apk voor motorfietsen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Ik had een vastgelopen remcilinder op mijn Ducati 998 op het circuit, al kwam ik daar pas 5 ronden later achter, de halve schijf afgeslepen, de blokken zat vast gelast in de remklauw, hele achterwiel onder metaalschilfers.

En zonder achterrem is er prima te rijden op de weg, op het circuit gebruik ik hem enkel om voor de bocht de fiets een beetje in de vering te krijgen zodat je makkelijker instuurt, op de openbare weg gebruik ik hem niet eens.

Echter op de CRF heb ik het idee dat ik achter meer dan voor gebruik!
You're free to do as we tell you!
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

met offroad slijt mn voorrem practisch niets en mn achterrem is om de 2weken aan nieuwe remblokken toe.. mja ik rem teveel zegge ze dan :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

CrazyWezel schreef:met offroad slijt mn voorrem practisch niets en mn achterrem is om de 2weken aan nieuwe remblokken toe.. mja ik rem teveel zegge ze dan :lol:
Met mijn oude 525 versleet ik ook achterblokken bij de vleet. Met mijn 450 rij ik nog met het eerste setje dus dat wordt zo'n beetje 1 setje per jaar. Ik snap er niks van.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Beetje combi van goede blokken en niet ingesleten schijf, verse olie zonder vocht erin en minder vuil op de klauw scheelt veel :wink:

En rij techniek natuurlijk :P
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

vuil op de klauw maakt gin zak uit, zolang het maar niet tussen je blokken en de schijf komt :lol:
de rest geloof ik wel
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
klomp

CrazyWezel schreef:met offroad slijt mn voorrem practisch niets en mn achterrem is om de 2weken aan nieuwe remblokken toe.. mja ik rem teveel zegge ze dan :lol:
je remt in ieder geval verkeerd als ik het zo lees...
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

kweet niet, met mn voeten aan de grond schiet t niet zo hard op met remmen :lol:
ik denk dat t wel vooral komt door:
-ingesleten schijf
-veel modder
-veelste zware fiets
-kleaute remblokjes

voor zitten er gesinterde in, achter gewoon organische..
en die voorste zit ook iets beter beschermt tegen rotzooi..
door een schijfbescherming en die klauw zit achter een voorpoot..
die achterklauw zit boven de achterbrug.. en geen schijfbescherming..
ik denk dat je daar al een heel stuk van de slijtage uit kunt halen,
heb zelf niet echt de indruk dat ik verkeerd rem, het is ook niet zo dat ik alleen met achter rem offroad, ook veel voor.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

Surfroy01"]Ik had een vastgelopen remcilinder op mijn Ducati 998 op het circuit, al kwam ik daar pas 5 ronden later achter, de halve schijf afgeslepen, de blokken zat vast gelast in de remklauw, hele achterwiel onder metaalschilfers.
En zonder achterrem is er prima te rijden op de weg, op het circuit gebruik ik hem enkel om voor de bocht de fiets een beetje in de vering te krijgen zodat je makkelijker instuurt, op de openbare weg gebruik ik hem niet eens.[/size]

nou, ik weet niet wat jij op het circuit doe als je er pas na 5 ronden achterkomt dat je achterrem blijft hangen. :?

en volgens mijn eigen ervaring gebruik je de achterrem alleen om de motor ietwat stabiel te krijgen voor de bocht, als je wilt dat ie beter instuurd moet je harder remmen aan de voorkant, of de geometrie veranderen.
of gewoon harder aan de clip-ons trekken. :D
Plaats reactie