hid 2x4"

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

letsgo21

Iemand al aan de verlichting van zijn BIG gesleuteld?
Ik zou twee hid lenzen wel zien zitten...zijn die via de site van hessler een goed alternatief of hebben jullie ervaring met anderen?

Greetz
Shifty-PK
Contacteer:

Volgens mij haal je twee dingen door elkaar heen, hid en 2 koplampen/lenzen.

De koplampen set van hessler zien er leuk uit, maar ik weet niet zo goed of het ook functioneel is = meer licht :?:
Dan veranderd je lamp ook van h4 naar h3 volgens mij.

Zelf heb ik een HID xenon set voor de standaard koplamp, dus h4. Geeft stuk meer licht, belast het stroom circuit minder waardoor je accu sneller is bijgeladen. Ik heb een setje waarbij mechanisch met een schuifje geschakeld wordt tussen groot en dimlicht...en dat is dus ook al kapot. Hij hangt nu ergens tussen groot en dimlicht en wilt niet meer schakelen ertussen. Ik hoorde dat andere ook al hetzelfde probleem hebben gehad met dit setje.

Als je het mechanische gedeelte eruit wilt houden zijn er oplossingen zoals dimlicht op xenos te houden en grootlicht normale lamp. Of inderdaad zo'n setje van hessler.

Waarbij een h3 lamp de HID is en en andere gewone gloeilamp voor grootlicht bv.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CrazyWezel
Contacteer:

toevallig vandaag de hele middag aan staan sleutelen,
foto's moet ik nog uploaden, zijn erg grappig om te zien..
vooral omdat ik eerst de hele voorkant gedemonteerd heb voordat ik er achterkwam dat het ook met 4boutjes kon.. :lol:
heb n HID set gekocht met als normaal licht Xenon, en grootlicht Halogeen, dit om gekloot met kapotte schuifjes te voorkomen..
de lichtopbrengst is.. tja.. abnormaal veel.
je koplamp moet je aardig lager afstellen, maar je ziet dan nogsteeds ong. 4x zo ver.
filmpje: zie beneden
maar die had ik ook al ergens anders gespammed,
de foto's volgen ook iets naar beneden..

na 2.5week wachten, aangifte van oplichting te hebben gedaan, marktplaats contact op laten nemen, enz enz heb ik ze ontvangen:
Afbeelding

aanvang van het knutselen, big kijkt vrolijk
Afbeelding

hij begint al verdrietig te worden
Afbeelding

en nu krijg ik zelf n beetje medelijde met m..
Afbeelding

das t lampje..
Afbeelding

das t lampje in t koplampje met veelste veel draadjes dr aan
Afbeelding

ff teste of t werkt.. bleek dat de connector intern verkeerd zat aangesloten.. zelf nog ff uit elkaar moeten puzzelen en weer anders in elkaar terug gestoken.. toen werkte t wel, aan de xenon van de crossa gehangen :)
Afbeelding

in t motortje gehangen
Afbeelding

t past allemaal maar net..
Afbeelding

hij doettut.. check! tijd voor een testritje..
Afbeelding

testrit:
http://nl.youtube.com/watch?v=2AEVCTDwWjw#
Laatst gewijzigd door CrazyWezel op do nov 27, 2008 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

:lol: :lol:
Ach zeg maar niks :wink:
Kan niet wachten tot ik ook een kerstlampje heb.. :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
letsgo21

@shifty: de bedoeling is dus wel véél meer lichtopbrengst, het maakt eigenlijk niet uit hoe, al zie ik zo'n lensjes wel liever. Ik heb ergens op advrider gezien dat er veel gasten zijn die zo'n setje afkomstig van een buell monteren en dan idd één xenon en één halogeen laten, dat is ong mijn bedoeling.

@crazywezel: wat een toeval, dat filmpje ziet er nog goed uit, idd veel lichtopbrengst! Ziet er goed uit!

Mss is het dan toch beter om twee extra lichtjes te monteren voor de spreiding van het licht.

tnx
CrazyWezel
Contacteer:

@letsgo: het lijkt net alsoftie niet spreid, maar infeite is heel de straat tot aan de boomtoppen verlicht.. op het filmpje is dat niet helemaal goed zichtbaar, maar dat ligt n beetje aan mn camera.. die stond nog op iets anders ingesteld.. want ik was een trein aan het filmen pas..
(mits iemand het graag wilt weten: www.youtube.com/user/crazywezel en dan opzoek gaan naar de trein ;) )

edit: eerste post aangepast met foto's
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Contacteer:

Ziet er goed uit Crazy. Hoeveel was je totaal kwijt nu?

Ik heb die van mij uit China besteld een jaar geleden, voor 17pond, plus nog x verzendkosten kwam het op iets minder dan 50 euri uit.
Suzuki DR 750SK Big '89

CrazyWezel
Contacteer:

30euro voor mij en 30euro voor een geheime mede kerstboomverlichtingaanschaffer :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen

Ik als Electrisjacharijn wil ook meer licht. :evil:

Je kan toch gewoon een andere lamp erin doen :?: of ben ik nou echt dom aan 't lullen :oops:

Wil gewoon net wat meer zien en volgens mij zit er nu een standaard lamp in. Wie weet de easy oplossing voor mij zonder al te veel gedoe :D
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
zappa.suzuki

Je hebt bij de motorboer normale H4 lampen met meer licht opbrengst zoals de Vision van Philips

Maar mischien heb je die al, vond dat jou koplamp ook een wat oranje gloed had [ zo als de vision]
letsgo21

zappa.suzuki schreef:Je hebt bij de motorboer normale H4 lampen met meer licht opbrengst zoals de Vision van Philips

Maar mischien heb je die al, vond dat jou koplamp ook een wat oranje gloed had [ zo als de vision]
Ik heb idd zo'n philips H4 setje in men 4x4 gestoken en dat is merkbaar beter :wink: was een kleine 30 eurotjes voor een setje van 2
CrazyWezel
Contacteer:

je hebt inderdaad lampen van philips, je hebt dr ook bij de action, die kosten geloof ik 3,99 en die zijn het dubbele wattage, geven meer licht, maar kosten ook aardig wat vermogen van je accu.
xenon daar in tegen kost alleen even een piekstroom bij het opstarten en verbruikt daarna maar 35watt (p/lamp)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen

CrazyWezel schreef:je hebt inderdaad lampen van philips, je hebt dr ook bij de action, die kosten geloof ik 3,99 en die zijn het dubbele wattage, geven meer licht, maar kosten ook aardig wat vermogen van je accu.
xenon daar in tegen kost alleen even een piekstroom bij het opstarten en verbruikt daarna maar 35watt (p/lamp)
Is toch niet erg dat je accu wat zwaarder word belast :?: of krijg je dan een knipperende voorlamp bij het aanzetten van je knipperlicht
:roll:
Shifty-PK
Contacteer:

Zolang je na een wat minder soepele start beurt maar lang genoeg rijd niet.

HID is niet nodig voor een big qua accu maar alle kleine beetje helpen. De accu van een big moet namelijk echt in goede toestand zijn wil die goed gestart kunnen worden. Als die minder 70% is dan draait de startmotor wel rond maar niet hard genoeg of wordt de vonk te zwak voor de ontsteking.

Dat merk je als het starten op de accu niet meer werkt, maar dat de motor na aanlopen direct aan springt.
Suzuki DR 750SK Big '89

zappa.suzuki

De onsteking heeft 2 eigen spoelen [ dr 800] en leverd dus zijn eigen stroom :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

@frans, bedoel ook niet alleen dat, maar ook de warmte opbrengst van de lamp, t moet geen bakplaat worden he.. want het zit toch allemaal aardig op elkaar gebouwt..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen

Iemand ervaring met extra lampen :idea: en een plek waar ze niet meteen kaput gaan als je op je plaat gaat :?
CrazyWezel schreef:@frans, bedoel ook niet alleen dat, maar ook de warmte opbrengst van de lamp, t moet geen bakplaat worden he.. want het zit toch allemaal aardig op elkaar gebouwt..
Heeft dit dan nog effect op warmte van de bedrading :?: en eh.... mag dat :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

de warmte van de bekabeling zal wel mee vallen, want het is best fatsoenlijke kabel die ze gebruikt hebben,
het mag alleen officieel niet nee..
for show cars only, not for onroad use.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Camokat heeft 2 lampen op z'n valbeugels gemonteerd voor het blok..
Als je met een eigen schakelaar ze aan kan zetten kan je ze in een donker bos wel gebruiken :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

om dr nog ff op terug te komen, heeft ooit iemand de startstroom toevallig gemeten? anders doe ik dat morgen ff op mn werk,
maar ik heb het idee dat ie ruim boven de 10A ligt, aangezien hij zo nu en dan een nieuwe zekering lust, en dat gebeurd pas na een paar keer snel aan en uit zetten (zal dr ook wel niet goed voor zijn :lol:) maar kan dr met mn hoofd nog niet helemaal bij waarom dat hij dan meer zou trekken dan normaal, of misschien dat die zekering na 1x al aardig rood is, en dattie er dan nog ff meer doorheen jaagt ofzo.. en dat het dan plof is?
hij heeft zeker nergens kortsluiting, heb alles al nagelopen en gemeten, en kom gewoon goed uit. ook vrij weinig spannings verlies over de kabels e.d.

en ik ben bezig met leuke verstralertjes, maar dan heeeeeel klein, waar toch een bak licht uit komt :D -> to be continued.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Andre
Contacteer:

Ik heb de dubbele lampen van Hessler geplaats.
Normaal Licht valt tegen. Groot licht wat minder.
Zou ik een verkeerde aansluiteng hebben gemaakt? Of heb ik lekkages?

Andre
CrazyWezel
Contacteer:

zijn dat van die halogeen spotjes?
denk niet dat je het verkeerd hebt aangesloten, want dan zou je op dimlicht meer licht hebben dan op grootlicht, maar het zou gewoon aan je lampen kunnen liggen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Contacteer:

Moet je met de lampjes van hessler meer licht verwachten? Ik denk het niet.

Tis natuurlijk voor ons niet te bepalen of ze genoeg licht opbrengen. Maar als je wilt meten of draden niet goed zijn of lekken zou je gewoon de draadboom kunnen bewegen waar de verlichting langs loopt, als het licht daarop reageerd dan weet je dat er iets niet goed zit.

Verder kan je meten hoeveel volt er door de h3 aansluiting loopt. Moet minimaal 12 volt zijn en zeker als de motor aanstaat kan dit tegen de 14 volt zijn.

Ook nog een update over mijn HI/LO xenon licht. Ik heb die van mij terug gestuurd ter vervanging. Ik zit standaard 18 maanden garantie op :D Daar kwam ik laatst achter toen ik weer op de website van de ebay verkoper keek. Ik constateerde ook dat mijn lamp sinds hij niet meer switched altijd op HI heeft gestaan :shock: Hoe erg waren jullie verblindt bij ronny's ride out 1? :roll: Excuses daarvoor.

Hoewel het machniek van mijn type lamp wat gevoelig is prefereer ik deze manier wel omdat ik nu zowel LO als HI beam xenon heb. LO beam is stoer om te zien maar voor die stand heb je praktisch geen xenon nodig omdat je dan met lantarens rijdt. Xenon geeft 3x meer licht. HI beam daarintegen gebruik je waar geen lantaarns staan en je dus meer licht nodig hebt. Daar heb je dus praktisch gezien het meeste aan.

Ik hou jullie op de hoogte hoe lang de nieuwe lamp het uit gaat houden. :idea:
Suzuki DR 750SK Big '89

Andre
Contacteer:

Inderdaad Shifty , als ik de rem activeer , dan reageerd het licht wel op. Zal dat dit weekend uitzoeken.
BIG88

standaard H4 = 55/60 W
wat zit er in je Hessler setje ?
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie