[quote="huskie"]Enne ik heb even gegoogled, en kwam met de volgende antwoorden op mijn eigen vragen
De rijders krijgen smorgens 10 minuten de gelegenheid om voor hun vertrek tijd nog wat aan de motor te doen. En ze hebben tevens 15 minuten voor dat ze hem smiddags weer in het parc ferme dienen te zetten.
Tevens mogen ze een 15 minuen max te vroeg hun laatste TC passeren zodat ze dus een 15 minuten extra hebben gewonnen om aan hun motoren te werken. Dan wordt het dus een 30 minuten max!
Verder mogen luchtfilters en bezine en andere vloeistoffen door helpers worden gedaan cq bijgevult. Dan blijven dus alleen reparaties en banden wisselen over. Gelukkig dat zo'n bib-mouse er gemakkelijk op gaat
NEE NEE. Gewoon via de FIM site het juiste reglement opzoeken hoor. Bij de Zesdaagse (dit jaar) mogen de helpers nog steeds alléén vloeistoffen doen en stickers schoonpoetsen.
En max 15 minuten want tussen de TC Pre-finish en de TC Parc-Fermé zit 15 minuten, punt. Je mag wel van de pre-finish rechtsstreeks naar het parc ferme ofwel, te voeg inleveren maar waarom zou je?
Er zijn eigenlijk vier reglementen met detail verschil: WK, EK, NL en Zesdaagse.
Nou ja, je kunt ng de hele winter lezen en trainen. Portugal belooft 60% zand.