Wie heeft er ervaring met een Honda cr 500 AF? dus een 500 cc 2 takt honda blok gemonteerd in een [alluminium] cr/crf frame.zijn de stuureigenschappen,pk/gewicht verhoudingen werkelijk zo super?
het honda blok is veel geprezen,maar is de machine ook geschikt voor enduroritten en/of een weekje Marokko? ben van plan om er 1 te bestellen bij service honda in de USA,of bij redrocket in drenthe.
Iemand ervaring met een CR 5OO AF?
Moderator: ghulst
Voor een weekje in Marrokanië zul je aardig wat jerrycans tweetaktolie mee moeten nemen vermoed ik. Kweetnie hoe het daar gesteld is met de brandstofkwaliteit, maar misschien kan een dooske extra bougies dan ook geen kwaad.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
@ Nino,
Heb je inmiddels al wat kunnen uitzoeken over de 500 AF?
Ik zit er zelf ook over na te denken om er 1 te importeren.
Weet je wat het gaat kosten om hem ook op kenteken te krijgen? En transport? Misschien is het voordeliger als we er samen 2 invoeren?
Heb sinds kort ook een CR 500 en ben er helemaal weg van. Daarnaast heb ik een 1 jaar oude 300 EXC maar zou ze allebei wel plaats willen laten maken voor een nieuwe 500..
Heb je inmiddels al wat kunnen uitzoeken over de 500 AF?
Ik zit er zelf ook over na te denken om er 1 te importeren.
Weet je wat het gaat kosten om hem ook op kenteken te krijgen? En transport? Misschien is het voordeliger als we er samen 2 invoeren?
Heb sinds kort ook een CR 500 en ben er helemaal weg van. Daarnaast heb ik een 1 jaar oude 300 EXC maar zou ze allebei wel plaats willen laten maken voor een nieuwe 500..
never drive faster then your angel can fly
Ja die ken ik, maar wordt die geleverd met een gloednieuw motorblok dan? De service Honda wel voor zover ik weet. En op zich wel een gunstige prijs (dollars)..
Ik veracht dat het een gloednieuw blok is in een aangepast 250 frame of zo. Het 500 frame kunnen ze dan weggooien!
Ik heb een CR500AF, maar dan een Gen.1
Die destijds in de prov. groningen stond was een Gen.4
Honda levert geen nieuwe blokken meer voor de CR500.
Service Honda heeft ze nog een aantal jaren in licentie gebouwd.
Het zelf produceren van die blokken is bijna onmogelijk en zo'n blok vanuit Amerika importeren is onbetaalbaar.
De exemplaren die in Nederland zijn gebouwd zijn in principe voorzien van een gereviseerd blok. Ik weet dat Red Rocket er wel 1 heeft gehad met een splinternieuw blok.
Een goed gereviseerd blok is eigenlijk geheel volgens de standaardeisen van Honda opnieuw opgebouwd, dus eigenlijk ook nieuw, maar aan de buitenzijde gebruikt.
Die destijds in de prov. groningen stond was een Gen.4
Honda levert geen nieuwe blokken meer voor de CR500.
Service Honda heeft ze nog een aantal jaren in licentie gebouwd.
Het zelf produceren van die blokken is bijna onmogelijk en zo'n blok vanuit Amerika importeren is onbetaalbaar.
De exemplaren die in Nederland zijn gebouwd zijn in principe voorzien van een gereviseerd blok. Ik weet dat Red Rocket er wel 1 heeft gehad met een splinternieuw blok.
Een goed gereviseerd blok is eigenlijk geheel volgens de standaardeisen van Honda opnieuw opgebouwd, dus eigenlijk ook nieuw, maar aan de buitenzijde gebruikt.
Ondertussen is mijn CR500 blok geheel gereviseerd.
Nu zit ik al niet meer te denken aan een 500 AF maar misschien toch aan een gebruikt CR(F) frame.
Heeft iemand een idee wat een compleet rijwielgedeelte van een CR 250/CRF mag kosten? wel vanaf bouwjaar 2004.
Ik zag op een paar amerikaanse sites dat het ombouwen van het frame opzich nog wel meevalt. Ophangbevestiging verplaatsen en een nieuwe bevestiging van cilinderkop aan frame maken.
En wordt het moeilijker als je bijvoorbeeld een frame van een CR125 gebruikt?
Nu zit ik al niet meer te denken aan een 500 AF maar misschien toch aan een gebruikt CR(F) frame.
Heeft iemand een idee wat een compleet rijwielgedeelte van een CR 250/CRF mag kosten? wel vanaf bouwjaar 2004.
Ik zag op een paar amerikaanse sites dat het ombouwen van het frame opzich nog wel meevalt. Ophangbevestiging verplaatsen en een nieuwe bevestiging van cilinderkop aan frame maken.
En wordt het moeilijker als je bijvoorbeeld een frame van een CR125 gebruikt?
Dat dacht ik ook. Een 125 frame zou bij mij nooit opgekomen zijn om een 500 in te bouwen.
Maar als ik me niet vergis heb ik Mario2t een keer een uitspraak zien doen over de 2003 machines van Service Honda, dat ze destijds een 125 frame gebruikten en dat het de fijnst sturende 500's ooit waren.
Eerlijk gezegd weet ik niet of er qua stevigheid verschil zit in 125 frame of een 250 frame. Ze lijken voor mij hetzelfde behalve het onderste gedeelte, de 250 is aan de onderkant iets groter vanwege misschien een iets wat groter blok?
Maar als ik me niet vergis heb ik Mario2t een keer een uitspraak zien doen over de 2003 machines van Service Honda, dat ze destijds een 125 frame gebruikten en dat het de fijnst sturende 500's ooit waren.
Eerlijk gezegd weet ik niet of er qua stevigheid verschil zit in 125 frame of een 250 frame. Ze lijken voor mij hetzelfde behalve het onderste gedeelte, de 250 is aan de onderkant iets groter vanwege misschien een iets wat groter blok?
Indien nog nodig; ik heb een nieuw CRF250-2007 rijwielgedeelte staan, helemaal compleet met breed 450 achterwiel.
e-mail: wijlens28@zonnet.nl (Enschede)
Mvrgr, Jeroen
e-mail: wijlens28@zonnet.nl (Enschede)
Mvrgr, Jeroen
CR500AF in de limited edition van 2003 was inderdaad in een CR125 frame gebouwd. Sterk zat en schijnen echt geweldig te sturen!
Robbie Maddison sprong trouwens met een ,,standaard" CR500AF frame (CRF250) zijn 100 meter!
Service Honda bouwt trouwens al zijn CR500AF modellen sinds 2006 in een CRF250 frame i.p.v. een CR250 frame. In een CRF450 frame doen ze niet.
Hierbij even een foto van mijn nieuwe CR500 AF.
Frame van een CRF450 uit 2007, blok van een CR500 uit 1998. Uiteraard wel gereviseerd.
Niet door mijzelf gekocht dat frame, maar komt wel uit Enschede..
Robbie Maddison sprong trouwens met een ,,standaard" CR500AF frame (CRF250) zijn 100 meter!
Service Honda bouwt trouwens al zijn CR500AF modellen sinds 2006 in een CRF250 frame i.p.v. een CR250 frame. In een CRF450 frame doen ze niet.
Hierbij even een foto van mijn nieuwe CR500 AF.
Frame van een CRF450 uit 2007, blok van een CR500 uit 1998. Uiteraard wel gereviseerd.
Niet door mijzelf gekocht dat frame, maar komt wel uit Enschede..
mooi motorke zeg
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Dank je!
En dankzij jouw foto's, met vermelding van Nuts&Guts als leverancier, heb ik daar dus ook een setje, naar eigen ontwerp, besteld!
En dankzij jouw foto's, met vermelding van Nuts&Guts als leverancier, heb ik daar dus ook een setje, naar eigen ontwerp, besteld!
Ik dacht op de zijplaten te zien dat de stickers van Blackbird komen ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Klopt, zijplaten wel, want die heb ik ook op mijn CRF van Blackbird en bevalt mij prima. Radiateurkappen zijn v.z.v. stickers van Nuts&Guts.