Wielen en valbeugels voor Dr750 s

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

Hoop ik ook :wink:

Enne kan bellen als je twijfelt :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen

Zo dan we zijn klaar.

Benzine toevoer is nu zoals het hoort, geen druppelende slangen etc gewoon overal klemmetjes op en probleempie opgelost :D Wel een gekl... die tank eraf zeker als je net getankt hebt :? . Kwam erachter dat er een tankrubber verdwenen was, dus met wat improvisatie een immitatie gemaakt (dit koste bijna nog het meeste tijd :wink: )

Meteen door met de balansasketting. Kappie eraf en alles los en toen eh.. ff Zappa gebeld voor de techniek om de spanning te checken. Hij nam op dus praatte mij er doorheen :wink:. Kappie er weer op en klaar.

Toen gingen we starten :?: niet dus :? . Wat blijkt mijn neutraallampje doet het niet. Dus hij denkt" ik sta in de versnelling :?: "
Dus standaard in en hij loopt :D Blijkt tijdens het lopen het neutraal lampie, op de muziek van de moter :wink: , aan en uit te flikkeren.
Nu is mijn vraag heeft iemand dit al eens gehad en is het een kwestie van los contactje of moeten we in het blok op zoek naar de neutraal switch :?:
Indien los contactje :arrow: welke stekker mag ik daarvoor onder het zadel opzoeken :?:

Zit nog wel wat getik in het koppie van Big :( dus toch de kleppen maar stellen. Dacht wacht eerst even balansasketting af maar helaas dus toch nog een klein tikkie over. Eerst maar wat kilometertjes maken zodat mijn tank wat leger is :wink:

By the way Zappa, ik kom morgen niet rijden moet hier nog te veel doen (beetje zwijnenstal :roll: ) en ook de administratie heeft ff aandacht nodig ivm mijn nieuwe huissie. Mijn dank voor je hulp is weer groot :multi: Have fun tomorrow 8)
zappa.suzuki

Frans van Roosmalen schreef:
Zit nog wel wat getik in het koppie van Big :( dus toch de kleppen maar stellen. Dacht wacht eerst even balansasketting af maar helaas dus toch nog een klein tikkie over. Eerst maar wat kilometertjes maken zodat mijn tank wat leger is :wink:

By the way Zappa, ik kom morgen niet rijden moet hier nog te veel doen (beetje zwijnenstal :roll: ) en ook de administratie heeft ff aandacht nodig ivm mijn nieuwe huissie. Mijn dank voor je hulp is weer groot :multi: Have fun tomorrow 8)
Mooi dat het gedrupel over is, dus toch een slecht klemmende slang?

Regelse morgen, ga nu maar maandag rijden zo dat ik kan testen of ik nu wel droge voeten hou... SealSkinz lange waterdichten sokken gekocht :D

Neutraal switch zit achter de koppelings deksel, ga voor de rechter zijkant van je blok zitten, draad komt er dan links achter, bovenkant blok uit en gaat naar boven...

En je raad het al.. deze lekte daar en ik heb Barros die van mij kapote verkocht.

Ik zie een patroon.. alles wat kuren heeft is door mij aangeraakt :(
Of toch eerder door Barros? :wink:
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef: Mooi dat het gedrupel over is, dus toch een slecht klemmende slang?
Heb gewoon slangklemmetje er omheen gedaan en tot nu toe blijft ie droog al heb ik nog niet gereden :(
zappa.suzuki schreef: Regelse morgen, ga nu maar maandag rijden zo dat ik kan testen of ik nu wel droge voeten hou... SealSkinz lange waterdichten sokken gekocht :D
Als ze droog blijven wil ik ze ook, zeker als ik met jou meerij :wink:
zappa.suzuki schreef: Ik zie een patroon.. alles wat kuren heeft is door mij aangeraakt :(
Of toch eerder door Barros? :wink:
Je moet jou adviezen natuurlijk wel goed uitvoeren en wat ervaring in de improvesatie is natuurlijk ook nooit weg :idea:

Ga gewoon de bedrading ff checken en als het dan toch blijft achter dat carterdekseltje kijken of daar wat los zit. Of is dat niet mogelijk :?:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
zappa.suzuki

Mijn adviesen klopen niet altijd.. zelf nadenken blijft gewenst :lol:

Is mogelijk om de schakelaar te bekijken maar deze zit achter het koppelingshuis.. redelijk wat werk dus..

En dat getik? is dat een stuk minder of nog steeds net zo erg?
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef: En dat getik? is dat een stuk minder of nog steeds net zo erg?
Wel minder maar in de kop tik het een beetje. Wie weet kleppen, ga morgen nog ff luisteren :D als het een beetje droog is :?
Shifty-PK
Contacteer:

Frans, ik moet zeggen dat big altijd wel wat mechanische geluiden maakt, in het begin baarde dat zorgen bij me maar op een moment weet je dat het normaal is. Soms ga je wel merken dat er geluidjes bijkomen...daar moet je bij opletten, vooral als ze het niet over het hele toerengebied doen. Dat had ik laatst, wat bleek was dat mijn nokkenasketting spanner op zijn max zat dus die kreeg wat extra speling en creeerde daardoor extra geluiden.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki

Als je goed luisterd naar Frans stoombad filmpje hoor je z'n koffie molen malen :lol:

Helemaal stil is de BIG idd niet maar dat was te erg [zeg maar Kikker]..
Frans van Roosmalen

Ik dacht bij de koop al dat het "standaard" zo rammelde, heb ooit een SR500 1-pitter gehad die ook wat bijgeluiden had. :wink: Ik ga nu eerst weer wat kilometers maken en kijken hoe die verder tikt.

Net toch ff naar Neutraal probleempje gekeken. Volgde de lead van Zappa et voila. Mooi zo'n origineel stekkertje, met verderop kroonsteentje :?:. Als ik het bewoog had ik een disco op mijn dashboard(je) :smilecolros: . Lekker doorgeknipt en met kabelschoentang nieuwe stekkertjes erop en klaar. Rust op mijn dash. :D

Bedankt weer voor de feedback :!:

Mazzel,
Frans
CrazyWezel
Contacteer:

die van kikker doe ik binnen kort een keertje opnieuw afstellen, maar dan moeten we eerst vanalles bij hessler gaan bestellen, want ze zijn allebij aan een grote beurt toe.. weet alleen nog niet waneer ik alles ga bestellen.. [lees: geld=op]
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen

Kon het niet laten :wink: ff gespeuld in mijn achtertuin en navigatie uitgeprobeerd. :roll:

Heb eerst eens een beetje geluisterd en wat viel op. Er trillen wat dingetjes zoals, hitte schild, rooster in snavel(blijkt een zo'n borgringetje pleite te zijn :evil: ) Nog wat vast te zetten dus. Als ik tegen mijn uitlaat duwde was ook het getik minder. Ga maar eens kijken of ie wel goed vast zit dat kan ook goed tikken volgens mij :wink:

Lekker gereden over voornamelijk zandpaadjes hier in de buurt. Navigatie slaat ritje op en zo kan ik uiteindelijke een leuke (legale)route gaan rijden als ik alles verkend heb.

ff koffie gedronken bij restaurantje in het bos. Blijkt een soort ruiter verzamelplaats van deze buurt. Als blikken konden doden :twisted: Koffie was lekker en Navigatie er weer op en verder. Nog ff lekker knallen en naar huis. EN TOEN!!! Oeps Navigatie pleite :cry: Rustig teruggereden en Navigatie al zo'n beetje opgegeven want zag hem niet. Nog een keer rustig terug en niets te zien. Kom ik langs twee wandelaars en staat er een te zwaaien met mijn Nav. :D Tsja hij lag op z'n kop tussen de bladeren en zij zag hem dus :angel: Gelukkig eerlijk genoeg hem terug te geven en ik weer :D . Nog ff knallen dan maar happy as a kid. Hier was het dus een lekker droog dagje en BIG ff gesopt en gesmeerd. Zo mogen er meer dagen zijn 8)
800S

mazzel dat die ruiters `m niet vonden........
anders was het nog een duur weekendje geworden gok ik.

routes rijden, opslaan en ritje organiseren lijkt me jou op het lijf geschreven :lol:

greetz sander
zappa.suzuki

jij hebt mazzel gehad :!: Hoe kan dat ding er nou ineens uit vallen?
Die Touratech houders zijn toch best goed meestal..
Voortaan maar een elastiek er omheen? :wink:

Maar lekker dagje gehad dus :wink: dus gerammel valt wel weer mee?
Dat zou mooi zijn :D

En hier ook droog, jammer hoor.. had op lekker veel modder gehoopt morgen :lol:
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef:jij hebt mazzel gehad :!: Hoe kan dat ding er nou ineens uit vallen?
Die Touratech houders zijn toch best goed meestal..
Voortaan maar een elastiek er omheen? :wink:

Maar lekker dagje gehad dus :wink: dus gerammel valt wel weer mee?
Dat zou mooi zijn :D

En hier ook droog, jammer hoor.. had op lekker veel modder gehoopt morgen :lol:
Die Houder is wel ok volgens mijn alleen moet ik hem wat verstellen zodat ie wat beter klemt. Vond hem er al ruim inzitten maar dacht dat zal wel zo horen :oops: Toch maar vertrouwen op mijn eigen inzicht en de handel gewoon in 1 keer goed doen :wink:

Het rammelen valt wel mee en zal hopenlijk minder worden na het vaszetten van wat onderdeeltjes :D

Nu komt het hier met bakken uit de lucht hopenlijk droogt het allemaal niet te snel, heb zondag nl. nog geen plannen en jij :?:
zappa.suzuki

Ehh... wou dan weer even gaan rijden denk ik.. kan die maandag niet :lol:
Shifty-PK
Contacteer:

Daarom: Altijd een safety koortje aan je gps en aan je stuur...dan hoor je binnen een paar seconde dat er iets niet goed meer zit zonder dat je de laatste 10km terug moet rijden.
Suzuki DR 750SK Big '89

Frans van Roosmalen

Shifty-PK schreef:Daarom: Altijd een safety koortje aan je gps en aan je stuur...dan hoor je binnen een paar seconde dat er iets niet goed meer zit zonder dat je de laatste 10km terug moet rijden.
Denk dat ik voor zowel mijn sleutel en navigatie maar een soort opvangnet ga plaatsen, kan meteen alle losse onderdelen opvangen :wink:

Ga maar eens kijken of ik nog ergens een key coard heb of zo zodat stapvoets rijden niet meer nodig is :wink:
Thanx for the tip

Frans
Shifty-PK
Contacteer:

Voor mijn contactslot heb ik ook zoiets...een klemmetje bij de sleutelmaker gehaald wat mijn sleutel aan de dwars stang borgt. Ik ben al eerder mijn sleutels verloren en toevallig ook terug gevonden.

Probleem is dat het contactslot wordt vernield door het gerammel van de big waardoor de sleutel eruit komt als het contact aan staat. De borging aan de dwars stang op het stuur vangt een groot deel van de klappen op.
Suzuki DR 750SK Big '89

800S

Frans van Roosmalen schreef:
Denk dat ik voor zowel mijn sleutel en navigatie maar een soort opvangnet ga plaatsen, kan meteen alle losse onderdelen opvangen :wink:

Frans
heyy, we rijden toch zeker geen harley`s............!!!!
Frans van Roosmalen

800S schreef:heyy, we rijden toch zeker geen harley`s............!!!!
Nee maar die van mij rammelt hier en daar nog en beetje. :oops:
Ben druk bezig alles te checken en dit op te lossen, zodat ie echt rammel en tik vrij wordt.

Weet iemand toevalling wat de binnen diameter van de uitlaat is :?:
Was net bij Brouwer maar ik weet alleen de buitendiameter van de pijp en ben op zoek naar een nieuwe pakking. (hier rammelt ie volgens mij ook :oops: ) Eigenlijk wil ik dus weten wat de afmetingen van die pakking zijn. Wie weet heeft iemand(Zappa :?: ) een cylinder en een schuifmaat liggen zodat hij de afmetingen van de uitlaatpoort kan doorgeven zodat ik niet een pakking met een te kleine binnen of te grote buitendiameter koop voordat ik de uitlaat eraf haal. :D

Klopt het trouwens dat er maar heel weinig schroefdraad uit die tapeinden van de cylinder uitsteekt als de uitlaat en de moeren erop zitten :?: Bij mij zitten ze er nog bijna in :roll:

Ben ook nog op zoek naar soort borgringetje waarmee die gaasjes in het kuipdeel worden vastgezet. Hadden ze bij Brouwer niet. Toch maar ff naar de metaalboer. Weet iemand toevallig waar ze die dingen gewoon op voorraad hebben :?:

Weer veel te vragen dus en goede hoop op wat goeie tips :!:

Alvast bedankt :wink:

Mazzel,
Frans
zappa.suzuki

Shifty-PK schreef:Voor mijn contactslot heb ik ook zoiets...een klemmetje bij de sleutelmaker gehaald wat mijn sleutel aan de dwars stang borgt. Ik ben al eerder mijn sleutels verloren en toevallig ook terug gevonden.

Probleem is dat het contactslot wordt vernield door het gerammel van de big waardoor de sleutel eruit komt als het contact aan staat. De borging aan de dwars stang op het stuur vangt een groot deel van de klappen op.
Heeft ie al :lol:

@ Frans, wou de pakking op meten maar blijk er 2 te hebben, orgineel Suzuki.. Als je wil kan je er 1 overnemen als je zondag nog komt..
Voor de orginele prijs van 17.95 :?

Bij mijn 800's zitten de bochten vast met bouten..

Mazzel Zappa
futurist

uitlaat ring buiten diam 53.5mm en binnen diam 44mm gemeten op een originele pakking ( is 6 mm dik)
In allebei mijn koppen steekt geen draadeind uit de kop maar heb ik schroefdraad in de kop (25mm diep) waar ik een (inbus) bout 8mm in draai.
de veertjes zoeken voor die plaatjes heeft geen zin ik heb ze met rubber moeren en prachtige (kuipruit) inbusjes vastgezet. ook op de punten lijmende kit geeft een permanente oplossing de originele ringetjes blijven toch maar los trillen.
greetz Futurist.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
futurist

ik koop die ringen bij de auto ond boer, deze maat zit ook tussen de buizen van een toyota € 4.95 ongeveer
de maten zijn ook ongeveer alleen de buitendiameter moet je niet groter nemen
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef: Frans, wou de pakking op meten maar blijk er 2 te hebben, orgineel Suzuki.. Als je wil kan je er 1 overnemen als je zondag nog komt..
Voor de orginele prijs van 17.95 :?
Mazzel Zappa
Je moet een winkel beginnen, je hebt volgens mijn alles liggen :wink: Ben zeker van plan zondag te komen, wordt volgens mij een duur dagje als dat aanbod van de bandenlichters ook nog geld :?: Maar voor een goede inverstering is altijd wel wat opzij te leggen :wink:

Wie weet kunnen we dan voor vertrek nog wat prutsen :?: zoals:
Noppenbandje voor (heb ik zelf en neem ik dan mee)
Uitlaat checken en eventueel die originele pakking erin.

Natuurlijk alleen als you do not mind. :D
futurist schreef: de veertjes zoeken voor die plaatjes heeft geen zin ik heb ze met rubber moeren en prachtige (kuipruit) inbusjes vastgezet. ook op de punten lijmende kit geeft een permanente oplossing de originele ringetjes blijven toch maar los trillen.
greetz Futurist.
Dat zal dan kitten worden ze hoeven er toch niet meer af.
Ik ben beginner dus ga voor die originele pakking als het nodig is.

Heren weer bedankt voor de tips 8)

Mazzel,
Frans[/quote]
zappa.suzuki

Frans van Roosmalen schreef: Je moet een winkel beginnen, je hebt volgens mijn alles liggen :wink: Ben zeker van plan zondag te komen, wordt volgens mij een duur dagje als dat aanbod van de bandenlichters ook nog geld :?: Maar voor een goede inverstering is altijd wel wat opzij te leggen :wink:

Wie weet kunnen we dan voor vertrek nog wat prutsen :?: zoals:
Noppenbandje voor (heb ik zelf en neem ik dan mee)
Uitlaat checken en eventueel die originele pakking erin.

Natuurlijk alleen als you do not mind. :D
Mazzel,
Frans
[/quote]

Ach valt wel mee, ben je nog niet bij Iwan en Hans geweest :lol:
Zal de lichters bestellen, hoop op tijd binnen..

I don't mind but..
Bandje monteren en dingen checken geen probleem als je vroeg komt, maar die pakking kan je daarna evt beter thuis doen...
Best grote kans dat 1 of 2 bouten breken bij het los halen van de bocht en uit geboord moeten worden :roll:

Begin ze maar vast 2 keer per dag in te spuiten met kruip olie [ minstens een week] en als je ze los haalt doe dat met warme cilinderkop..
Zet er ook geen RVS bouten in want als die breken ben je zuur met uit boren :(

See ya
Plaats reactie