Benzineverbruik

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Edwin
Contacteer:

Hoi Frans,

Choke controleren kan zeker geen kwaad, blijkbaar werd de choke toch door een zandkorreltje....of gewoon corrosie geblokkeerd. Heb hem eens flink ingespoten, en toen was het probleem over, en een stuk zuiniger ook. Toerental wat naar beneden gebracht en loopt nu mooier dan ooit tevoren.

Happy mr. Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
CrazyWezel
Contacteer:

edwin, ik zou het gewoon even demonteren, heb ik ook gedaan, is wel ff werk, maar je moet het eigelijk zonder smeermiddelen weer in elkaar zetten, die nylon relinkjes moeten het allemaal doen, en als je smeert zit het de volgende stof/zand rit weer vast,
ik had het net voor de meeting allemaal uit elkaar gehad, netjes oxidatie vrij gemaakt, gesmeerd, in elkaar gezet, nog n beetje gesmeerd,
en smorges na de rit kreeg ik de choke er niet meer op omdat er stof tussen zat, die van kikker deed het ook niet meer..
dus toen weer uit elkaar gehaald toen we thuis kwamen, en toen zonder smering in elkaar gezet, en nu geen problemen meer gehad met stof/zand/water er tussen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Edwin
Contacteer:

Ja...daar zit wel een kern van waarheid in...merk idd dat mijn choke toch weer vast begint te zitten...moet af en toe weer flink kracht zetten om mijn choke weer uit te trekken, nu nog even de tijd vinden om dat te gaan doen.
Assumption is the mother of all fuck ups
CrazyWezel
Contacteer:

daar mag je wel een uurtje of 2 voor uit trekken hoor, vrij veel werk om alles (NETJES) uit elkaar te halen zodat het ook nog ooit in elkaar kan zonder dat je nieuwe plasticjes moet gaan kopen :lol:
je doet er ook goed aan de hoek van de bevestiging iets naar voren te buigen tussen de bankschroef.. dan gaatie ook al beter, want origineel zit de bevestiging in een te grote hoek.. en dan istie niet efficient met de kracht die je dr aan hangt.. ik ga binnekort de boel verlassen en dan komt er een ander systeempje aan de zijkant.. die hem dr echt helemaal recht van de zijkant af uit trekt.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie