Pruus schreef het al; Gaat goed met een weghelm alleen staat het niet op een enduromotor.
Ik heb beide helmen, maar ik betrap me erop dat ik steeds vaker de weghelm pak (met pinlock).
Grootste voordeel vindt ik dat je een vizier makkelijker open en dicht doet dan een crossbrill op en af doet.(vooral met laagstaande zon)
Vraag; waarom dragen we allemaal een crosshelm Zijn we gewoonte dieren
crosshelm/weghelm
Moderator: ghulst
Mmm, ik rij altijd met weghelm maar ik heb er nu een cross bijgekocht.Vraag; waarom dragen we allemaal een crosshelm Zijn we gewoonte dieren
Reden is stof, als je achter iemand zit kan je kiezen uit zand in je ogen of tegen een volgehijgd vizier aankijken. En dan krijg je als nog stof binnen.
Bij de meeste ritten vind ik het dan ook geen straf voorop te rijden bij een roadbook rit, kan een ander jouw stof happen ipv andersom
Greetz
Henry
Henry
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Best goeie vraag eigelijk, voordeel van crosshelm is dat bril wat meer bestand is tegen stenen enz (gewone helm komen best snel krassen op).Freek schreef:Pruus schreef het al; Gaat goed met een weghelm alleen staat het niet op een enduromotor.
Ik heb beide helmen, maar ik betrap me erop dat ik steeds vaker de weghelm pak (met pinlock).
Grootste voordeel vindt ik dat je een vizier makkelijker open en dicht doet dan een crossbrill op en af doet.(vooral met laagstaande zon)
Vraag; waarom dragen we allemaal een crosshelm Zijn we gewoonte dieren
Nadeel van crosshelm is dat je het kkkkk koud krijg op de weg .
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: di feb 11, 2003 20:16
- Locatie: Zaandam
Hmm, bij mij komen altijd krassen en schaafplekken op m'n helm, of het nou een cross- of weghelm is. En meestal zit mijn hoofd erin als die schaafplekken erop komen
Ik doe mijn weghelm meestal op als het gaat regenen en ik een lang stuk moet rijden, die druppels op je wangen voelen net als speldenprikken..
Sinds ik met 140 km/h een bij op m'n neus kreeg heb ik ook zo'n half-mask onder mijn crossbril
Heeft iemand een gouden tip om condens in je crossbril te voorkomen, die dubbelglas lenzen zijn wel erg aan de prijs!
Er moeten ook Fog-city-schields (net zoiets als pinlock) te koop zijn voor crossbrillen maar ik heb ze nog nooit ergens gezien.
JerOEN
Ik doe mijn weghelm meestal op als het gaat regenen en ik een lang stuk moet rijden, die druppels op je wangen voelen net als speldenprikken..
Sinds ik met 140 km/h een bij op m'n neus kreeg heb ik ook zo'n half-mask onder mijn crossbril
Heeft iemand een gouden tip om condens in je crossbril te voorkomen, die dubbelglas lenzen zijn wel erg aan de prijs!
Er moeten ook Fog-city-schields (net zoiets als pinlock) te koop zijn voor crossbrillen maar ik heb ze nog nooit ergens gezien.
JerOEN
ATIC#1007 / TCN#397
Die fogcity dingen kan je ook voor een cross bril kopen, ik heb ze bij
motoport (vianen) zien liggen. Dus dat moet wel te krijgen zijn.
Maar het blijft zonde van 't geld, turtle wax werkt ook
Trouwens, er zijn nu ook crosshelmen met een vizier (ook kassa)
Iemand ervaring mee?
grtz KC
motoport (vianen) zien liggen. Dus dat moet wel te krijgen zijn.
Maar het blijft zonde van 't geld, turtle wax werkt ook
Trouwens, er zijn nu ook crosshelmen met een vizier (ook kassa)
Iemand ervaring mee?
grtz KC
vastlopen is voor computers
mij zijn twee helmen bekend die de spagaat proberen tussen weg,- en crossgebruik. Dat is een Airoh Tiger welke mij te veel van streetfighter heeft en mijn nieuwe aanwinst, de Nolan N 70. Deze bevalt best goed als je d'ronder nog een bril moet dragen. De bril beslaat nog wel op moment dat je gaat zweten en het buiten onder de 10 graden is, maar als je dan het vizier op een kier zet is het kondens binnen notime weer weg. Ook vind ik de totale vizie beter dan bij een crossbril, die toch enigzins je gezichtsveld beperkt.Maar ik rij dan ook al 30 jaar met integrale weghelmen, een crosshelm bezit ik pas een half jaar. Zuurstofgebrek is in de Nolan niet te verwachten, en ook het stofhappen valt mee omdat je hem nooit verder dan een kier hoefd te openen. IK denk zelf dat modder, koeienstront en andere ongerechtigtheden eenvoudiger tijdens het rijden van een vizier te vegen zijn dan van een crossbril. Zal het dus nog wel even blijven doen met die N 70, maar nogmaals, op een crosshelm verliest 'ie het qua uiterlijk.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
idd, die heb ik laatst bij de motorzaak zien liggen: 550 euro's. Ik hem hem maar niet gepast omdat ik geld daarvoor ff niet heb, maar als ie goed zit ga ik hem denk ik kopen. Zie ook:KC schreef:Er is nu ook een nieuw model van Arai, de Tour X.
Een echte cross helm, maar dan met een echt visier.
Zal wel prijzig zijn, maar wie weet... is t wat
grtz KC
http://www.araihelmet-europe.com/helmets/tourx.htm
Ik heb die helmen van Arai eens bekeken, maar ik krijg het een beetje benauwd als ik ze zie...
Ik rij met een Arai met een los kinstuk die je kunt verschuiven. Dat geeft me net ff het gevoel dat ik iets vrijer kan ademen en met een Camel bag is het ook wel handig als je je kinstuk een stukkie naar beneden kan doen zodat je makkelijk bij je tuutje kan...
Maar dat zal wel bij mij in mijn hoofdje zitten...
Het is denk ik wel lekker als het zo vriest als een weekend of vier geleden. Dat was aardig koud op je giecheltje stuivend over de Veluwe
Ik rij met een Arai met een los kinstuk die je kunt verschuiven. Dat geeft me net ff het gevoel dat ik iets vrijer kan ademen en met een Camel bag is het ook wel handig als je je kinstuk een stukkie naar beneden kan doen zodat je makkelijk bij je tuutje kan...
Maar dat zal wel bij mij in mijn hoofdje zitten...
Het is denk ik wel lekker als het zo vriest als een weekend of vier geleden. Dat was aardig koud op je giecheltje stuivend over de Veluwe
Morituri te salutant
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 00:20
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
waar moet je op letten als je een cross bril koopt?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Dat hij fij zit lijkt me toch het belangrijkste
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Dat gezeur met bril op bril af, heb ik lang gehad. Nu heb ik een schijnbaar oude systeempje gekocht voor mijn bril waardoor ik met eenhand (links) mijn bril tijdens het rijden af kan doen en weer op kan doen. Je bril zit dan aan de rechter kant vast op je helm en links zit een klitteband strook. Ik had altijd last van beslaan als ik stil stond of als je op iemand staat te wachten en dan weer die heisa van bril af en dan weer op was ik zat. Op iedere bril op te zetten.
PS met betrekking helmen. Ga nooit een Arai passen als je ze te duur vindt want ze zitten zo vreselijk lekker dat je dan toch niet voor een ander slaagt.
peewee, niet ingelogd
PS met betrekking helmen. Ga nooit een Arai passen als je ze te duur vindt want ze zitten zo vreselijk lekker dat je dan toch niet voor een ander slaagt.
peewee, niet ingelogd
Naar dat oude systeempje ben ik al eeuwen op zoek, omdat ik behalve een crossbril ook een gewone bril draag, zit ik altijd te rommelen bij stoplichten enzo. Waar heb je dat gekocht??
Ik heb een Arai crosshelm met los kinstuk, bij ritten op de snelweg gebruik ik altijd oordoppen (gebulder van de rijwind is erg vermoeiend), en ik gebruik zo'n neopreen gezichtsmaskertje als het regent, dan heb je geen last van speldeprikkende regendruppels.
Ik heb een Arai crosshelm met los kinstuk, bij ritten op de snelweg gebruik ik altijd oordoppen (gebulder van de rijwind is erg vermoeiend), en ik gebruik zo'n neopreen gezichtsmaskertje als het regent, dan heb je geen last van speldeprikkende regendruppels.
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
- Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
- Contacteer:
In de zomermaanden rij ik altijd met baanhelm. Je krijgt er een pak minder stof mee naar binnen.
In de wintermaanden toch maar een crosshelm met bril met rolloff. Dan kan je de voering gemakkelijk uit je helm halen en in de wasmachine gooien.
Heb wel de sluiting op mijn crosshelm vervangen door de sluiting van een baanhelm (kliksluiting).
In de wintermaanden toch maar een crosshelm met bril met rolloff. Dan kan je de voering gemakkelijk uit je helm halen en in de wasmachine gooien.
Heb wel de sluiting op mijn crosshelm vervangen door de sluiting van een baanhelm (kliksluiting).
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !