Probleem begon 2 weken geleden.
had de motor afgespoten; daarna gestart; geen probleem maar alleen stationair lopen zodra ik het gas aanraakte sloeg hij af.
Wellicht water in de vlotterkamer door het schoonspuiten: vlotter afgetapt en ja hoor hij deed het weer.
Verleden week weer gereden; goed lopen; niets aan de hand. weer afgespoten weer zelfde probleem; weer zelfde oplossing.
Vandaag na enkele kilometers sloeg hij al een paar keer af maar wel weer starten en rijden.
Toen weer afslaan en niet meer starten. De vlotterkamer maar weer afgetapt en hij leek het weer te doen; heel klein stukje maar.
Ben de paar kilometer naar huis wel grotendeels thuisgekomen maar elke keer afslaan; beetje op de vlotterkamer tikken( tsja je probeert wat); starten en dan sprong hij weer aan.
Toen het probleem begon wou die wel goed stationair lopen maar dat is nu ook beduidend minder.
Wou maar beginnen met de carburateur los te halen en schoonmaken omdat het in eerste instantie leek te reageren op het aftappen van het vlotter.
Wat kan het zijn? Tips, suggesties.
exc 400 '05 slaat af
Moderator: ghulst
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Klopt,de weerstand in de bougiekop zal het begeven hebben.
Ik spreek uit ondervinding,bij alle 3 men vorige KTM's na +/ 4-5000km de bougiekop moeten vervangen.
Ik heb steeds een nieuwe bij in men rugzak als ik rij........
Ik spreek uit ondervinding,bij alle 3 men vorige KTM's na +/ 4-5000km de bougiekop moeten vervangen.
Ik heb steeds een nieuwe bij in men rugzak als ik rij........
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
Ik vermoed dat er iets scheelt met je vlotternaald of met je vlotter(gaatje in) of vlotterhoogte verkeerd. Of sproeier verstopt.Flip schreef:Probleem begon 2 weken geleden.
had de motor afgespoten; daarna gestart; geen probleem maar alleen stationair lopen zodra ik het gas aanraakte sloeg hij af.
Wellicht water in de vlotterkamer door het schoonspuiten: vlotter afgetapt en ja hoor hij deed het weer.
Verleden week weer gereden; goed lopen; niets aan de hand. weer afgespoten weer zelfde probleem; weer zelfde oplossing.
Vandaag na enkele kilometers sloeg hij al een paar keer af maar wel weer starten en rijden.
Toen weer afslaan en niet meer starten. De vlotterkamer maar weer afgetapt en hij leek het weer te doen; heel klein stukje maar.
Ben de paar kilometer naar huis wel grotendeels thuisgekomen maar elke keer afslaan; beetje op de vlotterkamer tikken( tsja je probeert wat); starten en dan sprong hij weer aan.
Toen het probleem begon wou die wel goed stationair lopen maar dat is nu ook beduidend minder.
Wou maar beginnen met de carburateur los te halen en schoonmaken omdat het in eerste instantie leek te reageren op het aftappen van het vlotter.
Wat kan het zijn? Tips, suggesties.
ja ik vind het ook vrij opvallend dat de motor elke keer weer werkt nadat je de carb schoonmaakt , en dat je dan als advies krijgt de bougiedop te vervangen ...
zou zoieso de hele carb goed schoonmaken en doorblazen met perslucht , een klein beetje water er in kan al grote gevolgen hebben .
zou zoieso de hele carb goed schoonmaken en doorblazen met perslucht , een klein beetje water er in kan al grote gevolgen hebben .
BIERTAKT crossen en zuupn
wanneer je de carb schoonmaakt, heeft de bougiekop de tijd om af te koelen...JoeBaR schreef:ja ik vind het ook vrij opvallend dat de motor elke keer weer werkt nadat je de carb schoonmaakt , en dat je dan als advies krijgt de bougiedop te vervangen ...
zou zoieso de hele carb goed schoonmaken en doorblazen met perslucht , een klein beetje water er in kan al grote gevolgen hebben .
Ik heb me daar ooit gek achter gezocht op het BK in Dinant in 2002.
Start in de gietende regen, na het rijden door een aantal diepe plassen sloeg de motor af.
3 keer de carb onderweg gedemonteerd om zogezegd water uit de vlotterkamer te laten lopen (wat er nooit inzat),
en telkens wanneer de carb er terug opzat, startte het ding van de eerste slag.
5 km verder: niks meer...
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Ik heb het voorgehad in 'Circuit du Ravin',een endurodomein in Noord-Frankrijk.Ook zitten zoeken en carbu meermaals uiteengehaald en niets gevonden.JoeBaR schreef:ja ik vind het ook vrij opvallend dat de motor elke keer weer werkt nadat je de carb schoonmaakt , en dat je dan als advies krijgt de bougiedop te vervangen ......
Nadien thuis gewoon de bougiekop vervangen en geen problemen meer..............................
Dus kijk maar naar de bougiekop
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Heb de carb schoongemaakt en de bougiedop vervangen. Hij startte heel makkelijk; heb nog niet kunnen test rijden; was te laat gisteren.
Heb de oude bougiedop doorgemeten. Hij zou een weerstand moeten geven van 5 kilo ohm; hij komt verder dan 4 en hij wisselt van waarden. (nu ben ik werkelijk een zeldzame nobody op elektronisch gebied dus misschien meet ik niet goed)
Vanavond hopelijk een beetje op tijd thuis zodat ik een rondje kan rijden.
Wordt vervolgd.
Heb de oude bougiedop doorgemeten. Hij zou een weerstand moeten geven van 5 kilo ohm; hij komt verder dan 4 en hij wisselt van waarden. (nu ben ik werkelijk een zeldzame nobody op elektronisch gebied dus misschien meet ik niet goed)
Vanavond hopelijk een beetje op tijd thuis zodat ik een rondje kan rijden.
Wordt vervolgd.
Bougiedop is de moeite van het proberen waard. De volgende is het Pick-up spoeltje van de onsteking. Vooral bij KTM's. Als je het ding een keer iets te heet gedraaid hebt dan is dat kleine kloteding de eerste die problemen gaat geven. Ik heb me er ooit helemaal de pleuris naar gezocht. Mijn KTM liet me na een half uur staan. Eens afgekoeld deed ie het weer.Gery400 schreef:gewoon de bougiekop vervangen
negen van de tien lost dat jouw probleem op
Gery
Knip het uiteinde van je overflow slangetjes ook eens overlangs door. Op die manier heeft de cohesie (of was het adhesie?) van het water (modder) dat er in vast komt te staan minder grip.
Bij een LC4 is dit stilvallen na plassen water ook eens gebeurd. We hebben hem toen op de kant gelegd en de overflowslangen gemasseerd tot dat er weer benzine uit stroomde.
En direkt lopen!
Bij een LC4 is dit stilvallen na plassen water ook eens gebeurd. We hebben hem toen op de kant gelegd en de overflowslangen gemasseerd tot dat er weer benzine uit stroomde.
En direkt lopen!
ha alle KTM kenners bij elkaar gelukkig ..
kennis van mij heeft ook een 520 exc die loopt prima , alleen stationair valt ie terug naar een laag toerental , ook als je de stelschroef van de gasklep aanslag volledig op draait , dan loopt ie even goed , en na een keer gas geven valt ie weer terug naar lage toeren
wie kent het probleem ?
kennis van mij heeft ook een 520 exc die loopt prima , alleen stationair valt ie terug naar een laag toerental , ook als je de stelschroef van de gasklep aanslag volledig op draait , dan loopt ie even goed , en na een keer gas geven valt ie weer terug naar lage toeren
wie kent het probleem ?
BIERTAKT crossen en zuupn
Nou ... net een testritje gedaan (op de weg ;wat zit er verschrikkelijk weinig licht in die koplamp; helpt ook al niet mee dat tie behoorlijk omhoog schijnt:roll:) ongeveer 15 km: hij loopt als vanouds
Ik ga er vanuit dattie weer helemaal in orde is. Het probleem deed zich immers al na een paar kilometer voor. Durf het wel aan om dit weekend naar Limburg te gaan en daar een roadboekritje te gaan doen van 180km.
ga er van uit dat het de bougiedop is geweest. heb de carb wel schoongemaakt maar ben geen vuil tegengekomen.
Bedankt voor het meedenken.
Ik ga er vanuit dattie weer helemaal in orde is. Het probleem deed zich immers al na een paar kilometer voor. Durf het wel aan om dit weekend naar Limburg te gaan en daar een roadboekritje te gaan doen van 180km.
ga er van uit dat het de bougiedop is geweest. heb de carb wel schoongemaakt maar ben geen vuil tegengekomen.
Bedankt voor het meedenken.