Mijn honda cr 250 bj 1990 start sinds afgelopen zaterdag niet meer.
Het probleem weet ik tot heden nog niet maar ik zal een analyse geven van wat ik heb ontdekt zodat jullie mij kunnen helpen.
Zaterdag ochtend wilde ik samen met mijn broer gaan crossen, dus besloten wij de motor even helemaal naar te lopen.
We hebben het volgende gedaan:
- Ketting gespannen en gesmeerd
- Luchtfilter eruit gehaald en de nieuwe eerst (heel goed) ingevet met
luchtfilter olie er in gezet.
Eenmaal aangekomen bij ons crossbaantje reed mijn broer een rondje tot dat de motor een heel vreemd geluid maakte en er vervolgens mee stopte.
In eerste instantie dachten wij allebei aan een vastloper, want de kickstarter zat bijna geen beweging in, maar naar een tijdje merkte we dat de zuiger gewoon een slag maakte dus dat kon het al niet zijn. Naar een tijdje proberen wilde de kickstarter weer, alleen wilde de motor niet starten. Dus proberen aan te duwen maar weer geen succes, we roken wel benzine dus de ontsteking werkt ook gewoon de vonk was wel erg zwak.
Eenmaal thuis even luchtfilter gecontroleerd alleen deze zat perfect en was goed ingevet volgens mijn vader.
De motor kickt nu dus heel zwaar onderin en wil maar niet aanslaan terwijl dit eerst met 1 kick ging.
Ik weet dus dat het:
1. Geen Vastloper is
2. Ontsteking gewoon werkt (ruikt benzine en bougie vonkt)
3. Zuiger was niet versleten, deze heeft ongeveer een uur of 18 gelopen.
Als eerste wil ik dus een nieuwe bougie gaan kopen want de oude vonkte niet echt super.
Mijn vraag is aan jullie heeft iemand enig idee wat dit kan zijn want ik wil graag zo snel mogelijk weer gassen met dat ding
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)