ktm 144

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

hoi noppers :)

ik kon niet kiezen welke de beste motor voor mij zou zijn een 125 of 250cc 2-tact en toen zag ik de 144cc ktm
(heb 3 jaar crosservaring)


ik kan nergens de voor en nadelen van die motor vinden
weten jullie er mischien wat vanaf :?:

groeten.
Honda Cr125
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Een nadeel is dat de KTM nogal vlug kapot gaat.
Voordeel is wel dat je 1 van de snelste motor hebt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

klopt , ktm is echt wedstrijd materiaal dat daarentegen veel onderhoud en preventief onderhoud vergt .
4 strokes only !!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

JoeBaR schreef:klopt , ktm is echt wedstrijd materiaal dat daarentegen veel onderhoud en preventief onderhoud vergt .
:?: :?:
Jappen maken geen wedstrijdspul :shock:
Tja, dan is het ook geen wonder dat er altijd met een KTM gewonnen wordt en een jap niet kapot loopt .
Als ik dat had geweten.............. :lol:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

JoeBaR schreef:klopt , ktm is echt wedstrijd materiaal dat daarentegen veel onderhoud en preventief onderhoud vergt .
dus zoals jij het zegt is honda en yamaha etc geen wedstrijdmateriaal?
is het geen fabeltje dat ktm snel kapot gaat ? of is dat echt zo :?:

m.v.g. Fons
Honda Cr125
boer125
Berichten: 224
Lid geworden op: di jan 09, 2007 09:03
Locatie: maastricht
Contacteer:

ik heb zelf ook een half jaar met een ktm 144 gereden maar die had niks anders dan problemen. ten eerste is de zuiger eigelijk niet sterk genoeg om de grote krachten aan te kunnen, deze is 2 keer gewoon helemaal uit elkaar geploft :shock:
verder heb ik altijd om de 12 uur de zuiger gedaan als hij de 12 uur al haalde.
om deze reden heeft ook de 144cc van 2009 een hele andere boring maal slag verhouding
gaat het om een 125cc die uitgeboord (omgebouwd met grote cilinder) of een orginele 144 van ktm?
als ik jou was zou ik je aanraden om een 125 of 250 te kopen of als je egt een 144 wilt een uit 2008-9
staatscrossbeheer gaat als een speer
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

ja bedankt

ja wou een ktm 144cc uit 2008 halen.
of zijn over dat model uit dat jaar ook veel klachten?

jij had niet de ktm 144cc uit 2008/9 neem ik aan ofwel?
Honda Cr125
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Voor de KTM 144 zijn al een poos andere zuigers leverbaar via de dealers,dan heb je die problemen niet meer.
Wel voor in het zand een VHM kop monteren en juiste carb. bezetting anders detoneert hij stuk,daar waren in het begin problemen mee.
Met de huidige aanpassingen is de 144 gewoon een goede fiets.
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

dus kees voor het zand de volgende aanpassingen

- vhm kop
- juiste carb afstelling
- andere zuiger

of zijn er nog meer aanpassingen die nodig zijn voor deze ktm?.
alvast bedankt voor het reageren.

m.v.g Fons
Honda Cr125
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

ouwehoeren 8) een standaard KTM zit het dichtsbij de fabrieks fietsen

een jap zoals je m uit de winkel haalt is een heel andere fiets dan die je bij de toprijders ziet .

maar als je dr zo over denkt moj een japanner aanschaffen toch ?

eerlijk is eerlijk , over de 144 hoor ik ook weinig goeds !
4 strokes only !!
boer125
Berichten: 224
Lid geworden op: di jan 09, 2007 09:03
Locatie: maastricht
Contacteer:

aangezien dat ktm nu geen 125cc meer maakt maar een 144, zei noemen hem de 150. deze zal veel beter zijn dan de modelen van 2007-8 ivm de boring slag verhouding.
ik heb er een uit 2007 gehad en die had al de verstevigde zuigers ering gehad maar ik merkte het verschil niet. ook deze spatte uit elkaar.
als ik jou was zou ik een gewone 125cc of 250 halen omdat het onderhoud van een 144 ook meer vraagt dan een 125 of 250.
mvg erwin
staatscrossbeheer gaat als een speer
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

jammer dat je zoveel slechte verhalen hoort.
want lijkt me een mooie fiets om op te rijden. :P

heeft de 08 model dan de zelfde boring maal slag als de 07 ?
zouden ze toch aangepast moeten hebben als ze zoveel klachten hebben gehoord, naar mijn mening :!:
Honda Cr125
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Boer,

Zuigers zijn al 3x gewijzigd en zijn nu goed.
Maat van mij rijd met een 08 zonder problemen(hij is al aan zijn tweede 08 bezig),heeft met de eerste versie in het begin inderdaad ook problemen gehad maar na aanpassssingen ging dat ook goed.
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

dus als ik het goed begrijp ktm 144 , 08 is niks mis mee nadat er een nieuwe zuiger is geproduceert.

en kees aanpassingen bedoel je dan:
- Vhm kop
- carb bezetting
:?:

m.v.g. Fons
Honda Cr125
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Klopt !
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

JoeBaR schreef:ouwehoeren 8) een standaard KTM zit het dichtsbij de fabrieks fietsen

een jap zoals je m uit de winkel haalt is een heel andere fiets dan die je bij de toprijders ziet .

maar als je dr zo over denkt moj een japanner aanschaffen toch ?

eerlijk is eerlijk , over de 144 hoor ik ook weinig goeds !
Tis oranje in de schuur hoor :)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

hoi noppers ik heb me ktm144 binne van 2008!! :D

prachtig dingetje :lol:
maar wat mij meteen opviel is de hele andere vering dan die van de jappers, zal wel even wennen zijn!. :twisted:

ik heb meteen de bezetting veranderd van 200 naar 215 gezet,
en een verhoogde voetpakking erin gezet dan moet ook het probleem opgelost zijn als het goed is!

zondag dan maar even lekker rijden op de baan alleen nog hopen dat het droog blijft.

groeten Fons :)
Honda Cr125
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

we wachten gespannen af ;)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Maak eens een mooie foto.
Enne die vering, ja daar is al veel over geschreven op www.ktmtalk.com
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

hier zijn paar foto's :D


Afbeelding

Afbeelding


ja klopt over die vering, we zulle zondag wel zien zal wel heel anders veren! :roll:
maar ik meende dat ktm nooit een andere vering heeft gehad. :idea:
Honda Cr125
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Het veersysteem is gewoon goed omdat KTM dit jaar wereldkampioen is geworden in de MX2 en de MX3 en daarnaast nog diverse enduro WK titels :!: . Sinds ze in 1998 met het PDS systeem zijn begonnen hebben ze er dus al heel was WK titels mee behaald :D

Dus voor 1998 had KTM gewoon net als andere merken een veersysteem met een link in de achterbrug.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ze winnen die titels alleen maar omdat ze de beste rijders onder contract hebben en omdat ze het meeste geld er aan spenderen :idea:

Waarom zitten er in Amerika geen KTM's bij de eersten :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

haha is waar wat adje zegt :roll:

in pricipe zijn alle motors met de juiste aanpassingen gewoon goed of heel goed, maar om te winne ligt het er gewoon aan wie er op rijd. en zo behaal je titels. :)

groeten Fons
Honda Cr125
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

adje schreef:Waarom zitten er in Amerika geen KTM's bij de eersten :wink:
In de USA is KTM wel het topmerk in de crosscountry/enduro :D en maar matig in de SX en beperkt in de MX. De reden is simpel in de SX investeren de Japanse merken de topbedragen in de teams en Ad zoals jezelf al zegt huren ze daarmee de beste coureurs in en winnen zo dus ook de titels in de SX :idea:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Honda limburg schreef:hier zijn paar foto's :D
Tijd voor een nieuwe naam boven je avatar ............... :idea: :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie