Transardennaise 2008???

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

wheeling_jo

stefaan525 schreef:
wheeling_jo schreef:
sjikkentip schreef:UITVERKOCHT :shock:
Moar we zender bij,wie gaat er nog allemaal vanaf de vrijdagavond?
Wij gaan ook vanaf vrijdag avond ... moeten nog eens afspreken met Staffen hoe, wat, waar en wanneer en vooral hoeveel :-)

grtz
wij zijn de vrijdag ook al van de partij met 4 man :wink: .
... en 2 peirekoppen (wij dus :roll: )
Fee

Aloha,

ja ik ga ook op vrijdag, zal me wel aansluiten bij Pruus en zijn kornuiten (als dat oke is tenminste :lol: !)...

Cheers
Felix
E=MC2
pruus
Contacteer:

wij proberen weer achterdoor aan 't hek te gaan staan. Rode MB 100 ( als hij 't nog haalt tenminste :oops: )
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
sjikkentip

Wij staan normaal gezien als je de ingang passeert iets naar links voor de sporthal.We zijn er met een witte Volkswagen LT met bullbar en verstralers vooraan en een open aanhangwagen met dubbelas en een KTM 250 4T en nen Husaberg 450 er op.
Normaal mogen er alleen maar KTM's op de aanhangwagen maar voor één keer... :lol:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Redski
Contacteer:

Vanwege mijn werk kunnen wij vrijdagavond pas om 20.00 uur vertrekken uit de achterhoek. Ik schat zo in dat we dan om 00.30 uur pas aankomen. Is er dan nog op de parking te geraken?
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
pruus
Contacteer:

Parkeerplaats is gewoon open. Je moet wel door een poort maar die is volgens mij nooit dicht. Si joe
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
sjikkentip

Ze voorspellen voor volgend weekend regen,zowel zaterdag als zondag.
Het zal terug een pittige 2 daagse worden,remember vorig jaar de ganse zaterdag in de gietende regen... :shock:
wheeling_jo

sjikkentip schreef:Ze voorspellen voor volgend weekend regen,zowel zaterdag als zondag.
Het zal terug een pittige 2 daagse worden,remember vorig jaar de ganse zaterdag in de gietende regen... :shock:
slik ...
stefaan525
Contacteer:

wheeling_jo schreef:
sjikkentip schreef:Ze voorspellen voor volgend weekend regen,zowel zaterdag als zondag.
slik ...
yes,hoe vettiger hoe prettiger :twisted: :lol:
sjikkentip

Nog 1 plaats terug vrij voor de niet-fransen:
http://transardennaise.isics.fr/index.php?module=auth

Toch niet de Yarkan die afgezegd heeft zekers omdat het gaat regenen :?: :lol: :?: :lol:
stefaan525
Contacteer:

[quote="sjikkentip"]Nog 1 plaats terug vrij voor de niet-fransen:
http://transardennaise.isics.fr/index.php?module=auth

Toch niet de Yarkan die afgezegd heeft zekers omdat het gaat regenen :?: :lol: :?: :lol:[/quote

zijn duikerspak ligt gereed :lol:
sjikkentip

Niet alleen duikerspak maar snorkel zaal ook wel nodig zijn.... :lol:

PS:de deelnemerslijst van de Transardennaise staat op de site....
(de goei piloten staan in de lijst met hoofdletters.... :lol: )
Gery400

sjikkentip schreef:Niet alleen duikerspak maar snorkel zaal ook wel nodig zijn.... :lol:

(de goei piloten staan in de lijst met hoofdletters.... :lol: )
ik zeg het niet graag,
maar ge hebt nog gelijk ook :wink:
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)

Ride it like you stole it!
sjikkentip

Gery400 schreef: ik zeg het niet graag,
maar ge hebt nog gelijk ook :wink:
Gelijk,gelijk,ik heb ALTIJD gelijk,.....alleeeez denk ik toch... :lol:
Redski
Contacteer:

(de goei piloten staan in de lijst met hoofdletters.... )

We zullen na het weekend zien wie er bij de goeie piloten hoort... :wink:

Motor staat startklaar, ik heb er zin in.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
sjikkentip

Redski schreef: We zullen na het weekend zien wie er bij de goeie piloten hoort... :wink:
Geen probleem,remember Beaujolais,maar je staat wel nog 8 Transardenaises achter hééé :lol:
sjikkentip

Awel mannekes,zit iedereen hier nog na te genieten ofwel zijn wonden te likken van het prachtige weekend... :lol:
Het was terug in orde.
De zaterdag vond ik dat er iets meer baan bij was,vlot 'gefietst' zonder enig probleem en we waren binnen om 16U40.
De zondag was het weer machtig,eindeloos in de bossen,singletracks en bijna geen verhard.De blauwe pistes waren niet echt extreem,enkel de klim met de losse stenen voor het middageten heb ik 2 maal moeten aanleggen om boven te komen.Na de middag was er een volledig nieuw stuk dat ik nog nooit gereden had in de voorbije edities en ik denk dat sommigen het hier op de gewone piste het nog moeilijk zullen gehad hebben. :shock: Ik was content dat er soms eens een stukje straat was en ik was niet de enige hoorde ik na afloop,ook van mannen die een beter niveau hebben als ik...Eenmaal eens tegen dek gegaan maar zonder erg en éénmaal moeten stoppen om een steen van tussen het voorste kamwiel en de bescherming te prutsen maar na een kwartiertje kon ik terug verder.Het batterijtje (niet van de KTM) liep stilaan leeg en de 2 laatste blauwe pistes maar zo gelaten.
We waren om 14U55 binnen,moe maar voldaan. :lol:
Terug een prachtig weekend next year we'll be there.......
Fee

Ja ik sluit me volledig bij Sjikkentip aan... !!
Het was een prachtig avontuur,'s avonds aangekomen, lekkere BBQ met de boyzzz, wel wat wanklanken van house minnende buren hahaha en 4 maal een verschrikt OEHHH van voetbal minnende Fransen :lol: :lol: :lol: (dat deed ons 'Ollanders dan wel deugd!!!), beetje aclimatiseren en kwartier maken...

verder geen problemen gehad met mijn motor.. wel de traditionele -en voor mij- onvermijdelijke "nose dive a la head first" in de modder van dat weggetje na het moerasje onder de hoogspanningsmasten. Kwam totaal onverwacht, bleek dat er een boomje in de lengte van het spoor lag dat heel eigenwijs mijn voorwiel blokkeerde door tussen de spaken te gaan zitten :lol: :roll: in de lucht vliegend dacht ik nog "hoe kan dat nou"... ik moest zelfs de binnenkant van mijn bril poetsen :lol: :lol:

Verder enorm genoten, alle "blauwen" gedaan, een heb ik na 1 poging links laten liggen dat was die ene steile met die losse stenen. De tweede dag was qua parcours echt fantastisch, dat paadje langs en door die beekjes... echt erg gaaf! Ook dat hellinkje met die enorme modderbende en diepe sporen... tsjesus kostte me veel kracht, daarna zag ik het nog een paar km zwart voor de ogen maar na een beetje rustig aan gedaan te hebben en een verse bril ging het toch wel weer beter!!
Echt een prachtig weekend gehad niet in het minst door het gezelschap van Pruus en de anderen van de mud-eaters uit Limboland!!

Oja en toch leuk hoe iedeen langs de weg zo vriendelijk is, zwaaien en V-tekens met de vingers (of is dat Frans voor Vuck-off?)

Cheers
Fee
E=MC2
stefaan525
Contacteer:

T was dik in orde,prachtig weer,hier en daar een plasken :evil: .Maar ne ktm is precies gene duikboot :roll: :? .De zondag was idd offroad grandcru.
Erik V

Het was ook voor mij weer een prachtige rit. Zaterdag is zo'n beetje de opwarming voor zondag, het laatste stuk van de rit zat er teveel asfalt in, maar de grootste ergernis was het tanken. Iedereen moest bediend worden met 1 pomp nadat de tweede (vroeg) was uitgevallen. :evil: Wel nog een wedstrijdje met 2 gedaan door het riviertje en ik kan stefaan bijtreden : een KTM is geen duikboot, want hij sloeg 20 meter na het water af en ik moest even doordemarreren om hem aan de praat te krijgen. Ik ben benieuwd als er foto's van gemaakt zijn.
Zondag was, zoals altijd, endurowerk van de betere soort. De blauwe routes waren allemaal goed doenbaar maar wel technisch en pittig. En dan dat "nieuwe" stuk door het riviertje en de modderklimmen : degenen die daar fris zijn uitgekomen kun je op 1 hand tellen. De resterende 40km tot de finish leken op dat moment erg lang. Gelukkig werd het naar het einde toe terug iets makkelijker. De ondergrond gaf iets meer grip en ik heb me nog een paar keer ferm in een afdaling kunnen smijten.
Onderweg natuurlijk ook weer noppenforummers tegengekomen, altijd fijn om even een babbeltje te doen: Pruus,Fee, Stefaan 525 en co, Sjikkentip natuurlijk, Helen zag ik zaterdagmorgen bij onze aankomst, maar daarna niet meer. Alleen huskie heb ik niet gezien, of was je uiteindelijk toch niet ingeschreven George ? Volgende keer zeker doen, want het blijft een aanrader, behalve de haute cuisine menu zaterdagavond. Ik denk dat de kok de voetbalmatch vrijdagavond gezien had en gedacht heeft : Wij zullen die hollanders toch eens krijgen :!:
Redski
Contacteer:

Na 4 jaar lezen over hoe mooi dit weekend wel niet was ben ik er nu bij geweest. 2 dagen heerlijk gererde. Helaas zaterdag maar 1 blauw stuk, zondag meerdere. Over goed te rijden hoewel ik zondag 1 maal terug moest omdat er iemand dwars op het pad stond omhoog. Dit was bij een klim met erg veel boomwortels. We waren van plan om zondag meteen met de eersten te vertrekken maar dat werd bijna 9 uur, er stonden al niet teveel motoren in het Parc. Meteen bij het wegrijden sloeg van mijn kameraad de bougie stuk dus die ook nog even verwisseld en toen begonnen op route. Erg mooi en erg lang. Ik zat er bij 150 km behoorlijk doorheen en toen vertelde men me bij cp4 dat het nog ongeveer 30 km was....Affijn ik was om 16.00 uur binnen, bus ingepakt en toen nog 425 km naar huis. Je moet er wat voor over hebben toch :wink:
Ik heb een behoorlijk aantal forummers gezien, een aantal die ik vorig jaar ook in de Beaujolais heb ontmoet.
Voor een event van deze omvang was alles uistekend verzorgd en was men voor ons niet frans sprekende gasten uitermate vriendelijk en behulpzaam, en dat heb ik ook anders meegemaakt.
Ps. wordt het nu Stefaan530 of Stefaan300exc :?: :lol:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
sjikkentip

Redski schreef:wordt het nu Stefaan530 of Stefaan300exc :?: :lol:
Ik denk dat het StefaanJetski wordt...maar KTM maakt nog geen jetski's dus weet ik het merk nog nie.... :lol:
adje

Nu ik al deze verhalen lees wil ik er volgend jaar toch zeker ook bij zijn.
Al 4 jaar lees ik jullie ervaringen maar steeds komt er weer iets tussen waardoor ik niet kan.
Dit jaar is de Polentrip er tussen gekomen maar dat was ook geen straf om daar naar toe te gaan.
Als Erik V dit al mooi vindt dan zal het voor ons wel helemaal mooi zijn.

Alleen van die riviertjes doorwaden , daar heb ik het niets op :oops:
Wie kan er volgend jaar voor mij de inschrijving verzorgen want dat is meestal overdag als je de centjes moet verdienen :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
pruus
Contacteer:

Hadden eigenlijk rekening gehouden met goed vettig weer; kun je zien wat een weersvoorspelling soms waard is. Op de heenweg nog efkes verreden om dat 't te gezellig was met Spoens in de auto maar evenwel redelijk op tijd daar. Fee stond al te trappelen als een racepaard voor de start dus die hebben we even gekalmeerd met een vaatje duits bier; onszelf natuurlijk ook niet te kort gedaan:-)
Toen 't de volgende dag redelijk weer bleek te zijn waren we er niet rouwig om want Spoens en ook ik waren niet geheel fit en met de nodige twijfels vertrokken en met goed weer is de rit toch een stukje makkelijker dan met echt prutweer. De ceremonie van de inschrijving, keuring, parc fermé en rondje door 't dorp kennen we dus al en ondergingen we lankmoedig. We weten immers wat de beloning is!
Eenmaal vertrokken bleek dat we een zeer homogene ( dit heeft nix met de sexueele voorkeur te maken, voorzover ik weet is Joe de enige in de groep die voorstaander van liefde met gelijk geslacht is) groep vormden.
Enkel door mijn ongeduldige aard werdt de harmonie tweemaal verstoord omdat ik natuurlijk weer op m'n plaat ging terwijl er geen aanlijding voor was. De tweede keer hebben Fee en Joe me moeten redden want anders lag ik nou nog in een diep spoor in de franse ardennen...Eenmaal terug in 't limbokamp werden we verwelkomt door mevrouw Joe die ons met alle liefde voorzag van de kleine maar o zo belangrijke geneugden des levens, bier en vlees. Zou het kunnen dat ze langzaam argwaan begint te krijgen rond de geaardheid van haar echtgenoot omdat deze wel heel nadrukkelijk de nabijheid zocht van onze gastrijder Mario; een uitmuntend jongmens uit belgisch limbabwe met een aansprekend uiterlijk en lange blonde haren?? Het is hoe 't is, we zijn haar dank verschuldigd voor haar diensten en mocht zij een wederdienst verwachten dan weet ik zeker dat zij bij enkelen uit de groep een goede beurt zal maken!!
De couscous daarna werd niet door iedereen gewaardeerd, persoonlijk vondt ik hem ( zeker in kombinatie met een sorry twee flessen rosé ) zeer goed eetbaar. Terug in kamp holland moest dan eerst ( onder het genot van een pintje) de slaapstandjes opnieuw worden besproken, want Spoens had laten doorschemeren dat, als hij weer naast Mich zou moeten slapen hij overwoog om toenadering te zoeken aan Joe. Dit werd door de groep als serieus ervaren en ik werd aangewezen om die nacht als sidestand te fungereren van Mich. Een taak waarom weinigen me zullen benijden.
De volgende zondag hadden we afgesproken om tijdig te vertrekken. We stonden ook zeker bij de eerste honderd aan het hek maar toen zag een van de officials dat mijn kentekenplaat ontbrak. :-( Ik kan u verzekeren dat een sprintje van de poort tot de verste punt van de parkeerplaats en terug minstens even lastig is als een "blauwe"! Natuurlijk was ik hier niet blij mee maar op zo'n moment moet je je realizeeren dat je van deze mensen afhankelijk bent als je volgend jaar hier weer wilt rijden. Wat heeft 't dan voor nut om al die anderen aan te wijzen die ook geen of een onleesbare plaat hebben? Vondt 't alleen jammer van de energie. M'n maten stonden geduldig op me te wachten; dat zijn ze gewend.
Wat toen volgde was meer dan een endurorijder durft te dromen. Niet in de zin van gigantisch, de hoogste, de snelste, de langste, de zwaarste. Maar gewoon om het plezier van het rijden in de natuur, met vrienden en weg van de stress van alledag. Onderweg hadden we wat tegenslag, lekke band bij Spoens en mijn motor startte wat lastig waardoor ik wat meer heb afgezien dan de bedoeling was:-( Maar gisteravond waren we allemaal thuis met nix dramatischers dan spierpijn ( ik niet és dat natuurlijk!) en dat is toch super. Jammer dat onze voorrijder Matje 500 er niet bij was vanwegen dat zijn apotheek een foutje heefd gemaakt met zijn incontinentiepil, maar volgends Mudder kan die nou alweer afentoe van de plee af. Sterkte!
joe zelluf

:D hahahahahahaha
doe vieze pruus
het is noe ech oet
diene tandeborstel hub ig al weggegooid
:shock:
Plaats reactie