Die zijn aangeleverd 2 x 35W.
Heb weliswaar vervangen door 55/60 W.
hid 2x4"
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
dan ben je dus wat lichtopbrenst betreft niet echt opgeschoten
misschien allebei dimlicht maken heb je 100W maar geen groot licht
ik heb jaren probleemloos met H4 80/100W gereden (88er DR750)
of dan toch maar xenon in het dim licht ?
misschien allebei dimlicht maken heb je 100W maar geen groot licht
ik heb jaren probleemloos met H4 80/100W gereden (88er DR750)
of dan toch maar xenon in het dim licht ?
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Contacteer:
De lampen die geleverd zijn van Hessler zijn DSW.
Zal op het net kijken wat ze aan kunnen , ook HRT vragen welke lampen erin kunnen 80/100 Hmm. bang dat de kop(lamp) het niet uit houdt.
Zal op het net kijken wat ze aan kunnen , ook HRT vragen welke lampen erin kunnen 80/100 Hmm. bang dat de kop(lamp) het niet uit houdt.
-
- Contacteer:
tja xenon heeft maar n warmte opbrengst van 35watt per pitje..
heb wel gemerkt dat de xenon af en toe moeite heeft met aanslaan (slechte accu met die kou nu..) en omdattie echt n piek vermogen nodig heeft om te starten werkt dat het beste met n verhoogt toerental, dan flitst ie fatsoenlijk aan, anders moet je wellis een paar keer proberen voordattie brand
en de zekering moet van 10A -> 20A. dus dan heb je 3gele in je houdertje ipv 2 gele
i.v.m de startstroom die er doorheen gejaagt wordt.
heb wel gemerkt dat de xenon af en toe moeite heeft met aanslaan (slechte accu met die kou nu..) en omdattie echt n piek vermogen nodig heeft om te starten werkt dat het beste met n verhoogt toerental, dan flitst ie fatsoenlijk aan, anders moet je wellis een paar keer proberen voordattie brand

en de zekering moet van 10A -> 20A. dus dan heb je 3gele in je houdertje ipv 2 gele

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
- de antrapper

xenon maak je dan geen vrienden.

Big Bigger Tiger en weer Big 

He Zappa heb eens op het schema gekeken maar de ontsteking werkt gewoon op accu spanning, kan geen spoelen vinden die "stroom " leveren voor de ontsteking. Het laad sysyteen van de dr is idd wat magertjes, met een goede accu kan je er vergif op nemen dat je bij een lange nachtrit met langdurig groot licht (afgelopen jaar met de 550 km nachtrit van onze club Speedy Gonzales)je uiteindelijk met een lege accu komt te staan. Verbruik besparen heeft dus zeker zin. Zeker ook omdat de start stroom (als je weer gaat starten) makkelijk 100 A kan bedragen. Die 10 A die er als zekering in zit is alleen de stroom die door het relais gaat. Reden dus te meer om te proberen je accu zo vol mogelijk te houden.
Greetz Futurist
Greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Mij is verteld dat de 2 anders gevormde spoelen voor de ontsteking zijn..
[ links onderin die ingepakte ]

[ links onderin die ingepakte ]

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
goede avond jongens,
ik ben toch nog maar even in de schema's gedoken,
aangezien dat toch n beetje mijn afdeling is,
vanaf bouwjaar 1991 heb je 2 spoelen bij de rest van je spoelen zitten die rechtstreeks naar de CDI gaan, en je CDI = dus je ontsteking.
kan er dus niet veel anders van maken dat je dus inderdaad 2 spoelen hebt die ook voor je ontsteking werken,
de rest krijg hij gewoon van de accu.
ben er alleen nog niet achter wat je CDI aanmoet met de door de spoel opgewekte wisselspanning.. want je CDI zelf draaid alleen op gelijkspanning..
verder zijn er wat spoelen doorgelinkt aan elkaar, waardoor je dus nog 3 grote spoelen krijgt(ster-schakeling),
deze gaan vanuit waar ze hun werk doen meteen naar de gelijkrichter, en vanuit daar wordt er dus een gelijkstroom naar de rest van je stroomslurpende gadgets gestuurd.
hoe groot de startstroom precies is zal ik vd week of volgende week n keer op mn werk meten als mn voorvork weer in elkaar zit.
dus zappert, ik moet u gelijk geven, grijze duif
@futurist, als het goed is moet hij bij constant grootlicht nogsteeds bij laden, de opbrengst van een gezonde ca. 200w bij 5000rpm, je zal natuurlijk niet constant 5000toeren rijden, maar je grootlicht gebruikt (mits je natuurlijk niet heel de tijd je 'pass' knopje indrukt) ongeveer 60watt, daarbij moet je 2x 5w optellen van je achterlicht en ong. 2w voor je stadslampje, 3x 2w voor de 3w voor toerenteller+km teller, en je kenteken plaat verlichting van 5watt.
al met al kom je dus bij lange na niet aan de 200W, en zal de accu toch op moeten laden, of er zit iets niet helemaal lekker, uiteraard moet je ook nog even knipperlichten en remlichten er bij pakken, maar die stellen ook niet bar veel voor en zijn maar voor korte periodes.
denk dat als je accu naar zo'n rit leeg is, dat je accu gaar is, of je moet veel tussen tijds starten / ergens een vonkend kabeltje naar massa hebben ofzo..
en nu ga ik naar bed.. weltruste
ik ben toch nog maar even in de schema's gedoken,
aangezien dat toch n beetje mijn afdeling is,
vanaf bouwjaar 1991 heb je 2 spoelen bij de rest van je spoelen zitten die rechtstreeks naar de CDI gaan, en je CDI = dus je ontsteking.
kan er dus niet veel anders van maken dat je dus inderdaad 2 spoelen hebt die ook voor je ontsteking werken,
de rest krijg hij gewoon van de accu.
ben er alleen nog niet achter wat je CDI aanmoet met de door de spoel opgewekte wisselspanning.. want je CDI zelf draaid alleen op gelijkspanning..
verder zijn er wat spoelen doorgelinkt aan elkaar, waardoor je dus nog 3 grote spoelen krijgt(ster-schakeling),
deze gaan vanuit waar ze hun werk doen meteen naar de gelijkrichter, en vanuit daar wordt er dus een gelijkstroom naar de rest van je stroomslurpende gadgets gestuurd.
hoe groot de startstroom precies is zal ik vd week of volgende week n keer op mn werk meten als mn voorvork weer in elkaar zit.
dus zappert, ik moet u gelijk geven, grijze duif

@futurist, als het goed is moet hij bij constant grootlicht nogsteeds bij laden, de opbrengst van een gezonde ca. 200w bij 5000rpm, je zal natuurlijk niet constant 5000toeren rijden, maar je grootlicht gebruikt (mits je natuurlijk niet heel de tijd je 'pass' knopje indrukt) ongeveer 60watt, daarbij moet je 2x 5w optellen van je achterlicht en ong. 2w voor je stadslampje, 3x 2w voor de 3w voor toerenteller+km teller, en je kenteken plaat verlichting van 5watt.
al met al kom je dus bij lange na niet aan de 200W, en zal de accu toch op moeten laden, of er zit iets niet helemaal lekker, uiteraard moet je ook nog even knipperlichten en remlichten er bij pakken, maar die stellen ook niet bar veel voor en zijn maar voor korte periodes.
denk dat als je accu naar zo'n rit leeg is, dat je accu gaar is, of je moet veel tussen tijds starten / ergens een vonkend kabeltje naar massa hebben ofzo..
en nu ga ik naar bed.. weltruste

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Grijs = wijs
En de SR41 heeft 1 spoel op de CDI en de SR43 2

En de SR41 heeft 1 spoel op de CDI en de SR43 2

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
nee.. die heeft dr ook 2, die ene staat wat lager getekend..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Heren deze zijn van de pick-up en leveren geen stroom hoor
Ook die drie velden zijin nodig om van dat wisselede gedoe naar de gelijk richter toe genoeg te geven voor vermogen bij 12 V
futurist
Ook die drie velden zijin nodig om van dat wisselede gedoe naar de gelijk richter toe genoeg te geven voor vermogen bij 12 V
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Contacteer:
kijk nog eens op het schema.. die 4 kanalen gaan alle 4 de CDI in.. en ze zullen dr niet als versiering op zitten denk.. 
wat bedoel je met 'pick-up' trouwens?
en als ze geen stroom leveren.. waarom zijn het spoelen dan en zitten ze in die rotor.. en lopen er 4 aansluitingen van naar de cdi.. ik volg je verhaal niet, het lijkt mij meer dat die 2 de spannings dip opvangen als je startmotor begint rond te gieren, want die trekt nogal wat weg, en dat die er dan voor zorgen dat je ontsteking gewoon zn normale spanning binnenkrijgt.
wel raar dat deze trouwens niet via de regelaar lopen.. want bij hoge toerentallen is de geleverde spanning ook hoger, want op het schema staat geen brenzer zoals n zenerdiode of iets dergelijks..

wat bedoel je met 'pick-up' trouwens?
en als ze geen stroom leveren.. waarom zijn het spoelen dan en zitten ze in die rotor.. en lopen er 4 aansluitingen van naar de cdi.. ik volg je verhaal niet, het lijkt mij meer dat die 2 de spannings dip opvangen als je startmotor begint rond te gieren, want die trekt nogal wat weg, en dat die er dan voor zorgen dat je ontsteking gewoon zn normale spanning binnenkrijgt.
wel raar dat deze trouwens niet via de regelaar lopen.. want bij hoge toerentallen is de geleverde spanning ook hoger, want op het schema staat geen brenzer zoals n zenerdiode of iets dergelijks..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !