dB Killer poll...
Moderator: ghulst
ktm met akrapovic heeft inderdaad meer als voldoende vermogen met db killer
slaat alleen wel veel sneller af met db killer als zonder
het is wel zo dat zonder db killer de fietsers je eerder aan horen komen, dus eigenlijk een stuk veiliger
slaat alleen wel veel sneller af met db killer als zonder
het is wel zo dat zonder db killer de fietsers je eerder aan horen komen, dus eigenlijk een stuk veiliger
Originele KTM demper (uit '86) dBtje of 94-95 schat ik.
Momenteel de voorpijp maar weer eens ingepakt met een binnenband, had ik vroeger tijdens de wedstrijden ook al.
Momenteel de voorpijp maar weer eens ingepakt met een binnenband, had ik vroeger tijdens de wedstrijden ook al.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
husky 400 standaard gemeten 91 db. is zat en toch lekker.
Als ik harder wil rijden moet ik gewoon ff overschakelen naar een hoger versnelling.
Pret zit tussen de oren ?
Als ik harder wil rijden moet ik gewoon ff overschakelen naar een hoger versnelling.
Pret zit tussen de oren ?
Wat zit je nou toch weer te zagen man...Noppy schreef:OK,
Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.
Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.
Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.
Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.
Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)
Graag jullie reactie!
Noppy
Helemaal mee eens. Bij ons rijden 2 man met een EXC 200. De een hoor je niet en de andere blért continu. De stille rijd het snelst. Motor gewoon laten werken en niet uitmoorden.Standaard uitlaat, maar steeds zoveel mogelijk op het koppel rijdend, scheelt ook een hoop lawaai
Ik rijdt trouwens met een geheel orgineel systeem inclusief de dubbelwandige voorpijp die volgens velen te veel vermogen kost. Gelukkig maar, is nog steeds snel genoeg...
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
En jij hebt weer zitten slapen
folie schreef:Wat zit je nou toch weer te zagen man...Noppy schreef:OK,
Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.
Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.
Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.
Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.
Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)
Graag jullie reactie!
Noppy
ik had het niet mooier kunnen zeggen!henkzelf schreef:het En tussen alle forumnamen ontdek ik nog steeds geen wereldkampioenen dus die laatste pk hebben jullie (en ik) echt niet nodig. De meeste ritten van de forumrijders hier hebben sowieso geen competitie-element, dus wat is dan het belang van die vermeende extra pk?
Dit geldt voor mijn Honda ook!!Helen schreef:Ik mis de optie
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
Niet luid met de standaard uitlaat.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Afgelopen zaterdag is mijn gekeurd in Harfsen, Hij maakt 94,5 db met een Akra en een db killer. 0,5 db te luid, alleen het was wat kouder dus het was goed genoeg . Ik druk er nog een nieuwe vulling en dan is het goed. KTM 525 van 2005.
Mijn maatje daarin tegen 300 exc van 2008 moest zijn originele uitlaat monteren met een hitteschild , zo was het voldoende. Veel mechanische geluiden ?
Mijn maatje daarin tegen 300 exc van 2008 moest zijn originele uitlaat monteren met een hitteschild , zo was het voldoende. Veel mechanische geluiden ?