apk voor motorfietsen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

das handig met mijn g 450x......
powerplug eruit, spiegels erop, apk klaar.:-).

misschien tegen die tijd ff de orginele uitlaat erop en knippers.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Yow, ik heb er 7 staan waarvan er 1 dagelijks en 6 minder frequent gebruikt worden, wordt weer $$$$ :evil:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Degene die voorstander zijn van een APK voor motoren zijn debiel of hebben maatschappelijke belangen daarbij.
Los van het feit dat het voor de meeste endurorijders godsonmogelijk is om de motor in de staat te brengen zoals het kenteken is afgegeven is het niets meer en minder een legitieme manier om te zeggen "I want your money" van de overheid.
En de dealers die de APK's gaan uitvoeren zien hun inkomen stijgen want ook al is je motor 120% voor elkaar ze vinden áltijd wel iets wat niet goed is aan je motor, ook al is het de grootste onzin (waarbij de CO meting het grootste probleem wordt samen met het geluid)
Gelukkig maakt de KNMV zich erg sterk voor het afhouden van de APK maar het zijn Brusselse maatregelen die het eisen ook al is minister Eurlings met de KNMV overeen gekomen dat het er voorlopig niet van komt.
Brussel gaat Eurlings terug fluiten.
En de EU maar promoten dat elke land zijn eigen identiteit mag behouden met eigen (maat)regelen maar ondertussen ..........
Als bepaalde zaken in het buitenland voordeliger of goedkoper zijn kijkt Nederland daar niet naar maar als het slechte dingen zijn wordt er al gauw gezegd kijk eens naar "die en die" landen.
Een klein voorbeeld hiervan zijn de brandstofprijzen
Die hele EU kost ons klauwen met geld, Nederland legt per hoofd van de bevolking de meeste euro's in de pot en halen er verhoudingsgewijs het minste uit.
De landen met de grootste bek en de meeste inspraak (Frankrijk en Duitsland) leggen het minste in ......
We mogen alle voormalige oostbloklanden (die tientallen jaren door Rusland uitgehold zijn) weer op de kaart zetten (financiele opbouw en qua infrastructuur)en hun criminelen hier op visite krijgen maar een eigen mening en identiteit ho maar.
Wees slim en stem in 2010 op een partij die anti EU is want dan houden we geld over en blijven baas in eigen buik.
Het is allemaal politiek mannen, niet meer en niet minder.
Amen.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik weet niet waar jullie het stukje geluid vandaan halen.. maar dat valt nu ook niet onder de apk, het gaat er om dat de uitlaat van voor tot achter gasdicht is, behalve t gat waar het uit hoort te komen,
en de co moet goed zijn.

met geluid krijg je pas te maken als je hem op kenteken laat zetten, of als je aangehouden wordt, maar voor de garage maakt dit niet uit.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Hein schreef:Als bepaalde zaken in het buitenland voordeliger of goedkoper zijn kijkt Nederland daar niet naar maar als het slechte dingen zijn wordt er al gauw gezegd kijk eens naar "die en die" landen.
Ja, zo werkt het inderdaad... Maar natuurlijk alleen als de regels in "die en die" landen strenger zijn dan bij ons. Nooit andersom!

Het hele europa is 1 groot slim plan om bij de hele bevolking steeds strakker de duimschroeven aan te draaien.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

En het mooie is.. kan me niet herineren dat ik voor 1 europa heb gestemd.. wel dat ik tegen een europese grondwet heb gestemd.. hoe zit het nu met het eerste?

Hoe is dat toch door de strot geduwd?
Toch apart hoe we het toch allemaal pikken tegenwordig..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
klomp

zappa.suzuki schreef:En het mooie is.. kan me niet herineren dat ik voor 1 europa heb gestemd.. wel dat ik tegen een europese grondwet heb gestemd.. hoe zit het nu met het eerste?

Hoe is dat toch door de strot geduwd?
Toch apart hoe we het toch allemaal pikken tegenwordig..
Je mag stemmen, maar als je tegen stemt, komt er geen volgende stemronde.
Democtatische dictatuur heet dat.
nielscr500
Berichten: 83
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
Locatie: Twente

Jullie vergeten 1 ding..

Dat ons land geleid word door mensen die wél weten hoe we veilig kunnen leven....... Op papier.......
Van de praktijk hebben ze geen énkel benul.

En dat kunnen ze achter een bureau bepalen, door naar grafiekjes te kijken..! :wink:
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

CrazyWezel schreef:ik weet niet waar jullie het stukje geluid vandaan halen.. maar dat valt nu ook niet onder de apk, het gaat er om dat de uitlaat van voor tot achter gasdicht is, behalve t gat waar het uit hoort te komen,
en de co moet goed zijn.

met geluid krijg je pas te maken als je hem op kenteken laat zetten, of als je aangehouden wordt, maar voor de garage maakt dit niet uit.
bovendien maken onze motoren niet teveel geluid toch ? De mijne niet in ieder geval. Een ander sproeiertje is ook snel gestoken als het over CO gaat. Als nodig zou zijn. Het gaat me alleen om de kosten en de nutteloosheid van zo'n keuring.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

@folie, de mijne heeft nu nog 2 standaard dempertjes, maar ik wil na de jaarwisseling ergens toch de overstap maken naar 1 ongedempte dempert, en ik heb nu misschien 2 andere carbs gevonden van n racert :lol: maar die vent wil zn motor nog niet slopen geloof ik.
mja dan zit ik ook met mn uitstoot te kijken denk.. mja aan de andere kant.. CO bij auto's wordt vaak stationair gemeten, weet de regels van benzine auto's niet precies, maar bij mn corsa werdt het stationair gedaan, en das niet zo spectaculair..
als ze het op toeren gingen doen had ik heel mn corsa nog moeten verbouwen voor de apk, nu ligt dr zelfs zn groep-A uitlaat nog onder, en hij is goed gekeurd :lol: dus met brompot.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Als je met de APK (net als met je auto) de kenteken papieren af moet geven dan krijgt een catagorie mensen die op hun motor (met name CR / CRF's) een zogenaamd donor kenteken hebben (oftewel een kenteken van een héél andere motorfiets) toch een praktisch probleem.
Daar al eens aan gedacht?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Hein schreef:Als je met de APK (net als met je auto) de kenteken papieren af moet geven dan krijgt een catagorie mensen die op hun motor (met name CR / CRF's) een zogenaamd donor kenteken hebben (oftewel een kenteken van een héél andere motorfiets) toch een praktisch probleem.
Daar al eens aan gedacht?
Dat is toch niet erg :?
Iedereen moet zijn zaakjes maar goed in orde hebben.
Ik rij ook op een CRF en heb er een oficieel goedgekeurd kenteken op zitten.
Zo worden de rotte appels er wel uitgehaald.

Niettemin zou ik zo'n APK erg vervelend vinden omdat je dan weer zo'n hoop gedoe hebt met alles er weer opzetten wat elke offroad/enduro rijder er altijd af haalt ( knipperlichten ed ) en er weer tijd in moet steken om naar die APK keuring te gaan.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Rico
Berichten: 133
Lid geworden op: di mar 07, 2006 00:08
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Ik moet er niet aan denken.... vooraleer je al die troep weer bijelkaar hebt en werkend hebt ben je weer een paar 100 verder, keuringkje voor 25?

als dit erdoor komt zie je me denk ik alleen nog maar op een crosser :cry: :x
KTM 300 EXC a world of joy :P
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Volgens mij hangt het er erg vanaf wat er precies gekeurd gaat worden.
Als ze daar een beetje normaal mee omgaan en op zaken keuren die er echt toe doen zoals remmen en speling op de lagers dan heeft niemand toch een probleem hier?
Toetertje en snelheids meter moeten van de KNMV ook in order zijn dus ook daar geen probleem.

Verder voor de xenofoben hier.... vooralsnog heeft europa meer goed dan kwaad gedaan. Importeer maar eens goederen uit een niet EU land.
Of laat eens een product CE keuren. Je moet er niet aan denken dat je dat weer in ieder land apart moet doen.
En mede dank zij brussel wil men hier van de BPM af.
Dan het gemak van de euro en reizen zonder douane posten.
In het verleden moest ik een ATA carnet aanvragen als ik een computer voor een demonstratie mee naar belgie nam. Je wilt niet weten want een rompslomp dat allemaal was. Als dit nog eens wilt meemaken, rij dan eens met goederen vanuit Italie door Zwitserland naar hier.
Het verlagen van de roaming GSM tarieven. Galileo, het superieure europese GPS systeem.
Kortom ook veel goede dingen. Het was vroeger echt niet beter.
smurf.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

TTT schreef:Verder voor de xenofoben hier....
Kortom ook veel goede dingen. Het was vroeger echt niet beter.
Als je het opgeven van ons zelfbestuur als verbetering bestempeld dan zijn we inderdaad wel vooruit gegaan. In Amerika hebben staten zelfs nog meer autonomie dan hier in Europa. Europa is niet democratisch en bepaalt zo onderhand alles.

Die paar winstpuntjes van jou hebben we het dan niet meer over...
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

ach, of je nu door de hond of de kat gebeten wordt....

zolang we met z'n miljoenen in de file staan i.p.v. de asfalt machines te laten rollen is er in nederland wat mij betreft ook niet veel democratie.
smurf.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

luchtfilters uit een VN750 en achterremblokken van een ST1100
Afbeelding
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Meten is weten, Zot. Zaten deze remonderdelen nog binnen de service specificatie of ..... :silly: :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Ja, als ze vonken moet je ze vervangen :lol:
Minimumdikte van de APK keuringseisen :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Volkomen verwaarloosd natuurlijk, al is dat luchtfilter niet echt gevaarlijk te noemen. Maar zijn er meer ongelukken ontstaan door deze situatie? Ik mis nog steeds de wetenschappelijke onderbouwing dat een APK echt nodig is. Je kunt ook accepteren dat er af en toe wat wrakken rondrijden als er niet al te veel ongelukken door ontstaan.

Zowiezo vertellen die remblokken ook niets over hoe het onstaan is. Een maat van me is ook wel eens vanuit Frankrijk naar huis gereden met ijzer op ijzer omdat de voering van de blokken was afgevallen doordat de dealer hem net voor de vakantie een stel rotblokken had verkocht. Onderweg was er niets te koop dus we moesten toch wat. Dan maar de achterrem ontzien en accepteren dat je thuis alles moet vervangen.

Nederland is zo'n beetje het meest veilige land ter wereld als je kijkt naar het verkeer. Nog veiliger is dus onzin en alleen maar vervelend. Ik zou zeggen: Het kan best wat onveiliger. Waarom zouden we het beste jongetje van de klas willen weten? Iedereen heeft een hekel aan het beste jongetje van de klas.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

speedphreax schreef:Volkomen verwaarloosd natuurlijk, al is dat luchtfilter niet echt gevaarlijk te noemen. Maar zijn er meer ongelukken ontstaan door deze situatie? Ik mis nog steeds de wetenschappelijke onderbouwing dat een APK echt nodig is. Je kunt ook accepteren dat er af en toe wat wrakken rondrijden als er niet al te veel ongelukken door ontstaan.

Zowiezo vertellen die remblokken ook niets over hoe het onstaan is. Een maat van me is ook wel eens vanuit Frankrijk naar huis gereden met ijzer op ijzer omdat de voering van de blokken was afgevallen doordat de dealer hem net voor de vakantie een stel rotblokken had verkocht. Onderweg was er niets te koop dus we moesten toch wat. Dan maar de achterrem ontzien en accepteren dat je thuis alles moet vervangen.

Nederland is zo'n beetje het meest veilige land ter wereld als je kijkt naar het verkeer. Nog veiliger is dus onzin en alleen maar vervelend. Ik zou zeggen: Het kan best wat onveiliger. Waarom zouden we het beste jongetje van de klas willen weten? Iedereen heeft een hekel aan het beste jongetje van de klas.
zakelijk ben ik natuurlijk voor een apk, prive ben ik ertegen omdat ik zelf wel kan bepalen waar ik op rij.

Ik geef alleen aan dat er veel mensen niet zelf kunnen bepalen waar ze op rijden. Net als dat er veel mensen helemaal geen motor kunnen rijden, maar wel een motorrijbewijs hebben.
Afbeelding
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ijzer op ijzer remmen werkt ook goed hoor, het kost je alleen een remschijf.. maar het zegt niet veel over de veiligheid vind ik..

knipperlichten zijn trouwens toch niet verplicht op een motor? of heb ik t nu verkeerd? we mogen toch ook t handje uitsteken?
geloof dat er wel iets verplicht was qua spiegel(s?)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

CrazyWezel schreef:ijzer op ijzer remmen werkt ook goed hoor, het kost je alleen een remschijf.. maar het zegt niet veel over de veiligheid vind ik..

knipperlichten zijn trouwens toch niet verplicht op een motor? of heb ik t nu verkeerd? we mogen toch ook t handje uitsteken?
geloof dat er wel iets verplicht was qua spiegel(s?)
Ik dacht dat na 1997 knipperlichten verplicht zijn.
Weet het niet zeker
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

CrazyWezel schreef:ijzer op ijzer remmen werkt ook goed hoor, het kost je alleen een remschijf.. maar het zegt niet veel over de veiligheid vind ik..
sommige mensen rijden gewoon tot de remzuigers eruit floepen en je geen remdruk meer hebt. Ik zie het allemaal.
Afbeelding
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Zot schreef:
CrazyWezel schreef:ijzer op ijzer remmen werkt ook goed hoor, het kost je alleen een remschijf.. maar het zegt niet veel over de veiligheid vind ik..
sommige mensen rijden gewoon tot de remzuigers eruit floepen en je geen remdruk meer hebt. Ik zie het allemaal.
Gaan zulke mensen soms wel naar de apk dan ?
Plaats reactie