Inkoopaktie RVS 43mm uitlaatbocht 750/800

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

Zappa,

Ik wil wel één 45mm bocht zonder verdunning aan het eind. Dus zoals BIG88 ook wil.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik keek laatst in mijn uitlaatbocht bij de cylinder en ik zag een lasnaad aan de binnenkant van de pijp zitten waar die op de cylinder wordt gemonteerd. Dit maakte de opening nog eens een stukje kleiner, komt op zo'n 36mm. Hebben jullie dit ook of is jullie uitlaat mond helemaal vlak?

Ik heb ook de diameter van opening van de uitlaat poot gemeten, deze is 45mm. Idealiter is dit dus de beste binnen diameter. Kleiner nemen is compromieen sluiten. Mogelijk omdat het anders niet past maar op advforum was iemand met een 5inch pijp binnenpijp, das dus 50mm binnenpijp. Ik weet niet of hij die binnendoor of buitenom heeft laten lopen, maar dat kan ik eens vragen.

Ik ga dus het liefst voor een 50mm rvs pijp.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

ik denk dat er heel moeilijk wordt gedaan om minimaal of helemaal niet merkbare verschillen. Zoals er hier al vaker is gezegd (in engels) lose some weight. minder moeite groter resultaat. en als je niet zonder duo voetsteunen, bagagerek, middenbok, hulpframe achterspatbord en dergelijke wil rijden dan zal die diameter van de bocht het ook niet echt gaan schelen toch.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

futurist schreef:ik denk dat er heel moeilijk wordt gedaan om minimaal of helemaal niet merkbare verschillen. Zoals er hier al vaker is gezegd (in engels) lose some weight. minder moeite groter resultaat. en als je niet zonder duo voetsteunen, bagagerek, middenbok, hulpframe achterspatbord en dergelijke wil rijden dan zal die diameter van de bocht het ook niet echt gaan schelen toch.
futurist
Nou ja, moeite? Ik geef gewoon aan dat ik 50mm wil ipv 45.

En wie zegt dat ik al die gewichtsreducties niet al heb uitgevoerd? Je neemt hier teveel aannames. Ik wil mijn big perfect hebben. Als ik de keuze heb tussen perfect en compromis dan is voor mij die keuze duidelijk.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

ik neem niks aan, ik stel alleen maar vast, en ben niet degene die een overzicht wilde maken met verandereing in een quotering met als functie de kosten/moeite met een quotering. Zonder twijfel krijgt dit een quotering "laag rendement grote moeite". Perfect of (niet) minder perfect. Iedereen is vrij om te doen of laten wat ie wil natuurlijk en ik mag graag een mooi opgebouwde machine zien maar voor iedereen ligt ergens een grens en ik zie alles graag in perpectief en daar bedoel ik mee dat ik dan er voor zou kiezen een geschiktere motor te kiezen om perfect te maken. Onze Dr moet je ook in de tijd plaatsen en dat vind ik ook een groot deel van de charme, maar het zal toch nooit, tot welke kost ook, een moderne (perfekte) machine worden.
greetz Futurist
PS het zou zelfs wel eens kunnen dat de motor er slechter door gaat presteren, op een gegeven moment klopt er iets niet meer met de verhoudingen die bepaald worden door het specifiek rendement van het blok en de warmte huishouding. wanneer deze balans weg is gaat het rendement achteruit.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey Futurist,

Kan de bocht dus met versmalling naar 42mm bestellen voor de duidelijkheid :wink:

En over de andere discusie..
Respekt voor diegene die de BIg drasties aanpakken en er de ideale brommer van [proberen te ] maken 8)

Heb zelf ook wel die kriebel maar neig iets meer naar de makkelijke weg :oops:
Maar 1 ding is zeker.. er blijft een BIG in m'n tuin zwerven tot dat er een grotere 1 cilinder op de markt komt :wink:

En dat zie ik niet gauw gebeuren :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

HO!! Gaan we weer lekker off-topic :cry: .

Het gaat hier om het gezamelijk aanschaffen van een RVS voorpijp. En niet of een Big een geschikte allroad-offroad-te zware enduro is.

Ik vindt dit jammer omdat alle echte reactie's op dit onderwerp weer ondergesneeuwd raken.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Beetje BIG club eigen :wink:

Maar je hebt wel een beetje gelijk..
Ga over een paar dagen alle geintreseerde een PB sturen..

Met daarin de mogelijkheden, dus compleet 45 mm of met versmalling en de vraag of ze er 1 of 2 willen van welke versie..

Deze order gaat naar Nick met de vraag over de kosten..

Deze worden dan doorgegeven in combi met m'n rekening nummer..
Bij accoord centjes overmaken en m'n losse bocht gaat naar Nick..

Spullen komen terug naar mij en dan naar de nieuwe eigenaars..

Doe dit 1 x.. dus daarna maar bij Hessler bestellen a e120.- + e10 verzendkosten :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

Graag 1x met versmalling
enne de tweede is al helemaal kaal om tepoedercoaten en weer als nieuw op te bouwen.
greetz Futurist
PS kwam het goede tandwiel van de bak nou maar eens binnen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He Futurist welk tandwiel heb je nodig dan?
Nummer met fiche graag.. mischien heb ik hem wel :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

futurist schreef: PS het zou zelfs wel eens kunnen dat de motor er slechter door gaat presteren, op een gegeven moment klopt er iets niet meer met de verhoudingen die bepaald worden door het specifiek rendement van het blok en de warmte huishouding. wanneer deze balans weg is gaat het rendement achteruit.
ja, dat vroeg ik me laatst dus ook af; "normaal" weegt onze fiets +/- 190kg, en ik lees bij verschillende andere fietsen dat dit gewicht verdeelt is met 45% voor en 55% achter.
ik heb mijn big (nog) niet op de weegschaal gehad, maar denk dat hij zwaarder is aan de voorkant (assumption!!)
nu ik mijn achterdemper heb vervangen komt er dus relatief meer gewicht op het voorwiel..........
optie 1; benzinetank naar achteren (zoiets als dakar tanks aan de zijkant) en voorop een donzen kussen cq dummie.
optie 2; originele tank/plastics vervangen door mini spullen (cockpit,lamp,spatbord en 10ltr tank) wat de looks mijn inziens ten nadele komt.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

of je geeft gewoon iets meer gas :lol: dan wordt je voorwiel weer wat omhoog gegooit..

edit:

zomaar een andere gedachte kronkel.. maar er moet ook nog een pakking tussen je uitlaatbocht en cilinder, heeft iemand die n berg liggen, of kan ik die beter op mn verlanglijstje zetten bij de plaatselijke motorboer? :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

had ik besteld bij cms en nog niet binnen, en nu ook niet meer nodig......
dus; niet bestellen, ik stuur `m wel naar je door

greetz sander
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik zal je is n pbtje sturen :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

800S schreef: optie 1; benzinetank naar achteren (zoiets als dakar tanks aan de zijkant) en voorop een donzen kussen cq dummie.
optie 2; originele tank/plastics vervangen door mini spullen (cockpit,lamp,spatbord en 10ltr tank) wat de looks mijn inziens ten nadele komt.
Optie 3: Cross voorvork erop bouwen met alluminium kroonplaten: -2,5kg.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

zappa.suzuki schreef:He Futurist welk tandwiel heb je nodig dan?
Nummer met fiche graag.. mischien heb ik hem wel :wink:
Ik heb al 4 tandwielen gehad maar naar blijkt zit er een fout in de fische (en in die van cms dus ook) Nimag heeft de fout toegegeven en de tandwielen mogen terug. het is het tandwiel waar je met de schakelvork de tweede versnelling inschakelt. het tandwiel is overigens niet kapot maar de gleuf waar de schakelvork in draait is gesleten net als de schakel vork (door het tegen de twee in blijven drukken om naar 2 te wheeliën) en daardoor schoot de bak uit 2. Volgens mijn (overigens fijne dealer(motorhuis seppe)) komt het goede tandwiel er aan. Ik had ook graag een sloop blok gehad wat ik opnieuw wil op bouwen als reserve blok. Mijn ruige rijstijl bekomt de big toch niet en dan is een kant en klaar reserve blok toch fijn. Aanbiedingen mogen ge Pb et
groetje Futurist, overigens bedankt voor het aanbod
Old big's never die
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

M'n BIG's komen nog steeds eerst aan de voorkant omhoog als ik ze opkrik ondanks de lasers..

@ Futurist, blok wat ik heb liggen heeft de krukas kapot, en aardig wat koperslijpsel er in.. maar toch niet te koop :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

blok dat jij hebt is n 800, en futurist heeft 2x 750.. ;)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

En? rotor +spoel overzetten en gassen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

wil der wel een (bocht) ,mooi prijsje .
Er zit een dikke dunwandige op mijn 750 ,maar die ziet er niet uit (alsof ie beschoten is met hagel) .
Dan bewaar ik de roestvast voor de 650/750/800
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

bocht 650 is niet gelijk aan 750/800
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

het is een kruising ,blok 800 ,frame 750 ,tank/kuipje 650s :shock:
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

nee hoor het frame van de 650 is echt heel anders dan van de 750,
frame 750=800
ik heb vorig jaar de oer gereden en carlo was mijn maatje op een 650 en daar was eigenlijk niet veel uitwisselbaar
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

het hoeft ook niet allemaal meteen te passen ,anders is het te simpel :lol: .
Je kunt het volgen via ombouw 650<>750/800 .
Maar ik heb wel wat aan de bocht dus zet mij maar op de lijst (zappa).
Frame 650 is iets korter ,zadel zit meer naar voren (crossstand ) ipv de
paris dakar stand van750/800 .
En ook is het650 frame compacter !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heya,

De lijst met leden die een pijp willen..

BIG88
Ridge
Frans

Zappa
CW
Madmenno
Futurist [ met verloop naar 42mm op het eind]

Als ik iemand vergeten ben of als je van de lijst wil of een verloop naar 42mm wil zo als Futurist... even laten weten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie