aanschaffen ktm 380
Moderator: ghulst
KTM 300 EXC a world of joy
owja
warm weer jetting = N0ZG (3e ring) sproeier: 182 stat:a50
naar:
koud weer jetting = NOZF (4e ring) sproeier: 188 stat:a55
warm weer jetting = N0ZG (3e ring) sproeier: 182 stat:a50
naar:
koud weer jetting = NOZF (4e ring) sproeier: 188 stat:a55
KTM 300 EXC a world of joy
dank u dank u
natuurlijk meteen aan het sleutelen geslagen...
voorwiellagers ruim, spanmoer v/d achterveervoorspanning gebroken, membraamplaatje stuk, en nog wat rommeldingetjes.
rico, met wat voor tandwielverhouding rij jij?
en deze brommer heeft nog de originele uitlaat + demper, met wat voor uitlaat rij jij, en maakt dat nog een groot verschil?
natuurlijk meteen aan het sleutelen geslagen...
voorwiellagers ruim, spanmoer v/d achterveervoorspanning gebroken, membraamplaatje stuk, en nog wat rommeldingetjes.
rico, met wat voor tandwielverhouding rij jij?
en deze brommer heeft nog de originele uitlaat + demper, met wat voor uitlaat rij jij, en maakt dat nog een groot verschil?
rij nu met een 14 -50 maar ga op 500 meter over mijn toeren dus wil graag een keer 48 proberen
14 -50 is zeker goed alle versnellingen op aw te krijgen 3 en vier op gas 5 op koppeling met hupje (ook in zand ja)
rijdt een doma (spes) bocht en enduro demper (KTM) dempers merk ik niet veel van, bocht gaf beter middengebied wel beter als origineel dus.
Prijstechnisch is een doma ook nog eens aantrekkelijker....
Kijk ook eens naar die gnarly fatty pipes van FMF erg mooi (chroom/nikkel look) en gerenomeerd in america. Ook zeer goede dempers verkrijgbaar met AMA FIM enduro - forrestkeuring en 96 db.
380 link
http://www.fmfracing.com/default_detail ... EXC&cat=57
dempers:
http://www.fmfracing.com/default_detail ... oss&cat=52
[quote]
Gnarly
The FMF Gnarly pipe focuses on increasing the lower RPM horsepower and torque to get you out of the toughest terrain. When looking to add 4-stroke tractor like torque to your 2-stroke and you need a pipe to withstand the harsh elements, this is the pipe for you.
Nickel plating is an FMF trademark and has been ‘copied’ by everyone making it the most imitated expansion chamber in the world.
Super strong18 gauge steel construction makes it GNARLY!
KTM 300 EXC a world of joy
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Vergeet niet dat jij een crosbak hebt, en hij niet.........Rico schreef:
rij nu met een 14 -50 maar ga op 500 meter over mijn toeren dus wil graag een keer 48 proberen
14 -50 is zeker goed alle versnellingen op aw te krijgen 3 en vier op gas 5 op koppeling met hupje (ook in zand ja)
rijdt een doma (spes) bocht en enduro demper (KTM) dempers merk ik niet veel van, bocht gaf beter middengebied wel beter als origineel dus.
Prijstechnisch is een doma ook nog eens aantrekkelijker....
Kijk ook eens naar die gnarly fatty pipes van FMF erg mooi (chroom/nikkel look) en gerenomeerd in america. Ook zeer goede dempers verkrijgbaar met AMA FIM enduro - forrestkeuring en 96 db.
380 link
http://www.fmfracing.com/default_detail ... EXC&cat=57
dempers:
http://www.fmfracing.com/default_detail ... oss&cat=52
Gnarly
The FMF Gnarly pipe focuses on increasing the lower RPM horsepower and torque to get you out of the toughest terrain. When looking to add 4-stroke tractor like torque to your 2-stroke and you need a pipe to withstand the harsh elements, this is the pipe for you.
Nickel plating is an FMF trademark and has been ‘copied’ by everyone making it the most imitated expansion chamber in the world.
Super strong18 gauge steel construction makes it GNARLY!
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
:no:
KTM 300 EXC a world of joy
Toch geen miskoop gedaan héroen schreef:enneuh, heeft iemand nog een achtervork liggen voor zo'n ding?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
KTM 300 EXC a world of joy
het is maar een klein scheurtje, ga 'm zelf lassen.
miskoop? nah, het blijft een crosser toch? maar dat neemt niet weg dat 't altijd kut is als de verkoper niet eerlijk is, en/of bepaalde dingen "verstopt". zelfs als je vraagt om eerlijk te zijn doen ze 't niet.
bij deze brommer is de voetpakking lek (koelvloeistof), de
veervoorspanningsring van de schokker is gebroken,
achter de powervalvedeksel aan de linkerkant is 't erg smerig (kool en olie) en ik weet niet hoe ruim de asjes mogen zijn, maar daar heb ik ook m'n twijfels over.
er is een membraamklep stuk, nu is dat niet zo heel erg,
maar toen kon ik ook de cilinderbus zien.
en daar zag ik wel dat de nicasealwand ouder dan 1 seizoen is.
morgen gaat de cilinder eraf, en dan zullen we wel weer verder zien.
ik houd m'n hart vast....
miskoop? nah, het blijft een crosser toch? maar dat neemt niet weg dat 't altijd kut is als de verkoper niet eerlijk is, en/of bepaalde dingen "verstopt". zelfs als je vraagt om eerlijk te zijn doen ze 't niet.
bij deze brommer is de voetpakking lek (koelvloeistof), de
veervoorspanningsring van de schokker is gebroken,
achter de powervalvedeksel aan de linkerkant is 't erg smerig (kool en olie) en ik weet niet hoe ruim de asjes mogen zijn, maar daar heb ik ook m'n twijfels over.
er is een membraamklep stuk, nu is dat niet zo heel erg,
maar toen kon ik ook de cilinderbus zien.
en daar zag ik wel dat de nicasealwand ouder dan 1 seizoen is.
morgen gaat de cilinder eraf, en dan zullen we wel weer verder zien.
ik houd m'n hart vast....
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Ik zeg nix.......................roen schreef:het is maar een klein scheurtje, ga 'm zelf lassen.
miskoop? nah, het blijft een crosser toch? maar dat neemt niet weg dat 't altijd kut is als de verkoper niet eerlijk is, en/of bepaalde dingen "verstopt". zelfs als je vraagt om eerlijk te zijn doen ze 't niet.
bij deze brommer is de voetpakking lek (koelvloeistof), de
veervoorspanningsring van de schokker is gebroken,
achter de powervalvedeksel aan de linkerkant is 't erg smerig (kool en olie) en ik weet niet hoe ruim de asjes mogen zijn, maar daar heb ik ook m'n twijfels over.
er is een membraamklep stuk, nu is dat niet zo heel erg,
maar toen kon ik ook de cilinderbus zien.
en daar zag ik wel dat de nicasealwand ouder dan 1 seizoen is.
morgen gaat de cilinder eraf, en dan zullen we wel weer verder zien.
ik houd m'n hart vast....
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
cilinder en zuiger zijn wel ok, en de powervalve unit ook.
een scheurtje in de achterbrug komt wel vaker voor en is gewoon te lassen.
nou, dat valt dan wel weer mee.
ktm schuimpie, ga jij maar een keer een 4takt reviseren,
en ruime wiellagers e.d. dat hoort er toch een beetje bij. daar was de prijs ook naar.
een scheurtje in de achterbrug komt wel vaker voor en is gewoon te lassen.
nou, dat valt dan wel weer mee.
ktm schuimpie, ga jij maar een keer een 4takt reviseren,
en ruime wiellagers e.d. dat hoort er toch een beetje bij. daar was de prijs ook naar.
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
roen schreef:cilinder en zuiger zijn wel ok, en de powervalve unit ook.
een scheurtje in de achterbrug komt wel vaker voor en is gewoon te lassen.
nou, dat valt dan wel weer mee.
ktm schuimpie, ga jij maar een keer een 4takt reviseren,
en ruime wiellagers e.d. dat hoort er toch een beetje bij. daar was de prijs ook naar.
Ik koop wel op tijd een nieuwe
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
maarre als ie gefixt is ben ik benieuwd hoe die rijdt en doe onderhand is een plaatje van het ding!
KTM 300 EXC a world of joy
Hmmm, kocht jij niet een tweedehandse 4taktKTM-Schuimpie schreef:roen schreef:cilinder en zuiger zijn wel ok, en de powervalve unit ook.
een scheurtje in de achterbrug komt wel vaker voor en is gewoon te lassen.
nou, dat valt dan wel weer mee.
ktm schuimpie, ga jij maar een keer een 4takt reviseren,
en ruime wiellagers e.d. dat hoort er toch een beetje bij. daar was de prijs ook naar.
Ik koop wel op tijd een nieuwe
Dat is echt vragen om moeilijkheden
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Jah, een oud hok met 25uur erop (bij de dealert)huskie schreef:Hmmm, kocht jij niet een tweedehandse 4taktKTM-Schuimpie schreef:roen schreef:cilinder en zuiger zijn wel ok, en de powervalve unit ook.
een scheurtje in de achterbrug komt wel vaker voor en is gewoon te lassen.
nou, dat valt dan wel weer mee.
ktm schuimpie, ga jij maar een keer een 4takt reviseren,
en ruime wiellagers e.d. dat hoort er toch een beetje bij. daar was de prijs ook naar.
Ik koop wel op tijd een nieuwe
Dat is echt vragen om moeilijkheden
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Dat zijn wel de mooiste foto's...........roen schreef:haha, een foto is een beetje lastig want de spullen liggen een beetje verspreid door de schuur...
ben alweer aan 't bouwen dus t komt goed.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Stralen, daarna coaten, dezelfde dag zelfs bijna, ivm bloot staal niet te lang bloot laten.. roest en zuren..huskie schreef:Vind ik ook.
Je had dat frame netjes laten poedercoaten?
Keurig.
Maargoed, alles toen aangepakt, ingevet etc etc
zijn altijd de leukste foto's en klusjes, als er niet te veel vernieuwd hoeft te worden....
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Honda kopen , nooit meer dat gezeik met frame's spuiten of poedercoaten
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
adje schreef:Honda kopen , nooit meer dat gezeik met frame's spuiten of poedercoaten
Klopt..... helpt ook helemaal niets wat je er ook mee doet.......
lelijk blijftie.....
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
nou adje daar heb je misschien gelijk inadje schreef:Honda kopen , nooit meer dat gezeik met frame's spuiten of poedercoaten
maar ik vind een honda frame wel 10x zo onhandig om aan te sleutelen dan een ktm frame
op mijn 125 was het een keer een hele optie om het blok eronderuit te krijgen.
bij de ktm had ik dat zo gedaan.
maar zo heeft iedere motor voor en nadelen
Honda Cr125