Heeeee,
we volgen de ISDE toch wel met z'n allen
We zijn al een rijder voor de trophy kwijt door een rug blessure.
Enduro.nl is erg snel met verslagen en fotootjes, dus er is geen excuus om de wedstrijd der wedstrijden niet te volgen.
Wie het gaat winnen? Caselli schijnt als een razende bezig te zijn, achtervolgt door een armada spanjaarden en een fin.
ISDE 2008
Moderator: ghulst
Wauwww
Caselli heeft een minuut (60 seconden) straftijd gekregen
Het is me niet helemaal duidelijk waarom, lijkt op een te laat binnen zijn penalty?!
Dat is mooi balen voor onze amerikaanse vriend.
Juha is wezen knallen, net zoals Cristobal Guerrero, die nu op 1 staat.
Juha is 2, Sebastiaan Guillame 3. Caselli zakt van 1 naar 5
Caselli heeft een minuut (60 seconden) straftijd gekregen
Het is me niet helemaal duidelijk waarom, lijkt op een te laat binnen zijn penalty?!
Dat is mooi balen voor onze amerikaanse vriend.
Juha is wezen knallen, net zoals Cristobal Guerrero, die nu op 1 staat.
Juha is 2, Sebastiaan Guillame 3. Caselli zakt van 1 naar 5
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Caselli is op de enduro test buiten de afzetting geraakt en niet op dezelfde plaats terug de baan in gegaan. Heeft niks afgestoken en ook geen voordeel gehad maar op de plek waar hij eruit ging was een blinde bocht en ze starten om de 20 sec dus omdraaien daar terug erin is levensgevaarlijk. Had eigenlijk 5 min penalty is nu terug gebracht naar 1 min.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik vind die penalty on terecht.. maargoed..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Uiteraard volgen we dit op de voet! Die gasten hebben het zwaar daarzo in het stof. Dit is pas echt motorsport en duursport pur sang!
Jammer dat het zo wordt ondergewaardeert door de media.. Zelfs in de kranten helemaal niets....
Weet iemand of er nog ergens beelden van worden uitgezonden?
Jammer dat het zo wordt ondergewaardeert door de media.. Zelfs in de kranten helemaal niets....
Weet iemand of er nog ergens beelden van worden uitgezonden?
Caselli en Guerrero inmiddels eruit; resp. hoofd gestoten en knie.
Het is tricky hier; hard en stof en heet enzo.
Wordt een echte sixdays.
En eindelijk Mech ontmoet. We drinken er zaterdagavond ééntje.
Het is tricky hier; hard en stof en heet enzo.
Wordt een echte sixdays.
En eindelijk Mech ontmoet. We drinken er zaterdagavond ééntje.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Ik kom juist terug van 3 dagen over de keien bonken in de Lozere. Ik heb diep respect voor al degenen die dat 6 dagen volhouden en dan met "iets" meer snelheid dan ik. Ik ga snel de standen enz. bekijken.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Komt goed!henkzelf schreef:Caselli en Guerrero inmiddels eruit; resp. hoofd gestoten en knie.
Het is tricky hier; hard en stof en heet enzo.
Wordt een echte sixdays.
En eindelijk Mech ontmoet. We drinken er zaterdagavond ééntje.
Goedemorgen,
mooi om te zien dat de echte toppers het de eerste proef even rustig aandoen, om dan in de tweede proef, wanneer ze warm zijn, het gas volledig opdraaien
Juha komt de eerste crossproef niet op het eerste blad voor, maar Erwin rijdt gewoon de 18e tijd
Daarna wordt het meer business as usual
Juha gaat ijzersterk, met Cervantes op z'n hielen.
Maar die amerikanen beginnen de enduro nu ook te snappen
mooi om te zien dat de echte toppers het de eerste proef even rustig aandoen, om dan in de tweede proef, wanneer ze warm zijn, het gas volledig opdraaien
Juha komt de eerste crossproef niet op het eerste blad voor, maar Erwin rijdt gewoon de 18e tijd
Daarna wordt het meer business as usual
Juha gaat ijzersterk, met Cervantes op z'n hielen.
Maar die amerikanen beginnen de enduro nu ook te snappen
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Komt omdat de eerste 20 tot 30 man nog op een zeik natte baan rijden, ze sproeien de 1ste (en dus ook de 4e) test elke keer voor de eerste start omdat anders er te veel stof is in de paddock. Het is s'morgens dan ook behoorlijk glad op die test. Woods rijdt daar nu het snelste maar die staat dan ook rond de 100 in het klassement na problemen de 1ste dag.
De nederlanders rijden gewoon heel goed alleen zijn die zandkorrels hier zo groot en rijdt er ene voorop die Salminen heet en die kan zijn gemak niet houden.
De nederlanders rijden gewoon heel goed alleen zijn die zandkorrels hier zo groot en rijdt er ene voorop die Salminen heet en die kan zijn gemak niet houden.
O wat zijn wij blij met je, Mech Onze reporter ter plaatse. Geweldig!mech schreef:Komt omdat de eerste 20 tot 30 man nog op een zeik natte baan rijden, ze sproeien de 1ste (en dus ook de 4e) test elke keer voor de eerste start omdat anders er te veel stof is in de paddock. Het is s'morgens dan ook behoorlijk glad op die test. Woods rijdt daar nu het snelste maar die staat dan ook rond de 100 in het klassement na problemen de 1ste dag.
De nederlanders rijden gewoon heel goed alleen zijn die zandkorrels hier zo groot en rijdt er ene voorop die Salminen heet en die kan zijn gemak niet houden.
En ik dacht dat Juha en kornuiten zich rustig hielden
Heb je verder nog nieuwtjes op verings gebied? Heeft bevoorbeeld het trophy team een verings specialist meegenomen om ter plaaste het een en ander te "tweaken"?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Voorlaatste dag, en Juha gaat ervoor Alleen een ongeluk kan hem nog van de titel afhouden.
Ook Erwin ging weer als een speer over de eerste proef. Blijkbaar heeft hij het helemaal naar zijn zin daar Jammer dat het alweer bijna voorbij is.
Ok, dan had ik nu wat vraagjes over de isde.
Hoeveel tijd krijgen ze bij de laatste TC om hun motor te onderhouden? En kun je meer tijd versieren door sneller bij de laatste TC te zijn, of ...?
Hoeveel tijd heb je smorgens om je motor te onderhouden in de Pits?
Graag hoor ik van jullie de antwoorden...
Ook Erwin ging weer als een speer over de eerste proef. Blijkbaar heeft hij het helemaal naar zijn zin daar Jammer dat het alweer bijna voorbij is.
Ok, dan had ik nu wat vraagjes over de isde.
Hoeveel tijd krijgen ze bij de laatste TC om hun motor te onderhouden? En kun je meer tijd versieren door sneller bij de laatste TC te zijn, of ...?
Hoeveel tijd heb je smorgens om je motor te onderhouden in de Pits?
Graag hoor ik van jullie de antwoorden...
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hoezo al deze vragen huskie ?
Wil je volgend jaar ook meedoen aan de zesdaagse
Wil je volgend jaar ook meedoen aan de zesdaagse
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Enne ik heb even gegoogled, en kwam met de volgende antwoorden op mijn eigen vragen
De rijders krijgen smorgens 10 minuten de gelegenheid om voor hun vertrek tijd nog wat aan de motor te doen. En ze hebben tevens 15 minuten voor dat ze hem smiddags weer in het parc ferme dienen te zetten.
Tevens mogen ze een 15 minuen max te vroeg hun laatste TC passeren zodat ze dus een 15 minuten extra hebben gewonnen om aan hun motoren te werken. Dan wordt het dus een 30 minuten max!
Verder mogen luchtfilters en bezine en andere vloeistoffen door helpers worden gedaan cq bijgevult. Dan blijven dus alleen reparaties en banden wisselen over. Gelukkig dat zo'n bib-mouse er gemakkelijk op gaat
Ja ja graag gedaan
De rijders krijgen smorgens 10 minuten de gelegenheid om voor hun vertrek tijd nog wat aan de motor te doen. En ze hebben tevens 15 minuten voor dat ze hem smiddags weer in het parc ferme dienen te zetten.
Tevens mogen ze een 15 minuen max te vroeg hun laatste TC passeren zodat ze dus een 15 minuten extra hebben gewonnen om aan hun motoren te werken. Dan wordt het dus een 30 minuten max!
Verder mogen luchtfilters en bezine en andere vloeistoffen door helpers worden gedaan cq bijgevult. Dan blijven dus alleen reparaties en banden wisselen over. Gelukkig dat zo'n bib-mouse er gemakkelijk op gaat
Ja ja graag gedaan
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Net ff met Mark gesmst, hij vond het zwaar,veel last van diepe stof sporen en wat ribprobleempjes zoals we konden lezen. Hij kon morgen uitslapen tot 08:00,normaal 06:00 eruit.
Het zijn wel bikkels.pff.
Het zijn wel bikkels.pff.
copy/paste enduro.nl:
Scratch: 1. Cervantes, 2. Dietrich, 3. Tarkkala.
Scratch: 1. Cervantes, 2. Dietrich, 3. Tarkkala.
[quote="huskie"]Enne ik heb even gegoogled, en kwam met de volgende antwoorden op mijn eigen vragen
De rijders krijgen smorgens 10 minuten de gelegenheid om voor hun vertrek tijd nog wat aan de motor te doen. En ze hebben tevens 15 minuten voor dat ze hem smiddags weer in het parc ferme dienen te zetten.
Tevens mogen ze een 15 minuen max te vroeg hun laatste TC passeren zodat ze dus een 15 minuten extra hebben gewonnen om aan hun motoren te werken. Dan wordt het dus een 30 minuten max!
Verder mogen luchtfilters en bezine en andere vloeistoffen door helpers worden gedaan cq bijgevult. Dan blijven dus alleen reparaties en banden wisselen over. Gelukkig dat zo'n bib-mouse er gemakkelijk op gaat
NEE NEE. Gewoon via de FIM site het juiste reglement opzoeken hoor. Bij de Zesdaagse (dit jaar) mogen de helpers nog steeds alléén vloeistoffen doen en stickers schoonpoetsen.
En max 15 minuten want tussen de TC Pre-finish en de TC Parc-Fermé zit 15 minuten, punt. Je mag wel van de pre-finish rechtsstreeks naar het parc ferme ofwel, te voeg inleveren maar waarom zou je?
Er zijn eigenlijk vier reglementen met detail verschil: WK, EK, NL en Zesdaagse.
Nou ja, je kunt ng de hele winter lezen en trainen. Portugal belooft 60% zand.
De rijders krijgen smorgens 10 minuten de gelegenheid om voor hun vertrek tijd nog wat aan de motor te doen. En ze hebben tevens 15 minuten voor dat ze hem smiddags weer in het parc ferme dienen te zetten.
Tevens mogen ze een 15 minuen max te vroeg hun laatste TC passeren zodat ze dus een 15 minuten extra hebben gewonnen om aan hun motoren te werken. Dan wordt het dus een 30 minuten max!
Verder mogen luchtfilters en bezine en andere vloeistoffen door helpers worden gedaan cq bijgevult. Dan blijven dus alleen reparaties en banden wisselen over. Gelukkig dat zo'n bib-mouse er gemakkelijk op gaat
NEE NEE. Gewoon via de FIM site het juiste reglement opzoeken hoor. Bij de Zesdaagse (dit jaar) mogen de helpers nog steeds alléén vloeistoffen doen en stickers schoonpoetsen.
En max 15 minuten want tussen de TC Pre-finish en de TC Parc-Fermé zit 15 minuten, punt. Je mag wel van de pre-finish rechtsstreeks naar het parc ferme ofwel, te voeg inleveren maar waarom zou je?
Er zijn eigenlijk vier reglementen met detail verschil: WK, EK, NL en Zesdaagse.
Nou ja, je kunt ng de hele winter lezen en trainen. Portugal belooft 60% zand.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Henk is het al bekent waar volgend jaar de ek's worden gereden.
Dietrich met de Kawa 2e overall, mooi man
Er is een voorlopige EK kalender, maar ik heb hem nog niet door een misverstandje tussen herr Metzeler en mezelf.Houten Klaas schreef:Henk is het al bekent waar volgend jaar de ek's worden gereden.
Ben nog even onderweg maar zal later de al voorlopige WK kalender plus de te achterhalen EK kalender online zetten. Even geduld aub.