Suzuki rmz 450 '05 <=> Honda Crf 450 '04

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ebertus
Berichten: 54
Lid geworden op: di jun 13, 2006 12:32

Dag noppenvrienden.

Ik rij momenteel met een iets oudere kx 250 en zou graag overstappen naar een 450 viertakt. Ik twijfel momenteel nog tussen 2 motoren zoals je ziet in het onderwerp gaat het om een honda crf 450 '04 en een suzuki rmz 450 '05. Het prijsverschil is niet danig groot maar ik vraag me ook vooral af wat het verschil is in rij-eigenschappen? Ik ben verre van een beer van een vent, is er één van beide die zich daar beter toe loont? Aangezien ik zoveel mogelijk zelf wil doen, welke het makkelijkst is qua speciale materialen e.d.?

ik hoor jullie mening graag

Groeten,
Ebertus
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

en als je graag van je KX af wilt, kan je me dan n pm-etje sturen? :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

ebertus schreef:Dag noppenvrienden.

Ik rij momenteel met een iets oudere kx 250 en zou graag overstappen naar een 450 viertakt. Ik twijfel momenteel nog tussen 2 motoren zoals je ziet in het onderwerp gaat het om een honda crf 450 '04 en een suzuki rmz 450 '05. Het prijsverschil is niet danig groot maar ik vraag me ook vooral af wat het verschil is in rij-eigenschappen? Ik ben verre van een beer van een vent, is er één van beide die zich daar beter toe loont? Aangezien ik zoveel mogelijk zelf wil doen, welke het makkelijkst is qua speciale materialen e.d.?

ik hoor jullie mening graag

Groeten,
Ebertus
Ebertus,

Mijn mening is: Pak de Honda.
Puur uit ervaring over betrouwbaarheid.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Grootste verschil tussen de beide motoren:

De Suzuki heeft een 4-bak en de CRF een 5-bak.

Beide motoren voelen robuust aan. De Suzuki is wat moelijker te gearen i.v.m. de 4-bak, maar als je dat onder contole hebt, dan stuurt hij beter dan de Honda t/m 2004. Hij voelt ook lichter aan.

De betrouwbaarheid van de Honda ligt hoger. Enige echte kwaal van de CRF450 is lekkage aan de waterpomp. E.e.a wordt veroorzaakt door het lager van de balansas, waar wel eens speling op wil ontstaan.

Qua vering ontloopt het elkaar niet veel. De warme start van de Suzuki is wat onhandig geplaatst, onder de buddy, maar daar tegenover heeft de RMZ wel al standaard een Pro Taper stuur.

Overige verschillen: De Suzuki heeft standaard Excel-velgen. De Honda heeft velgen vanuit eigen fabriek. Kwalitatief zijn de Honda-velgen voor de Hobby-bob goed zat!

De linklagers van de Honda vind ik sneller speling vertonen dan die van Suzuki.
ebertus
Berichten: 54
Lid geworden op: di jun 13, 2006 12:32

Mario2t schreef:Grootste verschil tussen de beide motoren:

De Suzuki heeft een 4-bak en de CRF een 5-bak.

Beide motoren voelen robuust aan. De Suzuki is wat moelijker te gearen i.v.m. de 4-bak, maar als je dat onder contole hebt, dan stuurt hij beter dan de Honda t/m 2004. Hij voelt ook lichter aan.

De betrouwbaarheid van de Honda ligt hoger. Enige echte kwaal van de CRF450 is lekkage aan de waterpomp. E.e.a wordt veroorzaakt door het lager van de balansas, waar wel eens speling op wil ontstaan.

Qua vering ontloopt het elkaar niet veel. De warme start van de Suzuki is wat onhandig geplaatst, onder de buddy, maar daar tegenover heeft de RMZ wel al standaard een Pro Taper stuur.

Overige verschillen: De Suzuki heeft standaard Excel-velgen. De Honda heeft velgen vanuit eigen fabriek. Kwalitatief zijn de Honda-velgen voor de Hobby-bob goed zat!

De linklagers van de Honda vind ik sneller speling vertonen dan die van Suzuki.
Alleszinds al heel erg bedankt. Maar er is sinds vandaag een nieuwe mogelijkheid. Vriend van me zou misschien zijn YZF 426 van 2003 ook verkopen. Weet je hier misschien ook iets over?

groeten
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Motorisch zitten ze goed in elkaar, kwalitatief goed gebouwd, betrouwbaarheid is hoog omdat een 2003 gewoon al 5 jaar was doorontwikkeld en hij voelt aan als een tank, maar helaas rijdt hij ook als een tank.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Heb ook goeie ervaringen met Yamaha gehad.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

ebertus schreef:
Alleszinds al heel erg bedankt. Maar er is sinds vandaag een nieuwe mogelijkheid. Vriend van me zou misschien zijn YZF 426 van 2003 ook verkopen. Weet je hier misschien ook iets over?

groeten
YZ426F van 2003 kan niet :?
De YZ426F is alleen maar van 2000 t/m 2002 gemaakt en vanaf 2003 is het YZ450F geworden :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
ebertus
Berichten: 54
Lid geworden op: di jun 13, 2006 12:32

Een eeuwige twijfelaar zijnde, zijn deze motoren ondertussen al verkocht. Er zijn nu twee nieuwe mogelijkheden, een crf 450 van 2002 en een kx 250 van 2006. De crf is nét ietsje goedkoper. Ik zou zelf graag met een viertaktje rijden maar mijn pa denkt dat ik me beter een nieuwere tweetakt koop. Ik hoor graag jullie mening.

grtz,
Ebertus
Frank!
Berichten: 227
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

't Zijn behoorlijk verschillende motoren die je daar opnoemt.

Ikzelf zou voor de 2T gaan, om de simpele reden dat de kans op problemen met die 7 jaar oude 4T veel groter is, én die 06 KX waarschijnlijk superfris is. Die 4T hóeft natuurlijk helemaal niet slecht te zijn, maar dan moet je wel goed de historie ervan kennen.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Dan zou ik ook voor de nieuwere KX250 gaan.
Een CRF450 van 2006 heb je tegenwoordig ook al voor zo'n 2500 euro :?
Maar ik weet niet of je zo veel wil/kan uitgeven.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Ook ik zou de 2T nemen.

Een CRF450 van 2002 is in principe gewoon erg gebruikt.
Tenzij er recente rekeningen bij zitten is de kans op een spoedige revisie aanwezig.

Een bijna gelijk geprijsde KX250 uit 2006..
Ook kans op revisie, maar dan voor aanmerkelijk minder geld!

En als ze bijna even duur zijn...dan is de CRF erg duur, of de KX redelijk goedkoop.

Denk dat een CRF van 2002 op dit moment rond de 1800/1900 euro zit, als hij netjes is en een KX van 2006 zit rond de 2300/2400.
Plaats reactie