Inbeslagname te Mol
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
misschien is het zinvol als iemand het complete bosdecreet eens op dit forum plaatst. Ik heb het ergens op een vodje papier staan. Er mag meer dan de "pakkemannen"zeggen.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Inderdaad, openbaar met die handel. Anders zou het wel bosdiscreet heten!
Zelf kunnen we ook wat discreter opereren. Hier een aantal tips:
Goed dempertje er op je valt minder op en het verzekert je van een stille aftocht. (Hear no evil, see no evil!)
Nummerplaat er af. Wat niet weet wat niet deert.
Voor het geval je wordt gepakt: Geen ID bij de hand hebben en je beroepen op je zwijgrecht. Grote en minder grote criminelen gingen ons met succes voor. Ze kunnen je maximaal een aantal uren (1 of 2 keer 6 uur)vast houden voor een lullig vergrijp als rijden in het zand en dan moet men je weer laten gaan. Probleem is dan alleen nog die brommert. Vraag me af of ze hem in beslag mogen nemen.
terug kopen bij domeinen is ook al zo wat.
iemand een beter idee....
Zelf kunnen we ook wat discreter opereren. Hier een aantal tips:
Goed dempertje er op je valt minder op en het verzekert je van een stille aftocht. (Hear no evil, see no evil!)
Nummerplaat er af. Wat niet weet wat niet deert.
Voor het geval je wordt gepakt: Geen ID bij de hand hebben en je beroepen op je zwijgrecht. Grote en minder grote criminelen gingen ons met succes voor. Ze kunnen je maximaal een aantal uren (1 of 2 keer 6 uur)vast houden voor een lullig vergrijp als rijden in het zand en dan moet men je weer laten gaan. Probleem is dan alleen nog die brommert. Vraag me af of ze hem in beslag mogen nemen.
![Rollende ogen/Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
iemand een beter idee....
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Toegankelijkheid en gedragsregels in het bos
Te voet
Ieder bos is vrij toegankelijk voor voetgangers, maar alleen op de boswegen. Daarbij worden rolstoelgebruikers en fietsers jonger dan negen jaar gelijkgesteld met een gewone voetganger. Omwille van de bescherming van fauna en flora is het verboden om van de wegen af te wijken. Een bosweg is pas ontoegankelijk wanneer de toegang uitdrukkelijk wordt verboden met een gestandaardiseerd verbodsbord. Een privébosbeheerder kan zelf beslissen om zijn bos of delen van zijn bos ontoegankelijk te maken, maar hij moet daarvoor wel een gestandaardiseerd verbodsbord gebruiken.
Met de fiets
Fietsen en mountainbiken kan alleen op boswegen die voor fietsers zijn bedoeld. Ze worden aangeduid met een aangepast bord. De fietsroutes worden ook opgenomen in het toegankelijkheidsreglement. De wegcode bepaalt dat fietsers jonger dan 9 jaar gelijkgesteld worden met voetgangers. Ze kunnen dus vrij fietsen op alle toegankelijke boswegen.
Met de bromfiets
Elke vorm van gemotoriseerd verkeer is verboden. U moet uw auto of bromfiets dus parkeren buiten het bos of op de daartoe voorziene plaats.
Te paard
Houd er rekening mee dat bepaalde boswegen voor ruiters voorbehouden zijn. Doorgaans zijn die alleen voor ruiters toegankelijk. Ze moeten aangeduid zijn met een aangepast bord en paarden en ruiters mogen zich alleen begeven op boswegen die voor hen bestemd zijn.
Occasioneel gebruik van bossen
Onder occasioneel gebruik wordt elke activiteit verstaan waarbij de boswegen worden verlaten.
Zonder toestemming en/of machtiging
Voor een aantal ‘occasionele activiteiten’ is geen machtiging en/of toestemming vereist:
de werkzaamheden eigen aan de bosgebruiker;
de regelmatig verpachte jacht, het faunabeheer en de visserij;
natuurwandelingen onder leiding van natuurgidsen;
spelen van jongeren onder de achttien en hun begeleiders in een speelzone die is aangewezen door de dienst Bosbeheer of door de eigenaar;
het gebruik van bosvrije oppervlakten, stroken, lig- en speelweiden met al dan niet recreatieve uitrustingen, voor zover dit plaatsvindt in overeenstemming met het reglement op de toegankelijkheid;
het aanbrengen van wegaanduidingen voor de organisatie van wandelingen die op de opengestelde boswegen plaatsvinden .
Met toestemming en/of machtiging
Voor het organiseren van alle andere activiteiten en afwijkingen op de boswetgeving en het toegankelijkheidsreglement, hebt u de toestemming nodig van de woudmeester en/of van de eigenaar (naar gelang het om een domeinbos, een ander openbaar bos of een privébos gaat). Om toestemming te krijgen, moet u een schriftelijke aanvraag indienen, die minstens veertien dagen voor de activiteit moet aankomen. Als u een aanvraag indient, geeft u het best duidelijke informatie over wat u waar wilt doen:
datum, begin- en einduur van de activiteit,
concrete omschrijving van de activiteit,
duidelijk aangeven waar u de activiteit wilt houden (kan het best met een plan waarop de te volgen route en/of zone aangeduid is),
naam van de organiserende vereniging,
naam, adres en telefoonnummer van de verantwoordelijke.
Het is altijd interessant en meer dan nuttig de plaatselijke boswachter te contacteren. Hij zal u advies geven en meedelen aan wie u de aanvraag tot afwijking moet overmaken.
Meer info?
Wilt u meer weten over het toegankelijkheidsreglement of over speelzones, klik dan hier.
Te voet
Ieder bos is vrij toegankelijk voor voetgangers, maar alleen op de boswegen. Daarbij worden rolstoelgebruikers en fietsers jonger dan negen jaar gelijkgesteld met een gewone voetganger. Omwille van de bescherming van fauna en flora is het verboden om van de wegen af te wijken. Een bosweg is pas ontoegankelijk wanneer de toegang uitdrukkelijk wordt verboden met een gestandaardiseerd verbodsbord. Een privébosbeheerder kan zelf beslissen om zijn bos of delen van zijn bos ontoegankelijk te maken, maar hij moet daarvoor wel een gestandaardiseerd verbodsbord gebruiken.
Met de fiets
Fietsen en mountainbiken kan alleen op boswegen die voor fietsers zijn bedoeld. Ze worden aangeduid met een aangepast bord. De fietsroutes worden ook opgenomen in het toegankelijkheidsreglement. De wegcode bepaalt dat fietsers jonger dan 9 jaar gelijkgesteld worden met voetgangers. Ze kunnen dus vrij fietsen op alle toegankelijke boswegen.
Met de bromfiets
Elke vorm van gemotoriseerd verkeer is verboden. U moet uw auto of bromfiets dus parkeren buiten het bos of op de daartoe voorziene plaats.
Te paard
Houd er rekening mee dat bepaalde boswegen voor ruiters voorbehouden zijn. Doorgaans zijn die alleen voor ruiters toegankelijk. Ze moeten aangeduid zijn met een aangepast bord en paarden en ruiters mogen zich alleen begeven op boswegen die voor hen bestemd zijn.
Occasioneel gebruik van bossen
Onder occasioneel gebruik wordt elke activiteit verstaan waarbij de boswegen worden verlaten.
Voor een aantal ‘occasionele activiteiten’ is geen machtiging en/of toestemming vereist:
natuurwandelingen onder leiding van natuurgidsen;
spelen van jongeren onder de achttien en hun begeleiders in een speelzone die is aangewezen door de dienst Bosbeheer of door de eigenaar;
het gebruik van bosvrije oppervlakten, stroken, lig- en speelweiden met al dan niet recreatieve uitrustingen, voor zover dit plaatsvindt in overeenstemming met het reglement op de toegankelijkheid;
het aanbrengen van wegaanduidingen voor de organisatie van wandelingen die op de opengestelde boswegen plaatsvinden .
Met toestemming en/of machtiging
Voor het organiseren van alle andere activiteiten en afwijkingen op de boswetgeving en het toegankelijkheidsreglement, hebt u de toestemming nodig van de woudmeester en/of van de eigenaar (naar gelang het om een domeinbos, een ander openbaar bos of een privébos gaat). Om toestemming te krijgen, moet u een schriftelijke aanvraag indienen, die minstens veertien dagen voor de activiteit moet aankomen. Als u een aanvraag indient, geeft u het best duidelijke informatie over wat u waar wilt doen:
datum, begin- en einduur van de activiteit,
concrete omschrijving van de activiteit,
duidelijk aangeven waar u de activiteit wilt houden (kan het best met een plan waarop de te volgen route en/of zone aangeduid is),
naam van de organiserende vereniging,
naam, adres en telefoonnummer van de verantwoordelijke.
Het is altijd interessant en meer dan nuttig de plaatselijke boswachter te contacteren. Hij zal u advies geven en meedelen aan wie u de aanvraag tot afwijking moet overmaken.
Meer info?
Wilt u meer weten over het toegankelijkheidsreglement of over speelzones, klik dan hier.
Ik zie geen gaatje in deze regelgeving. ![Huilen of verdrietig/Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
ik snap alleen nog steeds niet waarom men motoren in beslag kan nemen.
Als ik met m'n auto 10 keer door rood rijd, mag ik 'm gewoon houden.![Rollende ogen/Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Huilen of verdrietig/Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
ik snap alleen nog steeds niet waarom men motoren in beslag kan nemen.
Als ik met m'n auto 10 keer door rood rijd, mag ik 'm gewoon houden.
![Rollende ogen/Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Contacteer:
Omdat door rood rijden een verkeersovertreding is en overtreding van het bosdecreet een milieudelict. Dus zo'n beetje gelijkgesteld met het art. 461 in Nederland. Op basis van een 461 kan in Nederland ook een motor inbeslaggenomen worden.
Dus als ik met een auto een bospad in rij waar de slagboom van open van staat dan wordt de auto ook in beslag genomen ![Vraagteken/Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Vraagteken/Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/3347/rekluseclutchcoverredcustom4dz.jpg)
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/8333/rekluseclutchcustom0od.jpg)
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/3347/rekluseclutchcoverredcustom4dz.jpg)
http://www.rekluse.com/
Ik zie wel een gaatje.... zie bovenstaandestefaan525 schreef:Toegankelijkheid en gedragsregels in het bos
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Contacteer:
Als jij onder kontrakt bomen uit het bos gaat slepen met je KTM dan valt dit daar onder ja.huskie schreef:Ik zie wel een gaatje.... zie bovenstaandestefaan525 schreef:de werkzaamheden eigen aan de bosgebruiker;
Als jij vanuit een jagersvereniging een bos voor jacht pacht, dan mag je daar voor beheer en jacht met je KTM in ja.
´Gaatjes´ zoeken is echter geen oplossing en wel een weg naar nog kleinere mazen.
peter
www.huertecilla.net
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
- Contacteer:
Met een auto mag ook niet, maar dat wordt oogluikend toegestaan. Daarom wordt er door onze Belgische Pakkemannen met twee maten gemeten. Ik werd eens in de buurt van Lommel staande gehouden door enkele jagers met terreinauto's. De boswachter werd gebeld en kwam ter plekke. Ik werd beschuldigd van "wildcrossen". Ik zou "een zware sigaar gaan roken", werd me meegedeeld. Een schrijven van de Procureur des Konings volgde. Van mij kreeg hij een brief terug met foto's van de terreinwagens en de mededeling dat het woord "wildcrossen", niet bestaat (zie Dikke van Dale). Ik werd dus beschuldigd van iets wat niet bestaat.
Maar als ik dan toch voor dit vergrijp beschuldigd zou worden, dan zou ik ervoor gaan dat de bestuurders van de terreinwagens ook eenzelfde bon zouden krijgen. "Deze zijn immers ook aan het wildcrossen, zie banden", schreef ik. NOOIT meer iets van gehoord
![Heel kwaadaardig/Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Maar als ik dan toch voor dit vergrijp beschuldigd zou worden, dan zou ik ervoor gaan dat de bestuurders van de terreinwagens ook eenzelfde bon zouden krijgen. "Deze zijn immers ook aan het wildcrossen, zie banden", schreef ik. NOOIT meer iets van gehoord
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
En jij liet je tegen houden door jagersAd Ketelaars schreef:Ik werd eens in de buurt van Lommel staande gehouden door enkele jagers met terreinauto's.
Omdat ze ook van die dingen met een loop hebben ?
Of had je zin in een discussie ? (ga ik niet aan met jagers overigens)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Neuh, toevallig houd ik erg veel van vliegvissen, en dat meen ikHuertecilla schreef:Als jij onder kontrakt bomen uit het bos gaat slepen met je KTM dan valt dit daar onder ja.huskie schreef:Ik zie wel een gaatje.... zie bovenstaandestefaan525 schreef:de werkzaamheden eigen aan de bosgebruiker;
Als jij vanuit een jagersvereniging een bos voor jacht pacht, dan mag je daar voor beheer en jacht met je KTM in ja.
´Gaatjes´ zoeken is echter geen oplossing en wel een weg naar nog kleinere mazen.
peter
www.huertecilla.net
![Glimlach/Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?