aangezien ik al meer problemen ondervind om m'n huidige otr motor aan de scherper wordende geluids eisen/controles te laten voldoen ben ik opzoek naar een "nieuwere" motor.
ik zit te denken aan een zo recent mogelijke ktm 380.
iemand ervaring met die dingen?
zijn ze een beetje "stil" te krijgen zonder te veel vermogen in te leveren?
jeroen.
aanschaffen ktm 380
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do mar 15, 2007 16:02
- Locatie: noorden
Hallo Jeroen,
Leuk dat je een ktm 380 wil aanschaffen want die motoren zijn tegenwoordig dun gezaaid.
ik heb een ktm 380 nu ruim 2 jaar en ik kan maar een ding zeggen en dat is dat het een geweldige motor is. ik heb er een uit `99 en ik heb er behoorlijk veel mee gereden en dat ding heeft me nog nooit teleurgesteld. het zijn ongeloofelijke sterke machines die gewoon normaal onderhoud vragen zoals elke enduro. ik heb de 380 nu een keer laten reviseren maar dan is die ook weer nieuw. ze hebben erg veel kracht en de zuiger gaat erg lang mee: ik denk meer dan 70 uur!
qua geluid kan je er van alles aan doen, maar ik heb er geen problemen mee gehad, want ik rij geen enduro, alleen hier en daar een wedstrijd en zoveel mogelijk off-road ritten.
Een ding is wel een nadeel van de 380 en dat is dat het gebruik vrij hoog is; je moet rekenen op 1:7 ongeveer!
veel succes met je keuze!!!!!!
albert
Leuk dat je een ktm 380 wil aanschaffen want die motoren zijn tegenwoordig dun gezaaid.
ik heb een ktm 380 nu ruim 2 jaar en ik kan maar een ding zeggen en dat is dat het een geweldige motor is. ik heb er een uit `99 en ik heb er behoorlijk veel mee gereden en dat ding heeft me nog nooit teleurgesteld. het zijn ongeloofelijke sterke machines die gewoon normaal onderhoud vragen zoals elke enduro. ik heb de 380 nu een keer laten reviseren maar dan is die ook weer nieuw. ze hebben erg veel kracht en de zuiger gaat erg lang mee: ik denk meer dan 70 uur!
qua geluid kan je er van alles aan doen, maar ik heb er geen problemen mee gehad, want ik rij geen enduro, alleen hier en daar een wedstrijd en zoveel mogelijk off-road ritten.
Een ding is wel een nadeel van de 380 en dat is dat het gebruik vrij hoog is; je moet rekenen op 1:7 ongeveer!
veel succes met je keuze!!!!!!
albert
Hallo. Ik heb ook een 380 echt een mega machine. Is puur op vermogen sneller als menige 4takt. En in het kruip door sluip door zet je hem in de 2 en rijt er zo doorheen
En geluids problemen heeft die ook niet altijd keurig binnen de limiet
(zit een complete doma uitlaat onder voor nog meer vermogen)
Alleen heb ik al een paar keer het tandwiel van de kickstarter kapot gehad. Daarom doe ik hem weg voor een 250 of 300.
gr
En geluids problemen heeft die ook niet altijd keurig binnen de limiet
(zit een complete doma uitlaat onder voor nog meer vermogen)
Alleen heb ik al een paar keer het tandwiel van de kickstarter kapot gehad. Daarom doe ik hem weg voor een 250 of 300.
gr
Ha!
Geweldig topic! Ik rijd hem nu 3 jaar een overjarig model (2004 kenteken)
Wel veel pech gehad met stom rijden maar dat kan ik de motor niet kwalijk nemen. Ook meer blaren als mijn collega's op de 250 maar op het maisveld er voorbij stuiven maakt het allemaal waard
Ik heb er iets mee iig en wil hem nog lang blijven rijden.
Tip: morrel er niet teveel zelf aan (blok/carb), laat hem goed afstellen en reviseren door een specialist.
Laat die van jullie ook eens zien en ik kijk uit naar de ervaringen (y)
Geweldig topic! Ik rijd hem nu 3 jaar een overjarig model (2004 kenteken)
Wel veel pech gehad met stom rijden maar dat kan ik de motor niet kwalijk nemen. Ook meer blaren als mijn collega's op de 250 maar op het maisveld er voorbij stuiven maakt het allemaal waard
Ik heb er iets mee iig en wil hem nog lang blijven rijden.
Tip: morrel er niet teveel zelf aan (blok/carb), laat hem goed afstellen en reviseren door een specialist.
Laat die van jullie ook eens zien en ik kijk uit naar de ervaringen (y)
KTM 300 EXC a world of joy
Alles netjes schoon , behalve de laarzen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Dat was na 10 minuten anders.... alles weer vies
KTM 300 EXC a world of joy
staan er vier op MP.... zoek je wel goed
3 cross en een enduro.
http://link.marktplaats.nl/208597225
3 cross en een enduro.
http://link.marktplaats.nl/208597225
KTM 300 EXC a world of joy
met die bouwjaren moet je gewoon goed uit je doppen kijken...
een 99'r kan beter zijn als een 2002, alles te maken met onderhoud en waar de eigenaar de lat legt.
een 99'r kan beter zijn als een 2002, alles te maken met onderhoud en waar de eigenaar de lat legt.
KTM 300 EXC a world of joy
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
380 NIET doen......
onderblok bak etc etc, is idem als een 200/250/300tje, en gaat allemaal veel te snel naar de klote....
Uiteindelijk is dat het niet waard, wil je toch een 2T, max een 300EXC.
Tot hierbij mijn kleine bijdrage aan dit topic...
En uiteindelijk koop je toch een 525 4T (die roelssssssssst)
onderblok bak etc etc, is idem als een 200/250/300tje, en gaat allemaal veel te snel naar de klote....
Uiteindelijk is dat het niet waard, wil je toch een 2T, max een 300EXC.
Tot hierbij mijn kleine bijdrage aan dit topic...
En uiteindelijk koop je toch een 525 4T (die roelssssssssst)
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Hier een perfect voorbeeldexc 380 schreef:Hallo. Ik heb ook een 380 echt een mega machine. Is puur op vermogen sneller als menige 4takt. En in het kruip door sluip door zet je hem in de 2 en rijt er zo doorheen
En geluids problemen heeft die ook niet altijd keurig binnen de limiet
(zit een complete doma uitlaat onder voor nog meer vermogen)
Alleen heb ik al een paar keer het tandwiel van de kickstarter kapot gehad. Daarom doe ik hem weg voor een 250 of 300.
gr
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Geen slecht woord over me favo brommer
erik kan het weten, heeft er nooit een gehad....
zoveel mensen zoveel verhalen, ik zeg laat er geen prutsers aan werken
Louis (LV-motors) heb ik persoonlijk horen zeggen dat 380 blokken goede blokken waren/zijn. Daar kan je wat mij betreft op vertrouwen, die heeft er nu nog veel rijden sx en exc. Het betreft een hele sterke 2 takt dus kwaliteit onderhoud en materialen is allemaal nog belangrijker.
Ik zou zeggen, zeker overwegen als je er een wil Ik ben er heel blij mee iig
erik kan het weten, heeft er nooit een gehad....
zoveel mensen zoveel verhalen, ik zeg laat er geen prutsers aan werken
Louis (LV-motors) heb ik persoonlijk horen zeggen dat 380 blokken goede blokken waren/zijn. Daar kan je wat mij betreft op vertrouwen, die heeft er nu nog veel rijden sx en exc. Het betreft een hele sterke 2 takt dus kwaliteit onderhoud en materialen is allemaal nog belangrijker.
Ik zou zeggen, zeker overwegen als je er een wil Ik ben er heel blij mee iig
KTM 300 EXC a world of joy
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
ik ben van een 525exc naar een 300exc-e gegaan.
Mooi speelgoed en lekker licht.
Kwa top loopt zo'n 525 toch echt een stuk harder.
Mooi speelgoed en lekker licht.
Kwa top loopt zo'n 525 toch echt een stuk harder.
Laatst gewijzigd door blubberboerke op do nov 27, 2008 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Rico schreef:Geen slecht woord over me favo brommer
erik kan het weten, heeft er nooit een gehad....
zoveel mensen zoveel verhalen, ik zeg laat er geen prutsers aan werken
Louis (LV-motors) heb ik persoonlijk horen zeggen dat 380 blokken goede blokken waren/zijn. Daar kan je wat mij betreft op vertrouwen, die heeft er nu nog veel rijden sx en exc. Het betreft een hele sterke 2 takt dus kwaliteit onderhoud en materialen is allemaal nog belangrijker.
Ik zou zeggen, zeker overwegen als je er een wil Ik ben er heel blij mee iig
blijf erbij.... 380 niet doen..
Maargoed, bel gewoon wat KTM dealers rond, en vraag gewoon, wat is slim, een 300 of 380EXC, dan hoor je het vanzelf.
(een nieuwe zou ik durven gokken, voor max 2 jaar)
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
tofferik...
KTM 300 EXC a world of joy
Zat eigenlijk te denken om een keer richting 250/300 2takt te gaan ipv m'n huidige 525EXC. Welke bevalt je het meest ?blubberboerke schreef:ik ben van een 525exc naar een 300exc-e gegaan.
Mooi speelgoed en lekker licht.
Kwa top loopt zo'n 525 toch echt een stuk harder.
Heb zelf nog een Honda CR125 voor op de baan. Vandaar dat ik misschien richting een 'lichtere' motor wil gaan voor off road. In het begin gruwelijk wennen (125) maar als je het leert waarderen gaaf om mee te rijden. Wil voor off road wel wat meer vermogen als m'n 125 vandaar 250/300.
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
mij bevalt die 300 het best.
Vooral het gewicht.
makkelijker te gooien en smijten.
4-takt vind ik wel makkelijker rijden, maar dat komt misschien omdat ik weinig tot geen ervaring met 2 takt had.
Denk een kwestie van wennen.
Maar voor jou denk ik geen probleem als je met een 125 rijdt
zo'n 300 heeft nog best wat koppel
Vooral het gewicht.
makkelijker te gooien en smijten.
4-takt vind ik wel makkelijker rijden, maar dat komt misschien omdat ik weinig tot geen ervaring met 2 takt had.
Denk een kwestie van wennen.
Maar voor jou denk ik geen probleem als je met een 125 rijdt
zo'n 300 heeft nog best wat koppel
zomaar wat dingen:
Buiten algehele normale staat,
-goeie compressie?
-Vraag wat de bezetting is van de carb, als die netjes met zijn spullen omgaat moet hij dat weten.
-speling op lagers (brug en wielen)
-kijk achter de onstekingskap of die beetje fris is ook in de luchtfilterbak (achter filter!)
-Uren zuiger en merk zuiger?
-Uitlaat netjes op de cilinder (lekken & beweging) demper netjes niet te vet/droog?
-Onderhoud en rekeningen? en hoe is zijn verhaal en of papieren?
Kijk door het olievulgat of de koppelings korf erg ingeslagen door de platen of nog mooi recht is.
Verder rijden en hoe die loopt en start. een goeie doet het met een keer stampen en mag zeker niet héél zwaar gaan. Als laatste, Hij moet retesnel van zijn plek gaan door ALLE versnellingen.
Buiten algehele normale staat,
-goeie compressie?
-Vraag wat de bezetting is van de carb, als die netjes met zijn spullen omgaat moet hij dat weten.
-speling op lagers (brug en wielen)
-kijk achter de onstekingskap of die beetje fris is ook in de luchtfilterbak (achter filter!)
-Uren zuiger en merk zuiger?
-Uitlaat netjes op de cilinder (lekken & beweging) demper netjes niet te vet/droog?
-Onderhoud en rekeningen? en hoe is zijn verhaal en of papieren?
Kijk door het olievulgat of de koppelings korf erg ingeslagen door de platen of nog mooi recht is.
Verder rijden en hoe die loopt en start. een goeie doet het met een keer stampen en mag zeker niet héél zwaar gaan. Als laatste, Hij moet retesnel van zijn plek gaan door ALLE versnellingen.
KTM 300 EXC a world of joy
joepiedepoepie!
ik heb er een!
meteen alweer wat vragen;
heeft er nog iemand een manual liggen voor zo'n machine?
en is plastic van een nieuwere machine zonder veel problemen op een 2000 380 te maken?
en de laatste voorlopige vraag; is 1:40 smering okee?
groeten van een blije roen.
ik heb er een!
meteen alweer wat vragen;
heeft er nog iemand een manual liggen voor zo'n machine?
en is plastic van een nieuwere machine zonder veel problemen op een 2000 380 te maken?
en de laatste voorlopige vraag; is 1:40 smering okee?
groeten van een blije roen.
Gefeliciteert! met de gaafste 2 takt die er is
rij 1 - 50 bij veel trialen en 1 - 40 op een baan voor otr gebruik zou ik 1 -45 doen. 1-45 zou je altijd goed moeten zitten in principe bij veel stationair en pruttelen in 1 en twee zal je na een uur wel vet lopen!
Plastick is makkelijk om te bouwen, je moet wel een nieuw subframe, kentekendrager, kont, complete luchtfilterkast 2006 kopen en dat zal komen op 300? euro.
manual heb ik ook zal ik even uppen
rij 1 - 50 bij veel trialen en 1 - 40 op een baan voor otr gebruik zou ik 1 -45 doen. 1-45 zou je altijd goed moeten zitten in principe bij veel stationair en pruttelen in 1 en twee zal je na een uur wel vet lopen!
Plastick is makkelijk om te bouwen, je moet wel een nieuw subframe, kentekendrager, kont, complete luchtfilterkast 2006 kopen en dat zal komen op 300? euro.
manual heb ik ook zal ik even uppen
KTM 300 EXC a world of joy