Iemand ervaring met een CR 5OO AF?

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
nino
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 29, 2006 20:09
Locatie: Middelburg

Wie heeft er ervaring met een Honda cr 500 AF? dus een 500 cc 2 takt honda blok gemonteerd in een [alluminium] cr/crf frame.zijn de stuureigenschappen,pk/gewicht verhoudingen werkelijk zo super?
het honda blok is veel geprezen,maar is de machine ook geschikt voor enduroritten en/of een weekje Marokko? ben van plan om er 1 te bestellen bij service honda in de USA,of bij redrocket in drenthe.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Voor een weekje in Marrokanië zul je aardig wat jerrycans tweetaktolie mee moeten nemen vermoed ik. Kweetnie hoe het daar gesteld is met de brandstofkwaliteit, maar misschien kan een dooske extra bougies dan ook geen kwaad.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

@ Nino,

Heb je inmiddels al wat kunnen uitzoeken over de 500 AF?
Ik zit er zelf ook over na te denken om er 1 te importeren.
Weet je wat het gaat kosten om hem ook op kenteken te krijgen? En transport? Misschien is het voordeliger als we er samen 2 invoeren?

Heb sinds kort ook een CR 500 en ben er helemaal weg van. Daarnaast heb ik een 1 jaar oude 300 EXC maar zou ze allebei wel plaats willen laten maken voor een nieuwe 500..
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

hoezo importeren
ze worden in nerderland gemaakt

www.redrocket.nl
never drive faster then your angel can fly
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ja die ken ik, maar wordt die geleverd met een gloednieuw motorblok dan? De service Honda wel voor zover ik weet. En op zich wel een gunstige prijs (dollars)..
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Ik veracht dat het een gloednieuw blok is in een aangepast 250 frame of zo. Het 500 frame kunnen ze dan weggooien!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

ik dacht de het een grondig gereviseerd blok is
met veel nieuwe delen

er stond vorige week zoon crf/cr500 op marktplaats te koop
ergens in groningen
misschien staat hij er nogwel
never drive faster then your angel can fly
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Ik heb een CR500AF, maar dan een Gen.1
Die destijds in de prov. groningen stond was een Gen.4

Honda levert geen nieuwe blokken meer voor de CR500.
Service Honda heeft ze nog een aantal jaren in licentie gebouwd.
Het zelf produceren van die blokken is bijna onmogelijk en zo'n blok vanuit Amerika importeren is onbetaalbaar.

De exemplaren die in Nederland zijn gebouwd zijn in principe voorzien van een gereviseerd blok. Ik weet dat Red Rocket er wel 1 heeft gehad met een splinternieuw blok.

Een goed gereviseerd blok is eigenlijk geheel volgens de standaardeisen van Honda opnieuw opgebouwd, dus eigenlijk ook nieuw, maar aan de buitenzijde gebruikt.
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ondertussen is mijn CR500 blok geheel gereviseerd.
Nu zit ik al niet meer te denken aan een 500 AF maar misschien toch aan een gebruikt CR(F) frame.
Heeft iemand een idee wat een compleet rijwielgedeelte van een CR 250/CRF mag kosten? wel vanaf bouwjaar 2004.
Ik zag op een paar amerikaanse sites dat het ombouwen van het frame opzich nog wel meevalt. Ophangbevestiging verplaatsen en een nieuwe bevestiging van cilinderkop aan frame maken.
En wordt het moeilijker als je bijvoorbeeld een frame van een CR125 gebruikt?
YZF250
Berichten: 368
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 17:16

Een 500 blok in een 125 frame ?
Die dingen zijn veel te licht om daar zo'n zwaar blok in te hangen, ik gok dat je daar problemen mee gaat hebben, of vergis ik me ?
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Dat dacht ik ook. Een 125 frame zou bij mij nooit opgekomen zijn om een 500 in te bouwen.
Maar als ik me niet vergis heb ik Mario2t een keer een uitspraak zien doen over de 2003 machines van Service Honda, dat ze destijds een 125 frame gebruikten en dat het de fijnst sturende 500's ooit waren.
Eerlijk gezegd weet ik niet of er qua stevigheid verschil zit in 125 frame of een 250 frame. Ze lijken voor mij hetzelfde behalve het onderste gedeelte, de 250 is aan de onderkant iets groter vanwege misschien een iets wat groter blok?
YZF250
Berichten: 368
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 17:16

Er zit wel degelijk verschil in hoor.
Een 125 frame is op sommige plaatsen al wat dunner dan een 250 (of zwaarder) -frame. Deze plaatsen zijn soms wel cruciaal als je daar een zwaarder blok gaat inleggen...
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

op kapaza.be staat nog een mooie cr500af
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
jeroen1
Berichten: 23
Lid geworden op: do apr 14, 2005 23:36

Indien nog nodig; ik heb een nieuw CRF250-2007 rijwielgedeelte staan, helemaal compleet met breed 450 achterwiel.

e-mail: wijlens28@zonnet.nl (Enschede)

Mvrgr, Jeroen
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

CR500AF in de limited edition van 2003 was inderdaad in een CR125 frame gebouwd. Sterk zat en schijnen echt geweldig te sturen!

Robbie Maddison sprong trouwens met een ,,standaard" CR500AF frame (CRF250) zijn 100 meter!

Service Honda bouwt trouwens al zijn CR500AF modellen sinds 2006 in een CRF250 frame i.p.v. een CR250 frame. In een CRF450 frame doen ze niet.

Afbeelding

Hierbij even een foto van mijn nieuwe CR500 AF.
Frame van een CRF450 uit 2007, blok van een CR500 uit 1998. Uiteraard wel gereviseerd. :P

Niet door mijzelf gekocht dat frame, maar komt wel uit Enschede.. :lol:
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

:shock: mooi motorke zeg 8)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Dank je!

En dankzij jouw foto's, met vermelding van Nuts&Guts als leverancier, heb ik daar dus ook een setje, naar eigen ontwerp, besteld!
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ik dacht op de zijplaten te zien dat de stickers van Blackbird komen ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Klopt, zijplaten wel, want die heb ik ook op mijn CRF van Blackbird en bevalt mij prima. Radiateurkappen zijn v.z.v. stickers van Nuts&Guts.
Plaats reactie