hoi noppers
ik kon niet kiezen welke de beste motor voor mij zou zijn een 125 of 250cc 2-tact en toen zag ik de 144cc ktm
(heb 3 jaar crosservaring)
ik kan nergens de voor en nadelen van die motor vinden
weten jullie er mischien wat vanaf
groeten.
ktm 144
Moderator: ghulst
Een nadeel is dat de KTM nogal vlug kapot gaat.
Voordeel is wel dat je 1 van de snelste motor hebt.
Voordeel is wel dat je 1 van de snelste motor hebt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
JoeBaR schreef:klopt , ktm is echt wedstrijd materiaal dat daarentegen veel onderhoud en preventief onderhoud vergt .
Jappen maken geen wedstrijdspul
Tja, dan is het ook geen wonder dat er altijd met een KTM gewonnen wordt en een jap niet kapot loopt .
Als ik dat had geweten..............
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
dus zoals jij het zegt is honda en yamaha etc geen wedstrijdmateriaal?JoeBaR schreef:klopt , ktm is echt wedstrijd materiaal dat daarentegen veel onderhoud en preventief onderhoud vergt .
is het geen fabeltje dat ktm snel kapot gaat ? of is dat echt zo
m.v.g. Fons
Honda Cr125
ik heb zelf ook een half jaar met een ktm 144 gereden maar die had niks anders dan problemen. ten eerste is de zuiger eigelijk niet sterk genoeg om de grote krachten aan te kunnen, deze is 2 keer gewoon helemaal uit elkaar geploft
verder heb ik altijd om de 12 uur de zuiger gedaan als hij de 12 uur al haalde.
om deze reden heeft ook de 144cc van 2009 een hele andere boring maal slag verhouding
gaat het om een 125cc die uitgeboord (omgebouwd met grote cilinder) of een orginele 144 van ktm?
als ik jou was zou ik je aanraden om een 125 of 250 te kopen of als je egt een 144 wilt een uit 2008-9
verder heb ik altijd om de 12 uur de zuiger gedaan als hij de 12 uur al haalde.
om deze reden heeft ook de 144cc van 2009 een hele andere boring maal slag verhouding
gaat het om een 125cc die uitgeboord (omgebouwd met grote cilinder) of een orginele 144 van ktm?
als ik jou was zou ik je aanraden om een 125 of 250 te kopen of als je egt een 144 wilt een uit 2008-9
staatscrossbeheer gaat als een speer
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
ja bedankt
ja wou een ktm 144cc uit 2008 halen.
of zijn over dat model uit dat jaar ook veel klachten?
jij had niet de ktm 144cc uit 2008/9 neem ik aan ofwel?
ja wou een ktm 144cc uit 2008 halen.
of zijn over dat model uit dat jaar ook veel klachten?
jij had niet de ktm 144cc uit 2008/9 neem ik aan ofwel?
Honda Cr125
Voor de KTM 144 zijn al een poos andere zuigers leverbaar via de dealers,dan heb je die problemen niet meer.
Wel voor in het zand een VHM kop monteren en juiste carb. bezetting anders detoneert hij stuk,daar waren in het begin problemen mee.
Met de huidige aanpassingen is de 144 gewoon een goede fiets.
Wel voor in het zand een VHM kop monteren en juiste carb. bezetting anders detoneert hij stuk,daar waren in het begin problemen mee.
Met de huidige aanpassingen is de 144 gewoon een goede fiets.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
dus kees voor het zand de volgende aanpassingen
- vhm kop
- juiste carb afstelling
- andere zuiger
of zijn er nog meer aanpassingen die nodig zijn voor deze ktm?.
alvast bedankt voor het reageren.
m.v.g Fons
- vhm kop
- juiste carb afstelling
- andere zuiger
of zijn er nog meer aanpassingen die nodig zijn voor deze ktm?.
alvast bedankt voor het reageren.
m.v.g Fons
Honda Cr125
ouwehoeren een standaard KTM zit het dichtsbij de fabrieks fietsen
een jap zoals je m uit de winkel haalt is een heel andere fiets dan die je bij de toprijders ziet .
maar als je dr zo over denkt moj een japanner aanschaffen toch ?
eerlijk is eerlijk , over de 144 hoor ik ook weinig goeds !
een jap zoals je m uit de winkel haalt is een heel andere fiets dan die je bij de toprijders ziet .
maar als je dr zo over denkt moj een japanner aanschaffen toch ?
eerlijk is eerlijk , over de 144 hoor ik ook weinig goeds !
4 strokes only !!
aangezien dat ktm nu geen 125cc meer maakt maar een 144, zei noemen hem de 150. deze zal veel beter zijn dan de modelen van 2007-8 ivm de boring slag verhouding.
ik heb er een uit 2007 gehad en die had al de verstevigde zuigers ering gehad maar ik merkte het verschil niet. ook deze spatte uit elkaar.
als ik jou was zou ik een gewone 125cc of 250 halen omdat het onderhoud van een 144 ook meer vraagt dan een 125 of 250.
mvg erwin
ik heb er een uit 2007 gehad en die had al de verstevigde zuigers ering gehad maar ik merkte het verschil niet. ook deze spatte uit elkaar.
als ik jou was zou ik een gewone 125cc of 250 halen omdat het onderhoud van een 144 ook meer vraagt dan een 125 of 250.
mvg erwin
staatscrossbeheer gaat als een speer
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
jammer dat je zoveel slechte verhalen hoort.
want lijkt me een mooie fiets om op te rijden.
heeft de 08 model dan de zelfde boring maal slag als de 07 ?
zouden ze toch aangepast moeten hebben als ze zoveel klachten hebben gehoord, naar mijn mening
want lijkt me een mooie fiets om op te rijden.
heeft de 08 model dan de zelfde boring maal slag als de 07 ?
zouden ze toch aangepast moeten hebben als ze zoveel klachten hebben gehoord, naar mijn mening
Honda Cr125
Boer,
Zuigers zijn al 3x gewijzigd en zijn nu goed.
Maat van mij rijd met een 08 zonder problemen(hij is al aan zijn tweede 08 bezig),heeft met de eerste versie in het begin inderdaad ook problemen gehad maar na aanpassssingen ging dat ook goed.
Zuigers zijn al 3x gewijzigd en zijn nu goed.
Maat van mij rijd met een 08 zonder problemen(hij is al aan zijn tweede 08 bezig),heeft met de eerste versie in het begin inderdaad ook problemen gehad maar na aanpassssingen ging dat ook goed.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
dus als ik het goed begrijp ktm 144 , 08 is niks mis mee nadat er een nieuwe zuiger is geproduceert.
en kees aanpassingen bedoel je dan:
- Vhm kop
- carb bezetting
m.v.g. Fons
en kees aanpassingen bedoel je dan:
- Vhm kop
- carb bezetting
m.v.g. Fons
Honda Cr125
Tis oranje in de schuur hoorJoeBaR schreef:ouwehoeren een standaard KTM zit het dichtsbij de fabrieks fietsen
een jap zoals je m uit de winkel haalt is een heel andere fiets dan die je bij de toprijders ziet .
maar als je dr zo over denkt moj een japanner aanschaffen toch ?
eerlijk is eerlijk , over de 144 hoor ik ook weinig goeds !
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
hoi noppers ik heb me ktm144 binne van 2008!!
prachtig dingetje
maar wat mij meteen opviel is de hele andere vering dan die van de jappers, zal wel even wennen zijn!.
ik heb meteen de bezetting veranderd van 200 naar 215 gezet,
en een verhoogde voetpakking erin gezet dan moet ook het probleem opgelost zijn als het goed is!
zondag dan maar even lekker rijden op de baan alleen nog hopen dat het droog blijft.
groeten Fons
prachtig dingetje
maar wat mij meteen opviel is de hele andere vering dan die van de jappers, zal wel even wennen zijn!.
ik heb meteen de bezetting veranderd van 200 naar 215 gezet,
en een verhoogde voetpakking erin gezet dan moet ook het probleem opgelost zijn als het goed is!
zondag dan maar even lekker rijden op de baan alleen nog hopen dat het droog blijft.
groeten Fons
Honda Cr125
Maak eens een mooie foto.
Enne die vering, ja daar is al veel over geschreven op www.ktmtalk.com
Enne die vering, ja daar is al veel over geschreven op www.ktmtalk.com
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
Het veersysteem is gewoon goed omdat KTM dit jaar wereldkampioen is geworden in de MX2 en de MX3 en daarnaast nog diverse enduro WK titels . Sinds ze in 1998 met het PDS systeem zijn begonnen hebben ze er dus al heel was WK titels mee behaald
Dus voor 1998 had KTM gewoon net als andere merken een veersysteem met een link in de achterbrug.
Dus voor 1998 had KTM gewoon net als andere merken een veersysteem met een link in de achterbrug.
Ze winnen die titels alleen maar omdat ze de beste rijders onder contract hebben en omdat ze het meeste geld er aan spenderen
Waarom zitten er in Amerika geen KTM's bij de eersten
Waarom zitten er in Amerika geen KTM's bij de eersten
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
haha is waar wat adje zegt
in pricipe zijn alle motors met de juiste aanpassingen gewoon goed of heel goed, maar om te winne ligt het er gewoon aan wie er op rijd. en zo behaal je titels.
groeten Fons
in pricipe zijn alle motors met de juiste aanpassingen gewoon goed of heel goed, maar om te winne ligt het er gewoon aan wie er op rijd. en zo behaal je titels.
groeten Fons
Honda Cr125
In de USA is KTM wel het topmerk in de crosscountry/enduro en maar matig in de SX en beperkt in de MX. De reden is simpel in de SX investeren de Japanse merken de topbedragen in de teams en Ad zoals jezelf al zegt huren ze daarmee de beste coureurs in en winnen zo dus ook de titels in de SXadje schreef:Waarom zitten er in Amerika geen KTM's bij de eersten