Hoi allemaal,
ik had een onplezierige ervaring zaterdag-avond in het Havengebied van Amsterdam.
Ik heb daar een stukje singletrack die met veel lussen tot een leuk rondje is geregen. Goed voor de bochtentechniek etc.
Maar om daar te komen heb je wat knipjes en kuiltjes die je vrij hard kunt doorrijden. Afijn, ik concentreer mij op de knipjes en kuiltjes voor me, en op het moment dat m'n stuur echt begint te stuiteren kijk ik wat verder vooruit en zie ik dat er een stuk gaas/betonijzer over het pad is gegooid. Door het stuiteren kon ik niet uitwijken, dus vol in de remmen en schuif met weinig snelheid het betonijzer in.
Welke %^$&^^$^*^& idioot heeft dat daar neergegooid, express dus om mij maar ook dus andere offroad rijders het ziekenhuis in te krijgen.
Het lag daar altijd al, maar dan langs de kant van het pad.
Iedereen wees gewaarschuwd, ook al rij je een miljoen keer het zelfde rondje, wees elke keer wanneer er die dag voor het eerst rijd, voorzichtig.
Er zijn mensen, die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Waar het mij overkwam, is een gebied, waar bijna niemand komt, dus het kan jouw veel eerder overkomen. Wees voorzichtig en verwacht iets na elke bocht, of andere moeilijke plek. Houd je snelheid de eerste keer op safety mode!!!!!!!
Altijd zo ver mogelijk voor je uit kijken bij offroad rijden
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Ja Huskie, wat jij verteld staat al enkele tientallen jaren in de "10 offroad geboden". Er zijn er nog altijd veel die denken dat ze op het motorcrosscircuit zitten, waar het telkens ongeveer hetzelfde is. Totdat de "man met de hamer" de hoek om komt.
Zen, en de kunst van het terrein onderhoud.
Zen, en de kunst van het terrein onderhoud.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Ja Husky, is inderdaad schrikken hé. Veel geluk gehad dat je er niets ernstigs aan overhoudt. Het ergste vind ik dat er mensen zijn die moedwillig dergelijke levensgevaarlijke barricades leggen. Zo is mijn maat ooit eens tegen een prikkeldraad gereden; was op 1m hoogte dwars over de weg gespannen! Gelukkig is die afgeknapt zonder veel erg, maar hij had evengoed dood kunnen zijn
Ik neem aan dat je soms irritatie veroorzaakt bij de buurtbewoners (en daar dragen de "je m'en fou-tisten" onder ons inderdaad de grootste verantwoordelijkheid voor), maar niemand mag de wet in eigen handen nemen. Ik ga toch ook het plaatselijk voetbalveld niet volstrooien met kraaiepoten omdat die wekelijkse lawaai- en verkeersoverlast me de keel uithangt?
Tolerantie is de weg naar de garantie dat de wereld niet naar de kloten draait, of zoiets.
Ik neem aan dat je soms irritatie veroorzaakt bij de buurtbewoners (en daar dragen de "je m'en fou-tisten" onder ons inderdaad de grootste verantwoordelijkheid voor), maar niemand mag de wet in eigen handen nemen. Ik ga toch ook het plaatselijk voetbalveld niet volstrooien met kraaiepoten omdat die wekelijkse lawaai- en verkeersoverlast me de keel uithangt?
Tolerantie is de weg naar de garantie dat de wereld niet naar de kloten draait, of zoiets.
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do okt 03, 2002 21:49
- Locatie: belgie
- Contacteer:
hmmmmmmmmmmm kraaiepoten op het voetbalveld ??? effe naar de doehetzelfzaak!!!!!
leve de elec starters
zeg huskie, ik kom ook regelmatig daar in het havengebied, en het is gewoon gevaarlijk daar, het terrein wisselt met de dag. Dat stukje bijvoorbeeld bij de molens,bij het tankstation is volledig op de schop en die mooie berg is levensgevaarlijk, flikker je zo 4m naar beneden, zoals een paar maanden geleden een 4x4 overkwam. Bij de vuilverbranding zijn ze bezig met een pijplijn en er ligt gewoon overal (gevaarlijk) bouwafval, vlechtdraad bijvoorbeeld,erg slecht voor de banden en velgen. De zandvlakte bij de africahaven staat een hek voor omdat er eentje in het drijfzand was geraakt. En die geflipte kunstenaars bij ruigoord verdenk ik van sabotage acties. Wij zijn altijd met z´n tweeen en tuffen gewoon rustig rond (blazen gaat wat moeilijk op een zware AT) en
verkennen altijd eerst een "verdachte" bocht,heuvel of bosje, precies wat Ad bedoeld. Het wordt steeds moeilijker een terrein te vinden. Laatst een avontuur gehad met de Yamaha tenere mannen op de HSL baan bij hoofddorp, na een uurtje was de pret al over, eraf gehaald door de politie..
erik
verkennen altijd eerst een "verdachte" bocht,heuvel of bosje, precies wat Ad bedoeld. Het wordt steeds moeilijker een terrein te vinden. Laatst een avontuur gehad met de Yamaha tenere mannen op de HSL baan bij hoofddorp, na een uurtje was de pret al over, eraf gehaald door de politie..
erik
jeps.. ik rij dr elke week .. en er is elke week weer iets veranderd .. zo sprong ik afgelopen weekend tegen t dijkje op daar waar de windmolens staan .. pas in de lucht kwam ik er achter dat er boven op t dijkje niets meer was .. alles weg gegraven .. dat werd dus een duik van 4 meter lood recht naar beneden ( jah eigenschuld dikke bult) k bedoel dus .. KIEK GOED UUT !!!!!
4 strokes only !!
Joe en Bar, ik begrijp, hopelijk, dat je er niets aan hebt overgehouden?
Had je deze topic nog niet eerder gelezen dan: eerste keer rijden op safety mode!!!!!! Daarna mag het gas er pas op
Had je deze topic nog niet eerder gelezen dan: eerste keer rijden op safety mode!!!!!! Daarna mag het gas er pas op
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
heheh ik weet wel hoe het moet .. ik raad het zelf ook iedereen aan om eerst op safety mode te rijden .. jah stom van me .. en nee k heb dr nix an over gehouden alleen wat blauwe plekken en een gebroken spatbord ;(
4 strokes only !!
Ja ex Zot, een beetje laat.
Zijn er weer diverse afgevoerd afgelopen weken, wat dus voorkomen had kunnen worden, als je maar wakker was gebleven de afgelopen weken
Maar beter laat dan nooit
Zijn er weer diverse afgevoerd afgelopen weken, wat dus voorkomen had kunnen worden, als je maar wakker was gebleven de afgelopen weken
Maar beter laat dan nooit
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
ook even een reactie van mijn kant.
laatst is een vriend van me bijna z`n broertje kwijt geraakt op de
"betuwelijn"omdat de heren die daar aan het werk zijn om een of andere reden het nodig vonden om prikkeldraad van de ene kant naar de andere kant te spannen en dan ook niet èèn maar drie(!) op verschillende hoogtes zo`n 60, 80 en 110cm. boven de grond...
vervolgens rijd hij er bijna volgas (ca.90 km/u) in....
gevolg...volledig in het prikkeldraad gewikkeld en zijn nek rondom opengesneden.(het was ongeveer 4 à 5 km. bij de bewoonde wereld vandaan dus zie daar maar eens een ambulance bij te krijgen.)
uiteindelijk toch in het ziekenhuis beland, 2 dagen I.C. 83 hechtingen en een week ziekenhuisbed later is hij gelukkig wel weer gezond thuis gekomen....
laatst is een vriend van me bijna z`n broertje kwijt geraakt op de
"betuwelijn"omdat de heren die daar aan het werk zijn om een of andere reden het nodig vonden om prikkeldraad van de ene kant naar de andere kant te spannen en dan ook niet èèn maar drie(!) op verschillende hoogtes zo`n 60, 80 en 110cm. boven de grond...
vervolgens rijd hij er bijna volgas (ca.90 km/u) in....
gevolg...volledig in het prikkeldraad gewikkeld en zijn nek rondom opengesneden.(het was ongeveer 4 à 5 km. bij de bewoonde wereld vandaan dus zie daar maar eens een ambulance bij te krijgen.)
uiteindelijk toch in het ziekenhuis beland, 2 dagen I.C. 83 hechtingen en een week ziekenhuisbed later is hij gelukkig wel weer gezond thuis gekomen....
Joep, dit zijn dus de situaties die ik voor ogen had.
Mannen en vrouwen en vooral de jongeren, hou jullie snelheid op safety mode.
Zeker als je ergens nieuw rijd of de situatie niet te overzien is.
Beterschap met jongen, Joep.
Mannen en vrouwen en vooral de jongeren, hou jullie snelheid op safety mode.
Zeker als je ergens nieuw rijd of de situatie niet te overzien is.
Beterschap met jongen, Joep.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
weet je wat nou juist het lullige van het hele verhaal is.
hij reed dus (voor de 3de of 4de op een endurofiets) samen met zijn broer, zijn broer reed schuin voor hem en ging op een gegeven moment helemaal rechts rijden want die wist dat dat prikkeldraad er hing (aan de rechtse kant zat een opening) waarop hij dacht, hé hij gaat voor mij aan de kant..ik zal hem eens voorbij stuiven...
hij ging er idd voorbij..
z`n broer heeft toen 112 gebeld, maar die gasten konden het niet vinden
toen heeft hij een plek af gesproken, z`n broertje zwaar gewond alleen achter moeten laten(!) en is met een ambulancebroeder achterop
over de betuwelijn naar de plek van het ongeval gereden.
maar toen..hij moest ook nog opgehaald worden.
politie de snelweg afgezet, de brandweer een ladder over de sloot gelegd en zo naar de ambulance gebracht...
hij is intussen al weer volledig hersteld maar rijd helaas geen endurofiets meer.
hij reed dus (voor de 3de of 4de op een endurofiets) samen met zijn broer, zijn broer reed schuin voor hem en ging op een gegeven moment helemaal rechts rijden want die wist dat dat prikkeldraad er hing (aan de rechtse kant zat een opening) waarop hij dacht, hé hij gaat voor mij aan de kant..ik zal hem eens voorbij stuiven...
hij ging er idd voorbij..
z`n broer heeft toen 112 gebeld, maar die gasten konden het niet vinden
toen heeft hij een plek af gesproken, z`n broertje zwaar gewond alleen achter moeten laten(!) en is met een ambulancebroeder achterop
over de betuwelijn naar de plek van het ongeval gereden.
maar toen..hij moest ook nog opgehaald worden.
politie de snelweg afgezet, de brandweer een ladder over de sloot gelegd en zo naar de ambulance gebracht...
hij is intussen al weer volledig hersteld maar rijd helaas geen endurofiets meer.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Erik (GS)gaf het al eens aan; een GPS kan van levensbelang zijn.
Elke traumahelicopter had je gevonden met de doorgebelde GPS-coördinaten.
Elke traumahelicopter had je gevonden met de doorgebelde GPS-coördinaten.
Laatst gewijzigd door Freek op zo sep 21, 2003 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Een verschrikkelijk verhaal. Je moet iemand zwaargewond achterlaten.
Ik ben goddank blij(nee ik ben niet gelovig) dat het dan weer redelijk goed is gekomen met hem, alleen zijn dit dus ... onnodige.... ongevallen die met offroad rijden gemakkelijk kunnen gebeuren.
Offroad rijden heeft 100 procent concentratie nodig.
Kun je het niet overzien, dan gas terugnemen.
Vooral met wedstrijdjes doen(we blijven kinderen) is het oppassen geblazen. Alleen wedstrijdjes doen waar het 100 procent kan.
Oke oke ik stop al met het goede voorbeeld geven. De volgende keer ben ik de pineut, overstekende boomtakken enz.
Ik ben goddank blij(nee ik ben niet gelovig) dat het dan weer redelijk goed is gekomen met hem, alleen zijn dit dus ... onnodige.... ongevallen die met offroad rijden gemakkelijk kunnen gebeuren.
Offroad rijden heeft 100 procent concentratie nodig.
Kun je het niet overzien, dan gas terugnemen.
Vooral met wedstrijdjes doen(we blijven kinderen) is het oppassen geblazen. Alleen wedstrijdjes doen waar het 100 procent kan.
Oke oke ik stop al met het goede voorbeeld geven. De volgende keer ben ik de pineut, overstekende boomtakken enz.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?