Ik kon even niet wachten tot de lagers binnen waren en heb vanmiddag het oude lager uit het tandwiel gesloopt, eigenlijk viel me de speling nog wel mee. Ik kan ook nog wat binnenband kwijt bij de rubbers, maar ook daar viel me de speling wel mee. Ik vraag me wel af hoe de wiellagers eruit te tikken, is daar speciaal gereedschap voor nodig?
Jan,
Sleuteltip speling op achter tandwiel + lagernummers
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Heb vandaag ook de kogellager van het tandwiel deel vervangen. Dop ter grote van de binnenste ring erop; buitenkant goed heelstoken en dan is hij er zo uit. Speling viel bij mij achteraf ook mee maar de nieuwe had duidelijk veel minder speling...maar niet helemaal spelings vrij...
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Staaf ijzer door een lager steken en kruislings tikken op het tegenover liggende lager, liefst slaan op buitenste ring..
Mocht het lager slecht zijn/of de binnenste ring gebroken en je tikt de binnenste ring er uit en de buitenring blijft zitten heb je een een probleem
Warm stoken helpt maar is niet echt nodig.. en ben zelf meer van kokend/ heet water.
Speling van 1mm op los lager vertaald zich naar verschillende mm's op buitenband
Mocht het lager slecht zijn/of de binnenste ring gebroken en je tikt de binnenste ring er uit en de buitenring blijft zitten heb je een een probleem
Warm stoken helpt maar is niet echt nodig.. en ben zelf meer van kokend/ heet water.
Speling van 1mm op los lager vertaald zich naar verschillende mm's op buitenband
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
een inwendige poelietrekker is geen optie?
die andere van de tandwiel kant heb ik er uit geslagen met een dop in precies de goede maat er in te steken, en dan gewoon op die dop tikken, die dop past precies in die ruimte, en daardoor sla je hem dus ook niet scheef.
die andere van de tandwiel kant heb ik er uit geslagen met een dop in precies de goede maat er in te steken, en dan gewoon op die dop tikken, die dop past precies in die ruimte, en daardoor sla je hem dus ook niet scheef.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als je een inwendige poelietrekker hebt.. gebruiken.. anders de gewoonen man methode
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
- Locatie: Leeuwarden
Zo alles zit weer, ik heb de wiellagertjes eerst laten zitten, oude lagers voelden nog prima aan en ik had zo niet iets waarmee ik er goed grip op kon krijgen om ze eruit te tikken. met stukjes oud binnenband de speling uit de rubbers gehaald en de ketting keurig op spanning, het hakkelen bij het optrekken met laag toerental is verdwenen en alles draaid als een zweeds uurwerkje
..... zwitsers .... zwitsers uurwerk
zweden maken messen, hakbijlen, dingen van hout en hele goede snelle en stevige auto's.
.... en mooie dochters .... heeeeele mooie .... (maar niet in Götenborg)
zweden maken messen, hakbijlen, dingen van hout en hele goede snelle en stevige auto's.
.... en mooie dochters .... heeeeele mooie .... (maar niet in Götenborg)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Maar de wielagers uit tikken is simpel, zit een vulbus tussen de 2 lagers in het wiel.
Neem een rond staal ding wat lang genoeg is en een rechte rand, steek het door 1 van de lagers en wrik wat op en neer tot je voelt dat de bus wat verschuifd en de drefel op de lager rand rust..
Dan al rondom er uit tikken/slaan stukje bij beetje
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
achterwiellagers lukt me bijna altijd in n minuut of 5,
voorwiel viel tegen.. die zijn dr nu nog niet uit
voorwiel viel tegen.. die zijn dr nu nog niet uit
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gewoon kokend water er overheen gieten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
...of een verfbrander van 10€ van de lidl
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
[X] verfbrander van de lidl aanbieding van vorigjaar
morgen ff proberen
morgen ff proberen
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
hehe...
[ ] Ongeschikt
[X] Geschikt
[ ] Ongeschikt
[X] Geschikt
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.