Werkzaamheden tot nu aan GO!!!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
nee lijkt me niet nodig
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ik heb het gaasje uit mijn legale en die is dan volgens mij even luid als Zappa's illegale met gaasje, alleen is de koppelwinst niet zo groot als die van Zappa's maar hij klinkt wel lekker. Neem me iedere keer voor het gaasje er opnieuw in te doen ivm buren en zo maar vind de klappen (is eigenlijk hard ploffen bij iedere arbeidsslag) te vet.
greetz Futurist.
greetz Futurist.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mijn buren klagen al als ik mn carbs sta af te stellen op stationair toerental.. ook al is politie op de stoep gehad, omdat ze gebelt hadden om overlast.. fijne buren.. *not*
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zal ik eens langs komen? zeg rond een uur of 3 s'nachts?
En Shifty klapt nu idd lekker, maar ik ben wat luider en "holler" , maar scheelt niet echt veel.. nu ja, tot ik echt vol gas ga
En Shifty klapt nu idd lekker, maar ik ben wat luider en "holler" , maar scheelt niet echt veel.. nu ja, tot ik echt vol gas ga
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zappa's open demper klinkt idd feller, luider.
Het leek erop dat het gaasje bij zappa's open demper ook grotere gaten had. Dat moet zappa nog maar eens vergelijken met zijn streetlegal demper.
Zappa, merk je nou veel verschil in top speed tussen die legal en open demper?
Het leek erop dat het gaasje bij zappa's open demper ook grotere gaten had. Dat moet zappa nog maar eens vergelijken met zijn streetlegal demper.
Zappa, merk je nou veel verschil in top speed tussen die legal en open demper?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
je kan ze smorgens vroeg veel harder hebbe, want snachts lopen ze nog tegen elkaar te schreeuwen, en het wordt pas weer wakker rond 10/11uur in de morgen
dus rond n uur of 7 en we hebben n deal
zappa, hoe waren die 2 originele feller gemaakt, gewoon helemaal open gesloopt, of was daar nog n speciale techniek voor vereist?
dus rond n uur of 7 en we hebben n deal
zappa, hoe waren die 2 originele feller gemaakt, gewoon helemaal open gesloopt, of was daar nog n speciale techniek voor vereist?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De gaatjes hebben het zelfde diameter, bij de race demper kan je echter gewoon er doorheen kijken, de legal nietShifty-PK schreef:Zappa's open demper klinkt idd feller, luider.
Het leek erop dat het gaasje bij zappa's open demper ook grotere gaten had. Dat moet zappa nog maar eens vergelijken met zijn streetlegal demper.
Zappa, merk je nou veel verschil in top speed tussen die legal en open demper?
Verschil zit er niet echt in de topspeed, lopen beide het rood in in de 5e versnelling..
Echter Shiny heeft een stuk meer koppel en trekt veller door , pakt direkt op en begint dan bruut door te trekken.. schakel vaak op in z'n 5 omdat ik denk dat ie nog in de 4 staat
Maar de vorige eigenaar heeft me verteld dat ie met de carb's had gespeelt om de max er uit te halen en zaten toen orginele maar compleet open gewerkte dempers op
@ Crazy, als ik rond die tijd eens in de buurt ben
De dempers geheel leeg zover je er in kon komen.. met het eindkap er af gezaagd
daarna kleine pijpje aan het eind er uitzagen en vervangen door een groter diameter, boel weer dicht lassen
Liep ook goed en geluid wat zachter en dieper dan de race, race is wel veller [ook lichter]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik zie nu op ebay deze originele veren staan, zo op de foto zien ze er aardig proggesief uit toch?de antrapper schreef:De 800s heeft standaard geen progressieve veren, er zit zelfs een stuk buis in van ong. 12 cm en dan een veer .Voor de 750 zal het niet anders zijn denk ik.
Gr Hans D
http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-800-BIG-Or ... otohosting
Hoe zit het nu?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Zo; weer even inkopen gedaan:
USD WP tuned by Paardekam voorvork, compleet:
Alluminium 4 takt demper, super licht, helemaal open
Alluminium achterbrug, met wiel compleet:
Achterschokbreker wp, tuned by Paardekam.
Voorvork zal nog het makkelijks moeten gaan passen; nieuwe stuurpen laten draaien en weer in de alluminium kroonplaten persen. Achterbrug zal wat meer werk vereisen, net zoals achterschokbreker plek laten krijgen.
USD WP tuned by Paardekam voorvork, compleet:
Alluminium 4 takt demper, super licht, helemaal open
Alluminium achterbrug, met wiel compleet:
Achterschokbreker wp, tuned by Paardekam.
Voorvork zal nog het makkelijks moeten gaan passen; nieuwe stuurpen laten draaien en weer in de alluminium kroonplaten persen. Achterbrug zal wat meer werk vereisen, net zoals achterschokbreker plek laten krijgen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
jij hebt van de winter ook weer genoeg te doen
wel mooie schokbreker trouwens,
van wat voor motor kwam dit af?
wel mooie schokbreker trouwens,
van wat voor motor kwam dit af?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Yup, van de winter ben ik voorlopig wel zoet
Komt van een KTM 360sx volgens de verkoper. 2 takt dus net zoveel pk als de big, alleen 100kg ipv 200
Net even bij Motorcross Aad geweest voor wat tips en denkwerk, kan ik weer verder mee. Achterbrug wordt nog het lastigst. Vooral hoe ik het linksysteem ga overzetten...zonder het veergedrag te verslechteren.
Voorvork is vooral even uitdubben welk spatbord er op gaat passen. Laag rally spatbord of een hoog motorcross spatbord.
Komt van een KTM 360sx volgens de verkoper. 2 takt dus net zoveel pk als de big, alleen 100kg ipv 200
Net even bij Motorcross Aad geweest voor wat tips en denkwerk, kan ik weer verder mee. Achterbrug wordt nog het lastigst. Vooral hoe ik het linksysteem ga overzetten...zonder het veergedrag te verslechteren.
Voorvork is vooral even uitdubben welk spatbord er op gaat passen. Laag rally spatbord of een hoog motorcross spatbord.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leuk spul Josja
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vanavond even de ktm achterbrug in de big gezet om te kijken of het achtertandwiel in lijn stond met het voortandwiel, vooralsnog lijkt het goed te passen!
Ik realiseerde me toen ook dat de transmissie dempers in de achternaaf niet meer aanwezig zijn in het ktm wiel. Dus krijg ik er straks weer wat schokjes bij, maar bij hesslers rally machine's zit het er ook niet meer in en de ktm 640's met 50pk hebben ze ook niet dus ik verwacht daar geen problemen mee.
De ktm achterbrug is iets smaller dus ik moet busjes zien te draaien die tussen het frame en de brug komen om de speling op te vangen. Daarnaast is de ktm achterbrug as in het midden open, dus daarvoor moet een bus komen ter opvulling.
Om nog even te kijken hoeveel gewicht ik ga besparen met de nieuwe achterbrug alles even op de weegschaal gestopt:
- KTM achterbrug met remklauw 3,9kg lichter
- KTM 18 inch achterwiel 3,7kg lichter
=== totaal
7,6kg van het onafgeveerde gewicht van de achterophanging eraf.
De alluminium demper weegt 1,8kg. Weer iemand hoeveel een laser produro (streetlegal) weegt?
De achterschokbreker is 5cm langer, hierom zal de boven ophanging aan het frame verhoogd moeten worden. met een beetje mazzel kan de luchtfilterbox blijven zitten. Om deze aanpassing uit te voeren heb ik al contact gehad met bakker framebouw welke dit kunnen uitvoeren, samen met de aanpassing aan het frame om het nieuwe linksysteem passend te maken.
De nieuwe achterschokbreker zal minstens 29cm veerweg geven tegenover de 22cm standaard achter.
Verder heb ik gekeken hoeveel cm de band nog van het achterspatbord komt wanneer volledig ingeveerd, dit is 5cm. De nieuwe achterschokbreker zal zo worden ingebouwd dat deze laatste 5cm ook gebruikt gaan worden. Hij dus nog een stukje hoger op zijn kont komen te staan.
De USD voorpoten zijn 1cm langer dus dat compenseerd de geometrie weer een beetje. Preciese afstellingen laat ik aan bakker framebouw over.
Ik realiseerde me toen ook dat de transmissie dempers in de achternaaf niet meer aanwezig zijn in het ktm wiel. Dus krijg ik er straks weer wat schokjes bij, maar bij hesslers rally machine's zit het er ook niet meer in en de ktm 640's met 50pk hebben ze ook niet dus ik verwacht daar geen problemen mee.
De ktm achterbrug is iets smaller dus ik moet busjes zien te draaien die tussen het frame en de brug komen om de speling op te vangen. Daarnaast is de ktm achterbrug as in het midden open, dus daarvoor moet een bus komen ter opvulling.
Om nog even te kijken hoeveel gewicht ik ga besparen met de nieuwe achterbrug alles even op de weegschaal gestopt:
- KTM achterbrug met remklauw 3,9kg lichter
- KTM 18 inch achterwiel 3,7kg lichter
=== totaal
7,6kg van het onafgeveerde gewicht van de achterophanging eraf.
De alluminium demper weegt 1,8kg. Weer iemand hoeveel een laser produro (streetlegal) weegt?
De achterschokbreker is 5cm langer, hierom zal de boven ophanging aan het frame verhoogd moeten worden. met een beetje mazzel kan de luchtfilterbox blijven zitten. Om deze aanpassing uit te voeren heb ik al contact gehad met bakker framebouw welke dit kunnen uitvoeren, samen met de aanpassing aan het frame om het nieuwe linksysteem passend te maken.
De nieuwe achterschokbreker zal minstens 29cm veerweg geven tegenover de 22cm standaard achter.
Verder heb ik gekeken hoeveel cm de band nog van het achterspatbord komt wanneer volledig ingeveerd, dit is 5cm. De nieuwe achterschokbreker zal zo worden ingebouwd dat deze laatste 5cm ook gebruikt gaan worden. Hij dus nog een stukje hoger op zijn kont komen te staan.
De USD voorpoten zijn 1cm langer dus dat compenseerd de geometrie weer een beetje. Preciese afstellingen laat ik aan bakker framebouw over.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Hoi Josla,
goed bezig.
Je loopt tegen de zelfde problemen aan zoals ik.
Maar alles is op te lossen.
Ik hoop dat jij meer tijd hebt voor je ombouw project als ik.
Anders wordt het een jarenplan
gr Iwan
goed bezig.
Je loopt tegen de zelfde problemen aan zoals ik.
Maar alles is op te lossen.
Ik hoop dat jij meer tijd hebt voor je ombouw project als ik.
Anders wordt het een jarenplan
gr Iwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
ik ga gewoon een beetje lijnen kan ik ook zo zeg 12.5 kg besparen
alleen wordt daar mijn Dr niet zo mooi van.
Succes met de ombouw. Ik heb van oude Suzuki's nog een heleboel assen en vooral ook op vul bussen liggen van allerlei maten. kan ik je altijd mee matsen, krijgen is altijd goedkoper dan laten draaien. Dat werk bij Nico Bakker zal ook wel niet gratis zijn denk ik zo. Lassen kan ik ook echt goed dus bevestigingen aan het frame mag je ook altijd mee langs komen.
Greetz (weer bijna echt) Futurist
alleen wordt daar mijn Dr niet zo mooi van.
Succes met de ombouw. Ik heb van oude Suzuki's nog een heleboel assen en vooral ook op vul bussen liggen van allerlei maten. kan ik je altijd mee matsen, krijgen is altijd goedkoper dan laten draaien. Dat werk bij Nico Bakker zal ook wel niet gratis zijn denk ik zo. Lassen kan ik ook echt goed dus bevestigingen aan het frame mag je ook altijd mee langs komen.
Greetz (weer bijna echt) Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bedankt voor het aanbod.
Bij een vriend op 't werk kan ik asjes en busjes laten draaien dus dat moet lukken.
Omdat ik de ophanging in een keer goed wil hebben zonder dat de veering onder verkeerde hoek wordt gemonteerd etc wil ik dit bij de framebouwer laten doen, dan weet ik zeker dat dit goed komt.
De lokale motorcross boer aad wilde liever niet aan het frame lassen omdat die de krachten die op zulke systemen niet kende en niet verantwoordelijk wilde zijn voor het valen van de lassen etc. Op zich goed punt en daarom laat ik het bij de framebouwer doen.
Maar mocht er toch nog iets zijn weet ik je te vinden, al vrees ik dat je niet zo in de buurt woont
Bij een vriend op 't werk kan ik asjes en busjes laten draaien dus dat moet lukken.
Omdat ik de ophanging in een keer goed wil hebben zonder dat de veering onder verkeerde hoek wordt gemonteerd etc wil ik dit bij de framebouwer laten doen, dan weet ik zeker dat dit goed komt.
De lokale motorcross boer aad wilde liever niet aan het frame lassen omdat die de krachten die op zulke systemen niet kende en niet verantwoordelijk wilde zijn voor het valen van de lassen etc. Op zich goed punt en daarom laat ik het bij de framebouwer doen.
Maar mocht er toch nog iets zijn weet ik je te vinden, al vrees ik dat je niet zo in de buurt woont
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ej shifty, die achtervelg van die krentemik, wat voorn band ligt daar op? vind t wel een mooi profiel
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
@ Crazy: De achterband die erop zit is een cross band, niet voor snelweg geschikt staat erop. Denk dat die dan in blubber veranderd Als je nog geintereseerd bent kan ik de naam opschrijven.
Met GO!!! ben ik nu bezig met de voorvork. Ik hoop nu dat de originele stuurpen precies in de kroonplaat van de ktm past, want daar lijkt het nu wel op. Dan kan ik de lagers van suzuki blijven gebruiken. Verder moet er een blokje bij het balhoofd opgelast worden zodat de stuuruitslag beperkt wordt. De offset van de ktm kroonplaten is 15mm, terwijl de standaard suzuki kroonplaten 5mm offset hebben. Dit is dus hoe ver het hart van de vorkpoten vóór het hart van stuurpen zit. Ik ben benieuwd hoe ik die 10mm ga merken.
Als ik kijk naar het gewichtsverschil van de originele voorvork en achterbrug tegenover de alluminium delen van de ktm dan kom ik op een gewichtsbesparing van 12kg uit, veel daarvan in de onafgeveerde massa (velgen, vork, achterbrug). Ik verwacht dus vooral een betere tractie en wegligging offroad te krijgen doordat de banden zich beter aan de ondergrond aanpassen.
Doordat het gewicht vooral onderaan de motor is wegggehaald verwacht ik niet dat de motor veel minder 'log' aanvoelt.
Wel gaat de veerweg omhoog. Achter wordt het minimaal 29cm en voor ook zoiets. Dus dat helpt ook weer mee met de wegligging op zwaarder terrein. Op de weg zal het allemaal niet veel uitmaken, het bochtwerk zal wellicht zelfs wat zwabberiger gaan met meer veerweg.
Voor gaat er een 40mm usd wp voorvork onder uit 1992. In en uitgaande demping instelbaar. De diameter is wat dun, Hessler rade het zelfs af. Maar ik heb genoeg projecten gezien die de 40mm usd in hun bwm boxer stopte. De conventionele vork van een sr41 is 41mm, dus de vork wordt dus iets dunner. De vork wordt dus wat minder stijf, hopelijk vangt het usd systeem daarvan weer wat van op. Doordat de diameter van de vorkpoten iets dunner is hoop ik dat de stuuruitslag niet erg negatief beinvloed wordt door de ruimte in de kuip. Er is ook geen bevestiging meer voor het cockpitje op de kroonplaten, dus daar moet ik ook wat op verzinnen.
De alluminium achterbrug is 7mm minder breed dan de originele achterbrug. Dus daarvoor heb ik aan beide kanten een busje laten draaien van 3.5mm. Daarnaast is de as van de ktm 1mm dunner dus de busjes zijn daarvoor ook aangepast. De achterbrug van de ktm is in het midden open. De ruimte moet moet dus ook worden opgevuld. Daarvoor heb ik een grote bus gebruikt.
Dan heb ik nog 2 punten die moeten worden opgelost. Het linksysteem van de ktm heeft andere bevestigingspunten. Het huidige bevestigingspunt van het linksysteem aan het frame gaat weg en ik laat door bakker framebouw het nieuwe bevestigings punt zetten. Daarnaast is de ktm schokbreker 5cm langer. Daarvoor zal de bovenste bevestigingspunt moeten worden aangepast door Bakker, 5cm omhoog. De luchtfilterkast zal in de weg gaan zitten dus die moet ook worden aangepast.
Een hoop aanpassingen met flink wat werk; waarbij hopelijk alles het gaat houden wanneer het erop zit. Het komt tenslotte van een 110kg crosser af. Hoewel de klappen die die dingen maken na een sprong aardig overeen zullen komen. Maar het sleutelen en 'nog beter' maken van de motor is voor mij net zo leuk als het rijden erop.
Met GO!!! ben ik nu bezig met de voorvork. Ik hoop nu dat de originele stuurpen precies in de kroonplaat van de ktm past, want daar lijkt het nu wel op. Dan kan ik de lagers van suzuki blijven gebruiken. Verder moet er een blokje bij het balhoofd opgelast worden zodat de stuuruitslag beperkt wordt. De offset van de ktm kroonplaten is 15mm, terwijl de standaard suzuki kroonplaten 5mm offset hebben. Dit is dus hoe ver het hart van de vorkpoten vóór het hart van stuurpen zit. Ik ben benieuwd hoe ik die 10mm ga merken.
Als ik kijk naar het gewichtsverschil van de originele voorvork en achterbrug tegenover de alluminium delen van de ktm dan kom ik op een gewichtsbesparing van 12kg uit, veel daarvan in de onafgeveerde massa (velgen, vork, achterbrug). Ik verwacht dus vooral een betere tractie en wegligging offroad te krijgen doordat de banden zich beter aan de ondergrond aanpassen.
Doordat het gewicht vooral onderaan de motor is wegggehaald verwacht ik niet dat de motor veel minder 'log' aanvoelt.
Wel gaat de veerweg omhoog. Achter wordt het minimaal 29cm en voor ook zoiets. Dus dat helpt ook weer mee met de wegligging op zwaarder terrein. Op de weg zal het allemaal niet veel uitmaken, het bochtwerk zal wellicht zelfs wat zwabberiger gaan met meer veerweg.
Voor gaat er een 40mm usd wp voorvork onder uit 1992. In en uitgaande demping instelbaar. De diameter is wat dun, Hessler rade het zelfs af. Maar ik heb genoeg projecten gezien die de 40mm usd in hun bwm boxer stopte. De conventionele vork van een sr41 is 41mm, dus de vork wordt dus iets dunner. De vork wordt dus wat minder stijf, hopelijk vangt het usd systeem daarvan weer wat van op. Doordat de diameter van de vorkpoten iets dunner is hoop ik dat de stuuruitslag niet erg negatief beinvloed wordt door de ruimte in de kuip. Er is ook geen bevestiging meer voor het cockpitje op de kroonplaten, dus daar moet ik ook wat op verzinnen.
De alluminium achterbrug is 7mm minder breed dan de originele achterbrug. Dus daarvoor heb ik aan beide kanten een busje laten draaien van 3.5mm. Daarnaast is de as van de ktm 1mm dunner dus de busjes zijn daarvoor ook aangepast. De achterbrug van de ktm is in het midden open. De ruimte moet moet dus ook worden opgevuld. Daarvoor heb ik een grote bus gebruikt.
Dan heb ik nog 2 punten die moeten worden opgelost. Het linksysteem van de ktm heeft andere bevestigingspunten. Het huidige bevestigingspunt van het linksysteem aan het frame gaat weg en ik laat door bakker framebouw het nieuwe bevestigings punt zetten. Daarnaast is de ktm schokbreker 5cm langer. Daarvoor zal de bovenste bevestigingspunt moeten worden aangepast door Bakker, 5cm omhoog. De luchtfilterkast zal in de weg gaan zitten dus die moet ook worden aangepast.
Een hoop aanpassingen met flink wat werk; waarbij hopelijk alles het gaat houden wanneer het erop zit. Het komt tenslotte van een 110kg crosser af. Hoewel de klappen die die dingen maken na een sprong aardig overeen zullen komen. Maar het sleutelen en 'nog beter' maken van de motor is voor mij net zo leuk als het rijden erop.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
nee hoeft niet, denk dat ik na mijn trackmasters weer gewoon om schakel naar stonemasters van mefo.
heb er nog een paar die half op zijn, die rijd ik eerst ff kort, ook nog een nieuwe die ik vorige week bij iwan heb op gehaald,
die komt op mijn nieuwe velgen set dan..
en dan wordt het weer stonemaster voor mij.
vele fijnere bandjes als de trackmaster, qua slijtage+geluid, en grip maakt niet zo gek veel uit..
heb er nog een paar die half op zijn, die rijd ik eerst ff kort, ook nog een nieuwe die ik vorige week bij iwan heb op gehaald,
die komt op mijn nieuwe velgen set dan..
en dan wordt het weer stonemaster voor mij.
vele fijnere bandjes als de trackmaster, qua slijtage+geluid, en grip maakt niet zo gek veel uit..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Rij jij dan zo rustig? of nooit in mul of modder?CrazyWezel schreef: en grip maakt niet zo gek veel uit..
Die Stonemaster die je van mij hebt gehad heb ik 1 keer gebruikt.. in Almeria.. Daarna een keer met K760 er heen.. groot verschil
@ Shifty, ben benieuwd naar het eind resultaat
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik ga dr verder niet over in discussie, maar mij beviel die stonemaster gewoon goed, en hij sleet een stuk minder hard..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Hoi Shifty,Shifty-PK schreef:Voorvork is vooral even uitdubben welk spatbord er op gaat passen. Laag rally spatbord of een hoog motorcross spatbord.
Heb je hier al je gedachten over laten gaan ?
( ben nieuwsgierig waar jij voor gaat kiezen )
LEO
@ Leo: Ik heb er over nagedacht maar ik ben er nog niet uit. Bij sommer kost een origineel ktm rally laag spatbord 470 euro...dus dat wordt hem niet.
Ik heb een normaal hoog cross spatbord erbij maar die loopt te hoog op waardoor hij de valbeugel en de snavel raakt zodra je hem onder de onderste kroonplaat monteerd. Het is geen optie om hem met afstandbussen lager onder de kroonplaat te monteren want dan zal band zeker in het spatbord happen. Dat schijnt volgens de motorcross boer nu al te gebeuren op de normale plek. Een Super Motard spatbord schijnt echter lager te zijn en minder hoog loopt, het is nog even uitzoeken of deze wel vrijloopt van de valbeugel en snavel.
Ik hoop dat ik een 2e hands ktm rally spatbord kan vinden. Die zien er het simpelst en ook het mooist uit. Mooie neutrale lijnen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... r_2005.jpg
Dat vind ik een mooiere oplossingen dan de ktm lc4 en lc8 usd spatborden die direct verraden dat je een halve ktm in je motor hebt zitten
Dan het probleem dat mijn vork wat ouder is en geen gangbare bevestigings punten onderaan de vork heeft. Dit is op te lossen door wat extra alluminium erop te lassen en daar schroefgaten in te tappen.
Ik hoop voor de looks voor een laag spatbord te kiezen, dat hoort bij de looks van een big anders verbouw je hem te erg...ben ik van mening.
Ik heb een normaal hoog cross spatbord erbij maar die loopt te hoog op waardoor hij de valbeugel en de snavel raakt zodra je hem onder de onderste kroonplaat monteerd. Het is geen optie om hem met afstandbussen lager onder de kroonplaat te monteren want dan zal band zeker in het spatbord happen. Dat schijnt volgens de motorcross boer nu al te gebeuren op de normale plek. Een Super Motard spatbord schijnt echter lager te zijn en minder hoog loopt, het is nog even uitzoeken of deze wel vrijloopt van de valbeugel en snavel.
Ik hoop dat ik een 2e hands ktm rally spatbord kan vinden. Die zien er het simpelst en ook het mooist uit. Mooie neutrale lijnen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... r_2005.jpg
Dat vind ik een mooiere oplossingen dan de ktm lc4 en lc8 usd spatborden die direct verraden dat je een halve ktm in je motor hebt zitten
Dan het probleem dat mijn vork wat ouder is en geen gangbare bevestigings punten onderaan de vork heeft. Dit is op te lossen door wat extra alluminium erop te lassen en daar schroefgaten in te tappen.
Ik hoop voor de looks voor een laag spatbord te kiezen, dat hoort bij de looks van een big anders verbouw je hem te erg...ben ik van mening.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
gaat op echte bagger paadjes wel vol zittendenk ik, is een goed spatbord voor in de woestijn. tijdens de oer rally waren er verschillende die hun spatbord er af moesten schroeven
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
voor spatbordje van SM van acerbis? die heeft keus zat en niet zo heel duur, wel zelf n beetje pas maken denk, maar dat is de rest van de motor ook
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !