enduro niet voor vrouwen?

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Sinds twee jaar rij ik enduro en heb het geluk in een schitterende club beland te zijn. We doen prachtige ritten, iedereen staat klaar om mekaar uit de nood te helpen en nooit klaagt er iemand als ze eens even op me moeten wachten.
Alleen, ik ben de enige vrouw in de club en mijn man rijdt niet met de motor (nooit gedaan). Ik merk dat dit bij de clubleden (en hun vrouwen) soms spanningen veroorzaakt. :agrue: Het zou leuk zijn om andere endurovrouwen te leren kennen voor een ritje of een babbel.
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Zal niet simpel worden peins ik. Heb in m'n hele enduro-carrière misschien een handvol nederlandstalige "endurovrouwen" tegengekomen. Tenminste, zo weinig als zodanig herkend hé(al rijdend of met helm op zullen het er allicht wel meer zijn). Duitstaligen daarentegen lopen er wel meer rond. Weet ook niet waarom dat zo is, maar volgens mij moeten er daar zeker een paar vrouwen-enduro-clubjes bestaan.
Nu, daar los je de spanningen in je club niet mee op zeker. Ik vermoed dat de oorzaak vooral jaloezie en argwaan is (van de partners). Dan moet je toch gewoon duidelijk maken dat je geen "rivale" :heks: bent. Zoek bvb een paar andere clubjes in de buurt op om af en toe mee te rijden: de meeste groepjes die ik ken zijn heel joviaal en vinden het waarschijnlijk heel speciaal als er eens een meisje mee wil :multi: . Of rij met je partner alleen naar een georganiseerde rit (zoiets als Riemst, Libin, Paasrit, hart van Brabant,...): voor een halve dag zal hij het ongetwijfeld wel uithouden :toost: , en ter plaatse vind je altijd wel iemand om mee te rijden. Alleen rijden zou ik niet aanraden: niet zo leuk en te gevaarlijk als je in 't decor :lol!: en uit het zicht van anderen raakt.
Het is nog steeds een mannenwereldje hé 8) , maar misschien kun jij er wat aan veranderen?
Groetjes,
Bart
Keep on smiling!
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Bart M schreef:Ik vermoed dat de oorzaak vooral jaloezie en argwaan is (van de partners). Dan moet je toch gewoon duidelijk maken dat je geen "rivale" :heks: bent.
Makkelijker gezegd dan gedaan ... Sommige vrouwen kunnen überhaupt niet eens begrijpen dat je als vrouw gewoon ook graag enduro rijdt.
Bart M schreef:Zoek bvb een paar andere clubjes in de buurt op om af en toe mee te rijden
In de buurt? Dan moet ik al gauw de remorque bovenhalen ...
Bart M schreef:: de meeste groepjes die ik ken zijn heel joviaal en vinden het waarschijnlijk heel speciaal als er eens een meisje mee wil
Heb ik al wel eens gemerkt! Eigenlijk ben ik juist blij dat de jongens in onze club me redelijk gewoon behandelen.

Ik ga zeker naar Riemst gaan deze maand. Mijn ventje meepakken zal niet lukken. Dan zou hij veel te vroeg uit zijn bed moeten. Bovendien hebben we thuis nog twee alleraardigste kleutertjes rondlopen die 's morgens ook al niet uit hun bed geraken. :sleeping:
Alleen rijden doe ik af en toe wel eens. Wel op bekende wegen (zodat ik indien nodig toch iemand van de club kan bellen om te zeggen in welke boom ik hang) en op het gemak. En niet door modderpoelen of op steile hellingen.
Gast

Dirty girl schreef:
Bart M schreef:Zoek bvb een paar andere clubjes in de buurt op om af en toe mee te rijden
In de buurt? Dan moet ik al gauw de remorque bovenhalen ...
Dacht ik vroeger ook! Van welke streek ben je dan wel? Mits wat rondvragen bij moto-dealers en op ritten sta je ervan versteld hoeveel groepjes en einzelgänger er zo zijn.

Iets gans anders : hoe doe je dat eigenlijk, verschillende stukjes uit iemands tekst citeren en daartussen je eigen commentaar ?

Over kindjes en rijden: dat gaat niet goed samen, ik weet het; heb zo ook een jongetje van twee rondlopen. Met de driewieler rondcrossen gaat heel goed, maar van brullende motoren (vorige week was 't hier MX)moet hij niet veel hebben. Komt nog wel :)
Riemst zal weer vol zitten, heb ik zo de indruk. Ik overweeg om ofwel heel laat te vertrekken, ofwel alleen in de namiddag te rijden. Vorig jaar waren er voormiddags onderweg gigantische opstoppingen, zie je. En om daar nu bij de eersten te vertrekken, daarvoor blijf ik ook te graag in m'n bedje liggen. 's Namiddags bijna geen kat gezien op het parcours: zalig :o
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Gast ben ik; niet automatisch ingelogd, weer niet!
Bart
Keep on smiling!
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Ik woon in Erps-Kwerps. Er zijn inderdaad wel andere groepjes in de buurt. Vandaag heb ik toevallig aangesloten bij een groepje uit Bornem die in de buurt kwamen rijden en dat viel prima mee.
Bart M schreef:Iets gans anders : hoe doe je dat eigenlijk, verschillende stukjes uit iemands tekst citeren en daartussen je eigen commentaar ?
Verschillende stukjes citeren is niet moeilijk: je kan toch stukjes deleten uit de quote. Of de quote copy pasten. Of doen alsof iets een citaat is en dat helemaal niet is bv.
Stille aanbidder schreef: :verliefd: wauw wat een wijf! :verliefd:
Gedaan met die onzin :wink:.
Mijn dochtertje van 2 vindt de moto interessant zolang de motor niet draait, want dan is ze bang. Mijn zoontje van 4 kan al erg genieten van een ritje voorop op de naftbak. Hij is al minstens zo erg geïnteresseerd in het sleutelwerk. Gisteren heeft hij zich geamuseerd met voor elke vijs van mijn moto de juiste sleutel uit de gereedschapsbak te zoeken en kent nu ook feilloos het verschil tussen steek-, ring-, dop- en imbussleutels. Nog een paar jaartjes geduld en ik heb een eersteklas mechanicien thuis!
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Dirty girl schreef: Verschillende stukjes citeren is niet moeilijk: je kan toch stukjes deleten uit de quote. Of de quote copy pasten. Of doen alsof iets een citaat is en dat helemaal niet is bv.
Stille aanbidder schreef: :verliefd: wauw wat een wijf! :verliefd:
Juist ja, na enkele pogingen heb ik het door: 't is in feite gewoon knip- en plakwerk, en ev. zelf de quote-codes intypen. Dacht dat er misschien een of andere truk voor bestond.
Dirty girl schreef: Vandaag heb ik toevallig aangesloten bij een groepje uit Bornem die in de buurt kwamen rijden en dat viel prima mee.
Amai, da gaat rap! En je ziet dat wel zitten zeg, rijden in die hitte ? 't Is geen weer om iets uit te richten.
Hm, moet mij dringend herpakken: 2 jaar geleden nog de woestijn getrotseerd en nu al liggen janken over een graad of dertig.
Nasty girl schreef:Mijn zoontje van 4 kan al erg genieten van een ritje voorop op de naftbak. Hij is al minstens zo erg geïnteresseerd in het sleutelwerk
Gaat al goed hé, dat citeren.
Foei foei, kindjes meenemen op de moto: wat zegt je man daarvan? Maar die zoon van jou, dat wordt nog wel wat :shock:
Enfin, ik ben ermee weg. See You :!:
Keep on smiling!
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

je moet er maling aan hebben wat ze zeggen of denken en doen wat je zelf leuk vind en het is voor iedereen een stimulans als er een dame meerijdt voor de dames om te zien dat ze het ook eventueel zouden kunnen doen en voor sommige heren om harder te rijden om dat ze bang zijn om ingahaald te worden door een vrouw :D
doe wat je niet laten kunt
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

Ik woon in Erps-Kwerps. Er zijn inderdaad wel andere groepjes in de buurt. Vandaag heb ik toevallig aangesloten bij een groepje uit Bornem die in de buurt kwamen rijden en dat viel prima mee.
Lees ik daar Erps-Kwerps?
Ik ben zelf van Kortenberg en probeer toch elk weekend samen met mijn maat van uit Zaventem een toer te maken richting Leuven, Overijse of Rotselaar(daar moeten we onze weg nog zoeken). Als je zin hebt om eens mee te rijden laat je maar iets weten.

Ken jij veel wegjes aan de kant van erps-kwerps, kampenhout, enz? Dat is voor ons een plaats waar we niet veel kennen maar we willen wel eens die richting uit doen. Kwestie van eens iets anders te doen.

Mvg,

Lennaart
Husqvarna cr 125 '98
Gast

werner schreef:Ken jij veel wegjes aan de kant van erps-kwerps, kampenhout, enz?
Werner of Lennaart,
Ik moet je teleurstellen, maar ik ben er nog niet klaar voor om gids te spelen. Ik heb meestal al mijn concentratie nodig om het achterwiel voor me niet uit het oog te verliezen en ondertussen overeind te blijven. Het mooie landschap gaat volledig aan mij voorbij, laat staan dat ik nog zou terugvinden waar ik geweest ben. Maar dat zal wel beteren de komende jaren.
Voorlopig laat ik de heren liever voorgaan ;-)
Gebruikersavatar
RafVerh
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 26, 2003 13:02
Locatie: Kortenberg

Een paar opmerkingen, ik ben zelf ook van kortenberg, en recentelijk ook daar terug komen wonen. Daarvoor woonde ik in Duisburg, wat een droom is voor enduro, buitenrijden en in de velden zitten. Momenteel is het nog een beetje de wegjes zoeken, en veel van die dingen die ik nog ken van in mijn kindertijd zijn ondertussen afgsloten of niet meer toegelaten voor ons. Ik probeer wel alle wegjes op stafkaart aan te duiden die nog open zijn, en probeer zo een lokale tour te maken. Goed nieuws, de stafkaarten zijn electronisch (eigenlijk is dat een aanrader voor allen den NGI heeft twee cd's met alle stafkaarten van Belgie, en daar kan je naar hartelust met je pcke nota's op maken) Dus, als die kaarten af zijn, laat ik wel een berichtje en stuur ik ze door onder de vorm van een jpegske, dan kan je ze wel afdrukken.
Vrouwen in Enduro, ik zorg ervoor, mijn dochtertje, nu 7 is gewoon gek van "brommers voor in't veld", we denken er dan ook aan om met haar eens te gaan proberen op een of ander Cross domein enige sugesties hiervoor ?
Misschien wel de volgende generatie vrouwen in het veld he
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

RafVerh schreef:Dus, als die kaarten af zijn, laat ik wel een berichtje en stuur ik ze door onder de vorm van een jpegske, dan kan je ze wel afdrukken.
Dat lijkt mij een super idee!!!

Met wat voor motor rij je eigenlijk?

Lennaart
Gebruikersavatar
RafVerh
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 26, 2003 13:02
Locatie: Kortenberg

Met wat voor motor rij je eigenlijk?
Ik ben een Husqvarna 610te (wel niet van de jongsten)
Plaats reactie