dB Killer poll...

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Rij jij met een open of een 'stille' uitlaat?

Ik rij met een open uitlaat maar uitsluitend op gesloten MX / SM circuit
5
9%
Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard luid zonder dB-killer
31
57%
Ik rij met een aftermarket uitlaat zonder dB-killer
5
9%
Ik rij met een aftermarket uitlaat mét dB-killer
6
11%
Ik rij soms met, soms zonder dB-killer, afhankelijk hoe m'n pet staat...
4
7%
Ik heb geen uitlaat, ook geen motor, wel een fiets.
3
6%
 
Totaal aantal stemmen: 54
Gebruikersavatar
big M
Berichten: 94
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:48
Locatie: apeldoorn

origigineele demper was niet meer zozo dus een mooiere maar vooral stille leo vince enduro demper gekozen(voor de illegale stukkies dan he) :D
Husky 450 injezzione

Blaffende husky's bijten toch!!
adde
Berichten: 211
Lid geworden op: di mar 01, 2005 15:24
Locatie: omgeving eindhoven

ktm met akrapovic heeft inderdaad meer als voldoende vermogen met db killer
slaat alleen wel veel sneller af met db killer als zonder

het is wel zo dat zonder db killer de fietsers je eerder aan horen komen, dus eigenlijk een stuk veiliger :roll:
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Originele KTM demper (uit '86) dBtje of 94-95 schat ik.
Momenteel de voorpijp maar weer eens ingepakt met een binnenband, had ik vroeger tijdens de wedstrijden ook al.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:D husky 400 standaard gemeten 91 db. is zat en toch lekker.
Als ik harder wil rijden moet ik gewoon ff overschakelen naar een hoger versnelling.
Pret zit 8) tussen de oren ? :idea:
Noppy
Berichten: 2989
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Bump!
:toost:
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Noppy schreef:OK,

Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.

Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.

Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.

Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.

Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)

Graag jullie reactie!

Noppy
Wat zit je nou toch weer te zagen man...
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Standaard uitlaat, maar steeds zoveel mogelijk op het koppel rijdend, scheelt ook een hoop lawaai
Helemaal mee eens. Bij ons rijden 2 man met een EXC 200. De een hoor je niet en de andere blért continu. De stille rijd het snelst. Motor gewoon laten werken en niet uitmoorden.

Ik rijdt trouwens met een geheel orgineel systeem inclusief de dubbelwandige voorpijp die volgens velen te veel vermogen kost. Gelukkig maar, is nog steeds snel genoeg... :wink:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Noppy
Berichten: 2989
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

En jij hebt weer zitten slapen :P
folie schreef:
Noppy schreef:OK,

Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.

Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.

Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.

Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.

Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)

Graag jullie reactie!

Noppy
Wat zit je nou toch weer te zagen man...
:toost:
klomp

henkzelf schreef:het En tussen alle forumnamen ontdek ik nog steeds geen wereldkampioenen dus die laatste pk hebben jullie (en ik) echt niet nodig. De meeste ritten van de forumrijders hier hebben sowieso geen competitie-element, dus wat is dan het belang van die vermeende extra pk?
ik had het niet mooier kunnen zeggen! 8)
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Noppy schreef:En jij hebt weer zitten slapen :P


Noppy
true
:oops:
ieder uurtje is meegenomen.. :lol:
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Helen schreef:Ik mis de optie
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid :D
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
Dit geldt voor mijn Honda ook!!
Niet luid met de standaard uitlaat.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Afgelopen zaterdag is mijn gekeurd in Harfsen, Hij maakt 94,5 db met een Akra en een db killer. 0,5 db te luid, alleen het was wat kouder dus het was goed genoeg . Ik druk er nog een nieuwe vulling en dan is het goed. KTM 525 van 2005.

Mijn maatje daarin tegen 300 exc van 2008 moest zijn originele uitlaat monteren met een hitteschild , zo was het voldoende. Veel mechanische geluiden ?
Plaats reactie