Tja,als men in natuurgebied gaat rijden riskeert men van iets kwijt te spelen.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... tCode=2400
Inbeslagname te Mol
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Het nieuws uit
Mol
Stel deze pagina in als uw startpagina Voeg deze pagina toe aan uw favorieten
nieuwsblad.be/Mol - Mol@nieuwsblad.be
» Lees meer
Recreanten reageren positief
MOL - De regio Mol wordt elke zondag geteisterd door tientallen wildcrossers en trialmotors. Ze rijden wandelpaden stuk, begeven zich in kwetsbare natuurgebieden en zorgen voor overlast bij fietsers en wandelaars. Om die redenen werkten ook twaalf boswachters van de Vlaamse overheid en een aantal privé-boswachters mee aan de actie. 'We kregen tijdens de actie op het terrein positieve reacties van toevallige wandelaars en fietsers', zeggen de boswachters. 'Dat betekent dat de motorcrossers toch geen graag geziene gasten zijn in de bossen.'
(vgd)
Mol
Stel deze pagina in als uw startpagina Voeg deze pagina toe aan uw favorieten
nieuwsblad.be/Mol - Mol@nieuwsblad.be
» Lees meer
Recreanten reageren positief
MOL - De regio Mol wordt elke zondag geteisterd door tientallen wildcrossers en trialmotors. Ze rijden wandelpaden stuk, begeven zich in kwetsbare natuurgebieden en zorgen voor overlast bij fietsers en wandelaars. Om die redenen werkten ook twaalf boswachters van de Vlaamse overheid en een aantal privé-boswachters mee aan de actie. 'We kregen tijdens de actie op het terrein positieve reacties van toevallige wandelaars en fietsers', zeggen de boswachters. 'Dat betekent dat de motorcrossers toch geen graag geziene gasten zijn in de bossen.'
(vgd)
-
- Contacteer:
Gelijk heb je. Door die asos kan straks niemand nergens meer rijden. Gooien de glazen van alle noppenrijders overal in.klomp schreef:...zucht...
Vuile honden zijn het!
peter
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
En hij heeft nog gelijk ook.
(er van uitgaande dat het hier idd om "crossers" gingen -geen kenteken, meer herrie dan nodig, rijden waar het niet mag- en niet om enduro hobbyisten die op legaal berijdbare paden reden)
(er van uitgaande dat het hier idd om "crossers" gingen -geen kenteken, meer herrie dan nodig, rijden waar het niet mag- en niet om enduro hobbyisten die op legaal berijdbare paden reden)
Dankzij die tieners, wat dat zijn het veelal, zonder helm, beetje lijp doen voor hun vriendinnetjes etc, was het havengebied in amsterdam ook binnen "no time" een gebied met een apv-tje. Vaak ook nog onder aanvoering van een "vader" met 4x4, waren ze echt alles aan het verkloten voor de offroadrijders die daar wel serieus wilden trainen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
man man .... die mannen maken het voor ons wel echt naar de kloten hé
-
- Contacteer:
vanop op het quad forum:
MAZDA-Bke
MAZDA-Bke is offline
Toeschouwer
Toeschouwer
belgium.gif
Reputatie: 0
Onderwerpen: 1
BerichtGeplaatst: Gisteren 23:32 Onderwerp: Reageer en quoteer wat deze persoon schrijft Rapporteer deze post aan de moderator(s)
Wij zijn ook tegengehouden, door de boswachter en er was ook een pick_ up met aan hanger bij. Er stond al een inbeslaggenomen renegade 500 op.
De boswachter was ook al direct bezig met we nemen alles in beslag enzovoort. We waren blijkbaar in overtreding met het bosdecreet. Mijn antwoord was dat ik dacht dat ik op een openbare wag reed want er stonden verkeersborden op de veldweg en nergens geen verbodsborden voor motorvoertuigen.
Reacte was in eerste instantie dat is de fout van de gemeente en niet het probleem van waters en bossen. Even later kwam de politie aan wie ik mijn verhaal nog eens deed en volledig gelijk kreeg. Na controle van de papieren mochten we verder rijden. Mij zien ze niet meer in Lommel. Zolang de wetgevende macht vol tegenstellingen zit kunnen ze ook maar moeilijk verwachten dat wij er ons aan houden. Volgens de boswachter is het bosdecreet simpel, alle motorvoertuigen zijn verboden in het bos en toen ik hier meer uitleg over vroeg was het gedaan met de info. Met andere woorden zoek het maar zelf uit. Wij hebben gelukkig (voorlopig) nog geen problemen met heel deze situatie en iik hoop dat het maar zo blijft.
MAZDA-Bke
MAZDA-Bke is offline
Toeschouwer
Toeschouwer
belgium.gif
Reputatie: 0
Onderwerpen: 1
BerichtGeplaatst: Gisteren 23:32 Onderwerp: Reageer en quoteer wat deze persoon schrijft Rapporteer deze post aan de moderator(s)
Wij zijn ook tegengehouden, door de boswachter en er was ook een pick_ up met aan hanger bij. Er stond al een inbeslaggenomen renegade 500 op.
De boswachter was ook al direct bezig met we nemen alles in beslag enzovoort. We waren blijkbaar in overtreding met het bosdecreet. Mijn antwoord was dat ik dacht dat ik op een openbare wag reed want er stonden verkeersborden op de veldweg en nergens geen verbodsborden voor motorvoertuigen.
Reacte was in eerste instantie dat is de fout van de gemeente en niet het probleem van waters en bossen. Even later kwam de politie aan wie ik mijn verhaal nog eens deed en volledig gelijk kreeg. Na controle van de papieren mochten we verder rijden. Mij zien ze niet meer in Lommel. Zolang de wetgevende macht vol tegenstellingen zit kunnen ze ook maar moeilijk verwachten dat wij er ons aan houden. Volgens de boswachter is het bosdecreet simpel, alle motorvoertuigen zijn verboden in het bos en toen ik hier meer uitleg over vroeg was het gedaan met de info. Met andere woorden zoek het maar zelf uit. Wij hebben gelukkig (voorlopig) nog geen problemen met heel deze situatie en iik hoop dat het maar zo blijft.
In het havengebied was het een wildewesten geworden. Wat dacht je van die buikschuifers met wheelies van honderden meters. Stonden er op den duur tientallen mensen omheen om maar niet te hoeven missen wie er gruwelijk onderuit gaat. Haven gebied was te gek!huskie schreef:Dankzij die tieners, wat dat zijn het veelal, zonder helm, beetje lijp doen voor hun vriendinnetjes etc, was het havengebied in amsterdam ook binnen "no time" een gebied met een apv-tje. Vaak ook nog onder aanvoering van een "vader" met 4x4, waren ze echt alles aan het verkloten voor de offroadrijders die daar wel serieus wilden trainen.
"rijden waar het niet mag" is het enige in je lijst volgens mij.Max_Kool schreef:En hij heeft nog gelijk ook.
Je kan er vanuitgaan wat je wilt ( geen kenteken, meer herrie dan nodig), maar als jij in een bos rijd, welk bos dan ook, ben ook jij een crosser, ondanks je kenteken, gedempte uitlaat en alle goede bedoelingen.
En om het "crossen" uit te bannen, worden steeds meer gebieden gebombardeerd tot "natuurgebied".
Kat in het bakje.
-
- Contacteer:
huskie schreef:waren ze echt alles aan het verkloten voor de offroadrijders die daar wel serieus wilden trainen.
Waarom zou de niet noppenrijdende samenleving éxtra moeten investeren in gedifferentieerd beleid?
Een simpele APV lost alles voor hen op!
De enige die belang heeft bij zelfreguleing is de sector zelf. Maar ja, als je dat zelfs NÚ (vijf óver twaalf) durft te zeggen, dan ben je belerend en moraalridder.
Zo als ík het zie is het eigen schuld dikke bult. Héél triest voor de bona fide rijders maar die hebben zich tientallen járen nauwelijks tot niet laten horen om hún belang te verdedigen. Ook voor hen eigen schuld dus.
peter
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
jammer dat de jonge generatie bonafide noppenrijders hier last van heeft.
Ook jammer dat de oude generatie die belezen en geletterd genoeg waren om eventueel "dingen" te regelen/veranderen gevlucht zijn naar het buitenland daar waar minder regels zijn om toch hun eigen hobby op hun manier zoals ze zelf willen zonder dat iemand er iets over zegt kunnen uitvoeren.
Jammer dat ze dan ook vanuit die positie commentaar geven.
Jammer dat ze ook blijven herhalen alsof we in nederland kleine kinderen zijn die niet meer weten wat een dag of week ervoor ook al gezegt is.
Ik weet de, de kracht van herhalen is groot.
Maar daardoor verliest het ook zijn waarde en gaat het vervelen(denk aan Y. vh Hek)
met vriendelijke groet
Ook jammer dat de oude generatie die belezen en geletterd genoeg waren om eventueel "dingen" te regelen/veranderen gevlucht zijn naar het buitenland daar waar minder regels zijn om toch hun eigen hobby op hun manier zoals ze zelf willen zonder dat iemand er iets over zegt kunnen uitvoeren.
Jammer dat ze dan ook vanuit die positie commentaar geven.
Jammer dat ze ook blijven herhalen alsof we in nederland kleine kinderen zijn die niet meer weten wat een dag of week ervoor ook al gezegt is.
Ik weet de, de kracht van herhalen is groot.
Maar daardoor verliest het ook zijn waarde en gaat het vervelen(denk aan Y. vh Hek)
met vriendelijke groet
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ik heb een berichtje achtergelaten. Helpt geen fcuk wss maar deed toch deugd.kenny schreef:Hier kunt ge reageren....
http://nieuwsblad.typepad.com/mol/2008/ ... l#reacties
mvg
Kenny
Goed gezegd Peter. Gelukkig zag je dit alles op tijd in en heb je aktie ondernomen, maar het blijft natuurlijk wel belerend om vanuit het warme Spanje te roepen dat we het allemaal beter hadden moeten doen.Huertecilla schreef:huskie schreef:waren ze echt alles aan het verkloten voor de offroadrijders die daar wel serieus wilden trainen.
Waarom zou de niet noppenrijdende samenleving éxtra moeten investeren in gedifferentieerd beleid?
De enige die belang heeft bij zelfreguleing is de sector zelf. Maar ja, als je dat zelfs NÚ (vijf óver twaalf) durft te zeggen, dan ben je belerend en moraalridder.
Zo als ík het zie is het eigen schuld dikke bult. Héél triest voor de bona fide rijders maar die hebben zich tientallen járen nauwelijks tot niet laten horen om hún belang te verdedigen. Ook voor hen eigen schuld dus.
peter
Feit blijft dat het ook in het belang van de niet-noppenrijdende samenleving is als iedereen de ruimte krijgt om zijn hobby uit te voeren, en een florerende crossclub met dito kartcircuit de ruimte ontnemen om die hooby uit te oefenen is vooral lucratief (want die grond levert meer op)?
"'We hebben veertien quads tegengehouden', zegt plaatsvervangend korpschef Robert Lehaen. 'Het ging vooral om Nederlanders. Er werden vier processen-verbaal opgesteld in het kader van het bosdecreet. Drie quads werden in beslag genomen"
Ik vermoed dat er dus 3 quads waren zonder keteken?
'Het ging vooral om Nederlanders' bedoelt men dat men vooral de Nederlanders wilde aanhouden of dat men nagenoeg geen Belgen ving?
Het verhaal dat het vooral om quads ging stelt me enigzins gerust. Dit zijn ook vaak onverbeterlijke erosieveroorzakers, driften om het driften.
'Het ging vooral om Nederlanders' bedoelt men dat men vooral de Nederlanders wilde aanhouden of dat men nagenoeg geen Belgen ving?
Het verhaal dat het vooral om quads ging stelt me enigzins gerust. Dit zijn ook vaak onverbeterlijke erosieveroorzakers, driften om het driften.
niet noodzakelijk...Noppy schreef:"'We hebben veertien quads tegengehouden', zegt plaatsvervangend korpschef Robert Lehaen. 'Het ging vooral om Nederlanders. Er werden vier processen-verbaal opgesteld in het kader van het bosdecreet. Drie quads werden in beslag genomen"
Waarom moet ik meebetalen aanHuertecilla schreef:huskie schreef:waren ze echt alles aan het verkloten voor de offroadrijders die daar wel serieus wilden trainen.
peter
- opera's e.d waar ik nooit heen ga
- MTB routes, die ik toch niet fiets
- voetbalvelden- en andere gesubsidieerde sportterreinen
eigenlijk alles wat de overheid doet behalve boeven vangen, wegen aanleggen en vuilnisophalen.
Bottom line, ik draag riant bij aan de samenleving, dus moreel heb ik er geen problemen mee om een beetje rond te rijden.
Want laten we wel wezen, de overlast en schade is in werkelijkheid minimaal. Probeer op Google Earth maar eens de paden waar we rijden terug te vinden. Kan je meteen zien dat er nog genoeg plaats is voor een paar rijstroken en kan dat fabeltje dat heel nederland geasfalteerd is naar de prullenbak.
smurf.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen dan hierboven is beschreven. Dit IS het inderdaad. Er zat ruimte om te rijden voor paarden, wandelaars, mountainbikers, en zelfs off-road senioren scooter. Dat is het volgende onderwerp om over te zeuren, dat er teveel senioren op drie of vierwiel scooters rond rijden in de stad, platteland en over de schelpenpaden in NL .TTT schreef:Waarom moet ik meebetalen aanHuertecilla schreef:huskie schreef:waren ze echt alles aan het verkloten voor de offroadrijders die daar wel serieus wilden trainen.
peter
- opera's e.d waar ik nooit heen ga
- MTB routes, die ik toch niet fiets
- voetbalvelden- en andere gesubsidieerde sportterreinen
eigenlijk alles wat de overheid doet behalve boeven vangen, wegen aanleggen en vuilnisophalen.
Bottom line, ik draag riant bij aan de samenleving, dus moreel heb ik er geen problemen mee om een beetje rond te rijden.
Want laten we wel wezen, de overlast en schade is in werkelijkheid minimaal. Probeer op Google Earth maar eens de paden waar we rijden terug te vinden. Kan je meteen zien dat er nog genoeg plaats is voor een paar rijstroken en kan dat fabeltje dat heel nederland geasfalteerd is naar de prullenbak.
Er waren ook enduro's bij en die hebben ze letterlijk gevangen. Met een koord op de grond die de heren vd politie omhoogtrok als de moto's eraan kwamen. Met als gevolg dat er verschillende rijders schaafwonden hadden aan nek en armen
Ik verzin dit niet ....
Ik verzin dit niet ....
Toch eens een keer een Moskovitch en Appie Baantjer uitnodigen om met ons mee te rijdenives schreef:Bij de endurorijders was er ook een politieagent en advocaat bij. Zij gaan er blijkbaar een zaak van maken.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Contacteer:
Ik had enkele jaren geleden ook een akkefietje met eenzelfde aktie in Lommel en Mol. Er waren toen enkele duitse politieagenten bij onze groep op enduro's. Er werden verklaringen opgenomen, waarin men ook zijn beroep moest noemen. Ai, dat had men niet verwacht. Bij de politie ging vervolgens al snel iedereen vrijuit. De Groenen hadden een administratieve inbeslagname in petto. Werd toen ook breed uitgemeten in de Gazet van Mol en Lommel. Het heeft me toen wel enkele uren van mijn kostbare tijd gekost om de politie te wijzen op het feit dat ze de verkeerde manier van opsporen hanteerden. Dit moet nu ook gebeuren. Ze proberen met omgekeerde bewijslast de zaak voor de rechter te krijgen. De rechter zal vervolgens niet onderzoeken en veroordelen op basis van het bosdecreet .
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com