husaberg 450 2009

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Gery400 schreef:toch nog even afblijven misschien
blijkbaar stond die nieuwe al in panne vorige week :roll:
iets met de injectiepomp in de tank
Kan een los draadje zijn natuurlijk.

Zit die pomp trouwens niet op het gasklephuis? Bij de meeste wel.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

speedphreax schreef:
Gery400 schreef:toch nog even afblijven misschien
blijkbaar stond die nieuwe al in panne vorige week :roll:
iets met de injectiepomp in de tank
Kan een los draadje zijn natuurlijk.

Zit die pomp trouwens niet op het gasklephuis? Bij de meeste wel.
't was een los draadje
voor zover ik hoorde in de benzinetank
maar toch...
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Noppy
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Goed verhaal over de Husaberg ontwerpprincipes!
:toost:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Wat gaat die Husa trouwens kosten in Nederland ?
In Moto Verte stonden de prijzen van Frankrijk maar daar waren al ze al aardig hoog :
- € 9.240,= voor de 450 :shock:
- € 9.540,= voor de 570 :shock:
Tel er voor Nederland nog maar € 1.500,= tot € 2.000,= bij op voor BPM etc. en je eindigt al een aardig eindje richting elf vermoed ik.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

ik begreep dat de 450 en 570 zo'n 500..700 euro duurder zijn dan resp een 450EXC of 530EXC
smurf.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

jaaaah... eindelijk..... vandaag is m'n Husa 450 bij Lemmens gearriveerd.
Prachtig mooi ding.
Donderdag maken ze hem rijklaar (allemaal hitech met een nieuwe map en zo) en dan van het weekend.... pure sex!!!
smurf.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Pfiesjat.
Wel zo snel mogelijk (aktie)foto's tuurlijk :!:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
mark20v
Berichten: 232
Lid geworden op: di okt 24, 2006 20:54
Locatie: Rechts van Arnhem

Mooi man!

Ik heb afgelopen vrijdag de nieuwe Husa bekeken bij Brouwer. Waren net die dag binnen gekomen, een 450 en een 570. Echt mooi dingen, ben benieuwd hoe je hem vindt rijden.

Gr Mark
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

TTT schreef:jaaaah... eindelijk..... vandaag is m'n Husa 450 bij Lemmens gearriveerd.
Prachtig mooi ding.
Donderdag maken ze hem rijklaar (allemaal hitech met een nieuwe map en zo) en dan van het weekend.... pure sex!!!
Save Sex :roll: Suksex :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

niks zo mooi als je nieuwe speeltje optehalen!

Veel plezier!!
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Noppy
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Hoi Toine,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en plaats alsjeblieft wat naaktfoto's van het ding!
:toost:
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Woeah, geweldig lekker gereden vrijdag en zaterdag.
FE450 stuurt als een mes, voelt tijdens het rijden net zo licht als mijn 2T.
Maar rechtuit stabieler en hangt veel gemakkelijker aan het gas.
Voorkant is licht, je wipt hem heel gemakkelijk over een plas of boomstronk, of over de knippen. spoort voor goed, gisteren was het glad maar voorkant geen een keer verloren.
Ik zou he zou weer kopen.
smurf.
Noppy
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

He Toine,

Hoe schakelt de bak?

Zijn de olien van blok en bak gescheiden?

Hoe zit het met trillingen?

Hoe makkelijk kan je hem omgooien voor scherpe bochten?

En verklap ons ook wat de service interval is?

Ik vind het een hele mooie brommer, mooi innovatief en aggressief!
:toost:
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

bak schakelt als een ktm. probleemloos maar neutraal moeilijk te vinden
versnellingsbak en motor olie 1 circuit. 1 filter en 2 zeefjes. 1,4 liter.
Motor laat zich echt heel makkelijk omgooien. Die berichten op het internet over het effect van de krukas bij het centrum van de motor kloppen echt.
service interval als bij KTM.

Rijwiel gedeelte voor een belangrijk deel gelijk aan ktm, staat er hier en daar ook nog op. Wel luxe zoals 18/20mm instelbare kroonplaat, voorveervoorspanning instelbaar, rebound instelbaar zonder scrhroeven draaier. Wat ook mooi is, is het zitje ongrendeling. Geen schroeven of zo maar een vergrendeling zoals bij een motorkap. Luchtfilter zit net achter tankdop en is blijft daar relatief schoon. Ook makkelijk te wisselen.

Injectie werkt perfect. Geen choke of zo. Starten - lopen. Meteen goede gasresponse en dat verandert niet, warm of koud. Stationair toerental blijft gelijk. Geen haperingen bij gas opdraaien.
smurf.
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

mooi hoor.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Noppy
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Dat plastieke subframe intrigeert me. Er zijn mensen die met plannen rondlopen om hier 4 liter brandstof in te mikken.

Vergroten van actieradius

Dan zou je ipv 110 km wel 220km autonoom kunnen rijden bij 1:17!
:toost:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Net als ze op dat andere forum al zeggen, hopelijk is het kunststof van het achterframe van hetzelfde type als van de tank :idea:
Anders kun je je reet zo afvegen met de achterband.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Zou KTM deze techniek in de 2010 modellen stoppen?
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Houten Klaas schreef:Zou KTM deze techniek in de 2010 modellen stoppen?
Laat ze potdomme in ieder geval eens een keer met die injectie op de proppen komen. Ik ben wel gecharmeerd van de Husa... Maar die dagwaarde he?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Wie mooi wil zijn moet pijn in z'n portemonnee lijden (ik spreek uit ervaring :cry: ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Noppy schreef:Dat plastieke subframe intrigeert me. Er zijn mensen die met plannen rondlopen om hier 4 liter brandstof in te mikken.

Vergroten van actieradius

Dan zou je ipv 110 km wel 220km autonoom kunnen rijden bij 1:17!
Afgelopen zaterdag moest ik ongeveer 7 liter bijvullen na 82 km.
Wel lekker gegast met de mannen over de knippen, heidezand en drassige landbouwgronden. Echt zuinig is ie dan niet.niet.

Me reet werd er niet schoner op dus dat subframe heeft het wel gehouden.

Dagwaarde???? Je kan beter in een husaberg beleggen dan in aandelen :lol:
smurf.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

speedphreax schreef:
Houten Klaas schreef:Zou KTM deze techniek in de 2010 modellen stoppen?
Laat ze potdomme in ieder geval eens een keer met die injectie op de proppen komen. Ik ben wel gecharmeerd van de Husa... Maar die dagwaarde he?
Schei uit met die injectie... Dat je 450 het nooit heeft gehaald bij je ouwe 525 kwam waarschijnlijk door dat Yamaha naaldje dat ik je ooit heb aangeraden. Laat me raden, de 450 zit nog het origineel in ?
mmrizio
Berichten: 351
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

Sjokske schreef:Wie mooi wil zijn moet pijn in z'n portemonnee lijden (ik spreek uit ervaring :cry: ).
Hoezo? Ben je arm of lelijk? :twisted:
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

folie schreef:Schei uit met die injectie... Dat je 450 het nooit heeft gehaald bij je ouwe 525 kwam waarschijnlijk door dat Yamaha naaldje dat ik je ooit heb aangeraden. Laat me raden, de 450 zit nog het origineel in ?
Nee, fout geraden kerel. Ik heb welgeteld 3 weken met die standaard naald gereden want deze liep echt niet met de standaard afstelling. Na het inrijden heb ik hem er meteen uit gehaald. Een heel ander verhaal dan mijn 525 destijds want die liep vanuit de fabriek nog best acceptabel.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

speedphreax schreef:
folie schreef:Schei uit met die injectie... Dat je 450 het nooit heeft gehaald bij je ouwe 525 kwam waarschijnlijk door dat Yamaha naaldje dat ik je ooit heb aangeraden. Laat me raden, de 450 zit nog het origineel in ?
Nee, fout geraden kerel. Ik heb welgeteld 3 weken met die standaard naald gereden want deze liep echt niet met de standaard afstelling. Na het inrijden heb ik hem er meteen uit gehaald. Een heel ander verhaal dan mijn 525 destijds want die liep vanuit de fabriek nog best acceptabel.
Heheh... Kon het niet laten.
Toine goed oefenen op da ding. Doe ik ook. (3x per week Blixembosch) :roll: Ik hoop dat ik snel weer een keer achter je aan kan komen rijden..
Plaats reactie