Dag noppenvrienden.
Ik rij momenteel met een iets oudere kx 250 en zou graag overstappen naar een 450 viertakt. Ik twijfel momenteel nog tussen 2 motoren zoals je ziet in het onderwerp gaat het om een honda crf 450 '04 en een suzuki rmz 450 '05. Het prijsverschil is niet danig groot maar ik vraag me ook vooral af wat het verschil is in rij-eigenschappen? Ik ben verre van een beer van een vent, is er één van beide die zich daar beter toe loont? Aangezien ik zoveel mogelijk zelf wil doen, welke het makkelijkst is qua speciale materialen e.d.?
ik hoor jullie mening graag
Groeten,
Ebertus
Suzuki rmz 450 '05 <=> Honda Crf 450 '04
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
en als je graag van je KX af wilt, kan je me dan n pm-etje sturen?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ebertus,ebertus schreef:Dag noppenvrienden.
Ik rij momenteel met een iets oudere kx 250 en zou graag overstappen naar een 450 viertakt. Ik twijfel momenteel nog tussen 2 motoren zoals je ziet in het onderwerp gaat het om een honda crf 450 '04 en een suzuki rmz 450 '05. Het prijsverschil is niet danig groot maar ik vraag me ook vooral af wat het verschil is in rij-eigenschappen? Ik ben verre van een beer van een vent, is er één van beide die zich daar beter toe loont? Aangezien ik zoveel mogelijk zelf wil doen, welke het makkelijkst is qua speciale materialen e.d.?
ik hoor jullie mening graag
Groeten,
Ebertus
Mijn mening is: Pak de Honda.
Puur uit ervaring over betrouwbaarheid.
Grootste verschil tussen de beide motoren:
De Suzuki heeft een 4-bak en de CRF een 5-bak.
Beide motoren voelen robuust aan. De Suzuki is wat moelijker te gearen i.v.m. de 4-bak, maar als je dat onder contole hebt, dan stuurt hij beter dan de Honda t/m 2004. Hij voelt ook lichter aan.
De betrouwbaarheid van de Honda ligt hoger. Enige echte kwaal van de CRF450 is lekkage aan de waterpomp. E.e.a wordt veroorzaakt door het lager van de balansas, waar wel eens speling op wil ontstaan.
Qua vering ontloopt het elkaar niet veel. De warme start van de Suzuki is wat onhandig geplaatst, onder de buddy, maar daar tegenover heeft de RMZ wel al standaard een Pro Taper stuur.
Overige verschillen: De Suzuki heeft standaard Excel-velgen. De Honda heeft velgen vanuit eigen fabriek. Kwalitatief zijn de Honda-velgen voor de Hobby-bob goed zat!
De linklagers van de Honda vind ik sneller speling vertonen dan die van Suzuki.
De Suzuki heeft een 4-bak en de CRF een 5-bak.
Beide motoren voelen robuust aan. De Suzuki is wat moelijker te gearen i.v.m. de 4-bak, maar als je dat onder contole hebt, dan stuurt hij beter dan de Honda t/m 2004. Hij voelt ook lichter aan.
De betrouwbaarheid van de Honda ligt hoger. Enige echte kwaal van de CRF450 is lekkage aan de waterpomp. E.e.a wordt veroorzaakt door het lager van de balansas, waar wel eens speling op wil ontstaan.
Qua vering ontloopt het elkaar niet veel. De warme start van de Suzuki is wat onhandig geplaatst, onder de buddy, maar daar tegenover heeft de RMZ wel al standaard een Pro Taper stuur.
Overige verschillen: De Suzuki heeft standaard Excel-velgen. De Honda heeft velgen vanuit eigen fabriek. Kwalitatief zijn de Honda-velgen voor de Hobby-bob goed zat!
De linklagers van de Honda vind ik sneller speling vertonen dan die van Suzuki.
Alleszinds al heel erg bedankt. Maar er is sinds vandaag een nieuwe mogelijkheid. Vriend van me zou misschien zijn YZF 426 van 2003 ook verkopen. Weet je hier misschien ook iets over?Mario2t schreef:Grootste verschil tussen de beide motoren:
De Suzuki heeft een 4-bak en de CRF een 5-bak.
Beide motoren voelen robuust aan. De Suzuki is wat moelijker te gearen i.v.m. de 4-bak, maar als je dat onder contole hebt, dan stuurt hij beter dan de Honda t/m 2004. Hij voelt ook lichter aan.
De betrouwbaarheid van de Honda ligt hoger. Enige echte kwaal van de CRF450 is lekkage aan de waterpomp. E.e.a wordt veroorzaakt door het lager van de balansas, waar wel eens speling op wil ontstaan.
Qua vering ontloopt het elkaar niet veel. De warme start van de Suzuki is wat onhandig geplaatst, onder de buddy, maar daar tegenover heeft de RMZ wel al standaard een Pro Taper stuur.
Overige verschillen: De Suzuki heeft standaard Excel-velgen. De Honda heeft velgen vanuit eigen fabriek. Kwalitatief zijn de Honda-velgen voor de Hobby-bob goed zat!
De linklagers van de Honda vind ik sneller speling vertonen dan die van Suzuki.
groeten
Motorisch zitten ze goed in elkaar, kwalitatief goed gebouwd, betrouwbaarheid is hoog omdat een 2003 gewoon al 5 jaar was doorontwikkeld en hij voelt aan als een tank, maar helaas rijdt hij ook als een tank.
Heb ook goeie ervaringen met Yamaha gehad.
YZ426F van 2003 kan nietebertus schreef:
Alleszinds al heel erg bedankt. Maar er is sinds vandaag een nieuwe mogelijkheid. Vriend van me zou misschien zijn YZF 426 van 2003 ook verkopen. Weet je hier misschien ook iets over?
groeten
De YZ426F is alleen maar van 2000 t/m 2002 gemaakt en vanaf 2003 is het YZ450F geworden
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Een eeuwige twijfelaar zijnde, zijn deze motoren ondertussen al verkocht. Er zijn nu twee nieuwe mogelijkheden, een crf 450 van 2002 en een kx 250 van 2006. De crf is nét ietsje goedkoper. Ik zou zelf graag met een viertaktje rijden maar mijn pa denkt dat ik me beter een nieuwere tweetakt koop. Ik hoor graag jullie mening.
grtz,
Ebertus
grtz,
Ebertus
't Zijn behoorlijk verschillende motoren die je daar opnoemt.
Ikzelf zou voor de 2T gaan, om de simpele reden dat de kans op problemen met die 7 jaar oude 4T veel groter is, én die 06 KX waarschijnlijk superfris is. Die 4T hóeft natuurlijk helemaal niet slecht te zijn, maar dan moet je wel goed de historie ervan kennen.
Ikzelf zou voor de 2T gaan, om de simpele reden dat de kans op problemen met die 7 jaar oude 4T veel groter is, én die 06 KX waarschijnlijk superfris is. Die 4T hóeft natuurlijk helemaal niet slecht te zijn, maar dan moet je wel goed de historie ervan kennen.
Dan zou ik ook voor de nieuwere KX250 gaan.
Een CRF450 van 2006 heb je tegenwoordig ook al voor zo'n 2500 euro
Maar ik weet niet of je zo veel wil/kan uitgeven.
Een CRF450 van 2006 heb je tegenwoordig ook al voor zo'n 2500 euro
Maar ik weet niet of je zo veel wil/kan uitgeven.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ook ik zou de 2T nemen.
Een CRF450 van 2002 is in principe gewoon erg gebruikt.
Tenzij er recente rekeningen bij zitten is de kans op een spoedige revisie aanwezig.
Een bijna gelijk geprijsde KX250 uit 2006..
Ook kans op revisie, maar dan voor aanmerkelijk minder geld!
En als ze bijna even duur zijn...dan is de CRF erg duur, of de KX redelijk goedkoop.
Denk dat een CRF van 2002 op dit moment rond de 1800/1900 euro zit, als hij netjes is en een KX van 2006 zit rond de 2300/2400.
Een CRF450 van 2002 is in principe gewoon erg gebruikt.
Tenzij er recente rekeningen bij zitten is de kans op een spoedige revisie aanwezig.
Een bijna gelijk geprijsde KX250 uit 2006..
Ook kans op revisie, maar dan voor aanmerkelijk minder geld!
En als ze bijna even duur zijn...dan is de CRF erg duur, of de KX redelijk goedkoop.
Denk dat een CRF van 2002 op dit moment rond de 1800/1900 euro zit, als hij netjes is en een KX van 2006 zit rond de 2300/2400.