Klaar voor vertrek

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Shifty-PK
Contacteer:

Zo, de motor is ingepakt met bagage :lol:

Ik en mijn vriendin gaan een weekje zuid engeland doen. Ze gaat achterop en we gaan kamperen. Dus plaats voor persoonlijk spul is er niet veel (ieder 14 liter). Zie foto hieronder, daar heeft ieder één zijtas. Achterop zijn de overnachtings accesoires gebonden zoals tent, matje, slaapzak, tarp (groot zeil wat af voortent gebruikt kan worden tussen motor en tent), en 2x drie-poot stoeltje. In de tanktas zitten de kookartikelen.

Op de foto zit nog een mt21 op de voorband, die is inmiddels dankzij de band en velg van ridge vervangen door een wegband. Achter zit er ook een wegband op...chromen velgen nu dus. Niet mijn stijl maar we kiezen even voor het meest practische :roll:

Geen offroad dus maar een asfalt vakantie met weinig ruimte voor bepakking. Verwacht max zo'n 2000km af leggen. Al het gereedschap mee in de gereedschap bakjes onderaan inc 250ml olie. Het verbruik van olie ligt nu op zo'n 100ml per 1000km. Mijn verzekering bij de knmv dekt ook pech in het buitenland dus mocht er iets niet door mijzelf te herstellen zijn kunnen we gewoon bellen. Wel fijn, geen kopzorgen op die manier.

Afgewogen om de cross laarzen aan te trekken maar er was geen ruimte voor normale schoenen dus uiteindelijk gekozen voor leger kistjes; relatief goede bescherming en ook nog goed op te lopen.

De vakantie wordt een beetje genieten van de natuur en cultuur, en van elkaar :oops: :rocol:

Ketting ff goed in het vet gezet, achter veervoorspanning op maximale voorspanning gezet (ja deze is versleten en ik moet een nieuwe veer). Bandjes goed op spanning gebracht (achter 2.5 en voor 2.2). Roadbook houder omgebouwd tot tel houder met tom tom erin, samen met een lader zodat hij direct wordt bijgeladen.

Wish me luck en all the best, ik zal een paar pilskes op jullie proosten :wink:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki

Well dear, have fun :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo

Veel plezier ( met elkaar 8) ) , hou het droog, doe ze de groeten en vergeet niet foto`s te maken.
LEO
Shifty-PK
Contacteer:

En hier de foto
Suzuki DR 750SK Big '89

leeuwarder

Die is stevig beladen Shifty, ik wens je een heel fijne vakantie!
adje

Is er nog plaats om te zitten met 2 mensen op die motor :?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Ridge

Josja, je bent hartstikke gek dat je zo op vakantie gaat :lol: . Ik zou er niet aan moeten denken om zo een week te rijden.

Ik zou met 2 motoren gaan / bmw r1150/1200gs huren voor een week of op zijn minst een hotelletje pakken zodat ik de tent etc thuis kon laten.

Veel succes met je vakantie, tentje en motor is toch altijd een goede combi.
spgoesdakar

Super man.

Goede reis en een hele fijne vakantie.

gr Iwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
ronny

Goede reis,veel plezier toegewenst en hopelijk geen pech en veel fotoké's maken hé.

:wink: :wink:
Altijd blij op mijn xletje
CamoKat

Oi mate .... veel plezier beide :D

Ziet er trouwens behoorlijk vol uit zo'n flink bepakte DR :lol:
Shifty-PK
Contacteer:

Zo, we zijn weer veilig en tevreden thuis in nederland. In 6 dagen van Den Haag->Duinkerk->Dover->Brighton->New Forest national park->London->Duinkerk->Den Haag

Zaterdagochtend alles opgeladen en vertrekken:
Afbeelding

GPS=tom tom in de roadbook houder geknutselt en lader voor de gps in de motor opgebouwd. Ideaal alleen de telefoon geeft niet genoeg licht om in zonnig weer afgelezen te worden door de reflectie van het roadbook glaasje. Een hand tegen de reflectie maakt het schermpje weer goed leesbaar.
Afbeelding

...en begonnen aan een binnendoor reis van den haag naar duinkerk (iets boven calais) waar we eind van de middag aankwamen. Boot overtocht Kaartje halen voor de volgende dag en een camping zoeken:
Afbeelding
Kaasfondue is een makkelijk en lekker eenpansgerecht

De volgende dag met de boot over...
Afbeelding

en van dover via de zuidkust naar brighton gereden...erg mooi!
Afbeelding
Hier staan we bij Beachy Head, tussen Hastings en Brighton; een van de hoogste kliffen van engeland, 150 meter hoog. Hier komen de meeste zelfmoord pogingen voor. Er staat ook helemaal geen hek oid voor de rand.

S'ochtends bij het wegrijden op de camping merkte ik dat de motor bijzonder zwaar stuurde. Voorband bleek lek te zijn. Ff fixen en we konder weer verder:
Afbeelding

Van Brighton naar New Forest hebben we een pauze bij porthsmouth gehad met uitzicht op het gehele new wright eiland. Hier achter in de zee voor een deel te zien.
Afbeelding

Eenmaal in het New Forest park aangekomen te zijn een camping gevonden die er middenin staat. Dat betekent dat er paarden los rondlopen en af en toe langs te tent wandelen. Best een enge gedacht als je gehinnik hoort op 10 meter afstand:
Afbeelding

Hier poseert mijn vriendin entioshast met de motor...hahaha
Afbeelding

Alles is vrijwel goed gegaan, we hadden de dagen vaak zo ingepland om in de ochtend te gaan rijden en vervolgens begin van de middag aan te komen. Vaak werd dit echter eind van de middag, wat op zich niet erg was maar hierdoor werd het écht een motorvakantie omdat we niet veel anders deden dan dat :D We zaten vaak van 10 tot 16uur op de motor.

We hadden een intercom setje van de lidl wat best goed functioneerde...dan kan je tijdens het rijden nog communiseren mits je niet te hard rijdt.

Benzine verbruik was ook netjes...1 op 17 met veel wind tegen en 1 op 19 (550km op een tank) met wind in de rug. Verder hebben we gereisd met de tom tom op 'vermijd snelwegen' en als we op de snelwegen reden reed ik max rond de 90. In engeland is het verkeer heel tam en rustig. Als je 90 rijdt dan rij je met de meeste mee terwijl als je 113 rijdt, wat de maximum snelheid is, je continue aan het inhalen bent.

Wat me wel is opgevallen is dat de motor met zoveel bagage wel een stuk lastiger te manouvreren is wanneer je langzaam rijdt. Ook omdat het gewicht best hoog zit. Een volgende motorvakantie zal dus zeker met zijkoffers zijn.
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op ma aug 18, 2008 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89

Surfroy01

Mooi verslag!
You're free to do as we tell you!
CrazyWezel
Contacteer:

nice :) voor volgend jaar staat er voor mij zoiets soortgelijks op de planning, rondrit over dat eiland :D
heb je n beetje weer gehad?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

He man, welkom terug :wink:

Ziet er droog uit :D
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Contacteer:

We hebben relatief erg goed weer gehad. Zeker als je kijkt naar de voorspellingen. Eigenlijk alleen maar snachts regen gehad en de laastste dag een klein uurtje wat regen op de motor. Alleen de wind was fors, vooral langs de kust. Met zo'n vol bepakte windvangende motor windkracht 7 in je zij is toch best intensief rijden heb ik gemerkt.

Op de boot terug kwamen we motorrijders tegen die 2 dagen eerder naar huis waren vertrokken, die hadden ongeveer hetzelfde tripje gedaan alleen dan in tegenovergesteld richtingen. Maar die hadden dus slechter weer gehad. Wij hebben dus mazzel gehad.
Suzuki DR 750SK Big '89

CamoKat

Gaaf verslag Afbeelding
't is een leuk land om op deze manier naar op vakantie te gaan.
CrazyWezel
Contacteer:

ik voel een rit aankomen :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie