Zappa,
Ik wil wel één 45mm bocht zonder verdunning aan het eind. Dus zoals BIG88 ook wil.
Inkoopaktie RVS 43mm uitlaatbocht 750/800
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik keek laatst in mijn uitlaatbocht bij de cylinder en ik zag een lasnaad aan de binnenkant van de pijp zitten waar die op de cylinder wordt gemonteerd. Dit maakte de opening nog eens een stukje kleiner, komt op zo'n 36mm. Hebben jullie dit ook of is jullie uitlaat mond helemaal vlak?
Ik heb ook de diameter van opening van de uitlaat poot gemeten, deze is 45mm. Idealiter is dit dus de beste binnen diameter. Kleiner nemen is compromieen sluiten. Mogelijk omdat het anders niet past maar op advforum was iemand met een 5inch pijp binnenpijp, das dus 50mm binnenpijp. Ik weet niet of hij die binnendoor of buitenom heeft laten lopen, maar dat kan ik eens vragen.
Ik ga dus het liefst voor een 50mm rvs pijp.
Ik heb ook de diameter van opening van de uitlaat poot gemeten, deze is 45mm. Idealiter is dit dus de beste binnen diameter. Kleiner nemen is compromieen sluiten. Mogelijk omdat het anders niet past maar op advforum was iemand met een 5inch pijp binnenpijp, das dus 50mm binnenpijp. Ik weet niet of hij die binnendoor of buitenom heeft laten lopen, maar dat kan ik eens vragen.
Ik ga dus het liefst voor een 50mm rvs pijp.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
ik denk dat er heel moeilijk wordt gedaan om minimaal of helemaal niet merkbare verschillen. Zoals er hier al vaker is gezegd (in engels) lose some weight. minder moeite groter resultaat. en als je niet zonder duo voetsteunen, bagagerek, middenbok, hulpframe achterspatbord en dergelijke wil rijden dan zal die diameter van de bocht het ook niet echt gaan schelen toch.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nou ja, moeite? Ik geef gewoon aan dat ik 50mm wil ipv 45.futurist schreef:ik denk dat er heel moeilijk wordt gedaan om minimaal of helemaal niet merkbare verschillen. Zoals er hier al vaker is gezegd (in engels) lose some weight. minder moeite groter resultaat. en als je niet zonder duo voetsteunen, bagagerek, middenbok, hulpframe achterspatbord en dergelijke wil rijden dan zal die diameter van de bocht het ook niet echt gaan schelen toch.
futurist
En wie zegt dat ik al die gewichtsreducties niet al heb uitgevoerd? Je neemt hier teveel aannames. Ik wil mijn big perfect hebben. Als ik de keuze heb tussen perfect en compromis dan is voor mij die keuze duidelijk.
Suzuki DR 750SK Big '89
ik neem niks aan, ik stel alleen maar vast, en ben niet degene die een overzicht wilde maken met verandereing in een quotering met als functie de kosten/moeite met een quotering. Zonder twijfel krijgt dit een quotering "laag rendement grote moeite". Perfect of (niet) minder perfect. Iedereen is vrij om te doen of laten wat ie wil natuurlijk en ik mag graag een mooi opgebouwde machine zien maar voor iedereen ligt ergens een grens en ik zie alles graag in perpectief en daar bedoel ik mee dat ik dan er voor zou kiezen een geschiktere motor te kiezen om perfect te maken. Onze Dr moet je ook in de tijd plaatsen en dat vind ik ook een groot deel van de charme, maar het zal toch nooit, tot welke kost ook, een moderne (perfekte) machine worden.
greetz Futurist
PS het zou zelfs wel eens kunnen dat de motor er slechter door gaat presteren, op een gegeven moment klopt er iets niet meer met de verhoudingen die bepaald worden door het specifiek rendement van het blok en de warmte huishouding. wanneer deze balans weg is gaat het rendement achteruit.
greetz Futurist
PS het zou zelfs wel eens kunnen dat de motor er slechter door gaat presteren, op een gegeven moment klopt er iets niet meer met de verhoudingen die bepaald worden door het specifiek rendement van het blok en de warmte huishouding. wanneer deze balans weg is gaat het rendement achteruit.
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Hey Futurist,
Kan de bocht dus met versmalling naar 42mm bestellen voor de duidelijkheid
En over de andere discusie..
Respekt voor diegene die de BIg drasties aanpakken en er de ideale brommer van [proberen te ] maken
Heb zelf ook wel die kriebel maar neig iets meer naar de makkelijke weg
Maar 1 ding is zeker.. er blijft een BIG in m'n tuin zwerven tot dat er een grotere 1 cilinder op de markt komt
En dat zie ik niet gauw gebeuren
Kan de bocht dus met versmalling naar 42mm bestellen voor de duidelijkheid

En over de andere discusie..
Respekt voor diegene die de BIg drasties aanpakken en er de ideale brommer van [proberen te ] maken

Heb zelf ook wel die kriebel maar neig iets meer naar de makkelijke weg

Maar 1 ding is zeker.. er blijft een BIG in m'n tuin zwerven tot dat er een grotere 1 cilinder op de markt komt

En dat zie ik niet gauw gebeuren

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
HO!! Gaan we weer lekker off-topic
.
Het gaat hier om het gezamelijk aanschaffen van een RVS voorpijp. En niet of een Big een geschikte allroad-offroad-te zware enduro is.
Ik vindt dit jammer omdat alle echte reactie's op dit onderwerp weer ondergesneeuwd raken.

Het gaat hier om het gezamelijk aanschaffen van een RVS voorpijp. En niet of een Big een geschikte allroad-offroad-te zware enduro is.
Ik vindt dit jammer omdat alle echte reactie's op dit onderwerp weer ondergesneeuwd raken.
-
Beetje BIG club eigen
Maar je hebt wel een beetje gelijk..
Ga over een paar dagen alle geintreseerde een PB sturen..
Met daarin de mogelijkheden, dus compleet 45 mm of met versmalling en de vraag of ze er 1 of 2 willen van welke versie..
Deze order gaat naar Nick met de vraag over de kosten..
Deze worden dan doorgegeven in combi met m'n rekening nummer..
Bij accoord centjes overmaken en m'n losse bocht gaat naar Nick..
Spullen komen terug naar mij en dan naar de nieuwe eigenaars..
Doe dit 1 x.. dus daarna maar bij Hessler bestellen a e120.- + e10 verzendkosten

Maar je hebt wel een beetje gelijk..
Ga over een paar dagen alle geintreseerde een PB sturen..
Met daarin de mogelijkheden, dus compleet 45 mm of met versmalling en de vraag of ze er 1 of 2 willen van welke versie..
Deze order gaat naar Nick met de vraag over de kosten..
Deze worden dan doorgegeven in combi met m'n rekening nummer..
Bij accoord centjes overmaken en m'n losse bocht gaat naar Nick..
Spullen komen terug naar mij en dan naar de nieuwe eigenaars..
Doe dit 1 x.. dus daarna maar bij Hessler bestellen a e120.- + e10 verzendkosten

Graag 1x met versmalling
enne de tweede is al helemaal kaal om tepoedercoaten en weer als nieuw op te bouwen.
greetz Futurist
PS kwam het goede tandwiel van de bak nou maar eens binnen.
enne de tweede is al helemaal kaal om tepoedercoaten en weer als nieuw op te bouwen.
greetz Futurist
PS kwam het goede tandwiel van de bak nou maar eens binnen.
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
He Futurist welk tandwiel heb je nodig dan?
Nummer met fiche graag.. mischien heb ik hem wel
Nummer met fiche graag.. mischien heb ik hem wel

ja, dat vroeg ik me laatst dus ook af; "normaal" weegt onze fiets +/- 190kg, en ik lees bij verschillende andere fietsen dat dit gewicht verdeelt is met 45% voor en 55% achter.futurist schreef: PS het zou zelfs wel eens kunnen dat de motor er slechter door gaat presteren, op een gegeven moment klopt er iets niet meer met de verhoudingen die bepaald worden door het specifiek rendement van het blok en de warmte huishouding. wanneer deze balans weg is gaat het rendement achteruit.
ik heb mijn big (nog) niet op de weegschaal gehad, maar denk dat hij zwaarder is aan de voorkant (assumption!!)
nu ik mijn achterdemper heb vervangen komt er dus relatief meer gewicht op het voorwiel..........
optie 1; benzinetank naar achteren (zoiets als dakar tanks aan de zijkant) en voorop een donzen kussen cq dummie.
optie 2; originele tank/plastics vervangen door mini spullen (cockpit,lamp,spatbord en 10ltr tank) wat de looks mijn inziens ten nadele komt.
-
- Contacteer:
of je geeft gewoon iets meer gas
dan wordt je voorwiel weer wat omhoog gegooit..
edit:
zomaar een andere gedachte kronkel.. maar er moet ook nog een pakking tussen je uitlaatbocht en cilinder, heeft iemand die n berg liggen, of kan ik die beter op mn verlanglijstje zetten bij de plaatselijke motorboer?

edit:
zomaar een andere gedachte kronkel.. maar er moet ook nog een pakking tussen je uitlaatbocht en cilinder, heeft iemand die n berg liggen, of kan ik die beter op mn verlanglijstje zetten bij de plaatselijke motorboer?

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
- Contacteer:
ik zal je is n pbtje sturen 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Optie 3: Cross voorvork erop bouwen met alluminium kroonplaten: -2,5kg.800S schreef: optie 1; benzinetank naar achteren (zoiets als dakar tanks aan de zijkant) en voorop een donzen kussen cq dummie.
optie 2; originele tank/plastics vervangen door mini spullen (cockpit,lamp,spatbord en 10ltr tank) wat de looks mijn inziens ten nadele komt.
Suzuki DR 750SK Big '89
Ik heb al 4 tandwielen gehad maar naar blijkt zit er een fout in de fische (en in die van cms dus ook) Nimag heeft de fout toegegeven en de tandwielen mogen terug. het is het tandwiel waar je met de schakelvork de tweede versnelling inschakelt. het tandwiel is overigens niet kapot maar de gleuf waar de schakelvork in draait is gesleten net als de schakel vork (door het tegen de twee in blijven drukken om naar 2 te wheeliën) en daardoor schoot de bak uit 2. Volgens mijn (overigens fijne dealer(motorhuis seppe)) komt het goede tandwiel er aan. Ik had ook graag een sloop blok gehad wat ik opnieuw wil op bouwen als reserve blok. Mijn ruige rijstijl bekomt de big toch niet en dan is een kant en klaar reserve blok toch fijn. Aanbiedingen mogen ge Pb etzappa.suzuki schreef:He Futurist welk tandwiel heb je nodig dan?
Nummer met fiche graag.. mischien heb ik hem wel :wink:
groetje Futurist, overigens bedankt voor het aanbod
Old big's never die
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
M'n BIG's komen nog steeds eerst aan de voorkant omhoog als ik ze opkrik ondanks de lasers..
@ Futurist, blok wat ik heb liggen heeft de krukas kapot, en aardig wat koperslijpsel er in.. maar toch niet te koop
@ Futurist, blok wat ik heb liggen heeft de krukas kapot, en aardig wat koperslijpsel er in.. maar toch niet te koop

-
- Contacteer:
blok dat jij hebt is n 800, en futurist heeft 2x 750.. 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
En? rotor +spoel overzetten en gassen 

bocht 650 is niet gelijk aan 750/800
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
nee hoor het frame van de 650 is echt heel anders dan van de 750,
frame 750=800
ik heb vorig jaar de oer gereden en carlo was mijn maatje op een 650 en daar was eigenlijk niet veel uitwisselbaar
greetz Futurist
frame 750=800
ik heb vorig jaar de oer gereden en carlo was mijn maatje op een 650 en daar was eigenlijk niet veel uitwisselbaar
greetz Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
het hoeft ook niet allemaal meteen te passen ,anders is het te simpel
.
Je kunt het volgen via ombouw 650<>750/800 .
Maar ik heb wel wat aan de bocht dus zet mij maar op de lijst (zappa).
Frame 650 is iets korter ,zadel zit meer naar voren (crossstand ) ipv de
paris dakar stand van750/800 .
En ook is het650 frame compacter !

Je kunt het volgen via ombouw 650<>750/800 .
Maar ik heb wel wat aan de bocht dus zet mij maar op de lijst (zappa).
Frame 650 is iets korter ,zadel zit meer naar voren (crossstand ) ipv de
paris dakar stand van750/800 .
En ook is het650 frame compacter !
-
Heya,
De lijst met leden die een pijp willen..
BIG88
Ridge
Frans
Zappa
CW
Madmenno
Futurist [ met verloop naar 42mm op het eind]
Als ik iemand vergeten ben of als je van de lijst wil of een verloop naar 42mm wil zo als Futurist... even laten weten..
De lijst met leden die een pijp willen..
BIG88
Ridge
Frans
Zappa
CW
Madmenno
Futurist [ met verloop naar 42mm op het eind]
Als ik iemand vergeten ben of als je van de lijst wil of een verloop naar 42mm wil zo als Futurist... even laten weten..