Glijertje, tips handkap gevraagd!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hey Mannen (en dames) ,
Vanmiddag me Big ff omgelegd in de sneeuw (notabene bij thuiskomst voor de garage, arghhh ). Handkap (en remhendel, maar die bestel ik zo) kapot..... Iemand die mij kan vertellen waar ik dezelfde kap vindt? - iemand die ze (of de rechter) liggen heeft? - Iemand andere Tips? (bijv alternatieve goedkope soort handkappen oid)
Tevens ff voorstellen (dag Leo ), ben de rare Fries Go Foggy van het motorforum (beetje boel Ducatist). Maar sinds een tijdje dus ook een Grote D(okte)r. erbij. Heb er erg veel lol mee, erg leuk om mee te rijden, vooral als het winters is zoals nu, lekker Xtreem (op omglijden na dan, maar dat hoort erbij )
Vanmiddag me Big ff omgelegd in de sneeuw (notabene bij thuiskomst voor de garage, arghhh ). Handkap (en remhendel, maar die bestel ik zo) kapot..... Iemand die mij kan vertellen waar ik dezelfde kap vindt? - iemand die ze (of de rechter) liggen heeft? - Iemand andere Tips? (bijv alternatieve goedkope soort handkappen oid)
Tevens ff voorstellen (dag Leo ), ben de rare Fries Go Foggy van het motorforum (beetje boel Ducatist). Maar sinds een tijdje dus ook een Grote D(okte)r. erbij. Heb er erg veel lol mee, erg leuk om mee te rijden, vooral als het winters is zoals nu, lekker Xtreem (op omglijden na dan, maar dat hoort erbij )
...Motorprutsende knutselsmurf...
Hoi Biggy,Biggy schreef:..Tevens ff voorstellen (dag Leo )...
Welkom bij de kleinste grote club van NL !
Jammer dat je meteen met een schade binnen komt glijden
Mocht er binnen de club niemand een blauwe handkap hebben liggen zou je over kunnen stappen op endurohandkappen van bijv. acerbis (met of zonder spoilertje) omdat je offroad niet schuwt met de BIG en als je toch liever voor orgineel gaat komt erop ebay.de nog wel eens een setje voorbij.
Succes met de zoektocht en tot ziens op een ritje,
Leo
-
Shifty heeft volgens mij nog blauwe handkappen maar zijn voor DR750 weet niet of dat past voor € 15.= Linkje:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=8816
Zelf heb ik ze ook liggen van een DR750 maar dan in het oranje zonder scheurtje €15,= maar volgens mij staat dat niet echt Echt niet dus
Suc6
Frans
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=8816
Zelf heb ik ze ook liggen van een DR750 maar dan in het oranje zonder scheurtje €15,= maar volgens mij staat dat niet echt Echt niet dus
Suc6
Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Hey Leo (zwaai ,
Ach schade, handkap en hendel is eigenlijk alles, gebeurde ook bijna stapvoets, net over het dooie punt onderuit geremd en dan is er geen houden meer aan........
Bedankt voor zover voor de tips!
In kleur zou het makkelijkst zijn, maar de kleur van zo'n kap leg ik niet wakker van, spuitbus doet evt wonderen....... (mot goedkoop blijven)
PS: De oude hendel was nogal krom en brak (ondanks verhitting) bij de poging die te rechten... Deze hendel had ik net bij Louis.de weg, koste daar 3,95, gister erop gezet en nu meteen kapot, zijn daar nog leverbaar dus bestel er wel weer een paar. Acerbis is me te klein qua functie, wel mooi. Maar zag dat er op die Louis site ook zwarte staan soortgelijk model, maar voor MX motoren met trommelrem staat erbij, geen idee of dat dan past, iemand hier een idee?
Nog maar een winters piccie erbij...
Ach schade, handkap en hendel is eigenlijk alles, gebeurde ook bijna stapvoets, net over het dooie punt onderuit geremd en dan is er geen houden meer aan........
Bedankt voor zover voor de tips!
In kleur zou het makkelijkst zijn, maar de kleur van zo'n kap leg ik niet wakker van, spuitbus doet evt wonderen....... (mot goedkoop blijven)
PS: De oude hendel was nogal krom en brak (ondanks verhitting) bij de poging die te rechten... Deze hendel had ik net bij Louis.de weg, koste daar 3,95, gister erop gezet en nu meteen kapot, zijn daar nog leverbaar dus bestel er wel weer een paar. Acerbis is me te klein qua functie, wel mooi. Maar zag dat er op die Louis site ook zwarte staan soortgelijk model, maar voor MX motoren met trommelrem staat erbij, geen idee of dat dan past, iemand hier een idee?
Nog maar een winters piccie erbij...
-
- Contacteer:
voorbeeld = dood?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Zoiets is dan idd ook wel weer mooi! (maar voor mij is de functie mn warme handen in deze tijd vh jaar.) Zoveel bomen staan hier ook niet ih NoordenLeo schreef:De reden dat ik endurohandkappen adviseer is dat deze weer aansluiten op je stuureinde zodat bij een val of botsing met boom je handles / handen beter beschermd zijn als bij en standaard handkap.
voorbeeld:LEO
Wmb vervang ik em het liefst 1op1 voor wat erop zat, klaar! (snappie)
Biggy schreef:..Zoveel bomen staan hier ook niet ih Noorden
Dat is me als brabo idd een keer opgevallen ja tijdens een DRBIGasfaltritje enkele jaren geleden.
Check.Biggy schreef:Wmb vervang ik em het liefst 1op1 voor wat erop zat, klaar! (snappie)
Ik heb spgoesdakar ondertussen al een mailtje gedaan met de vraag of hij nog een rechterkap heeft liggen voor je. Hij heeft dezelfde kleur SR43.
LEO
Zoals frans al zei, ik heb deze kappen nog liggen:
Zit wel al een spoiler opgeschroefd en een ijzer beugeltje. Maar zijn niet zo sterk als die acerbis.
De standaard kappen van de dr big zijn niet gemaakt om klappen op te vangen, alleen wind. Die van acerbis zijn de bomb. In dakar rijden ze ook gewoon met de kunstof varianten zonder allu beugel erin.
Zit wel al een spoiler opgeschroefd en een ijzer beugeltje. Maar zijn niet zo sterk als die acerbis.
De standaard kappen van de dr big zijn niet gemaakt om klappen op te vangen, alleen wind. Die van acerbis zijn de bomb. In dakar rijden ze ook gewoon met de kunstof varianten zonder allu beugel erin.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Contacteer:
-> niet grappig..Leo schreef:CrazyWezel schreef:voorbeeld = dood?
Weet je zeker dat die staalsplinters uit je oog zijn gehaald ?
LEO
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Kan inmiddels ook een nieuw Ufo-setje kopen, 25,-. Polisport ook nieuw 35,-. Denk ook wel ff over de jouwe na...Shifty-PK schreef:Zoals frans al zei, ik heb deze kappen nog liggen:
Zit wel al een spoiler opgeschroefd en een ijzer beugeltje. Maar zijn niet zo sterk als die acerbis. De standaard kappen van de dr big zijn niet gemaakt om klappen op te vangen, alleen wind. Die van acerbis zijn de bomb. In dakar rijden ze ook gewoon met de kunstof varianten zonder allu beugel erin.
Lees ik nou dat je (HG) valbeugels verkoopt? How much?
(zoek evt nog wel wat meer dingetjes ter verbetering/verfraaïng, maar gooi er geen pot geld tegenaan. Dingen als: handkappen (dus) - valbeugels - koplampbeschermer - voorremschijf+beschermer of set goede complete wielen mét schijven - sport/endurodemper met collectorvervanging enzo)
I can recommend Venom handguards from UK - cheap and works 100%. With very strong aluminium bar. It is actually chinese copy of Cycra hanguards. But if you think they are not strong as hell - you wrong. Try to bend that bar. I could do it only with high - temp gas burner. I went down 2 times on pavement - no damage. MY friend with DR650 supermoto lost count of times he went down - same handguards, no problem.
If you do search by "Venom handguards" on google.uk you will find lots of online shops - I bought it from M&P. Got them sent in 3 days to me.
Average price from 18 to 22 GBP.
If you do search by "Venom handguards" on google.uk you will find lots of online shops - I bought it from M&P. Got them sent in 3 days to me.
Average price from 18 to 22 GBP.
-
- Contacteer:
one thing on that picture.. i don't completely agree with, and thats that splitter you used.. underneath your guard (leftside) you have an red splitter, you can use waterproof splitters instead, they wil save you a lot of missery.. this kind of splitter punktures the isolation, water can get in, and it wil be rotten of the inside out.
and: HID HeadLights rules! nice..
and: HID HeadLights rules! nice..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Orginele kap a e5.- + verz..
Blauw maar mat zwart gespoten maar dat heb je er zo af
De andere kant heb ik ook en kost het zelfde..
Blauw maar mat zwart gespoten maar dat heb je er zo af
De andere kant heb ik ook en kost het zelfde..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
that red fuse box is test setup for HID headlights - that picture taken about 8 months ago when I was working on bike making new dashboard, exhaust etc. etc.
But of course! You do not really think I would put such sh...t on the bike permanently?
By now I even removed HID all together we all know what happens with it from vibrations
But of course! You do not really think I would put such sh...t on the bike permanently?
By now I even removed HID all together we all know what happens with it from vibrations
Bedankt voor alle reacties zover!
Omdat ik geen 1op1 bijpassende zelfde handkap als de kapotte kan scoren denk ik erover om inderdaad zo'n set Venom Handguards over te laten komen uit UK (kosten daar 19,99pond, zag ze in NL ergens voor dikke 35euro). Zag dat op een site (rpamx.co.uk) ook een mooie stuurtjes enz verkocht worden. Kan zijn da'k die dan meebestel, evt zo'n Barpad erop, beetje opleuken...
Is mij ook nalezend op die site wel wat onduidelijk hoe het dan zit met VAT en verz.kosten. Iemand enig idee??
Greetz Biggy
Omdat ik geen 1op1 bijpassende zelfde handkap als de kapotte kan scoren denk ik erover om inderdaad zo'n set Venom Handguards over te laten komen uit UK (kosten daar 19,99pond, zag ze in NL ergens voor dikke 35euro). Zag dat op een site (rpamx.co.uk) ook een mooie stuurtjes enz verkocht worden. Kan zijn da'k die dan meebestel, evt zo'n Barpad erop, beetje opleuken...
Is mij ook nalezend op die site wel wat onduidelijk hoe het dan zit met VAT en verz.kosten. Iemand enig idee??
Greetz Biggy
-
- Contacteer:
@bluesman, my HID light survived a lot of vibrations already and is still alive
after one major jump it was automaticly turned off, at restarting it was flashing for like 4times, and after that i had HID light again
no more problems since.
after one major jump it was automaticly turned off, at restarting it was flashing for like 4times, and after that i had HID light again
no more problems since.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
in dit topic schrok men van de verzendkosten vanuit de UKBiggy schreef:....Is mij ook nalezend op die site wel wat onduidelijk hoe het dan zit met VAT en verz.kosten. Iemand enig idee??
Dus vantevoren aub even goed informeren Biggy.
LEO
Sowww zeg, dan toch maar gewoon uit de eurolanden halen denk ik........Leo schreef:in dit topic schrok men van de verzendkosten vanuit de UKBiggy schreef:....Is mij ook nalezend op die site wel wat onduidelijk hoe het dan zit met VAT en verz.kosten. Iemand enig idee??
Dus vantevoren aub even goed informeren Biggy.
LEO
(ga zo nog ff bij een brommershop langs, die heeft ook cross-spul, wellicht dat daar wat ligt )
Hallo Biggy,
Zit net ff de site door te spitten en zie je bericht staan.
Lijkt een standaard BIG kap. Heb die zelf vervangen dus je mag die van mij hebben als je ze nog nodig hebt.
Ja, ja, blauw dus
Zit net ff de site door te spitten en zie je bericht staan.
Lijkt een standaard BIG kap. Heb die zelf vervangen dus je mag die van mij hebben als je ze nog nodig hebt.
Ja, ja, blauw dus
Quote:''Assumption is the mother of all fuckups'', unquote.
Nou dat sla ik niet af zeg!! Hoe regelen we dat??
Net nog ff fijn gereden, op wat vervelende automongolen na gewoon lekker, knap weer ook!!
Wist je dat een Big ook heel Little kan zijn?!?
Net nog ff fijn gereden, op wat vervelende automongolen na gewoon lekker, knap weer ook!!
Wist je dat een Big ook heel Little kan zijn?!?
-
- Contacteer:
jongens, is die rit 15/2 niets voor jullie?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !