Mijn Big Project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Contacteer:
als dr nog iemand interesse heeft in een argonfles, ik heb dr nog een staan gekeurd tot 2010 geloof ik, en doe dr niets mee..
hij is op te halen voor n kratje bier
hij is op te halen voor n kratje bier
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
- Contacteer:
hij is wel praktisch leeg dus je zult m wel moeten laten vullen ergens.. is een fles voor AGA mix, dus Argon/CO2
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
De 750 komt weer terug in de garage.
Had intussen een andere 800 erbij gekocht waar Nando-ikrijbig weer interesse in had dus de 750 komt weer terug.
Hij wordt wel weer wat omgebouwd. Voorvork is onderweg, voorwiel is al aanwezig. Tevens is er weer een produro onderweg die aan de RVS bocht van zappa's actie komt.
Genoeg werk weer in de poging om de 750 wat off-road waardiger te maken. En mezelf weer in de garage op te sluiten
Had intussen een andere 800 erbij gekocht waar Nando-ikrijbig weer interesse in had dus de 750 komt weer terug.
Hij wordt wel weer wat omgebouwd. Voorvork is onderweg, voorwiel is al aanwezig. Tevens is er weer een produro onderweg die aan de RVS bocht van zappa's actie komt.
Genoeg werk weer in de poging om de 750 wat off-road waardiger te maken. En mezelf weer in de garage op te sluiten
-
je bent lekker bezig
Die vork? orgineel of een projekt?
Die vork? orgineel of een projekt?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Kijk.. het serieuse werk..
Goed bezig ridge!
Ik denk dat de koplamperhouder iets bij moet gaan slijpen. Mijn usd met 54mm bovendiameter gaat er op enkele mm's langs. Ik vrees dat die van jouw er tegenaan gaat lopen.
Wat is de diameter van de stuurpen waar die de onderste kroonplaat in gaat (als je de lager eraf hebt)? BIj de big is dit 29mm. Als de ktm dat ook heeft is het 't makkelijkste de stuurpen van de suzuki in de ktm kroonplaat te zetten.
Ik denk dat de koplamperhouder iets bij moet gaan slijpen. Mijn usd met 54mm bovendiameter gaat er op enkele mm's langs. Ik vrees dat die van jouw er tegenaan gaat lopen.
Wat is de diameter van de stuurpen waar die de onderste kroonplaat in gaat (als je de lager eraf hebt)? BIj de big is dit 29mm. Als de ktm dat ook heeft is het 't makkelijkste de stuurpen van de suzuki in de ktm kroonplaat te zetten.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Vandaag even gaan baggeren met de 750 dit ging goed ondanks dat het wat drassig was. Tot ik een heuveltje afreed waar ik vaker was geweest maar er lag toen geen kluwe prikkerdraad onder het hoge gras.
Lekker op mij bek gegaan in de allergrootse modderpoel die er te vinden was, met moeite de motor overeind gekregen in de modder. Toen zag ik dat er een heleboel prikkeldraad tussen het wiel en om de band zat wat ik niet los kreeg.
Was heel dicht bij huis en heb een paar stevige handschoenen en een knijptang opgehaald. Na 30 min klooien en de motor meerdere malen opgeraap te hebben was ik draadvrij .
Toen een u-turn door een half moeras en de bult weer op en kan thuis weer lekker gaan schoonmaken.
Conclusie; zelfs op 5min lopen van je huis moet je eigenlijk niet alleen gaan rijden..............
Schade; ego en een kettingkastje
Heb er wel wat foto's van gemaakt omdat ik zelf ook van leedvermaak hou
Lekker op mij bek gegaan in de allergrootse modderpoel die er te vinden was, met moeite de motor overeind gekregen in de modder. Toen zag ik dat er een heleboel prikkeldraad tussen het wiel en om de band zat wat ik niet los kreeg.
Was heel dicht bij huis en heb een paar stevige handschoenen en een knijptang opgehaald. Na 30 min klooien en de motor meerdere malen opgeraap te hebben was ik draadvrij .
Toen een u-turn door een half moeras en de bult weer op en kan thuis weer lekker gaan schoonmaken.
Conclusie; zelfs op 5min lopen van je huis moet je eigenlijk niet alleen gaan rijden..............
Schade; ego en een kettingkastje
Heb er wel wat foto's van gemaakt omdat ik zelf ook van leedvermaak hou
-
Gelukig ben jij nog heel.. maar idd leuk plekie om zo iets te hebben
-
- Contacteer:
heb je niet altijd n slijptol bij om rondslingerende prikkeldraad door te slijpen?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Wat zien ze er toch mooi uit in de blub
Maar goed dat je zelf niet in dat prikkeldraad zat Wie weet kan je de gemeente nog ff aanklagen of eh... mocht je daar niet rijden
Groet,
Frans
Maar goed dat je zelf niet in dat prikkeldraad zat Wie weet kan je de gemeente nog ff aanklagen of eh... mocht je daar niet rijden
Groet,
Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Contacteer:
jah frans t ziet dr ook echt uit als openbare weg
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Het land is een soort van gronddepot voor de nieuwbouw hier in de buurt, op de hoger gelegen delen in het een dikke klei zooi. Maar alles wat niet opgehoogd is kan soms veranderen in een moeras.
Met hond uitlaten samen met de vrouw hebben we 1,5 jaar geleden tot de knieen in de modder vast gezeten, dat was echt niet grappig. Toen zijn er om de gevaarlijke delen hekken gezet omdat we niet de eerste waren .
Verder is het een leuk speelweidetje maar niet te gebruiken bij mooi weer anders veroorzaak je overlast voor de nabijgelegen achtertuinen ( waaronder die van mij ).
Met hond uitlaten samen met de vrouw hebben we 1,5 jaar geleden tot de knieen in de modder vast gezeten, dat was echt niet grappig. Toen zijn er om de gevaarlijke delen hekken gezet omdat we niet de eerste waren .
Verder is het een leuk speelweidetje maar niet te gebruiken bij mooi weer anders veroorzaak je overlast voor de nabijgelegen achtertuinen ( waaronder die van mij ).
-
Heel avontuur Ridge, zo vlak bij huis. Ik heb nog een heel net kettingkastje liggen van een SR-42 maar ik geloof dat die gelijk zijn allemaal. voor de prijs van een kratje Heineken en wat verzendkosten wil ik die wel voor je op de post gooien, stuur me dan even een PM.
De voorvork zit erin en de eerste testritjes zijn gemaakt, hij bevalt prima.
Goede demping en stabiel, merk nu wel direct dat hij van achter veel te strak is afgeveerd.
Nu nog netjes afwerken en een km-teller monteren.
fototje
Goede demping en stabiel, merk nu wel direct dat hij van achter veel te strak is afgeveerd.
Nu nog netjes afwerken en een km-teller monteren.
fototje
-
Hij's vet!
Ik merk het inderdaad ook, de voorvork kan veel slapper geveerd zijn omdat er veel meer veerweg is. De achterkant komt nu 8cm veerweg te kort en moet daarom veel stijver geveerd zijn wil die niet doorslaan op dezelfde snelheden.
Ik merk het inderdaad ook, de voorvork kan veel slapper geveerd zijn omdat er veel meer veerweg is. De achterkant komt nu 8cm veerweg te kort en moet daarom veel stijver geveerd zijn wil die niet doorslaan op dezelfde snelheden.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
Ziet er goed uit
Jij hebt niet de problemen van shifty met band en valbeugels?
Jij hebt niet de problemen van shifty met band en valbeugels?
Heb geen problemen met de band en beugels maar heb dan ook geen spatbord zoals Shifty.
Wil eigenlijk geen spatbord als het niet echt nodig blijkt, scheeld gewicht-geld-werk en weer iets dat kapot kan.
Zit er over te denken om de valbeugels eraf te laten maar je zal net zien dat ik dan op het asfalt onderuit ga er de tank lek gaat.
Wil eigenlijk geen spatbord als het niet echt nodig blijkt, scheeld gewicht-geld-werk en weer iets dat kapot kan.
Zit er over te denken om de valbeugels eraf te laten maar je zal net zien dat ik dan op het asfalt onderuit ga er de tank lek gaat.
Hoeveel veerweg heeft jouw vork?
Suzuki DR 750SK Big '89
-
Je voorspatbord zal in ieder geval niet meer vastlopen
Ben benieuwd hoe die in 't veld bevalt
Ben benieuwd hoe die in 't veld bevalt