Werkzaamheden tot nu aan GO!!!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Was iets van 250 euro voor de zuiger met zuigerveren bij Hessler, maar zonder pakkingen.
Hier bij de motorboer betaalde je 250 euro voor de zuiger zonder zuigerveren
Hier bij de motorboer betaalde je 250 euro voor de zuiger zonder zuigerveren
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zit er over te denken, maar andere kant heb ik nog een goed blok in Dirty liggen.. hoogstens nieuwe balans en nokkenketting er in...Frans van Roosmalen schreef:Ben jij van plan een revisie uit te voeren van cylinder en kop?zappa.suzuki schreef:Ik ook maar bij CMS heb ik de zuiger, pakkingen en kleppenseals voor die prijs.. dus denk toch even chekken
Het uithonen en de kop revisie heb jij daar een adresje voor bij ons in de buurt
Zit hier ook sterk aan te denken wat denk je zouden ze korting geven als er twee setjes bestelt/gehoont worden?
Maar het olie verbruik van Shiny kost me ook weer e45 per 4000km
Maar waarom zou jij het doen? drinkt toch geen 1 liter op de 1000km?
@ Shifty, dus dan is CSM een stuk goedkoper
edit.. althans voor de 800, mischien dan ook bij Hessler?
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-05.html
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... IG-05.html
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Gewoon omdat ie nogal rookt en om er zeker van te zijn dat ie goed is Ligt er ook een beetje aan of ie na het kleppen stellen minder tikt dan vind ik het wel best... voorlopig danzappa.suzuki schreef: Maar waarom zou jij het doen? drinkt toch geen 1 liter op de 1000km?
Is het verschil tussen al die onderdelen 750 en 800 modellen zo grootzappa.suzuki schreef: @ Shifty, dus dan is CSM een stuk goedkoper
edit.. althans voor de 800, mischien dan ook bij Hessler?
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-05.html
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... IG-05.html
edit.... Foutje een was setje en een alleen zuiger blijkt toch dezelfde prijs
Laatst gewijzigd door Frans van Roosmalen op di dec 02, 2008 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Sorry dat ik jullie even moet onderbreken maar ik moet jullie even iets laten zien:
Het enigste wat je er nog bij moet denken is de 2 tripmeters (sigma's) boven de roadbook houder...en natuurlijk de motor.
Het enigste wat je er nog bij moet denken is de 2 tripmeters (sigma's) boven de roadbook houder...en natuurlijk de motor.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Cool
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Dat ziet er vet uit Shifty
Nu nog asbakje erbij met sigarettenplug en jij komt de winter wel door
ff Serieus echt cool dat carbon("look" ) en die ledjes in het midden.
Hoezo twee tripmeters? of is het een olietemp meter op je dash en wordt een tripmeter je KM teller
Volgens mij krijg je echt een superrrrrrrrr BIG. Op naar Dakar
Suc6,
Frans
Nu nog asbakje erbij met sigarettenplug en jij komt de winter wel door
ff Serieus echt cool dat carbon("look" ) en die ledjes in het midden.
Hoezo twee tripmeters? of is het een olietemp meter op je dash en wordt een tripmeter je KM teller
Volgens mij krijg je echt een superrrrrrrrr BIG. Op naar Dakar
Suc6,
Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
laat ik het nou helemaal met zappa eens zijn
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
hehe ja, dan heb je net je motor klaar, en dan sloop je m door al dat stof en zandFrans van Roosmalen schreef:Dat ziet er vet uit Shifty
Op naar Dakar
Frans
als ik de zandbak in ga wordt t zeker niet op mn 'all-day bigje' maar dan zal dr iets voor de zandbak aangeschaft worden denk..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Yup 't was nog aardig wat werk...'t was vooral houtje touwtje in elkaar zetten, maar het resultaat is er niet minder op.
Eerst met karton malletjes maken totdat de juist vorm gemaakt is, dit overtrekken op een stuk alluminium 2mm plaat en uitzagen. Gaatjes boren, gaten laten uitlaseren en laten lassen en klaar
Ik heb wat electrische stekkers binnen dus ik kan de boel gaan aansluiten. Roadbook is gewoon nog mijn oude die ik op mijn stuur had. Niet electrisch dus. Als ik eens 350euro voor een md roadbook heb zal die er wellicht nog wel komen. Die kan gewoom op dezelfde houder geschroefd worden.
Eerst met karton malletjes maken totdat de juist vorm gemaakt is, dit overtrekken op een stuk alluminium 2mm plaat en uitzagen. Gaatjes boren, gaten laten uitlaseren en laten lassen en klaar
Ik heb wat electrische stekkers binnen dus ik kan de boel gaan aansluiten. Roadbook is gewoon nog mijn oude die ik op mijn stuur had. Niet electrisch dus. Als ik eens 350euro voor een md roadbook heb zal die er wellicht nog wel komen. Die kan gewoom op dezelfde houder geschroefd worden.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Deze week heb ik de nieuwe kroonplaten eropgezet en de vorkpoten erin geschoven. Kleine aanpassing was nodig voor het dashboard vanwege de stuuruitslag. Dat is nu klaar.
Verder moet nog gedaan worden aan de vork:
- Stuuruitslag begrenzers op het frame lassen.
- Stuggere veren installeren.
Maar dit kan gebeuren nadat de motor alweer draait, eerst nog de nieuwe nokkenasketting erin zetten. Ik hoop dat dit weekend te doen. Volgende week weer rijden.
En na singapore in maart komen de nieuwe binnen veren erin. Dan is die weer klaar voor offroad. Ik hou jullie op de hoogte
Verder moet nog gedaan worden aan de vork:
- Stuuruitslag begrenzers op het frame lassen.
- Stuggere veren installeren.
Maar dit kan gebeuren nadat de motor alweer draait, eerst nog de nieuwe nokkenasketting erin zetten. Ik hoop dat dit weekend te doen. Volgende week weer rijden.
En na singapore in maart komen de nieuwe binnen veren erin. Dan is die weer klaar voor offroad. Ik hou jullie op de hoogte
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Zo, vandaag de nokkenasketting vervangen.
Volgens mij heeft hij hiervoor (na de cylinder revisie) altijd een tandje verkeerd gestaan Hij staat nu iig weer perfect.
Hopelijk geeft dit weer de gemiste 5pk terug, want laatst op de rollerbank gaf die maar 41pk op het achterwiel.
Ik schrok ook een beetje bij het leeg laten lopen van de olie. Er zat een aanzienlijke hoeveelheid grijze drap onderin het blok, afkomstig van het blok waar de nokkenasketting langs loopt. Doordat de ketting zo los zat is die een beetje gaan slaan in de behuizing en heeft zo wat alluminium gesnoept
Ik heb nog even de ketting naast de nieuwe ketting gelegd, het verschil was niet schikbarend groot. Maximaal 5mm langer was de oude. De nieuwe ketting was 127mm lang voor 21 pinnen. Het slijtage limiet is 129mm dus ook daar zit niet veel verschil is op het oog. Toch waren de gevolgen al wel flink, naast het ingevreten alluminium is de onderste geleide rubber ook wat aangevreten. Helaas vervang je die niet zo makkelijk, want daarvoor moet de cylinder eraf en dus het blok uit het frame. Die heb ik dus ook maar laten zitten en alleen de bovenste geleide rubber vervangen.
Nu is het alleen nog even wachten op het rubbertje van de kleppenlichter, die was ook een beetje aan het zweten die wil ik dus ook direct vervangen.
Volgens mij heeft hij hiervoor (na de cylinder revisie) altijd een tandje verkeerd gestaan Hij staat nu iig weer perfect.
Hopelijk geeft dit weer de gemiste 5pk terug, want laatst op de rollerbank gaf die maar 41pk op het achterwiel.
Ik schrok ook een beetje bij het leeg laten lopen van de olie. Er zat een aanzienlijke hoeveelheid grijze drap onderin het blok, afkomstig van het blok waar de nokkenasketting langs loopt. Doordat de ketting zo los zat is die een beetje gaan slaan in de behuizing en heeft zo wat alluminium gesnoept
Ik heb nog even de ketting naast de nieuwe ketting gelegd, het verschil was niet schikbarend groot. Maximaal 5mm langer was de oude. De nieuwe ketting was 127mm lang voor 21 pinnen. Het slijtage limiet is 129mm dus ook daar zit niet veel verschil is op het oog. Toch waren de gevolgen al wel flink, naast het ingevreten alluminium is de onderste geleide rubber ook wat aangevreten. Helaas vervang je die niet zo makkelijk, want daarvoor moet de cylinder eraf en dus het blok uit het frame. Die heb ik dus ook maar laten zitten en alleen de bovenste geleide rubber vervangen.
Nu is het alleen nog even wachten op het rubbertje van de kleppenlichter, die was ook een beetje aan het zweten die wil ik dus ook direct vervangen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Goed bezig dus
Je had laatst toch de balansketting vervangen?
Hoeveel km verder was de nok ketting aan de beurt?
Je had laatst toch de balansketting vervangen?
Hoeveel km verder was de nok ketting aan de beurt?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nee, ik heb hiervoor nog geen inwendige kettinkjes vervangen.
Wat ik wel heb gedaan was een tijdje geleden ook naar de timing van de nokkenas gekeken. Toen was de aanname dat hij niet 100% recht stond doordat hij niet nieuw meer was.
Maar ik kwam vandaag erachter dat door het verzetten van één tandje hem vrij precies af kan stellen.
Wat ik wel heb gedaan was een tijdje geleden ook naar de timing van de nokkenas gekeken. Toen was de aanname dat hij niet 100% recht stond doordat hij niet nieuw meer was.
Maar ik kwam vandaag erachter dat door het verzetten van één tandje hem vrij precies af kan stellen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Zo, vandaag was het eindelijk zo ver. Ik heb een test ritje kunnen maken.
't duurde ff voordat die wilde starten maar toen die eenmaal liep ging die lekker.
Wat me bij de eerst verkeersdrempel al opviel is dat voorvering heerlijk soepel gaat. De schok wordt echt geabsorbeerd. Vervolgens knalt het achterwiel erop en weet je dat die niet datzelfde niveau heeft.
De stuuruitslag is wel iets afgenomen, wat je bij de u turn midden in de straat wel mist. Maar dit komt vooral door het roadbook frame.
Nu nog een laag voorspatbord, stuuruitslag begrenzers erop lassen en zorgen dat de valbeugels de band niet gaan raken.
't duurde ff voordat die wilde starten maar toen die eenmaal liep ging die lekker.
Wat me bij de eerst verkeersdrempel al opviel is dat voorvering heerlijk soepel gaat. De schok wordt echt geabsorbeerd. Vervolgens knalt het achterwiel erop en weet je dat die niet datzelfde niveau heeft.
De stuuruitslag is wel iets afgenomen, wat je bij de u turn midden in de straat wel mist. Maar dit komt vooral door het roadbook frame.
Nu nog een laag voorspatbord, stuuruitslag begrenzers erop lassen en zorgen dat de valbeugels de band niet gaan raken.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Wow ... dat ziet er super uit man
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Ziet er strak uit, wanneer kunnen we hem "live" bewonderen 15/2
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Bedankt, ik ben zelf ook erg blij met het resultaat.
In februari ben ik er niet bij, heel februari ben ik op vakantie. In maart ben ik weer van de partij maar dan zullen ook eerst voor veren aangepast moeten worden omdat de huidige voor een veel lichtere motor zijn.
In februari ben ik er niet bij, heel februari ben ik op vakantie. In maart ben ik weer van de partij maar dan zullen ook eerst voor veren aangepast moeten worden omdat de huidige voor een veel lichtere motor zijn.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Vandaag eindelijk weer een goed testritje kunnen maken, de nieuwe (juist) getimede nokkenasketting heeft vruchten afgeworpen: wheelies in zijn 1 gaan ineens een stuk makkelijker om maar even het vermogen uit te drukken. De lichtere voorvork zal hier ook een bijdrage aan geven. Loopt ook heerlijk door de toeren heen. Volgende week maar weer eens langs de motorboer voor een dynorun. Want meten is weten.
De USD vork is ook heerlijk over de verkeersdrempels.
Stuuruitslag heb ik ook weer naar originele waarden kunnen terugbrengen (wat best veel is). Nu nog een stuuruitslag begrenser erop laten lassen.
Dan nog te doen: voorspatbord erop, sterkere veren (maar deze eerst maar eens goed testen).
De USD vork is ook heerlijk over de verkeersdrempels.
Stuuruitslag heb ik ook weer naar originele waarden kunnen terugbrengen (wat best veel is). Nu nog een stuuruitslag begrenser erop laten lassen.
Dan nog te doen: voorspatbord erop, sterkere veren (maar deze eerst maar eens goed testen).
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Damn, man die voorvork, zo zou ik er ook wel eentje willen scoren!Shifty-PK schreef:Vandaag eindelijk weer een goed testritje kunnen maken, de nieuwe (juist) getimede nokkenasketting heeft vruchten afgeworpen: wheelies in zijn 1 gaan ineens een stuk makkelijker om maar even het vermogen uit te drukken. De lichtere voorvork zal hier ook een bijdrage aan geven. Loopt ook heerlijk door de toeren heen. Volgende week maar weer eens langs de motorboer voor een dynorun. Want meten is weten.
De USD vork is ook heerlijk over de verkeersdrempels.
Stuuruitslag heb ik ook weer naar originele waarden kunnen terugbrengen (wat best veel is). Nu nog een stuuruitslag begrenser erop laten lassen.
Dan nog te doen: voorspatbord erop, sterkere veren (maar deze eerst maar eens goed testen).
Wiiiiiieeele op het gas in zijn één, ik dacht dat het niet mogelijk was met een big...
Weer een extra grote als ik nu weer van de motor stap.
Weer een extra grote als ik nu weer van de motor stap.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997