Hallo,
Gisteren kwam ik erachter dat als ik stil staat mijn cabarateur lekt . Onderaan de cabarateur, een MIKUNI TDMR (38/40/41) zit een soort overloopslangetje waar benzine uit stroomt als ik niet rij.
weet iemand of dit simpel te verhelpen is? Ik hoop het wel want het is nogal een klus om de cabarateur tussenhet filter en de cilinder weg te halen....ik weet ook niet of je het probleem makkelijk zelf kunt verhelpen of dat dit werk is voor een specialist.
Ik hoor graag!
Lekkende cabarateur
Moderator: ghulst
Dit is prima zelf te doen, alleen moet je voor het beste resultaat wel de carb. ertussen weg halen.
Dan de vlotterkamer er onder weg, vlotter eruit , dan kom je een klein aluminium pennetje met een rubber puntje tegen , vooral hier heel goed schoon maken, vak zit er ook nog een filtertje waar je benzineslang op de carb. zet.
Maak/controleer ook even of je zand in je tank of jerrycan hebt zitten anders lekt hij zo weer
gr robert
Dan de vlotterkamer er onder weg, vlotter eruit , dan kom je een klein aluminium pennetje met een rubber puntje tegen , vooral hier heel goed schoon maken, vak zit er ook nog een filtertje waar je benzineslang op de carb. zet.
Maak/controleer ook even of je zand in je tank of jerrycan hebt zitten anders lekt hij zo weer
gr robert
Ik heb een TM400, ik ga wel even kijken hoe ik er het beste bij kan...draaien is uiteraard ook een slimme optie.....ktm620 schreef:ik weet niet wat voor motor je hebt, maar bij mijn ktm maak ik vaak de onderste 2 bouten van mijn subframe los en draai ik die omhoog en kan de carb. er makkelijk tussen uit.
Mooi werk!!
Hoe kan ik, als het vlotternivo te hoog staat, dit terugdraaien? Ik heb nooit met een van mijn vingers aan de cabarateur gezeten, alleen de stationairschroef draai ik wel een in- of uit, afhankelijk van waar ik rijGery400 schreef:het kan ook zijn dat het vlotterniveau gewoon een tikkeltje te hoog staat
Gery
Mooi werk!!
Hoe kan ik, als het vlotternivo te hoog staat, dit terugdraaien? Ik heb nooit met een van mijn vingers aan de cabarateur gezeten, alleen de stationairschroef draai ik wel een in- of uit, afhankelijk van waar ik rijGery400 schreef:het kan ook zijn dat het vlotterniveau gewoon een tikkeltje te hoog staat
Gery
Mooi werk!!
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Veranderd idd niet zo maar, zal waarschijnlijk een stukje vuil zijn, of aanslag of ingesleten vlotternaald.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Draaien wordt moeilijk waarschijnlijk i.v.m. gaskabellengte en bovenkant carburateur die tegen het frame bonkt (= bijna een valstroom-type, vlotterkamer staat onder een hoek van pakkumbeet 45°). Tank eraf en carburateur gewoon even er tussenuit halen, werkt veel gemakkelijker.Dion schreef:Ik heb een TM400, ik ga wel even kijken hoe ik er het beste bij kan...draaien is uiteraard ook een slimme optie.....ktm620 schreef:ik weet niet wat voor motor je hebt, maar bij mijn ktm maak ik vaak de onderste 2 bouten van mijn subframe los en draai ik die omhoog en kan de carb. er makkelijk tussen uit.
Carburateur tussen de rubbers uit- en infriemelen is een beetje pielen, maar werkt veel fijner als het spul los is.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
en klaar is kees.....bedrading los, subframe gekanteld, cabarateur los van luchtfilter en cylinder, vlotterkamer voorzichtig opengeschroefd, beetje lopen rammelen, pen op cabarateur eruit gehaald, schoongeblazen, de boel weer in elkaar geschroefd, gechecked op het "lekken" maar alles bleef mooi droog.
Zaakje weer gemonteerd, stukje gereden, alles weer voor elkaar.
Op deze manier leer je je fiets wel beetje bij beetje kennen
Zaakje weer gemonteerd, stukje gereden, alles weer voor elkaar.
Op deze manier leer je je fiets wel beetje bij beetje kennen
Mooi werk!!
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vaak is het makkelijker dan je denkt, maar als het de eerste keer is maak je je altijd een beetje zorgen
In 4 jaar ben ik van 4 takt en motor leek naar redelijk ervaren sleutelaar gegaan en het viel tot nu toe allemaal erg mee
In 4 jaar ben ik van 4 takt en motor leek naar redelijk ervaren sleutelaar gegaan en het viel tot nu toe allemaal erg mee
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997