:Ja, zo kun je alles wel blijven uitsluiten maar er is toch iets niet helemaal goed.
Doet me een beetje denken aan de tijd dat ik nog fietsenmaker was. Dan kwam er zo'n jochie klagen dat zijn brommer niet goed wilde lopen. Dan wil zo'n puistenkop meestal weten waar het aan kan liggen: Misschien de carb vuil? Nee, die heb ik al 5 keer schoongemaakt. De onsteking dan? Nee, dat kan ook niet, ik heb alles al vervangen. Membraam dan? Nee, die is ook zeker goed. Die heb ik gewisseld met eentje die uit een rijdende brommer kwam. Cylinder of zuiger dan? Nee, die zijn splinternieuw. NOU, DAN IS JE BROMMER GEWOON GOED! EN NOU WEGWEZEN!
Meestal hadden ze dan de zuiger verkeerd om of een lekke keerring (2takt) ofzo.
ik weet het niet meer
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
Denk slechte afdichting van de zuigerveren.
het is waarschijnlijk opgelost
alles nagekeken en gecontroleerd, en de zuigerveer zat ondersteboven
beetje haastig te werk gegaan denk ik
heb geen tijd gehad om een ritje te maken
maar ik denk dat het nu beter zal gaan
alles nagekeken en gecontroleerd, en de zuigerveer zat ondersteboven
beetje haastig te werk gegaan denk ik
heb geen tijd gehad om een ritje te maken
maar ik denk dat het nu beter zal gaan
never drive faster then your angel can fly
Laat het ons weten ofdat een verkeerd om gemonteerde zuigerveer voor veel carterdruk zorgt,ben benieuwd.
Je hebt 2 compressie veren,waarvan er een minder werkt.
Zitzelf te denken aan een verkeerd geleverde maat zuiger,heb je de zuiger nagemeten toen je het blok weer open haalde.
Carterdruk komt altijd weg bij de zuiger/cilinder.
Je hebt 2 compressie veren,waarvan er een minder werkt.
Zitzelf te denken aan een verkeerd geleverde maat zuiger,heb je de zuiger nagemeten toen je het blok weer open haalde.
Carterdruk komt altijd weg bij de zuiger/cilinder.
Wat voor een type zuigerveer is dit?mx jake schreef:het is waarschijnlijk opgelost
alles nagekeken en gecontroleerd, en de zuigerveer zat ondersteboven
beetje haastig te werk gegaan denk ik
heb geen tijd gehad om een ritje te maken
maar ik denk dat het nu beter zal gaan
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik hoor juist weer goede verhalen over JE zuigers.
Ik vind de zuiger er iedergeval beter uitzien dan een Proxx zuiger.
Ik vind de zuiger er iedergeval beter uitzien dan een Proxx zuiger.
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Heeft er iemand in dit topic dan slechte ervaringen met JE?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Jake, ik zal m'n vraag wat beter formuleren. Omdat je de zuigerveer blijkbaar verkeerd om had geplaatst, begrijp ik eruit dat de zuigerveer een compressie zijde (schuinte) heeft ipv mijn standaard 2takt rechte-zuigerveren.mx jake schreef:hij ziet er het zelfde uit als de bovenste van een standaard zuiger
Klopt mijn veronderstelling.
Ik heb nog nooit een 4takt onderhouden, vandaar mijn vraag.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
ik ben natuurlijk helemaal niet thuis in dit type blok maar.............
bij de ontluchting hoort damp te komen i.p.v. liters olie
dus misschien een zeefje o.i.d. vergeten wat de olie moet stoppen
bij een 1 cyl. heb je tenslotte altijd een behoorlijke druk als die bloempot naar beneden komt.
dat kan zo'n slangetje nooit verwerken, beveiligd alleen maar tegen al te veel druk
bij de ontluchting hoort damp te komen i.p.v. liters olie
dus misschien een zeefje o.i.d. vergeten wat de olie moet stoppen
bij een 1 cyl. heb je tenslotte altijd een behoorlijke druk als die bloempot naar beneden komt.
dat kan zo'n slangetje nooit verwerken, beveiligd alleen maar tegen al te veel druk
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.